In-ear monitoring vs klassieke headset
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Decoz    posted on 14-09-2012 11:08
Ik weet niet of hier al een topic over geweest is, maar wat zouden jullie aanraden?
Op internet las ik dat in-ear monitoring voor het gehoor beter is omdat je zo hard niet moet gaan?
Maar je mist dan wel wat het contact met uw publiek volgens mij.

Reden van mijn vraag: Ben in het voorjaar aan Otosclerose geopereerd geweest en ik spring nu wel redelijk zorgzaam om met mijn oren Happy, laughing

What do you think about In-ear monitoring vs klassieke headset ??

Vote :   

Gery    posted on 14-09-2012 15:12
dan zou ik je zeker in-ears aanraden!
?
De beste op de markt zijn de op maat gemaakte variphone in-ears.
(http://www.variphone.com/nl/in-ear-monitors/elite-series/es5)
?
Deze kan je laten maken in elk audionova gehoorcentrum.
?
Ik gebruik deze in stereo split mode op de DJM in combinatie met de sennheiser HZR-62.
(http://www.sennheiser.ca/live/senn/produit/en/426/162)
?
Dit is een verlengstuk plus volume controle voor links en rechts appart.
(handig indien de master bvb erg stil staat tov de kanalen)
?
Je hebt niet direct minder voeling met het publiek. ?Als ik niet aan het mixen ben
zet ik het volume uit en dan dempen de dopjes gewoon 26db. ?Dit is net zoveel als anders
mijn gewone oordoppen (eveneens variphone).
?
Het is een beetje wennen in het begin, maar dat valt allemaal zeer goed mee!
voor mijn oren is dit echt top! en zijn investering zeker waard!?
?
Overigens heb je nooit nog last van slechte monitors en vind ik dat je preciezer kan draaien
met in-ears dan met koptelefoon. ?Je oren worden minder snel vermoeid van veel lawaai
dus hoor je langer veel preciezer de tonen! Happy, laughing
DJ - Producer
Certas    posted on 14-09-2012 15:40
Ik zou je ook de in-ears aanraden maar je moet eigenlijk zelf weten wat je het prettigst vind!
?
Ik heb de in-ears van Shure, namelijk de SE215. De geluidskwaliteit vind ik ook velen malen beter dan mijn huidige koptelefoon, het klinkt allemaal heel zuiver en de bass komt er ook goed uit (zonder de oortjes helemaal diep in je oren te stoppen)
?
Desnoods zou ik het van te voren testen als ik jou, was je het fijnste vind!
http://www.soundcloud.com/Certas
Decoz    posted on 14-09-2012 18:27
In welke prijsklasse zitten die zelfgemaakte juist?
Ik vind er niet direct iets van op de site van Variphone.
Heb wel eens in ears gebruikt van Creative, maar die zijn niet te vergelijken denk ik?
Mag wel wat kosten, tenslotte heb je maar 1 paar oren Happy, laughing
mikedhanpat    posted on 14-09-2012 18:48
inderdaad, mag ik vragen hoeveel die ES5 in ear headphones kosten Gery??

Vast bedankt!?

Mike
CDJ2000NXS - DJM2000 - CDJ2000NXS - RMX1000 Shure SE535
MZ    posted on 14-09-2012 19:39
950 dollar als ik me niet vergis... Ik raad de shure se serie erg aan. ?f de shure se 425, ?f de Shure se535. Ik heb zelf de se535 en vind ze werkelijk geweldig.
Decoz    posted on 14-09-2012 22:04
Ik heb op maat gemaakte oordoppen van dit type, en het hoorcentra gaf mij deze link door.
http://pluggerz.nl/nl/producten/music/pluggerz-custom-made-music-2-in-1/
Blijkbaar zijn mijn plugs compatibel met de volgende in-ears:
Sennheiser CX-300 II
Sennheiser CX310 Adidas Originals
Sennheiser CX-400 II
Sennheiser CX-250
Sennheiser CX-270
Sennheiser CX-280
Sennheiser CX-281
Sennheiser PC-300
Sennheiser MM-30i
Sennheiser MM-50
Sennheiser MM-70i
Sennheiser IE-4
JBL reference 220
SkullCandy full metal jacket
SkullCandy 50/50
SkullCandy FMJ
Sony DR EX38IPB
SteelSeries Siberia
Philips SHE8500
Creative EP-830
Monster Turbine PRO in ear
Konig HPPRO-260
Teufel Aureol Melody
Koss KDX200
?
Is dit ook een aanrader? Of beter voor die Variphones?
MoXeGy    posted on 15-09-2012 00:03
Ik heb zojuist die pluggers music binnen en als je de filters eruit haalt kun je elke inear erin doen. Heb zelfs Samsung oortjes erin gehad die bij de galaxy s2 zitten.
Ze zouden 20db moeten dempen als je de filter erin zet maar het lijkt alsof dit veel minder is. (mijn vorige oordoppen dempen 16db)
Ik heb ze ook nog niet goed kunnen testen dus kan er verder nog niet heel veel over vertellen.
TORSKY    posted on 15-09-2012 00:30
hoeveel kost zo'n 2in1 oortjes op maat?, zonder in ear speakers natuurlijk
Decoz    posted on 15-09-2012 03:01
Ik ga eens proberen met een paar in-ears, wil wel eens weten wat dat geeft Happy, laughing
Voor de mijne heb ik 130 euro betaald (voor 2 plugs), incl soort omnium verzekering van 2 jaar tegen verlies.
Heb ik al nodig gehad Winking my eye
Dj_Fantasy    posted on 15-09-2012 13:29
Decoz als ik zo die lijst bekijk zijn het ook niet geweldige drivers die je erin kunt plaatsen...
Je kunt wel op maat gemaakte oordoppen laten gieten, maar als de driver gewoon kut is kun je nog schade oplopen!

Ik heb nu zelf een setje in-ears van Shure (+- 100 euro), een geweldige set en ik zou er geen andere meer willen!?
Ze sluiten enorm goed af. Ik gebruik ze namelijk ook tijdens het karten op een buiten circuit...

Voor de afdruk kun je eens kijken bij Noizezz! Hier heb ik mijn gehoorbescherming laten aanmeten. Ze kunnen hetzelfde doen met ook drivers!! Ze passen de oordoppen hierbij aan.

Ik zou niet aanraden om gehoorbeschermings ook te gebruiken al in-ears! Het gaatje voor je filters kan namelijk dan beschadigd raken, je oordoppen gaan beginnen lekken en daar gaat je bescherming!?

Het zal je dan wel wat kosten om 2 setjes aan te kopen, maar dan ben je ook zeker dat je oren niet slechter gaan worden. Denk eraan je hebt maar 1 paar dus verzorg ze goed.
dj2dj.nl
Estacy    posted on 15-09-2012 14:29
idd, je hebt maar een paar oren, welke de komende 20 jaar nog niet vervangen kunnen worden (wie weet wat de toekomst brengt?) Je oren zijn je hobby en je werk, wees er zuinig op. Er zijn mensen die 300 euro aan een koptelefoon uitgeven, dan kun je ook wel 150 aan bescherming en 150 aan oordoppen uitgeven
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Gery    posted on 15-09-2012 17:12
Variphone oordoppen verschillen in prijscategorie, de goedkopere 2/3 weg systemen zijn denk ik al vanaf ?750 beschikbaar.
Maar voor muziekanten is echt wel het 5 weg systeem aan te raden! Deze kwamen bij mij, ik dacht op ?1150.

Dit is inderdaad vrij duur, maar het is een investering die lang mee gaat en uiteindelijk aan je eigen gezondheid te goed komt.
Om mijn oren te beschermen heb ik zeker dat bedrag over.

Deze variphone in-ears zijn ook de 'industry standaard' bij manier van spreken die in gebruik is door veel grote artiesten.

De klank daaruit is echt wonderbaarlijk, ik zou het je graag laten horen, maar met op maat gemaakte doppen is dat
uiteraard niet mogelijk.

Ik zou zeker gaan voor op maar gemaakte! als je langere sets moet draaien gaan standaard in ears na verloop van tijd beginnen pijn doen of je irriteren. ?op maat gemaakte doppen voel je quasi nit zitten Happy, laughing
DJ - Producer
BennoRevelli    posted on 16-09-2012 21:34
Ik zelf draai zowel met headphone (HDJ-2000) als Shure SE-425/SE-535.
Beide drie zijn goed, wel gaat mijn persoonlijke voorkeur uit naar de Shure 535s omdat deze aanzienlijk beter zijn qua geluid en voor je gehoor.

Aangezien ik al een hoop gehoorproblemen heb door oor myoclonus was voor mij draaien soms onmogelijk geworden.
Dit omdat mijn linkeroor niet meer tegen muziek boven de 110 DB kan en bepaalde tonen dan is het ook een drama

Tegenwoordig gebruik ik daarom steeds vaker mijn in-ears en helemaal geen booth monitoren meer!
al is het niet altijd ideaal (laatst geluidssysteem plat en ik had eerste 10 seconden niks door vanwege de in-ears haha)

Hoe dan ook, het is voor mij persoonlijk een lifesaver! zonder had ik DJen misschien wel opgegeven.

|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
Decoz    posted on 16-09-2012 23:15
En bvb een hdj in combinatie met earplugs, is dat werkbaar?
Heb eens getest, moet wel het volume van de hdj verhogen. Maar doe je dan om duur het voordeel van die plugs neit teniet als je het volume van die headsets verhoogt?
390 euro voor die in-ears van Shure bij Bax shop, als ze echt het waard zijn, mss eens overwegen Happy, laughing
User edit by Decoz on 16-09-2012 @ 23:23:47 (44%)
BennoRevelli    posted on 16-09-2012 23:38
Poster: Decoz
En bvb een hdj in combinatie met earplugs, is dat werkbaar?
Heb eens getest, moet wel het volume van de hdj verhogen. Maar doe je dan om duur het voordeel van die plugs neit teniet als je het volume van die headsets verhoogt?
390 euro voor die in-ears van Shure bij Bax shop, als ze echt het waard zijn, mss eens overwegen Happy, laughing

Ik heb drie verschillende soorten op maat doppen gehad namelijk: Filterz, Earproof en een eigen merk van schonenberg..
Earproof is mijn keuze en deze zijn verkrijgbaar met een vlakke demping.

Wat je zegt is waar, je hoort het toch altijd minder duidelijk/helder en je zet automatisch je headphone harder wat al je oordoppen 60% minder effectief maakt.

Die in-ears zijn een goede keuze, het heeft wel even nodig om er helemaal aan gewend te raken, vooral omdat de kicks en basslines niet zo dik te horen zijn als met een HDJ of andere dj headphone.

Succes!
|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

220 Users online: 116 Guests (104 Unknown)
Pages generated today : 81.656
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.878.693