Pioneer CDJ-2000nexus aangekondigd (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Lead    posted on 06-09-2012 09:03
Pioneer kondigt vandaag de opvolger aan van de CDJ-2000, de Pioneer CDJ-2000nexus. De CDJ-2000nexus biedt eigenlijk alles wat de CDJ-2000 al deed, maar heeft een aantal goede toevoegingen en verbeteringen.
?
De meeste veranderingen spelen zich af op het LCD scherm, dit is hetzelfde scherm als in de CDJ-2000 wordt gebruikt.
?
Optisch zijn er wat kleine dingen waardoor de Nexus herkendbaar is ten opzicht van de normale CDJ-20000 :
- Het vlak om de Jog heen is een transparante hoogglans geworden over met een brushed metal achtergrond
- Play en Cue knop is zilver (was zwart op de CDJ-2000)
- Needle Search strip is verlicht en heeft ribbels gekregen
?
Er zijn 5 knoppen bij gekomen :
- Rekordbox : extra directe input keuze voor gebruik van een laptop of mobiel device, wit verlicht indien actief
- Quantize : dit was de eerste optie in het Utilities menu en heeft nu een eigen knop gekregen
- Slip : Activeert de Slip Mode, werkt voor Scratchen, Loop, Hot Cue/Loop en Reverse, rood verlicht als actief
- Sync en Master : activeren de Beat Sync. Sync volgt het Master deck
?
De functie van 4 knoppen is gewijzigd :
- Beat Loop display zit nu op de plaats van de 4-beat loop, deze knop toont/verbergt het Beat/Slip Loop menu (die oranje vlakjes die je kreeg als je de Loop Out ging bijstellen op de CDJ-2000)
- De 4-beat loop maak je nu door de Loop In know 2 seconden ingedrukt te houden
- Next/Previous Cue punt knoppen skippen nu de timing stappen (1/4, 1/2, 1, etc) in het Loop display
?
Verder zijn er technische wijzigingen :
- Rekordbox Mobile App kan als input source gebruikt worden
- Master Tempo is veel verbeterd, gebruikt meer bits en is bruikbaar tot +/-16% met de muziek die ik heb kunnen checken
- Compleet vernieuwde rem voor de Jog Adjust die veel soepeler aanvoelt
- Verstevigde Jog, delen zijn opnieuw ontworpen voor een stevigere feel
- 220V aansluiting is nu een normale Euro connector (zonder massa)
- Andere RJ45 netwerk aansluiting
- RJ45 en USB rear poort zitten verder uit elkaar, een USB die naar een laptop gaat past ?in een RJ45, maar trekt hem kapot bij het verwijderen.
?
Features
Voor optimaal gebruikt van de CDJ-2000nexus is ook een andere versie van Rekordbox nodig omdat de nexus meer data nodig heeft. Tracks moeten dus opnieuw geanalyzeerd worden om alle data te verzamelen, hier is helaas geen ontkomen aan. Nieuw is dat je ook de key van de tracks in de collectie kunt laten analyzeren. De display geeft bij browsen aan met een kleur of tracks tonaal bij elkaar passen, bij het analyzeren wordt de key in de key ID3 tag opgeslagen.
?
De meest in het oog springende verandering is dat er nu tijdens het spelen een waveform in de display voorbij scrolt, de rotary knop zoomt in en uit. Tegelijk met de waveform zie je de (Hot)Cue/Loop punten aankomen, een loop zie je met een andere achtergrond (hele loop is nu goed zichtbaar).
?
De CDJ-2000nexus heeft ook een Sync functie die de Beat Grids van alle gelinkte decks gelijk stelt, zo worden vele nieuwe creatieve mogelijkheden mogelijk gemaakt. Voorwaarde voor de sync is dat de Beatgrid van de tracks in Rekordbox goed strak gezet worden. De automatische analyze doet het (nog) niet zo goed dat alles in 1 keer goed staat.
?
Aan het einde van een track kan nu een Active Loop gemaakt worden, bij het passeren van het Loop In punt zal de loop automatisch afgespeeld blijven worden. Zo kunnen korte tracks verlengd worden door de laatste 4 of 8 beat als Active Loop te maken.
?
Tevens is er een veiligheid ingebouwd voor in het geval de link naar een device wegvalt. De CDJ zal dan een Emergency Loop maken van de laatst beschikbare 4 beats. Dit kan voorkomen als er een netwerk verbinding naar een computer wegvalt (kabel er per ongeluk uit) of als een Device wordt verwijderd zonder deze te Ejecten (er zijn nog steeds mensen die niet snappen dat gebruik van USB Eject noodzakelijk is), je Device kan erdoor corrupt raken.
?
Er is nog veel meer te vertellen, maar dat wordt te veel voor deze mail. ?
?
De CDJ-2000nexus wordt verwacht eind september 2012 en gaat 1596,- excl BTW kosten (39 euro excl duurder geworden tov CDJ-2000).

Zie het DJ Topic voor veel meer info en screenshot : Pioneer CDJ-2000Nexus
Let the BASS be louder

What do you think about Pioneer CDJ-2000nexus aangekondigd ??

Vote :   

Dav3    posted on 06-09-2012 09:06
Kan niet wachten om deze te mogen testen?Embarassed
www.everybeat.nl
Sebasz    posted on 06-09-2012 09:22
Ik zie nergens een volledige foto helaas? Kun je die nog in dat topic plaatsen (en/of in dit topic?)
Rusafli    posted on 06-09-2012 09:37
Zie hier
mikedhanpat    posted on 06-09-2012 09:40
kwijl kwijl dubbel kwijl!!! Nog een goed maandje wachten en dan kan die DDJ-ERGO de deur uit?Embarassed

Lead, kun je toevallig nog iets kwijt of er in de nabije toekomst een nieuwe mixer / upgrade aan komt?!
CDJ2000NXS - DJM2000 - CDJ2000NXS - RMX1000 Shure SE535
User edit by mikedhanpat on 06-09-2012 @ 09:41:03 (6%)
Bartjens    posted on 06-09-2012 09:51
Poster: Sebasz
Ik zie nergens een volledige foto helaas? Kun je die nog in dat topic plaatsen (en/of in dit topic?)

Bij de Roze winkel staan inmiddels wel volledige foto's
www.djbrowbeat.com
RyanSilva    posted on 06-09-2012 10:02
1 member likes this  

Laidback Luke aan het testen.
http://www.youtube.com/watch?v=ULA8Q1djn4w&feature=youtube_gdata_player
Eats Everything
http://www.youtube.com/watch?v=29KGRb_-PMg&feature=plcp

Ik vind het een beetje too much..
http://twitter.com/djryansilva
User edit by RyanSilva on 06-09-2012 @ 10:14:46 (90%)
Drumworks    posted on 06-09-2012 10:10
mooie speler, maar mijn keuze zou het niet zijn Winking my eye
The beats are still banging :)
Sanoj    posted on 06-09-2012 10:30
Nu heb je als ware geen mac meer nodigEmbarassed
Alles wat op je nodig had van traktor/serato zit nu in de cdj 2000 nexus, als ik dat goed ziet??

User edit by Sanoj on 06-09-2012 @ 10:30:42 (19%)
Sebasz    posted on 06-09-2012 10:32
je hebt nooit een mac nodig gehad?
Lead    posted on 06-09-2012 10:41
1 member likes this  
Poster: Sanoj
Nu heb je als ware geen mac meer nodigEmbarassed
Alles wat op je nodig had van traktor/serato zit nu in de cdj 2000 nexus, als ik dat goed ziet??

Voor het mixen met software heb je dan geen mac (of PC natuurlijk) meer nodig, veel functies van mixsoftware kunnen nu inderdaad ook met een USB stick...
Let the BASS be louder
Bartjens    posted on 06-09-2012 10:54
Poster: Lead
Optisch zijn er wat kleine dingen waardoor de Nexus herkendbaar is ten opzicht van de normale CDJ-20000 :
- Het vlak om de Jog heen is een transparante hoogglans geworden over met een brushed metal achtergrond

Is de behuizing nu van metaal of nog steeds plastic en bedoel je hiermee alleen het effect in/op het plastic?
Zal wel heel zwaar worden anders?Foot in Mouth
www.djbrowbeat.com
User edit by Bartjens on 06-09-2012 @ 10:55:06 (10%)
Lead    posted on 06-09-2012 11:00
1 member likes this  het is kunststof met een brushed aluminium profiel onder een laag transparate hoogglans. Ik zal proberen zo een foto van een 2000 en een nexus naast elkaar te maken zodat je het verschil wellicht kunt zien.
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 06-09-2012 11:00 (1%)
Sanoj    posted on 06-09-2012 11:01
Voor het mixen met software heb je dan geen mac (of PC natuurlijk) meer nodig, veel functies van mixsoftware kunnen nu inderdaad ook met een USB stick...

Ik bedoelde ik draai momenteel in HID mode met de pioneers.
Maar vanaf nu kan je gerust zonder draaienCool
Sebasz    posted on 06-09-2012 11:51
het is kunststof met een brushed aluminium profiel onder een laag transparate hoogglans. Ik zal proberen zo een foto van een 2000 en een nexus naast elkaar te maken zodat je het verschil wellicht kunt zien.

Ben ik inderdaad benieuwd naar?Cool
Lead    posted on 06-09-2012 13:01
1 member likes this  Pioneer CDJ-2000nxs close up ftoppanel changesHet is lastig om dit verschil goed in beeld te krijgen, ik heb het toegevoegd aan het topic met deze closeup :

Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 06-09-2012 13:11 (1%)
Winston    posted on 06-09-2012 14:08
Nice. Unbelievable wat zo een apparaat voor de DJ anno 2012 kan doen.

Next upgrade van de CDJ-2000 nexus is het toetsenbord van je iPhone gebruiken om tracks op te zoeken?

En een link output / verbinding om de wave form van wat speelt? en de next track naar de LJ te sturen.
Tic Toc
User edit by Winston on 06-09-2012 @ 14:19:46 (60%)
djcanta    posted on 06-09-2012 14:15
1 member likes this  even goed gekeken en vanaf vanochtend al een hoop reclame gemaakt voor dit nieuwe spelertje!

G E W E L D I G

jammer dat er veel DJ's struikelen over de sync-knop. Ze zijn bang dat ze hun 'trucje' van een plaatje gelijk leggen nu geen meerwaarde meer geeft. Anyway, hun probleem Happy, laughing

tof ding, kan niet wachten om er mee te spelen!

Er is veel vraag naar en dat is goed! Happy, laughing dit wordt de nieuwe standaard voor in de clubs! Dit maakt de XDJ-AERO nog interessanter voor de DJ's met een lager budget voor thuis.
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
Dav3    posted on 06-09-2012 14:17
Die 'Brushed Look' is erg mooi vind ik.
www.everybeat.nl
sebastianmoreno    posted on 06-09-2012 14:33
Heeft iemand enig idee wanneer de nieuwe cdj's leverbaar zijn ? en wat ze gaan kosten?
mikedhanpat    posted on 06-09-2012 14:55
1 member likes this  
Poster: sebastianmoreno
Heeft iemand enig idee wanneer de nieuwe cdj's leverbaar zijn ? en wat ze gaan kosten?

Lezen is tot een kunst verheven zie ik... In de laatste regel van de post:
'De CDJ-2000nexus wordt verwacht eind september 2012 en gaat 1596,- excl BTW kosten (39 euro excl duurder geworden tov CDJ-2000).'?

In de engelstalige post op dit forum zie je dat de retail price op ?1899,- uitkomt inclusief BTW.
CDJ2000NXS - DJM2000 - CDJ2000NXS - RMX1000 Shure SE535
Californication    posted on 06-09-2012 15:21
Ik vind het maar niets, vooral de sync knop.
Sebasz    posted on 06-09-2012 15:51
Poster: mikedhanpat
Lezen is tot een kunst verheven zie ik... In de laatste regel van de post:
'De CDJ-2000nexus wordt verwacht eind september 2012 en gaat 1596,- excl BTW kosten (39 euro excl duurder geworden tov CDJ-2000).'?

In de engelstalige post op dit forum zie je dat de retail price op ?1899,- uitkomt inclusief BTW.

Ja en vanaf oktober kost die dus?1931,16 euro?Cool?zijn ze gek geworden daar bij pioneer. of wordt de cdj2000 nog wel verkocht?

in principe ben je dan nog goedkoper uit als je een macbookje koopt, serato en een setje goedkope table tops (evt van pioneer zelf) ipv 2 x cdj2000 nexus en kun je nog meer ook?Cool
User edit by Sebasz on 06-09-2012 @ 15:55:16 (37%)
Lucalicious    posted on 06-09-2012 15:55
1 member likes this  ik snap niet wat iedereen toch loopt te bitchen op die sync button, dat geeft in mijn ogen alleen maar meer mogelijkheden doordat je veel sneller kan mixen met leuke loopmogelijkheden en dergelijke. ik bedoel, beatmatchen was tegenwoordig toch al nauwelijks meer nodig door bpm-tellers. alleen het bijdraaien, oke, maar verder... ik vind het echt een hele vooruitgang! als ik het goed begrijp worden je hotcues nu ook direct meegeladen als je een track laadt? dat zou ik echt een goede verbetering vinden namelijk!
Estacy    posted on 06-09-2012 16:09
2 members like this  k vind ze er wel duurder uitzien, wat positief is aangezien de CDJ 2000s nogal op fisherprice speelgoed leken/voelden.?
Al is het nog steeds van kunststof, zo'n brushed aluminum uiterlijk ziet er wel mooier uit.

Qua functies, zat er allemaal aan te komen. Niks h??l vernieuwends in mijn ogen.

Sync is gewoon een prima toevoeging, als je 3/4 decks hebt kun je icm met quantize en sync heel creatief zijn zonder uit de maat te gaan. Plus slip wat ook echt op de vlaggenschip speler moest. Maar sync is ook niet heilig, in de Kissy Sellout video zie en hoor je em ook bijsturen

de comments op youtube zijn echt verschrikkelijk daarantegen
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
User edit by Estacy on 06-09-2012 @ 16:12:41 (68%)
chef    posted on 06-09-2012 17:05
zo te zien zijn de meningen verdeeld..

Ik vind het een mooi apparaatje! Misschien zakken de prijzen van de 2e hands cdj 2000's nu ook weerHappy, laughing))?

163 Users online: 16 Guests (147 Unknown)
Pages generated today : 41.970
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.714.922