Yamaha of Bose?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Sanoj    posted on 04-09-2012 19:51
Hallo iedereen,

Zoals de titel het al aangeeft welke neem ik het best?
Het gaat om de Yamaha HS50M of de Bose companion 3.?

De yamaha's HS50M heb ik al eens kunnen gaan testen en beluisteren en ik vond die heerlijk klinken juist de bas ontbreekte nog.
Nu zag ik de bose staan in dezeflde prijsklasse maar wel incl subwoofer, daarom dat ik nu aan het twijfelen ben.
Ik heb ze zelf nog niet kunnen testen maar een vriend heeft die staan en hij zegt dat ze heerlijk klinken, maar ik zou graag even jullie mening willen horen voordat ik de knoop doorhak.

Ik zou het setje bij mijn dj booth gebruiken dus stil gaan ze niet staanEmbarassed

mvg,

Sanoj?도서

What do you think about Yamaha of Bose? ??

Vote :   

D-Jesse    posted on 04-09-2012 21:33
Bij bose heb ik de ervaring dat ze superdiepe bass geven en kraakhelder geluid, Yamaha geen ervaring mee.
RyanSilva    posted on 04-09-2012 21:37
Ik heb zelf de HS50M en ik vind ze wel genoeg bas hebben. Gebruik ze zelf ook bij het dj'en.?
Als je vind dat ze te weinig bas hebben neem je toch een sub erbij. Happy, laughing
http://twitter.com/djryansilva
tek-zotic    posted on 04-09-2012 21:48
yamaha: is een nearfield monitor en geeft zuiver, onvervormd en onaangedikt de muziek weer. Ideaal om te producen
Bose: is een multimedia speakerset: gaat het geluid iets meer aandikken en daardoor voor producen minder geschikt, maar wel zeker geschikt voor draaien
LouisCasper    posted on 04-09-2012 21:56
Waarvoor wil je ze gebruiken? Er zit namelijk nogal wat verschil in de twee opties die je geeft.
De Yamaha's zijn studio monitoren. Deze zijn er dus voor gemaakt om eerlijk geluid weer te geven waar men op kan produceren en afmixen.
Het Bose-systeem is hi-fi. Dat betekent dat het gewoon lekker klinkt, maar niet eerlijk genoeg is om op te produceren of af te mixen.
http://www.louiscasper.com
Luxx    posted on 04-09-2012 22:06
wat je goed moet weten van Bose is dat het een laag kwaliteit merk is.

jarenlang heeft Bose hoog-kwaliteit producten gemaakt en daar stonden ze dan ook na niet al te lange tijd bekend om: extreme kwaliteit.

daar hebben ze dankbaar gebruik van gemaakt in de vorm van crappy hardware voor een extra dure prijs. de speakers van Bose zijn dus in hardware termen misschien maar 100 euro waard terwijl ze er 300 voor vragen. het word helemaal gek als je de surround systemen van Bose pakt. daar leg je dan 2000 euro voor neer terwijl de hardware zelf 300 waard is. erg treurig, vooral omdat het gewone volk het niet weet en het doodleuk blijft kopen.
www.mothermusic.nl
Sanoj    posted on 04-09-2012 22:24
Het is vooral om gewoon naast mijn dj booth te staan.
Neemt 60% draaien en 40% produceren..

Ik heb de bose compendium 5 vandaag kunnen testen en ik vond hem heerlijk klinken in de hoge tonen maar midden en bas vond ik hem tekort schieten.

Normaal ging ik de yamaha's nemen maar omdat ik zag dat bose in dezelfde prijs klasse zat, twijfelde ik evenCool

Nazdrovje    posted on 04-09-2012 22:30
Neem de Yamaha HS50M.
Indien je in de toekomst toch wat laag te kort komt, dan kan je er nog altijd (na een eindje sparen of werken) de Sub bijkopen.
http://soundcloud.com/dj-nazdrovje
LouisCasper    posted on 04-09-2012 22:31
Je kan ook nog heel even doorsparen en voor de HS80M gaan. Zijn ook erg goede speakers en hebben iets meer laag.
http://www.louiscasper.com
Estacy    posted on 04-09-2012 22:37
beide niet. HS50 zijn studio monitors, niet leuk voor draaien. Bose is gewoon overpriced meuk welke leuk is als je toch een geluidssyteem wilt maar je vrouw doet vervelend.?

Bose set kost 250 euro dus ik ga er vanuit dat dat je budget is.

Koop een 2e hands hi-fi versterkert (Marantz, Sony, Denon, Technics maakt geen klap uit als ie maar een aux/cd ingang heeft)?
Kost je nog geen 100 euro voor een kwaliteits versterker met 2x50 of 2x80 watt (maakt niet zo veel uit)

heb je nog 150 voor speakers. klinkt weinig, maar daar kun je echt veel leuks van kopen. 2 B&W 602s bijv. super geluid, mooi uiterlijk. Of 2 Magnat vloerstaanders. Veel herrie, nog steeds leuk geluid maar wel dat beetje extra power voor een huiskamer feestje. of 2 jbl speakers, altijd goed.?

heb je 200 euro over voor speakers, wordt het nog mooier.
Magnat ribbon 7s, grote, sterke speakers met veel power en super geluid. Een Focal Chorus boekenplank setje. eentje voor de fijnproevers, klinken echt heerlijk. Of nieuw kun je al de Wharfedale Diamond 10.2 kopen. Echt lekkere kastjes, veel volume, zien er prachtig uit en klinken magnifiek.?

Je bent wel gek als je voor je originele keuzes gaat.?

'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Sanoj    posted on 04-09-2012 22:50
Mijn buljet ligt rond de 350 euro.
Ik zou ook liever de hs80m nemen maar ze zijn te groot voor aan mijn dj booth, de 50 reeks is dan weer ideaal.
Voor bas gebied kan ik nog iets maken ik heb hier nog een woofer liggen met een scheidingsfilter er tussen.

Deze boxen gaan altijd bij mijn dj booth blijven staan deze ga ik nooit verhuizen om ergens te gaan draaien.

Ik zag bose gewoon als een optie omdat ik daar niets meer hoefde te maken als woofer, daar is alles al klaar.
Ook de behuizing is ??n van mijn minste zorg ik wil kwalitatief geluid, het geluid gaat boven de vorm/desgin van de kastCry
Estacy    posted on 04-09-2012 22:56
met elke speaker set die ik aangeef is een subwoofer niet nodig, ik spreek uit ervaring
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
joostvd    posted on 05-09-2012 20:31
Dit is een beetje Ranger Rovers met espacen vergelijken.
Kijk wil je veel waar voor je geld? Koop dan de espace.
Wil je een popiejopie auto koop dan een Ranger rover.
Het gaat er om, wat vind je zelf mooi en waar wil je voor gaan?
Limb-Girdle    posted on 05-09-2012 21:21
Poster: Sanoj
Mijn buljet ligt rond de 350 euro.
Ik zou ook liever de hs80m nemen maar ze zijn te groot voor aan mijn dj booth, de 50 reeks is dan weer ideaal.
Voor bas gebied kan ik nog iets maken ik heb hier nog een woofer liggen met een scheidingsfilter er tussen.

Deze boxen gaan altijd bij mijn dj booth blijven staan deze ga ik nooit verhuizen om ergens te gaan draaien.

Ik zag bose gewoon als een optie omdat ik daar niets meer hoefde te maken als woofer, daar is alles al klaar.
Ook de behuizing is ??n van mijn minste zorg ik wil kwalitatief geluid, het geluid gaat boven de vorm/desgin van de kastCry

Ik heb de HS-80 studiomonitoren en er komt een zeer zuiver / natuurlijk geluid uit. Bij het overwegen van andere speakers toentertijd heb ik mij laten informeren bij Feedback, waarbij we een middagje speakers hebben getest. De Yamaha MS serie (ook de MS-50) werd door de artiesten die tijdens het testen ook aanwezig waren als meest prettig ervaren!

Mijn advies: spaar nog even door voor de HS-80 serie.
Where the music meets the deejay!
User edit by Limb-Girdle on 05-09-2012 @ 21:21:59 (6%)
MrQreeny    posted on 05-09-2012 21:42
Ik sta een beetje voor dezelfde keuze... Toen ik naar feedback ging zat er echt totaal geen bass in de hs50m's. De verkoper zei dat dat zo was omdat die eigenlijk bedoelt zijn in combinatie met de hs10w. Later las ik op internet echter dat er een lowkill switch op zit en deze stond waarschijnlijk aan, dus ik ga binnenkort terug om dat even te checken... Waarom ik dit zeg? Nou misschien was dat bij jou ook zo Thumbs Up?

De hs80m's heb ik ook geprobeerd en zijn inderdaad echt top, maar wel bijna 2x zo duur helaas. Ik vond ook de Adam A3x een mooi klinkende monitor, deze zijn ook niet zo klein en zit qua prijs tussen de hs50 en hs80 in (rond de 200 ofzo..).
'Music is the universal language of mankind...'

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

157 Users online: 25 Guests (132 Unknown)
Pages generated today : 34.228
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.707.180