Grootte studio
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

SoundofProdigy    posted on 15-09-2012 20:25
Hallow iedereen,

Ik zou binnenkort een studio willen maken waar ik kan mixen, produceren en remixen. Nu doe ik alles nog op mijn PC in mijn kamer. Mijn vraag is wat heb ik allemaal nodig voor een (semi)professionele studio en past dit in een kamer niet groter dan 250x250cm?

Mvg.
Bjarne

Dj'ing is about the music, not the popularity.

What do you think about Grootte studio ??

Vote :   

DanielDale    posted on 15-09-2012 21:49
Ja dat past zeker,
Mijn studiomeubel is 1,50m breed, en de diepte is 80 cm. Dan heb ik nog een verhoging waar mijn beeldscherm opstaat. Onder de verhoging staat mijn midikeyboard.

Eigenlijk heb je (minimaal) 2 goede monitors nodig, een goede pc/laptop, en eventueel een midikeyboard, dit maakt het makkelijker voor effecten en melodieen maken. Dan kan je zeg maar met een soort hoek bureau/meubel er nog een dj set aan toevoegen.

Hoop dat je er iets aan hebt!
Drop Beats, Not Bombs
SoundofProdigy    posted on 16-09-2012 09:52
Ik heb ook gehoord dat een goede geluidskaart ook belangrijk is. Welke merken hebben goede geluidskaarten?
LilQuint    posted on 16-09-2012 10:45
Zeker is naar Apooge kijken als je niet op de centen kijkt! Heb er verschillende keren mee gewerkt en zeker een aanrader!
delectro    posted on 16-09-2012 11:02
Wat is precies je doel? Je heb het over een?(semi)professionele studio, maar zegt hier dat je heb gehoord dat een goede geluidskaart nodig is.

Je heb nu dus alleen een computer? Wat wil je bereiken en met welk budget?
BennoRevelli    posted on 16-09-2012 12:39
Poster: SoundofProdigy
Ik heb ook gehoord dat een goede geluidskaart ook belangrijk is. Welke merken hebben goede geluidskaarten?

Om tot een goede conclusie te komen hebben we wat meer informatie nodig over je situatie.
Wat jij een 'goede' geluidskaart vindt kan door een professional worden gezien als een middelmatige 'budget' geluidskaart.

Wat is precies je doel?
|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
SoundofProdigy    posted on 16-09-2012 12:43
Sorry ik had mijn post iets beter moeten verzorgen. Ik wil dus een plaats om te produceren, mixen. Ik doe alles nu met software behalve mixen. Wat ik wil bereiken een studio met de nodige hardware om te produceren, verder wil ik nog goed geluid in de studio. Mijn budget gaat tot 500euro maar ik wil gerust nog wat doorsparen tot 1000euro.

Ik had al gedacht aan een keyboard, monitors, goede geluidskaart, akoestische behandeling en misschien een microfoon.
Met goede geluidskaart bedoel ik een geluidskaart die de hoge, mid en lage tonen zo goed en eerlijk mogelijk weergeeft.

User edit by SoundofProdigy on 16-09-2012 @ 12:47:54 (29%)
DanielDale    posted on 16-09-2012 13:08
Neem Talkbox, da's lauw :D
Drop Beats, Not Bombs
Blackaround    posted on 16-09-2012 13:15
Voor akoestieke behandeling ga je met je 1000 euro niet toekomen vrees ik.

Goede producer monitoren, bv de yamaha 50M.. kosten 300 euro met mopads bij.
Mijn midi keyboard heeft 130 euro gekost ongeveer, behringer umx61.?

Een goedkope oplossing voor akoestiek is akotherm. kost wel 30 euro voor 1 stuk van 1m op 1m20.
Maar je moet je kamer ook niet volhangen!

D-Jesse    posted on 16-09-2012 13:22
Ik ga ook zo'n studiootje maken, maar het mooie is: Onze lokalen van de school zijn op het plafond/achterkant lokaal bedekt met dat piramide akotherm als zogenaamde versiering ofzo. En we gaan over een halfjaar naar een nieuwe locatie dus van de school mag ik zoveel van dat spul hebben als ik wil :p

Nou alleen kijken welk deel van m'n kamer ik ga opofferen, of kijken of ik ergens een ruimte kan regelen!
Blackaround    posted on 16-09-2012 13:24
Hoe dikker je akotherm is hoe beter het geluid word absorbeerd..
Ik ga binne 2 weken een kamertje van 2m50 op 2m omtoveren tot mijn studio.?

Ik ga akotherm nemen van 5 cm dik.

Ook opletten, heb je geen tapijt liggen, moet je ook akotherm aan je plafond hangen.
SoundofProdigy    posted on 16-09-2012 15:26
Ok bedankt. Ik ga wat opzoeken over akotherm.
Gery    posted on 16-09-2012 15:41
In kleine ruimtes kan een geluidsabsorbering inderdaad een meerwaarde bieden.
Maar ik zou bij het uitbouwen van je studio zeker eerst kijken naar monitors en soundcard.

De isolatie kan in een later stadium ook nog steeds worden aangebracht mocht je veel last van reflecties hebben.

Ik neem aan dat je met een PC werkt, dan zal Apogee al vast niet lukken als geluidskaart, die zijn
namelijk enkel voor Mac.

Ik werk nu met een Apogee duet, maar daarvoor gebruikte ik mijn NI Audio 8 geluidskaart waar ik
mee draai ook gewoon om mee te producen.

Belangrijste element in een studio zijn goede monitors!

veruit een van de meest gebruikte monitors in semi professionele studio's zijn de KRK VXT reeks.
Laat je niet verleiden tot de rokit serie, deze zijn qua geluidsweergave niet echt getrouw.

Met hun bijna 800 euro in de bekende roze winkel zijn de VXT6 monitors aan de vrij dure kant.
Maar op termijn heb je dan wel goed materiaal, als je de tijd hebt om beetje bij beetje je studio uit te bouwen.

Ik heb nog geen seconde spijt van mijn VXT6 setup! Happy, laughing
DJ - Producer
SoundofProdigy    posted on 16-09-2012 19:27
Het is de bedoeling dat ik stukje per stukje mijn studio ga bouwen. Eerst ga ik zelf een studio meubel op maat maken en ja idd ik werk met een PC.

PS: zal een plannetje uploaden van het meubel Winking my eye
User edit by SoundofProdigy on 16-09-2012 @ 19:28:33 (34%)
Wytse    posted on 16-09-2012 19:47
Ik denk dat je de monitoren toch echt zelf moet kiezen, vraag in een winkel of je een aantal monitoren uit dezelfde prijsklasse naast elkaar kunt horen. Ook moet je vragen of je ze een tijdje thuis kunt uitproberen. KRK is een goed merk, maak koop het niet om de naam, maar omdat JIJ ze goed vind klinken!
White Sea Studio
SoundofProdigy    posted on 16-09-2012 20:05
Ik wil vooral eerlijk geluid, dat als ik demo's geef dat mensen kwaliteit horen; Winking my eye
D-Jesse    posted on 16-09-2012 20:21
Als je ooit in zuid-NL bent ga dan naar de nieuwe showroom van Bax-Shop. Daar kan je nu volgens mij gewoon ALLE boxen die ze hebben uittesten. En ze hebben aardig wat in huis, ook qua studio monitoren Winking my eye
SoundofProdigy    posted on 16-09-2012 20:27
Dat is nu toeval was vorige week nog in Catzand.
BennoRevelli    posted on 16-09-2012 21:18

Voor geluidskaarten kan ik je Focusrite aanbevelen.?
Qua monitoren, dit hangt af van je budget en persoonlijke voorkeur.

Goede keuzes kunnen zijn KRK VXTs, Yamaha's maar de M-audio BX5/BX8 D2 zijn ook zeker niet verkeerd en zijn redelijk laag in prijs.
|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
Wytse    posted on 16-09-2012 21:57
Ik wil vooral eerlijk geluid, dat als ik demo's geef dat mensen kwaliteit horen; Winking my eye

Eerlijk geluid ga je voor die prijs niet echt krijgen...
White Sea Studio
SoundofProdigy    posted on 17-09-2012 07:53
Ik heb tijd om door te sparen.
MoXeGy    posted on 17-09-2012 22:46
je moet monitoren kopen waarvan jij denkt: hier kan ik mee werken.
zo kun je best met krk rp's werken hoor. zolang je weet hoe de speaker klinkt en wat ze tekort komen.
een kwestie van je speakers kennen.

User edit by MoXeGy on 17-09-2012 @ 22:49:53 (100%)
SoundofProdigy    posted on 18-09-2012 18:03
Monitors ga ik wel even beluisteren in een winkel als het gaat. Maar ik zoek nog steeds een goede geluidskaart(liefst extern).
Sandr    posted on 18-09-2012 18:51
Alles afhankelijk van je budget. Er zijn ontzettend veel opties:

Focusrite scarlet 2i2 (ongeveer 140 euro)
Native instruments Komplete 6 (ongeveer 220)

Als je minder te besteden hebt:
M-audio fasttrack Mk2 (ongeveer 90)
?
Of als je alleen outputs nodig hebt de Traktor audio 2 (ook rond de 90 euro)

En als je veel met vocalen gaat doen zijn veel mensen weer fan van de Presonus audiobox (rond de 130)

Dus belangrijk is:
Wat wil je er mee doen (inputs outputs etc)
Wat heb je er voor over?

Als je goed en duidelijk antwoord kan geven op bovenstaande vragen kunnen mensen hier je beter adviseren.

Play that funky music white boy....

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

206 Users online: 137 Guests (69 Unknown)
Pages generated today : 67.556
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.864.593