4 Luxx LOGIC PRO tutorials SIDECHAIN COMP. (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Luxx    posted on 11-09-2012 14:05
*TUTORIAL 4 ONLINE*

ik doe mee met het Duurzaamste studentenhuis van NL en ik zou graag jullie willen vragen om op ons te stemmen. zie het als een wederdienst voor al mijn tutorials!
STEM OP MIJ<----KLIKBAAR

jazeker, de tutorials zijn er weer. ik ga heel basic beginnen en iedere week meer advanced technieken. ik geloof dat veel hier wat aan zullen hebben aangezien velen van jullie wel een MacBook Pro hebben maar FL studio er op Bootcampen.

de nieuwe tutorials zijn ook een stuk beter te volgen dan mijn oude omdat mijn nieuwe screencap software mijn webcam, 2e beeldscherm, interne en externe audio allemaal tegelijk opneemt en synchroniseert en ook nog eens al mijn keystrokes laat zien zodat je weet welke shortcuts ik gebruik.

maar, laat ik niet nog meer domme shit gaan typen, want lezen daar houden we niet van. de eerste tutorial staat online

*LINKS IN HIDDEN MESSAGE*

iedere week upload ik 2 of meer tutorials totdat ik op raak qua idee?n. ?

Bas aka Kama Qu gaat ook een aantal tutorials voor zijn rekening nemen en Arjen van Volts heeft zich ook aangeboden. kortom: abboneer je lekker, mocht je dat nog niet zijn en de video's komen vanzelf.

oja, alle video's worden geupload in 1080p dus alles is prima te volgen

*edit*
ik waardeer het overigens heeeeel erg als er mensen even een comment, favorite en/of leuk klikken. het helpt heel erg om mijn video's weer wat omhoog te pushen in de grote youtubelijst en daar help je mij ook weer wat verder mee.

Hidden Message

Reply to view the Secret Message
www.mothermusic.nl
User edit by Luxx on 03-10-2012 @ 20:42:40 (58%)

What do you think about 4 Luxx LOGIC PRO tutorials SIDECHAIN COMP. ??

Vote :   

b-man    posted on 11-09-2012 15:04
Keep up the good work! Werk je zelf alleen nog maar in logic of ook nog in FL?
Sebasz    posted on 11-09-2012 15:07
top idee?Embarassed
Roov    posted on 11-09-2012 15:18
Lekker hoor! Ga ze zeker volgen Happy, laughing
Luxx    posted on 11-09-2012 15:24
Poster: b-man
Keep up the good work! Werk je zelf alleen nog maar in logic of ook nog in FL?

ik werk alleen nog maar in Logic maar ik geef nog steeds priv? lessen FL studio of logic
www.mothermusic.nl
djmathijs    posted on 11-09-2012 15:53
NIce hier heb ik echt behoefte aan!
Lomme_    posted on 11-09-2012 16:28
Dit kan ik ook wel gebruiken ja, bedankt!
Wytse    posted on 11-09-2012 22:48
1 member likes this  Gaaf man, ik was al een tijdje geinspireerd door jouw filmpjes uit de FL tijd om zo ook filmpjes te gaan maken wat betreft afmixen... Misschien toch maar eens gaan doen...
White Sea Studio
Luxx    posted on 12-09-2012 10:38
1 member likes this  
Poster: Wytse
Gaaf man, ik was al een tijdje geinspireerd door jouw filmpjes uit de FL tijd om zo ook filmpjes te gaan maken wat betreft afmixen... Misschien toch maar eens gaan doen...

ik zou het doen man. we kunnen elkaar ook linken in de video's zodat mensen die mijn materiaal kijken en interesse hebben in afmix (en dat zijn er veel, maar ik durf daar niet diep op in te gaan) dan refereer ik ze allemaal aan jou en vice versa.

overigens nu je dit toch leest, deed ik het einde van deze video goed met de SmileyFace op de kick? bekend fenomeen voor jou denk ik?
www.mothermusic.nl
Sebasz    posted on 12-09-2012 10:43
Naar mijn idee is die smileyface alleen bedoeld om je kick wat op te pompen en niet zozeer qua afmix, aangezien de kick ook uit zichzelf genoeg laag / hoog kan hebben. Ik bouw zelf altijd mijn track om de kick heen, dus in princiepe doe ik daar niks aan.

Maar goed misschien heb ik het ook wel mis, zou alleen zo 1 2 3 niet kunnen bedenken waarom de smileyface goed is om af te mixen.

Btw, moet je elke bus/channel die volumeschuif naar beneden halen? Want heb zelf nog niet gemerkt dat ie overstuurd wordt als ik alles beneden/op de 0 hou met compressor of limiter
User edit by Sebasz on 12-09-2012 @ 10:44:06 (1%)
Luxx    posted on 12-09-2012 10:52
1 member likes this  
Poster: Sebasz
Naar mijn idee is die smileyface alleen bedoeld om je kick wat op te pompen en niet zozeer qua afmix, aangezien de kick ook uit zichzelf genoeg laag / hoog kan hebben. Ik bouw zelf altijd mijn track om de kick heen, dus in princiepe doe ik daar niks aan.

Maar goed misschien heb ik het ook wel mis, zou alleen zo 1 2 3 niet kunnen bedenken waarom de smileyface goed is om af te mixen.

Btw, moet je elke bus/channel die volumeschuif naar beneden halen? Want heb zelf nog niet gemerkt dat ie overstuurd wordt als ik alles beneden/op de 0 hou met compressor of limiter

kan je doen maar ik gebruik lang niet overal een limiter of een compressor. buiten dat is de werking van compressie en limiten best lastig uit te leggen aan YouTube publiek dat vaak bijna geen kennis heeft van muziek kan je dat ook niet zomaar zeggen 'Stop even een compressor op je kanaal!'. ja en dan? dan zetten ze een compressor op een kanaal met een preset instelling ipv zelf echt iets er mee te doen.

ik zit op het moment op de Herman Brood Academie en zodra ik compressie goed geleerd heb hier ga ik er wel een video aan wijden uiteraard maar ik ben daar op het moment niet zeker genoeg voor. ik heb in het verleden met FL studio alles gewoon uitgelegt hoe ik het mijzelf heb geleerd en op die manier heb ik 1000 dingen verkeerd uitgelegt. het werkte wel, maar het was niet hoe je het altijd zou moeten doen en zo pikten veel mensen het wel op. die fout wil ik liever niet herhalen want na al die jaren dat de video's online hebben gestaan is gebleken dat ik best veel invloed heb gehad op een groot aantal producers in NL. als ik die invloed dan toch heb, wil ik het liever goed doen.
www.mothermusic.nl
Wytse    posted on 12-09-2012 11:11
1 member likes this  
Poster: Luxx
ik zou het doen man. we kunnen elkaar ook linken in de video's zodat mensen die mijn materiaal kijken en interesse hebben in afmix (en dat zijn er veel, maar ik durf daar niet diep op in te gaan) dan refereer ik ze allemaal aan jou en vice versa.

overigens nu je dit toch leest, deed ik het einde van deze video goed met de SmileyFace op de kick? bekend fenomeen voor jou denk ik?

Heey man! Tegek! Ik zit alleen een beetje met welke sources ik gebruik, ik ben namelijk echt afmix gek en totaal geen producer, dus daar moet ik nog iets op verzinnen... Ook gebruik ik Pro-Tools met analoge outboard, en dus geen plugins, dus ik hoop dat mensen dit een beetje kunnen respecteren en vertalen naar hun eigen plugins en DAW....

Die smileyface is inderdaad een veel voorkomend iets, echter pak je nu de verkeerde frequenties hiervoor. Ik werk zelf altijd semi parametrisch (dat wil zeggen, met draaiknoppen) in plaats van grafisch (zoals jij laat zien) dus ik weet niet hoe mijn smileyfaces er exact uit zien. Wat ik wel weet is dat ik dip in het midden en klein beetje boost op het hoog. Omdat het analoge equipment gebruik krijg je daarmee automatisch een boost op je laag, zonder dat je mixbus extreem volloopt.
White Sea Studio
Luxx    posted on 12-09-2012 11:29
1 member likes this  
Poster: Wytse
Heey man! Tegek! Ik zit alleen een beetje met welke sources ik gebruik, ik ben namelijk echt afmix gek en totaal geen producer, dus daar moet ik nog iets op verzinnen... Ook gebruik ik Pro-Tools met analoge outboard, en dus geen plugins, dus ik hoop dat mensen dit een beetje kunnen respecteren en vertalen naar hun eigen plugins en DAW....

Die smileyface is inderdaad een veel voorkomend iets, echter pak je nu de verkeerde frequenties hiervoor. Ik werk zelf altijd semi parametrisch (dat wil zeggen, met draaiknoppen) in plaats van grafisch (zoals jij laat zien) dus ik weet niet hoe mijn smileyfaces er exact uit zien. Wat ik wel weet is dat ik dip in het midden en klein beetje boost op het hoog. Omdat het analoge equipment gebruik krijg je daarmee automatisch een boost op je laag, zonder dat je mixbus extreem volloopt.

oke kan je het even exact opzoeken voor me hoe het wel moet (de smiley) want dan corrigeer ik het even in een volgende video. ik wil vanavond of morgenavond een nieuwe uploaden dus ?als je het niet red voor die tijd dan komt het maar bij een video daarna

wat jouw probleem verder betreft, we kunnen ook video's maken in combinatie met elkaar.?

over het maken van jouw afmix filmpjes kunnen misschien wel wat leuks verzinnen. als je even je 06 naar me PM'd dan kunnen we even whatsappen/imessagen en kijken wat er mogelijk is. lijkt me in ieder geval leuk om er wat mee te doen
www.mothermusic.nl
User edit by Luxx on 12-09-2012 @ 11:31:02 (10%)
MoXeGy    posted on 12-09-2012 18:18
Leuke tutorial! Ben ook benieuwd naar de tutorials van Wytse Happy, laughing
youngbeatsz    posted on 12-09-2012 23:38
eindelijk! respect terug voor dit forum, dit zijn de echte topics waar dit forum voor dient, zo goed mogelijk elkaar proberen helpen. dat zie je ook hoe ook wytse direct hetzelfde wil gaan doen maar dan voor zijn sterkte, doen jongens! ik ben fan!
Luxx    posted on 15-09-2012 11:53
tutorial 2 staat online
www.mothermusic.nl
Flux    posted on 15-09-2012 11:55
Ben benieuwd, ik ga wel wat aan deze tutorials hebben denk ik Happy, laughing
Limb-Girdle    posted on 15-09-2012 12:22
Eerste tut was zeer handig! Ben benieuwd naar de 2e
Where the music meets the deejay!
Sebasz    posted on 15-09-2012 12:27
Toppie weer ben benieuwd naar die vid die je maandag gaat maken.

Kun je trouwens ook bij audioloops de pitch veranderen? In fl moest je handmatig op 'pro default' zetten als je de originele toonhoogte wilde houden, logic doet dat automatisch. kan je daar ook nog wat in aanpassen?
Yvaroz    posted on 15-09-2012 13:14
Nicee
Nothing is Impossible
maartenw    posted on 15-09-2012 17:31
nice
Luxx    posted on 15-09-2012 18:05
Poster: Sebasz
Toppie weer ben benieuwd naar die vid die je maandag gaat maken.

Kun je trouwens ook bij audioloops de pitch veranderen? In fl moest je handmatig op 'pro default' zetten als je de originele toonhoogte wilde houden, logic doet dat automatisch. kan je daar ook nog wat in aanpassen?

ja dat kan zeker, goeie vraag en ik zal er op in gaan in een volgende video
www.mothermusic.nl
Danil    posted on 16-09-2012 00:30
Ik ben ook zeer benieuwd naar!?Cool
Danil    posted on 16-09-2012 00:31
User edit by Danil on 16-09-2012 @ 00:31:14 (100%)
djmathijs    posted on 16-09-2012 13:34
Bedankt voor het beantwoorden luxx!
Weer heel wat dingen geleerd Happy, laughing
jannickv    posted on 16-09-2012 22:11
ff checke toch wel

170 Users online: 13 Guests (157 Unknown)
Pages generated today : 32.759
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.640.510