Exporteren FL Studio (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

will-j    posted on 11-09-2012 00:33
Hi allemaal

Zijn dit de goede export instellingen voor MP3 in FL Studio? Zorgen deze instellingen voor de hoogst mogelijke kwaliteit etc etc?

User edit by will-j on 11-09-2012 @ 00:33:45 (7%)

What do you think about Exporteren FL Studio ??

Vote :   

Sebasz    posted on 11-09-2012 12:35
450kbps doet t niet, rendert hij alsnog 320. maar verder is t volgens mij de standaard instellingen ja?Cool
will-j    posted on 11-09-2012 14:00
Thx! Happy, laughing

Heb de oplossing gevonden: ik heb bij mijn audio instellingen 2 drivers staan:

1. Asio4all
2. Speakers (Real HD Audio)

Als ik exporteer op Speakers (Real HD Audio) dan gaat geen kwaliteit verloren. Dus problem solved Happy, laughing
Sebasz    posted on 11-09-2012 18:01
ja asio verneukt altijd de boel, die maakt het geluid in flstudio mooier/beter/helderder dan het eigenlijk is. dus als je dan rendert en fl afsluit, draait windows weer op de normale driver en hoor je dus pas eigenlijk hoe het echt klinkt
will-j    posted on 11-09-2012 18:08
Poster: Sebasz
ja asio verneukt altijd de boel, die maakt het geluid in flstudio mooier/beter/helderder dan het eigenlijk is. dus als je dan rendert en fl afsluit, draait windows weer op de normale driver en hoor je dus pas eigenlijk hoe het echt klinkt

Ja precies, dat wist ik eerst nog niet en het scheelt behoorlijk veel. Bij de normale soundcard leek het alsof overal een filter op zat :p
Larsz    posted on 11-09-2012 21:26
altijd gwn asio doen hoor veel btre kwaliteit enso en ook altyd 450 kbps je ziet miss 320 maar eigenlijk gewn die echte goede kwaliteit ahahaa ;P
djmstr223    posted on 11-09-2012 21:56
Poster: Larsz
altijd gwn asio doen hoor veel btre kwaliteit enso en ook altyd 450 kbps je ziet miss 320 maar eigenlijk gewn die echte goede kwaliteit ahahaa ;P

trol? haha ik neem aan dat het sarcasties is!
www.bramvanbergen.nl
will-j    posted on 11-09-2012 21:57

http://bijlescoach.nl/bijlescoaches/vak/9/Spelling
Wytse    posted on 11-09-2012 23:51

Jeetje..... bijzonder... Jij gelooft dus ook al in Psycho-akoustiek? Zolang je maar genoeg gelooft dat het beter is, lijkt het vanzelf beter te klinken....
White Sea Studio
Drumworks    posted on 12-09-2012 10:15

En als je hem daarna nog beter wilt maken, en beter wilt laten klinken, converteer je hem nog een keer naar wav formaat, dan klinkt die pas goed! en hij is waarschijnlijk ook een mb of 100 :P ('sarcasmemode uit')
The beats are still banging :)
Luxx    posted on 12-09-2012 10:43
2 members like this  

en op ieder kanaal een SoundGoodizer en dan helemaal opendraaien!!!!
www.mothermusic.nl
Drumworks    posted on 12-09-2012 10:57
^^ Hahaa, +1 Embarassed, maar zullen we weer ontopic gaan?
The beats are still banging :)
Stefjuuh    posted on 12-09-2012 21:47
Even voor de duidelijkheid; muziek wordt alleen maar slechter bij het exporteren, de mate hierin verschilt.

Ik zou de volgende richtlijnen aanhouden:

128 kbs mp3: Voor previews, dit is in ieder geval geen draaibare kwaliteit! Ook al zet je hem om naar 320, het is al 128 geweest, dus beter zal het er niet van worden, de extra informatie die per seconde (kbs) gaat opslaan zou dan ergens vandaan verzonnen moeten worden.?

320 kbs mp3: Voor draaibare exports, alles wat gewoon goed moet klinken

max kwaliteit wav: Voor alles waar je zo min mogelijk kwaliteit wil verliezen, verzin zelf maar wanneer je dat, en de opslagruimte, nodig vindt.
will-j    posted on 13-09-2012 12:31
Poster: Stefjuuh
Even voor de duidelijkheid; muziek wordt alleen maar slechter bij het exporteren, de mate hierin verschilt.

Ik zou de volgende richtlijnen aanhouden:

128 kbs mp3: Voor previews, dit is in ieder geval geen draaibare kwaliteit! Ook al zet je hem om naar 320, het is al 128 geweest, dus beter zal het er niet van worden, de extra informatie die per seconde (kbs) gaat opslaan zou dan ergens vandaan verzonnen moeten worden.?

320 kbs mp3: Voor draaibare exports, alles wat gewoon goed moet klinken

max kwaliteit wav: Voor alles waar je zo min mogelijk kwaliteit wil verliezen, verzin zelf maar wanneer je dat, en de opslagruimte, nodig vindt.

I know, I know Winking my eye het ging niet daarom, maar om het volgende: in FL Studio klonk alles goed en zodra ik het exporteerde klonken alle geluiden een stuk doffer, etc. Dat kwam door mijn ASIO4ALL soundcard.?
D-Jesse    posted on 16-09-2012 14:04
Sorry voor de bump maar hoe exporteer jij dan via je Speakers (real HD Audio) ofzo @will-j ? Ik heb nl hetzelfde probleem..
Luxx    posted on 16-09-2012 14:31
even voor de duidelijkheid zodat iedereen het weet:
ASIO4ALL is als de zwarte dood voor je geluidskwaliteit in FL studio. True, je latency word minder. maar je hele geluid word ook vervormd. daarom is het vaak snel hoorbaar wanneer iets in FL studio gemaakt is omdat bijna iedereen ASIO4ALL gebruikt ipv een echte geluidskaart die bedoeld is voor dit soort doeleinden
www.mothermusic.nl
will-j    posted on 16-09-2012 15:17
Poster: D-Jesse
Sorry voor de bump maar hoe exporteer jij dan via je Speakers (real HD Audio) ofzo @will-j ? Ik heb nl hetzelfde probleem..

Ik exporteer en maak de tracks op de Real HD Audio inderdaad, maar volgensmij is het beter om echt een goede geluidskaart aan te schaffen. Ik zou niet weten hoe ik dat in mijn laptop moet inbouwen, en of dat extern kan e.d. maar ik ga er eens naar zoeken!
D-Jesse    posted on 16-09-2012 15:22
Poster: will-j
Ik exporteer en maak de tracks op de Real HD Audio inderdaad, maar volgensmij is het beter om echt een goede geluidskaart aan te schaffen. Ik zou niet weten hoe ik dat in mijn laptop moet inbouwen, en of dat extern kan e.d. maar ik ga er eens naar zoeken!

Ik snap niet echt hoe dat werkt met een externe geluidskaart. Wat heeft eht eigenlijk voor nut om via zo'n extern kastje iets te exporteren? Blijft dan meer van de kwaliteit van het project over ofzo? Ik snap niet echt hoe zo'n kastje kan helpen ':p
will-j    posted on 16-09-2012 16:26
Ik snap niet echt hoe dat werkt met een externe geluidskaart. Wat heeft eht eigenlijk voor nut om via zo'n extern kastje iets te exporteren? Blijft dan meer van de kwaliteit van het project over ofzo? Ik snap niet echt hoe zo'n kastje kan helpen ':p

Het geluid wat je produceert kan dan van zichzelf wat helderder klinken, maar met Real HD Audio heb je eigenlijk geen andere geluidskaart nodig Happy, laughing
D-Jesse    posted on 16-09-2012 16:39
Poster: will-j
Het geluid wat je produceert kan dan van zichzelf wat helderder klinken, maar met Real HD Audio heb je eigenlijk geen andere geluidskaart nodig Happy, laughing

Real Audio is toch van de laptop zelf ofzo?
DanielDale    posted on 16-09-2012 17:05
Realtek*
Drop Beats, Not Bombs
will-j    posted on 16-09-2012 21:52
Yep van Realtek volgensmij. Maar in veel laptops zit het verwerkt en het is een prima soundcard. Ik zal binnenkort eens rondvragen wat andere mensen voor soundcards hebben, heb me hier nooit echt in verdiept.
D-Jesse    posted on 16-09-2012 22:16
Ik heb een probleem. Ik heb ooit mijn Realtek Audio uitgeschakeld met mn configuratie scherm omdat ik alles wilde aansluiten via mn geluidskaart, maar mn pc de geluidskaar niet wilde pakken. Maar nu wil ik het weer terug, maar als ik mn geluidskaart eruit haal (usb aansluiting),staat er een kruisje door dat luidsprekertje en geeft mn laptop geen geluid meer. Weet iand hoe ik weer mijn geluid uit mijn ingebouwde laptop speakers (Realtek Audio) kan krijgen?
will-j    posted on 16-09-2012 23:40
Ik heb een probleem. Ik heb ooit mijn Realtek Audio uitgeschakeld met mn configuratie scherm omdat ik alles wilde aansluiten via mn geluidskaart, maar mn pc de geluidskaar niet wilde pakken. Maar nu wil ik het weer terug, maar als ik mn geluidskaart eruit haal (usb aansluiting),staat er een kruisje door dat luidsprekertje en geeft mn laptop geen geluid meer. Weet iand hoe ik weer mijn geluid uit mijn ingebouwde laptop speakers (Realtek Audio) kan krijgen?

Hmm... je kunt dit beter op http://forum.fok.nl vragen.

Maar in ieder geval:
  • Is het niet lang geleden? Dan kun je systeemherstel doen van Windows
  • Je kunt eventueel Real HD Audio drivers opzoeken (gewoon googl'en) en opnieuw installeren/updaten
  • Probeer via configuratiescherm door zelf wat te proberen alles te herstellen

In ieder geval geen zorgen, dit is geen moeilijk probleem Thumbs Up
D-Jesse    posted on 17-09-2012 08:35
Oke thanks ga er vanmiddag naar kijken Winking my eye?

En kan dat msschien inderdaad beter op fokforum vragen, maar er toch altijd een aantal vragen hierlangs over computers enzo en er zijn hier een aantal mensen die er veel verstand van hebben, dus vroeg ik het hier Winking my eye
Certas    posted on 17-09-2012 08:44
Volgens mij is het gewoon je driver die je mist, als je naar de website van de fabrikant van je PC gaat en je type PC invoert krijg je vaak al de goede driver die je dan kan downloaden en installeren!
http://www.soundcloud.com/Certas

183 Users online: 16 Guests (167 Unknown)
Pages generated today : 20.664
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.757.179