Vraagje over illigale downloads
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Jeefff    posted on 19-09-2012 16:29
Hallo

Ik weet dat er veel vragen zijn over Sabam (Belgie) en die DJ licentie, maar op mijn vraag vind ik niet direct een antwoord.

Ik ben van plan om binnekort wat te gaan DJ'n. Ben al lange tijd thuis aan het oefenen. Maar als ik nu een DJ licentie bij Sabam aanschaf, mag ik dan eventuele illigale mp3tjes afspelen, of moet ik dan die tracks ook nog kopen?

Alvast bedankt...

What do you think about Vraagje over illigale downloads ??

Vote :   
Baart    posted on 19-09-2012 16:44
Je moet ze ook nog kopen helaas,bootlegs of mashups kunnen wel legaal zijn maar ik weet niet precies hoe dat zit.
https://soundcloud.com/bart-duisterhof
Gerdo    posted on 19-09-2012 16:49
Met een DJ licentie mag je kopieen maken van legaal aangekochte mp3's of CD's, deze mag je gebruiken om te draaien. Dus je moet gewoon je muziek legaal kopen!

http://fuifpunt.be/nieuws/de-dj-licentie-waarom-voor-wat-en-voor-wie
User edit by Gerdo on 19-09-2012 @ 16:52:45 (46%)
ZeroGrafiQ_N    posted on 21-09-2012 01:36
Over bootlegs is het heel simpel volgens mij... Vrijgegeven bootlegs enzovoort mag je spelen als je de originele track heb aangekocht (legaal dus)

Een dj-licentie is zoals hierboven reeds gezegd de manier om je legaal aangekochte muziek op cds te mogen branden. Dit is natuurlijk te vermijden door bijvoorbeeld met serato of rekordbox te gaan draaien waarbij je tracks zich bevinden op je laptop die bovendien de 'originele drager' moet zijn. Allemaal een hoopje zever imo (maar dat is mijn mening natuurlijk)
Hopelijk zullen ze de regels binnekort veranderen bv. dat enkel legale muziek aankopen genoeg is om op cds te branden in plaats van een dure dj-licentie (die overigens sabam massa's geld oplevert en ik weet dus niet of ze dit zouden willen afschaffen)

Greetz
ZeroGrafiQ | X-Odus
Decoz    posted on 21-09-2012 15:02
Kan imo toch niet bewezen worden dat je niet vanaf de originele drager speelt?
Stel nu dat je jou legaal aangekochte muziek op usb meeneemt om ergens te spelen, je krijgt controle en zegt dat je die muziek rechtstreeks op je stick gedownload hebt?
ZeroGrafiQ_N    posted on 21-09-2012 16:35
Daar heb ik mij ook al vragen bij gesteld eigenlijk :p Ik weet niet of het mogelijk is om via iTunes (of andere downloadportalen) direct op een usb te downloaden... Ik denk dat het altijd een pc is en ik denk wel dat ze dat via de aankooplijst ofzo kunnen zien of de pc in kwestie de originele drager is... Als het mogelijk is dan is dat heel positief maar bij een cd kan het onmogelijk de originele drager zijn :p
ZeroGrafiQ | X-Odus

This is an old Topic

No new postings for 4.748 days.
 Post CommentThat would be 158.3 months
or a whopping 13 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

282 Users online: 106 Guests (176 Unknown)
Pages generated today : 27.800
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.299.580