Pioneer CDJ-2000nexus aangekondigd (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Lead    posted on 06-09-2012 09:03
Pioneer kondigt vandaag de opvolger aan van de CDJ-2000, de Pioneer CDJ-2000nexus. De CDJ-2000nexus biedt eigenlijk alles wat de CDJ-2000 al deed, maar heeft een aantal goede toevoegingen en verbeteringen.
?
De meeste veranderingen spelen zich af op het LCD scherm, dit is hetzelfde scherm als in de CDJ-2000 wordt gebruikt.
?
Optisch zijn er wat kleine dingen waardoor de Nexus herkendbaar is ten opzicht van de normale CDJ-20000 :
- Het vlak om de Jog heen is een transparante hoogglans geworden over met een brushed metal achtergrond
- Play en Cue knop is zilver (was zwart op de CDJ-2000)
- Needle Search strip is verlicht en heeft ribbels gekregen
?
Er zijn 5 knoppen bij gekomen :
- Rekordbox : extra directe input keuze voor gebruik van een laptop of mobiel device, wit verlicht indien actief
- Quantize : dit was de eerste optie in het Utilities menu en heeft nu een eigen knop gekregen
- Slip : Activeert de Slip Mode, werkt voor Scratchen, Loop, Hot Cue/Loop en Reverse, rood verlicht als actief
- Sync en Master : activeren de Beat Sync. Sync volgt het Master deck
?
De functie van 4 knoppen is gewijzigd :
- Beat Loop display zit nu op de plaats van de 4-beat loop, deze knop toont/verbergt het Beat/Slip Loop menu (die oranje vlakjes die je kreeg als je de Loop Out ging bijstellen op de CDJ-2000)
- De 4-beat loop maak je nu door de Loop In know 2 seconden ingedrukt te houden
- Next/Previous Cue punt knoppen skippen nu de timing stappen (1/4, 1/2, 1, etc) in het Loop display
?
Verder zijn er technische wijzigingen :
- Rekordbox Mobile App kan als input source gebruikt worden
- Master Tempo is veel verbeterd, gebruikt meer bits en is bruikbaar tot +/-16% met de muziek die ik heb kunnen checken
- Compleet vernieuwde rem voor de Jog Adjust die veel soepeler aanvoelt
- Verstevigde Jog, delen zijn opnieuw ontworpen voor een stevigere feel
- 220V aansluiting is nu een normale Euro connector (zonder massa)
- Andere RJ45 netwerk aansluiting
- RJ45 en USB rear poort zitten verder uit elkaar, een USB die naar een laptop gaat past ?in een RJ45, maar trekt hem kapot bij het verwijderen.
?
Features
Voor optimaal gebruikt van de CDJ-2000nexus is ook een andere versie van Rekordbox nodig omdat de nexus meer data nodig heeft. Tracks moeten dus opnieuw geanalyzeerd worden om alle data te verzamelen, hier is helaas geen ontkomen aan. Nieuw is dat je ook de key van de tracks in de collectie kunt laten analyzeren. De display geeft bij browsen aan met een kleur of tracks tonaal bij elkaar passen, bij het analyzeren wordt de key in de key ID3 tag opgeslagen.
?
De meest in het oog springende verandering is dat er nu tijdens het spelen een waveform in de display voorbij scrolt, de rotary knop zoomt in en uit. Tegelijk met de waveform zie je de (Hot)Cue/Loop punten aankomen, een loop zie je met een andere achtergrond (hele loop is nu goed zichtbaar).
?
De CDJ-2000nexus heeft ook een Sync functie die de Beat Grids van alle gelinkte decks gelijk stelt, zo worden vele nieuwe creatieve mogelijkheden mogelijk gemaakt. Voorwaarde voor de sync is dat de Beatgrid van de tracks in Rekordbox goed strak gezet worden. De automatische analyze doet het (nog) niet zo goed dat alles in 1 keer goed staat.
?
Aan het einde van een track kan nu een Active Loop gemaakt worden, bij het passeren van het Loop In punt zal de loop automatisch afgespeeld blijven worden. Zo kunnen korte tracks verlengd worden door de laatste 4 of 8 beat als Active Loop te maken.
?
Tevens is er een veiligheid ingebouwd voor in het geval de link naar een device wegvalt. De CDJ zal dan een Emergency Loop maken van de laatst beschikbare 4 beats. Dit kan voorkomen als er een netwerk verbinding naar een computer wegvalt (kabel er per ongeluk uit) of als een Device wordt verwijderd zonder deze te Ejecten (er zijn nog steeds mensen die niet snappen dat gebruik van USB Eject noodzakelijk is), je Device kan erdoor corrupt raken.
?
Er is nog veel meer te vertellen, maar dat wordt te veel voor deze mail. ?
?
De CDJ-2000nexus wordt verwacht eind september 2012 en gaat 1596,- excl BTW kosten (39 euro excl duurder geworden tov CDJ-2000).

Zie het DJ Topic voor veel meer info en screenshot : Pioneer CDJ-2000Nexus
Let the BASS be louder

What do you think about Pioneer CDJ-2000nexus aangekondigd ??

Vote :   

maarten_geurts    posted on 06-09-2012 17:42
Die sync button is toch niet nieuw voor Pioneer? Zat toch ook al op een CMX-3000. Kunnen we allemaal gaan oefenen om te gaan draaien zonder hoofdtelefoon.

Ik heb wel nog een paar vragen:
Is er al meer bekend over een update van recordbox? Wat zit daar nog extra in? Wanneer komt deze uit? En werkt deze versie + functies ook op de 'oude' cdj-2000 spelers?

Komt er een software update van de 'oude' cdj-2000 speler? Ik kan me voorstellen dat bv de emergency loop en aut. cue points laden puur softwarematig is en ook in de 'oude' toegepast kan worden.

Het zou ze in ieder geval netjes staan om zoveel mogelijk software matige zaken ook voor de oudere spelers mogelijk te maken.
Estacy    posted on 06-09-2012 17:50
Poster: maarten_geurts
?Zat toch ook al op een CMX-3000.

klopt, maar niemand gebruikte dat ooit omdat het niet echt mooi werkte
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
djcanta    posted on 06-09-2012 18:11
2 members like this  't is wel ongelooflijk jammer dat er zoveel DJ's struikelen over die sync-knop... een plaatje strak leggen was op een CDJ al geen kunst meer. Als je een beetje muziek-kennis en wiskunde beheerst dan lukt 't zonder hoofdtelefoon nog wel op een gewone cdj2000. Beat-matchen is de basis al lang niet meer... platenkeuze en creativiteit, daar draait 't om.

Geweldig apparaat.. ik blijf 't herhalen!
Geweldig ook dat de USB-B poort op een betere plek zit!
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
Snoey    posted on 06-09-2012 18:43
Blij dat slipmode van de 900 naar de 2000 is gebracht, nu hoef ik niet meer de roll te gebruiken van de DJM als ik wil stutteren.?
?
En blij dat ik kan reversen en scratchen terwijl de track doorspeelt.?
?
Had begrepen dat door de tegenvallende verkoopcijfers de CDJ900 deruit gaat.?
?
?
Het filmpje van Laidback Luke viel me tegen, als ik dit live zou horen zou ik weglopen. En dat terwijl ik Laidback Luke altijd erg goed is met de CDJ's. De sync is redelijk, maar bij 3 a 4 dingen tegelijk is het nog niet strak genoeg om het mooi te laten klinken.?
?
Waar de Sync wel ideaal voor is, is voor de doorstart plaatjes! Nu hoef je de pitch niet meer aan te raken en alleen je plaatjes uit te zoeken.?
Of als je heel snel achter elkaar bepaalde delen van nummers achterelkaar wilt draaien of in elkaar, heb je nu iets meer tijd omdat je niet hoeft te beatmatchen.?
?
De rubbertjes op de slipmode lijken me handig en ook die pijltjes van je cuepunten zoeken, zijn zeker een toevoeging nu slip er op zit.?
www.soundcloud.com/ten-hooven
djcanta    posted on 06-09-2012 19:58
wat je zegt over Laidback Luke ... ben ik 't zeker mee eens. Of de CDJ900 er uit gaat? weet niet.. volgens mij is ie nog niet afgeschreven bij Pioneer. Altijd nog een prima speler tussen de 850 en de 2000(NXS) in qua prijs.
Gery    posted on 06-09-2012 20:12
denk het niet dat veel functies die enkel software zijn naar de 2000 zullen komen, zou uit marketing standpunt geen slimme zet zijn. dit verkleint nl. de incentive om te willen updaten naar de nexus..
DJ - Producer
Sanoj    posted on 07-09-2012 00:58
Idd?Snoey, ik vond laidback luke nu wel tegenvallen.
Maar live is die echt gek, wat die allemaal kan met een pioneer setje.
Ik krijg er telkens kippenvel van als ik hem zie/hoor spelen?Foot in Mouth
User edit by Sanoj on 07-09-2012 @ 00:59:14 (6%)
mikedhanpat    posted on 07-09-2012 08:34
Ja dit was niet de beste performance van laidback luke, maar mijnsinziens kwam dat meer doordat hij alle functies in 4,5 minuut moest proppen.. Ik kijk nog met regelmaat naar zijn optreden van vorig jaar bij de DJ soundsshow, magnifiek werkelijk!!
CDJ2000NXS - DJM2000 - CDJ2000NXS - RMX1000 Shure SE535
Sebasz    posted on 07-09-2012 09:25
Was meer een snelle showcase idd dan dat het ook echt om de kwaliteit ging denk ik zo
Larsz    posted on 07-09-2012 11:23
Poster: Sanoj
Idd?Snoey, ik vond laidback luke nu wel tegenvallen.
Maar live is die echt gek, wat die allemaal kan met een pioneer setje.
Ik krijg er telkens kippenvel van als ik hem zie/hoor spelen?Foot in Mouth
 Zoals Sebasz al zei is dit natuurlijk puur om die functies te showcasen?Cry. Hij had toen ook een demo video gemaakt voor die nieuwe EFX, en zo zou die in het echt waarschijnlijk ook nooit draaien (constant fx).
Snoey    posted on 08-09-2012 17:48
Ja en een showcase kan niet van goede kwaliteit zijn??
?
Ik vind LBL een goede Dj, maar deze showcase is een verkoop filmpje!?
En daarin moet alles, zeker als ze een pro inhuren, perfect zijn.?
?
Nu lijkt het of de Nexus niet helemaal perfect is, terwijl er met sliphotcues etc er leuke functies opzitten.?
?
?
?
?
En dat de 900 eruit gaat heb ik van een persoon die deze apparaten verkoopt.
www.soundcloud.com/ten-hooven
Lead    posted on 09-09-2012 00:14
Poster: maarten_geurts
...Is er al meer bekend over een update van recordbox? Wat zit daar nog extra in? Wanneer komt deze uit? En werkt deze versie + functies ook op de 'oude' cdj-2000 spelers?....

...Het zou ze in ieder geval netjes staan om zoveel mogelijk software matige zaken ook voor de oudere spelers mogelijk te maken....

Er is een update voor Rekordbox nodig zoals je in mij topic kunt lezen Winking my eye Er is nog niet bekend wanneer deze publiekelijk gereleased wordt. Er zitten de nodige kleine verbeteringen in en een nieuwe analyze omdat de CDJ-2000nxs meer data nodig heeft dan de de CDJ-2000, ook is er een Key Analyze ingebouwd zodat je de key van tracks in de ID3 tag kunt laten zetten. Dit is los van normale analyze omdat sommige mensen wellicht al iets in hun key ID3 tag hebben staan.

Het is compatible 2 kanten op, ik gebruik eigenlijk alleen nog maar sticks met export van nieuwe Rekordbox en heb geen problemen gehad. Rekordbox 1.6 sticks werken ook op de nexus, je ziet alleen geen waveform en de 1 van de Beatgrid staat vaak niet goed.

Er is nog niets bekend of er een update kunt die nexus features naar de normale CDJ2000 brengt. Maar de CDJ2000 draait al op max van beschikbare CPU kracht dus ik denk dat er niet veel mogelijk is. De emergency loop vergt extra geheugen, dat is schaars.

Poster: Snoey
...De rubbertjes op de slipmode lijken me handig en ook die pijltjes van je cuepunten zoeken, zijn zeker een toevoeging nu slip er op zit....

Die pijltjes werkt al op de CDJ-1000MK3 en ook de CDJ-2000, en zelfs zonder Slip Mode is dat erg handig.

Poster: Snoey
...En dat de 900 eruit gaat heb ik van een persoon die deze apparaten verkoopt.

Voorlopig gaat de CDJ-900 er nog niet uit hoor...
Let the BASS be louder
mikedhanpat    posted on 11-09-2012 09:18
De mijne zijn besteld!! Nog een paar weekjes wachten en dan sluit ik mezelf een week op!
CDJ2000NXS - DJM2000 - CDJ2000NXS - RMX1000 Shure SE535
Gery    posted on 11-09-2012 12:02
Van als ze beschikbaar zijn bij mijn Pioneer verdeler ga ik er eens een uurtje mee gaan spelen Happy, laughing

Ik heb echter nog een jammerlijke bemerking. ?Als we kijken naar de termijn het geduurd heeft vooralleer
de CDJ-2000 overal ge?ntegreerd was.. zelf nu zijn er nog altijd zaken en verhuurfirma's die nog steeds met
CDJ-1000mk3 werken..

Ik zou h??l graag overstappen naar een oplossing waar ik alleen nog mijn USB of SD kaart moet meebrengen
en toch nog dezelfde functionaliteit in creative mixing kan toepassen.

Voor het eerst lijkt dit mogelijk met de CDJ-2000NXS maar ik denk dat de inburgering van de nexus een pak
langer zal duren dan de 2000. ?Voor veel zaken was de upgrde van 1000 naar 2000/900/850 noodzakelijk gezien
meer DJ's gebruik maken van USB/SD. ?Echter zal voor veel zaken en verhuurfirma's de meerprijs van de upgrade,
zeker indien hun huidige vloot aan CDJ-2000 nog vrij jong is, niet opwegen tegen de extra functionaliteit..

Ik verwacht daarom dat men in de nabije toekomst de nexus enkel zal terug vinden bij de grotere verhuurfirma's
op grotere feesten en festivals. ?De normale 'club dj' zal dus volgens mij nog een heel eind mogen wachten..

Hoe nieuwsgierig en enthousiast ik ook ben om met de nexus aan de slag te gaan, zal ik voorlopig nog zeker enkele
jaren met?Traktor blijven draaien.

Dit kan zowel timecode of advanced HID. ?Ik kan mij aansluiten op elke discobar, zonder gefnuikt te worden in mijn manier van draaien.
DJ - Producer
Bartjens    posted on 11-09-2012 12:45
De update voor RB is er, ben nu bezig om de 2.0.1. versie te installeren.
www.djbrowbeat.com
djcanta    posted on 11-09-2012 19:25
ben wel heel benieuwd wat je op de CDJ2000NXS gaat zien in combinatie met TRAKTOR 2.5.1 !! Happy, laughing?

ik verwacht sowieso wel snel en Traktor 2.5.2 .... veel nieuwe gear die ze eens moeten opnemen : CDJ2000NXS, XDJ-AERO, DND4500MK2, MC2000, DDJ-ERGO-K, CDJ850 mag wel standaard ondersteuning krijgen vanuit NI.
Gery    posted on 11-09-2012 20:53
zou wel bangelijk zijn mocht de waveform uit traktor ook op het scherm komen :D
DJ - Producer
BennoRevelli    posted on 16-09-2012 21:56
Mijn bevindingen tijdens de eerste Demoavond van Nederland vorige week donderdag:

Ik heb een tijdje op de Nexus gedraait.
?
De CDJ-2000 Nexus voelt goed aan, en werkt eigenlijk zoals de meeste zullen verwachten zoals de CDJ-2000.
Ik las op verschillende Pioneer websites dat het jogwheel en de rem verbeterd zouden zijn maar hier is nog weinig over te zeggen aangezien zelfs Lead er nog niet het fijne van weet. (dit zal spoedig wel bekend worden neem ik aan)

Moet zeggen dat de nieuwe Waveform, Slipmode, loop functies en geribbelde needle-search strip ?erg fijn werkt! de sync functie was ook redelijk al zou ik deze niet gelijk gaan gebruiken om tracks mee gelijk te zetten.

Waar het wel perfect mee werkt is met bijvoorbeeld kleine loopjes, accapela's.
?
De CUE en PLAY buttons zijn nu metalic zilver achtig en geven me ook het gevoel dat deze meer krasbestendig zijn, dit geld ook voor de faceplate van de Nexus!

Wat voor mij wel een goede verassing was is de Mastertempo! deze klinkt gewoon zoveel beter zelfs tot 16 procent nu.?
Dit is goed nieuws voor mede Progressive en Trance DJs
?
Een blik aan de achterkant en de connectoren voor LAN en Power lijken ook ineens een stuk degelijker te zijn.
Het zal voor de meeste niet meteen de moeite waard te zijn om te upgraden om dit dat vergelijkbaar is met een 'MK2' model maar het is toch een aangename upgrade!

Als ik ze binnenkort thuis heb staan zal ik ze eens nader onder de loep nemen.

|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
User edit by BennoRevelli on 16-09-2012 @ 21:58:07 (4%)
sebastianmoreno    posted on 21-09-2012 13:30
Ik heb 3 cdj 2000 nexus besteld voor de club waar ik werk. Kan niet wachten tot ze binnen zijn Happy, laughing
BennoRevelli    posted on 21-09-2012 21:03
Poster: sebastianmoreno
Ik heb 3 cdj 2000 nexus besteld voor de club waar ik werk. Kan niet wachten tot ze binnen zijn Happy, laughing

Goed bezig! laat ons weten hoe ze je bevallen Winking my eye
|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
sebastianmoreno    posted on 24-09-2012 17:41
Poster: BennoRevelli
Goed bezig! laat ons weten hoe ze je bevallen Winking my eye

Zekerz!! En elke donderdag hebben wij DJ Cafe. Dan kan iedereen die zin heeft een plaatje komen draaien.?Dus kom een keer de cdj's uitteste Winking my eye

Wij zitten in Ridderkerk

De Loods
PC Hooftstraat 4A
2985 BK RIdderkerk

Elke donderdag van 20:00 tot 01:00

ps. ze zijn helaas nog niet binnen
MRowan    posted on 26-09-2012 17:32
Ik weet dat pioneer een top merk is hoor. Maar is het de 2000 euro echt waard? Want er zijn ook cd spelers van 80. Euro die het ook goed doen
LilQuint    posted on 26-09-2012 17:50
Poster: MRowan
?Want er zijn ook cd spelers van 80. Euro die het ook goed doen

Ga is naar een winkel, zet een CDJ 2000 naast een CD speler van 80 euro.
MRowan    posted on 26-09-2012 17:57
Dat snap ik ook wel. Maar moet daar echt 1800 euro verschil in zitten
MRowan    posted on 26-09-2012 17:58
En ik bedoelde 800?
Sorry voor de dubbelpost

126 Users online: 23 Guests (103 Unknown)
Pages generated today : 34.010
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.706.962