Traktor S4 pitch fader probleem
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

stegma    posted on 13-09-2012 18:57
Heey hallo, ik heb een traktor S4 met een macbookje pro 2,4 en 4 gig werkgeheugen bla bla bla. Nou het werkt allemaal geweldig en ik ben er blij mee en de mensen waarvoor ik draai ook (wat een mazzel) maar ik heb een probleempje, meerendeels gebruik 'gewoon' sync. Nu moet ik morgen op een trouwerij draaien en ken daar niet constant me sync gebruiken maar wil de nummer een klein btj bij mekaar pitchen... Nu doet me tempo pitcher aan de rechter zijde het totaal niet, ik begin nu zelf te twijfelen of hij niet gewoon kapot is. Wat ik allemaal heb geprobeerd: een andere computer aangesloten, in de instellingen opnieuw gekalibreerd en de tempo pitch aan de rechter zijde geprobeerd opnieuw te 'leren'. Met het leren pakt hij de linker EN de rechter pitch helemaal niet terwijl links het gewoon naar behoren doet... Ik hoop dat iemand een idee heb en/of oplossing mazzelsss
Enjoy live to the fullest, that's the way god wants it!

What do you think about Traktor S4 pitch fader probleem ??

Vote :   

Lomme_    posted on 13-09-2012 19:09
Druk eens gelijktijdig op de knopjes (de pijltjes) boven de pitch en beweeg dan eens met de pitch?
stegma    posted on 13-09-2012 19:16
Als ik op beide knoppen tegelijk druk dat zet hij de pitch op de computer in het midden en branden allebij de lampjes. Maar als ik dan met de pitch heen en weer beweeg gebeurt er niks...
djcanta    posted on 13-09-2012 20:17
sluit eens een andere S4 aan en kijk wat ie dan doet!?

je kent toch vast wel iemand die er ook 1tje heeft of een dealer bij je in de buurt?
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
stegma    posted on 13-09-2012 20:25
Ja 2 maten van me hebben er ook 1 maar daar heb ik eigenlijk niet aan gedacht haha. Ik ga morgen denk ik maar gewoon naar de zaak waar die vandaan komt, want er zit nog garantie op en moet morgen op een trouwerij aan de gang dus heb dan gewoon een vervanger nodig... Maar als iemand er ervaring mee heb of weet wat het zou kunnen zijn hoor ik dat graag Happy, laughing bvd voor de reacties
Danekato    posted on 13-09-2012 20:34
1 member likes this  Hey Stegma, Dat is idd een vervelend probleem.
Ik heb zelf ook wel een probleem gehad met de pitch fader van de S4 alleen wel in een andere vorm.
Bij mij deed de fader nog wel iets maar duurde het ruim een minuut voordat hij daadwerkelijk zijn hoogste of laagste punt bereikte in de software. Een probleem met het midi-signaal aldus de experts en heb de mijne dus terug moeten sturen voor reparatie/vervanging.
Het helpt je vrijwel niets maar ik neem aan dat je m bij de dealer nog kunt vervangen voor een andere en hopelijk voor het feest!
Succes!
djcanta    posted on 14-09-2012 09:58
als ik hier even op mag in springen.... als je dealer gelijk een nieuwe mee geeft dan heb je echt een super service. Ze zijn 't niet verplicht! bij een DOA, dus nieuw uit de doos en je hebt een defect dan wel indien voorradig. Als hij gebruikt is dan gaat ie gewoon terug naar de fabrikant ter reparatie.

Meestal is de service vanuit de importeur / fabrikant wel zo goed dat je gewoon een nieuwe krijgt, maar ga er niet van uit dat je 'm zomaar kan omruilen bij de dealer. Ik hoop dat 't lukt en dat 't kan maar je kan er niet van uit gaan dat 't ook zo werkt.
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
stegma    posted on 14-09-2012 21:45
Hij was dus gewoon echt kapot... (helaas ben hem ? 4 weken kwijt) Ze hadden ook niks anders voor me te leen (ze hadden wel gekeken) dus nu maar van iedereen wat lenen helaas.

This is an old Topic

No new postings for 4.623 days.
 Post CommentThat would be 154.1 months
or a whopping 12.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

125 Users online: 13 Guests (112 Unknown)
Pages generated today : 21.859
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.694.811