DJ Contest ''De beste DJ van Midden Limburg'' (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DJADMIN    posted on 18-09-2012 17:50
Beste collega dj's,

Komende donderdag gaan we (CLUB! Events en ECI Cultuurfabriek Roermond) de plannen bekend maken van een nieuwe DJ contest voor Zuid Nederland. De contest zal ''de beste DJ van midden Limburg'' heten, wat misschien suggereert dat het om alleen DJ's uit midden Limburg gaat, maar dat is het niet : er mogen DJ'S uit heel Limburg en Brabant meedoen (maar daarbuiten ook nog...weet alleen niet of het voor die jongens interessant is...).

De DJ contest zal bestaan uit 6 voorrondes in Midden Limburg (caf?'s en zalen), 2 halve finale avonden (discotheken) en 1 grote finale op 29 december 2012 in de ECI Cultuurfabriek. Op die avond, die we nu aan het organiseren zijn, zullen grote dj's draaien, en daar kun JIJ tussen staan, samen met de andere finalist.?

De voorrondes worden eind oktober / november georganiseerd, waarover binnenkort meer informatie. In ieder geval in Midden Limburg. De stijlen zullen zijn ; dance, house, club, electro en mainstream / commerciele varianten hiervan. Minimum leeftijd van de dj's zal 14 jaar zijn, duo's zijn ook toegestaan.?

Er zal iedere avond een vakkundige jury aanwezig zijn om je te beoordelen. Het is dus geen contest van ''wie de meeste vriendjes heeft wint''. Nee, wij zoeken vooral kwaliteit. De avonden zullen netjes aangekleed worden met licht, geluid en dj gear (pioneer cdj 2000 setje) en we zullen er alles aan doen dat de dj's centraal komen te staan op de avond.

In overleg met de organisatie hebben we besloten om startgeld te vragen. Dit is ''symbolisch'' 20 euro. Dit is gedaan om te zorgen dat de avonden professioneel georganiseerd kunnen worden, maar ook zodat we waarborgen dat er niet te veel ''grapjassen'' meedoen. Wanneer je deelneemt aan de contest, krijg je automatisch al 2 kaarten voor het feest van 29 december ter waarde van 20 euro, of je nu doorgaat of niet. Des te verder je komt, des te vettere prijzen je wint.?

Gezien de regio rekenen we op veel inschrijvingen, maar ik wilde dit alvast met jullie delen. Zo kun je er al een keer over nadenken. Donderdag plaatsen we de posters en start de inschrijving, ik zal het hier allemaal plaatsen. Vanaf donderdag gaat ook de nieuwe site WWW.CLUB-EVENTS.NL de lucht in, met alle details en voorwaarden.

We hopen dat we zo veel jonge dj's een leuke kans kunnen geven om op wat leuke locaties te draaien, en wie weet zitten er wel veel boekingen aan vast (CLUB! Events organiseert tussen de 20 en 25 feesten per jaar in het zuiden met ongeveer 50 dj's). Val je positief op, dan kan dat wel eens inhouden dat....

Nouja, denk er maar 'ns over na, donderdag plaats ik meer info !
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000

What do you think about DJ Contest ''De beste DJ van Midden Limburg'' ??

Vote :   

Danekato    posted on 18-09-2012 22:33
Top dit, met name voor de (jonge) mensen in het zuiden van ons land!
Succes voor de mensen die eraan mee gaan doen!!!!!
Pur-D    posted on 19-09-2012 20:17
Klinkt interessant!
Dn-s3500 - Dn-x1500s - Dn-s3500 - Traktor Scratch Pro
Chrizadelic    posted on 20-09-2012 16:52
Succes!!
Dj
DJADMIN    posted on 20-09-2012 22:26

Inschriving start morgen !
DJADMIN    posted on 24-09-2012 19:47
Inmiddels zijn er, na 1 dag, al 20 aanmeldingen...!! Gaat top dus, uit het hele land positieve geluiden.

Dus als jullie willen inschrijven...doe 't dan snel...en vragen stellen is niet verboden natuurlijk !
DJADMIN    posted on 27-09-2012 17:19
Ik mag jullie het heugelijke feit vertellen dat er inmiddels al 40 dj's uit heel het land zijn die meedoen aan de contest...wow ! Dus als er nog mensen van djr zijn die mee willen doen..ben snel !

www.club-events.nl
MarcoMartinez    posted on 29-09-2012 15:21
Kijk dit is nou een eerlijke manier van een DJ Contest, ik doe mee ( check de email Rick).Embarassed
www.djmarcomartinez.com
Artez    posted on 29-09-2012 15:55
Poster: DJADMIN
40 dj's uit heel het land
  Maar je moet woonachtig zijn in limburg of brabant? :P
DJADMIN    posted on 29-09-2012 17:36
Poster: Artez
Maar je moet woonachtig zijn in limburg of brabant? :P

Nouja, toen bleek dat er ook allemaal mensen uit andere regio's mee wilden doen, hebben we dat ook toegestaan. Mede ook omdat er in midden limburg genoeg dj's draaien die niet uit 't zuiden komen. Daarom, iedereen mag meedoen, maar de voorrondes worden wel allemaal in Limburg afgewerkt !
DJADMIN    posted on 04-10-2012 13:28
Inmiddels mag ik melden dat er 46 inschrijvingen zijn, we hebben dus nog 2 plaatsen. Wie o wie ? Het maakt niet uit wwaar je woont, als je maar lekker draait in de opgegeven stijlen! Voor meer info check : www.club-events.nl

Ik hou jullie op de hoogte !
Certas    posted on 04-10-2012 14:50
Helaas dat het zo ver weg is anders had ik zeker meegedaan Happy, laughing
Toch leuk initiatief en veel succes voor diegene die mee doen!
http://www.soundcloud.com/Certas
DJADMIN    posted on 10-10-2012 14:34
Eigenlijk is het vol, maar als mensen zich vandaag nog aan willen melden, wil ik een extra voorronde organiseren ! Heb al 42 aanmeldingen...
MarcoMartinez    posted on 14-10-2012 21:34
Zijn er al namen bekend vd 2 dj's die gisteren door zijn gegaan?

Zin in zaterdag de 20e btw, knallen!!!
www.djmarcomartinez.com
BobbyPharrel    posted on 20-12-2012 22:50
1 member likes this  Goede Avond,

Ik ben afgelopen zaterdag eens komen kijken en luisteren naar dj,s die kwamen draaien.

Enkele punten die mij opgevallen waren:

Zeer slecht geluid in deze zaak vele hoge en schelle tonen overmeesterde de mooie klanken.
Er stonden wel sub maar stonden niet aan! Waarom niet? De belevenis voor de bezoeker en Jury komt dan heel anders over.
Vond het slecht dat er was gezegd dat het een opbouwende set moest zijn. Menig dj knalde gelijk door. Er waren 3 dj,s die zich hier aan hielden waaronder de winnaar en de tweede en derde plaats.

Waar ik meeste van op keek wat de uitslag van deze avond. Ik snap niet dat de jury dit heeft kunnen laten gebeuren. Ik heb niks tegen de winnaar, maar is er rekening gehouden dat deze voor een grote bekende dj draaid??

Want nu heb je 3 dezelfde soort dj,s staan op een club avond, en zullen de gasten snel hierop uitgekeken zijn. ik vind dit niet slim aangepakt van jury! plan je 3 verschillende dj,s in heb je 3 verschillende genre,s en 3 keer een andere belevenis.

Maar dit is mijn mening en wilde dit gewoon even kwijt!

Gr

BP

DJADMIN    posted on 21-12-2012 09:02
Poster: BobbyPharrel
Goede Avond,

Ik ben afgelopen zaterdag eens komen kijken en luisteren naar dj,s die kwamen draaien.

Enkele punten die mij opgevallen waren:

Zeer slecht geluid in deze zaak vele hoge en schelle tonen overmeesterde de mooie klanken.
Er stonden wel sub maar stonden niet aan! Waarom niet? De belevenis voor de bezoeker en Jury komt dan heel anders over.
Vond het slecht dat er was gezegd dat het een opbouwende set moest zijn. Menig dj knalde gelijk door. Er waren 3 dj,s die zich hier aan hielden waaronder de winnaar en de tweede en derde plaats.

Waar ik meeste van op keek wat de uitslag van deze avond. Ik snap niet dat de jury dit heeft kunnen laten gebeuren. Ik heb niks tegen de winnaar, maar is er rekening gehouden dat deze voor een grote bekende dj draaid??

Want nu heb je 3 dezelfde soort dj,s staan op een club avond, en zullen de gasten snel hierop uitgekeken zijn. ik vind dit niet slim aangepakt van jury! plan je 3 verschillende dj,s in heb je 3 verschillende genre,s en 3 keer een andere belevenis.

Maar dit is mijn mening en wilde dit gewoon even kwijt!

Gr

BP

Ho ho ho, pas op de plaats, op sommige punten sla je de plank mis, leuk dat je er was trouwens, maar wel even wat dingen rechtzetten ;

Over het geluid ; Het is een groot feestcaf?, overigens een leuke locatie om zoiets te doen. Ik ga over het geluid van de dj's, de dj gear en het licht, de rest is het pakkie an van de locatie zelf. De basskisten onder de bar, die heb je zeker gemist, stonden gewoon te blazen...!?

Waar haal je van af dat het een opbouwende set moest zijn ? Letterlijk citaat uit de opdracht die de dj's voor de?halve finale?hebben meegekregen ; ''de opdracht voor jullie is ; er is geen opdracht! Probeer op een originele en leuke manier de jury te imponeren van je draaikunsten, tenslotte heb je maar 25 minuten!''. Dus ik weet niet waar je 't van af haalt dat het een opbouwende set moest zijn, dat was wel zo in de voorronde.

Wat betreft de jury kan ik het volgende zeggen ; dit waren 4 mensen, exclusief mezelf, die al geruime tijd bij mij in het bedrijf werken. Die weten precies wat ik wil, wat?we?willen. Daarop selecteren ze, en ook zij nemen deel aan de organisatie van het uiteindelijke event op 29 december in de ECI. Wij weten dus precies waar we mee bezig zijn. Iedere dj kreeg van ons een apart, onafhankelijk formulier, waar beoordeeld werd op verschillende aspecten, zeker niet alleen maar mixen of platenkeuze. Onafhankelijk werden de scores gegeven, en op het einde werden deze bij elkaar gevoegd.

De nummers 1, 2 en 3 zaten ontzettend dicht bij elkaar, het scheelde een fractie. Zoals altijd met een jury, zal er ''strijd'' ontstaan om te twisten wie de nummer 1 is. Ik vind ook niet dat ik dat hier toe moet lichten, die keuze is gemaakt door een professionele jury, en daar mag je het niet mee eens zijn. Daarbij vind ik je uitspraak van ''3 dezelfde dj's op een avond'' nergens op slaan ; de winnaar van deze avond draaide juist heel anders dan dat La Fuente of bijvoorbeeld Y-MOR (ook ??n van de headliners die avond) dat doet. Dus dat het publiek verveeld zal raken ; dat denk ik niet.

Als ik dan nog wat mag toevoegen ; ik vind het jammer dat je het zo ''zwart-wit'' ziet. Het was, voor mijn gevoel, een gezellige avond, met 8 ongelofelijk goede DJ's die zich op een mooie manier presenteerden ; er was er niet ??n die echt buiten de boot viel, ze hadden allemaal kunnen winnen. Het is een leuke locatie, en de sfeer was er zeker...dat het volk niet massaal op af kwam, dat wisten we vooraf wel, maar het was zo goed genoeg. Ik heb genoten van alles, en ook dat mag toegelicht worden. In mijn optiek zijn de artiesten niks tekort gekomen, en hebben we alles uit de kast gehaald om dit een succesvolle contest te maken. Gezien de reacties is dat gelukt, en daar ben ik blij om. Dat mag je, vind ik, ook wel in je post vermelden Happy, laughing
Certas    posted on 21-12-2012 09:40
@DJADMIN, gewoon even uit nieuwschierigheid. Op welke aspecten hebben jullie nog meer gelet dan de mixen en de platenkeuze? En wat is het uiteindelijk geweest dat de een beter was dan de ander?
User edit by Certas on 21-12-2012 @ 09:40:45 (57%)
DJADMIN    posted on 21-12-2012 09:44
Poster: Certas
@DJADMIN, gewoon even uit nieuwschierigheid. Op welke aspecten hebben jullie nog meer gelet dan de mixen en de platenkeuze? En wat is het uiteindelijk geweest dat de een beter was dan de ander?

Omdat er nog een halve finale is, zal ik niet alles prijsgeven, dat begrijp je.

Maar de jury heeft onder andere gelet op uitstraling, interactie met het publiek (en daarop inspelen), innovatie, en in hoeverre dat het bij het concept past (dat begrijp je, dat is ook wel belangrijk!)..

De rest laat ik even in het midden, omdat er nog jongens moeten Winking my eye
Certas    posted on 21-12-2012 09:48
1 member likes this  
Omdat er nog een halve finale is, zal ik niet alles prijsgeven, dat begrijp je.

Maar de jury heeft onder andere gelet op uitstraling, interactie met het publiek (en daarop inspelen), innovatie, en in hoeverre dat het bij het concept past (dat begrijp je, dat is ook wel belangrijk!)..

De rest laat ik even in het midden, omdat er nog jongens moeten Winking my eye

Ah oke! Sorry, ik dacht dat het al helemaal afgelopen was maar dan snap ik het dat je niet zoveel prijs geeft. Toch leuk dat je dat allemaal organiseerd voor de DJ's! Happy, laughing
?
Hoop voor je dat er wat moois uitkomt en veel succes aan de DJ's die nog moeten Winking my eye
MrQreeny    posted on 21-12-2012 10:41
@ Bobby

Wees blij dat er al een jury is... Dat is tegenwoordig ook zeldzaam. Meestal zijn het de public votes waarbij dus geldt: wie het meeste publiek meeneemt wint. (maw gewoon een marketingdingetje...) #faal
'Music is the universal language of mankind...'
DJADMIN    posted on 21-12-2012 12:56
Poster: MrQreeny
@ Bobby

Wees blij dat er al een jury is... Dat is tegenwoordig ook zeldzaam. Meestal zijn het de public votes waarbij dus geldt: wie het meeste publiek meeneemt wint. (maw gewoon een marketingdingetje...) #faal

Eindelijk iemand die het erkent.

Over een locatie zeuren is makkelijk ; we moeten blij zijn dat er nog locaties zijn die zich beschikbaar stellen om op zaterdagavond een dj contest te organiseren

Over een jury zeuren is makkelijk ; dit zijn vaak jongens die ook op hun zaterdagavond hadden kunnen gaan draaien, maar die bewust en vrijwillig een avond naar talent willen luisteren. Precies hetzelfde als scheidsrechters ; die offeren vaak een deel van hun vrije dag op, om alsnog verrot gescholden te worden. Stank voor dank. Maakt de scheidsrechter een beslissing, is die bindend, of je het daarmee eens of oneens bent. Zo geldt dat ook bij een jury.

Ben overigens heel blij dat we helemaal niks hebben laten afhangen van het aantal ''publieksstemmen''
MarcoMartinez    posted on 22-12-2012 21:46
Rick hoe ziet de finale er eigenlijk uit maw, wat is precies de programmering de 29e??

www.djmarcomartinez.com
Tekhead    posted on 23-12-2012 01:13
Poster: Certas

10-15 jr geleden kon je zuiver gaan jureren voor mixen en platenkeuze alleen, maar er zijn tegenwoordig zoveel meer beoefenaars en vele wagen zich aan het'djingen' en uiteraard zitten er wel enkele goeie tussen, en om dan een uiteindelijke winnaar te vinden heb je meer parameteres nodig om punten op toe te kennen, doe je dat niet dan heb je bij elke contest 4 of 5 winnaar, en dat is niet de bedoeling. Je mag niet vergeten dat huidige dj's een heel ander status beogen en sommige verkrijgen, dus moet het totaalplaatje wel kloppen om daar te geraken. Je moet om eruit te springen niet altijd de fantastische skills uit je booth trekken, maar anders doen, move's, kledij, Facewerk, kan voor de nodige aandacht zorgen, goede voorbeelden zijn Green Velvet of Dr.Lectroluv'.

Eindelijk iemand die het erkent.

Over een locatie zeuren is makkelijk ; we moeten blij zijn dat er nog locaties zijn die zich beschikbaar stellen om op zaterdagavond een dj contest te organiseren

Over een jury zeuren is makkelijk ; dit zijn vaak jongens die ook op hun zaterdagavond hadden kunnen gaan draaien, maar die bewust en vrijwillig een avond naar talent willen luisteren. Precies hetzelfde als scheidsrechters ; die offeren vaak een deel van hun vrije dag op, om alsnog verrot gescholden te worden. Stank voor dank. Maakt de scheidsrechter een beslissing, is die bindend, of je het daarmee eens of oneens bent. Zo geldt dat ook bij een jury.

Ben overigens heel blij dat we helemaal niks hebben laten afhangen van het aantal ''publieksstemmen''

Idd, geen publiekstemmen, dan wint 99/100 de verkeerde, ander organiseer je beter So You Think You Can Djing of zo.

Ik weet niet welke prijs oid de winnaar krijgt, want ik ben ook wel van mening dat je niet alleen dj's mag laten jureren (als het mogelijk is). Ik vind het voor vele jongens sowieso een mooie kans om eens voor publiek te spelen, en vind het vreemd dat zovele niet eens de moeite willen doen om zich te verplaatsen. Ik weet idd dat het niet voor iedereen evident is vanwege hun jonge leeftijd en beperkte mobiliteitmogelijkheden, maar dan nog ! Als je het nu als DJ wil maken zal je toch serieus uit je pijp moeten komen en hard werken en er veel, heel veel voor over hebben, en hoort dit erbij, voor wat hoort wat.

Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Martullia    posted on 23-12-2012 16:25
Poster: Tekhead
Ik vind het voor vele jongens sowieso een mooie kans om eens voor publiek te spelen, en vind het vreemd dat zovele niet eens de moeite willen doen om zich te verplaatsen. Ik weet idd dat het niet voor iedereen evident is vanwege hun jonge leeftijd en beperkte mobiliteitmogelijkheden, maar dan nog ! .

Misschien dat ook meespeelt dat er bij de meeste DJ wedstrijden alleen publiek is dat hoort bij de deelnemers. En niet iedereen zal zin hebben om zich te proberen te bewijzen in de korte tijd die je bij contesten krijgt.
User edit by Martullia on 23-12-2012 @ 16:25:56 (2%)
Tekhead    posted on 23-12-2012 17:23
Poster: Martullia
Ik vind het voor vele jongens sowieso een mooie kans om eens voor publiek te spelen, en vind het vreemd dat zovele niet eens de moeite willen doen om zich te verplaatsen. Ik weet idd dat het niet voor iedereen evident is vanwege hun jonge leeftijd en beperkte mobiliteitmogelijkheden, maar dan nog ! .

Misschien dat ook meespeelt dat er bij de meeste DJ wedstrijden alleen publiek is dat hoort bij de deelnemers. En niet iedereen zal zin hebben om zich te proberen te bewijzen in de korte tijd die je bij contesten krijgt.

Geen zin hebben ? Tja, als je wil ontdekt worden zal je die houding toch opzij moeten zetten, anders gaat het nooit lukken.

Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Martullia    posted on 23-12-2012 17:36
Geen zin hebben ? Tja, als je wil ontdekt worden zal je die houding toch opzij moeten zetten, anders gaat het nooit lukken.

Volgens mij is dit niet wat ik zeg? Ik heb het niet over mijn houding, ik heb het over de beweegredenen van anderen. Er zijn best wel wat mensen die er zo over denken en ook niet iedereen heeft de ambitie om als je het zo wilt noemen om ontdekt te worden. Ik zelf doe wel eens aan een contest mee, en ik denk nog steeds dat goed kunnen praten belangrijker is dan goed kunnen draaien. Bedankt voor je vriendelijk reactie.

334 Users online: 30 Guests (304 Unknown)
Pages generated today : 10.330
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.618.081