Poster: BobbyPharrel
Goede Avond,
Ik ben afgelopen zaterdag eens komen kijken en luisteren naar dj,s die kwamen draaien.
Enkele punten die mij opgevallen waren:
Zeer slecht geluid in deze zaak vele hoge en schelle tonen overmeesterde de mooie klanken.
Er stonden wel sub maar stonden niet aan! Waarom niet? De belevenis voor de bezoeker en Jury komt dan heel anders over.
Vond het slecht dat er was gezegd dat het een opbouwende set moest zijn. Menig dj knalde gelijk door. Er waren 3 dj,s die zich hier aan hielden waaronder de winnaar en de tweede en derde plaats.
Waar ik meeste van op keek wat de uitslag van deze avond. Ik snap niet dat de jury dit heeft kunnen laten gebeuren. Ik heb niks tegen de winnaar, maar is er rekening gehouden dat deze voor een grote bekende dj draaid??
Want nu heb je 3 dezelfde soort dj,s staan op een club avond, en zullen de gasten snel hierop uitgekeken zijn. ik vind dit niet slim aangepakt van jury! plan je 3 verschillende dj,s in heb je 3 verschillende genre,s en 3 keer een andere belevenis.
Maar dit is mijn mening en wilde dit gewoon even kwijt!
Gr
BP
Ho ho ho, pas op de plaats, op sommige punten sla je de plank mis, leuk dat je er was trouwens, maar wel even wat dingen rechtzetten ;
Over het geluid ; Het is een groot feestcaf?, overigens een leuke locatie om zoiets te doen. Ik ga over het geluid van de dj's, de dj gear en het licht, de rest is het pakkie an van de locatie zelf. De basskisten onder de bar, die heb je zeker gemist, stonden gewoon te blazen...!?
Waar haal je van af dat het een opbouwende set moest zijn ? Letterlijk citaat uit de opdracht die de dj's voor de?
halve finale?hebben meegekregen ; ''de opdracht voor jullie is ; er is geen opdracht! Probeer op een originele en leuke manier de jury te imponeren van je draaikunsten, tenslotte heb je maar 25 minuten!''. Dus ik weet niet waar je 't van af haalt dat het een opbouwende set moest zijn, dat was wel zo in de voorronde.
Wat betreft de jury kan ik het volgende zeggen ; dit waren 4 mensen, exclusief mezelf, die al geruime tijd bij mij in het bedrijf werken. Die weten precies wat ik wil, wat?
we?willen. Daarop selecteren ze, en ook zij nemen deel aan de organisatie van het uiteindelijke event op 29 december in de ECI. Wij weten dus precies waar we mee bezig zijn. Iedere dj kreeg van ons een apart, onafhankelijk formulier, waar beoordeeld werd op verschillende aspecten, zeker niet alleen maar mixen of platenkeuze. Onafhankelijk werden de scores gegeven, en op het einde werden deze bij elkaar gevoegd.
De nummers 1, 2 en 3 zaten ontzettend dicht bij elkaar, het scheelde een fractie. Zoals altijd met een jury, zal er ''strijd'' ontstaan om te twisten wie de nummer 1 is. Ik vind ook niet dat ik dat hier toe moet lichten, die keuze is gemaakt door een professionele jury, en daar mag je het niet mee eens zijn. Daarbij vind ik je uitspraak van ''3 dezelfde dj's op een avond'' nergens op slaan ; de winnaar van deze avond draaide juist heel anders dan dat La Fuente of bijvoorbeeld Y-MOR (ook ??n van de headliners die avond) dat doet. Dus dat het publiek verveeld zal raken ; dat denk ik niet.
Als ik dan nog wat mag toevoegen ; ik vind het jammer dat je het zo ''zwart-wit'' ziet. Het was, voor mijn gevoel, een gezellige avond, met 8 ongelofelijk goede DJ's die zich op een mooie manier presenteerden ; er was er niet ??n die echt buiten de boot viel, ze hadden allemaal kunnen winnen. Het is een leuke locatie, en de sfeer was er zeker...dat het volk niet massaal op af kwam, dat wisten we vooraf wel, maar het was zo goed genoeg. Ik heb genoten van alles, en ook dat mag toegelicht worden. In mijn optiek zijn de artiesten niks tekort gekomen, en hebben we alles uit de kast gehaald om dit een succesvolle contest te maken. Gezien de reacties is dat gelukt, en daar ben ik blij om. Dat mag je, vind ik, ook wel in je post vermelden