Avicii In The Studio (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Limb-Girdle    posted on 04-09-2012 18:26
Voor de liefhebbers:

Where the music meets the deejay!

What do you think about Avicii In The Studio ??

Vote :   

Sebasz    posted on 04-09-2012 18:53
Jeuj nu krijgen we nog eens 10.000 ?xtra remakes bovenop de 10.000 die er al waren?Foot in Mouth

waarvan er 9.990 ook nog eens zwaar ruk klinken raar genoeg?Cool

Hij draagt trouwens een vrouwen model Rolex, maar dat terzijde?Foot in Mouth
User edit by Sebasz on 04-09-2012 @ 18:53:45 (45%)
will-j    posted on 04-09-2012 19:26
Haha ja die vrouwen model Rolex viel me ook op!

Maar iig thx 4 sharing, ik ga het even bekijken Happy, laughing
Chrizadelic    posted on 04-09-2012 20:06
Heb 'm bekeken, goeie video Happy, laughing
Dj
dance2mix    posted on 04-09-2012 20:52
Bedankt voor het posten~!
CDJ 850 K- DJM 700 K - HDJ 500 K - Event 20/20 BAS
DaCompra    posted on 06-09-2012 12:20
Je ziet het, producen op dat niveau is helemaal niet lastig Winking my eye
main    posted on 06-09-2012 12:43
Hij gebruikt loops... ben ik de enige die daar tegen is?
Sebasz    posted on 06-09-2012 15:05
Poster: main

Wel een van de weinige denk ik zo. Ja tuurlijk is het 'beter' om je eigen drumloop te maken, als je ze ook van die kwaliteit kan maken. Maar dit is gewoon sneller en makkelijker. En als je een beetje producer bent pas je de loops meestal ook een klein beetje aan en hossel je bepaalde dingen door elkaar waardoor het weer net even wat anders is.
DanielDale    posted on 06-09-2012 17:03
Ik heb serieus de hele video zitten bekijken en kreeg gelijk 1000 ideeen.
Drop Beats, Not Bombs
RamuroDiaz    posted on 06-09-2012 23:17
Heb hier uit zoveel al geleerd! Heeft iemand ook zulke video's van andere producers? (liefste met FL)
Flux    posted on 06-09-2012 23:25
Ze hebben ook een video van Nicky Romero in de studio, alleen hij produceert met Logic. Ik produceer zelf ook in Logic, maar het is altijd wel interessant om te kijken.. Heb nu ook weer wat nieuwe handigheidjes hieruit opgepikt.
LouisCasper    posted on 06-09-2012 23:35
Elke maand komt er een nieuwe 'In The Studio With..' bij het Engelse muziektijdschrift FutureMusic. Daar komt dit filmpje ook vandaan.
http://www.louiscasper.com
User edit by LouisCasper on 06-09-2012 @ 23:36:27 (12%)
Maracas    posted on 07-09-2012 00:24

Nee man, ik ben er ook op tegen
Als iedereenaanzichzelfdenkt,word eraan iedereengedacht
will-j    posted on 07-09-2012 12:06

Ik maak mijn eigen loops, die van anderen vind ik dan n?t niet goed genoeg en dan ben ik uiteindelijk allemaal bezig met aanpassen en tweaken, totdat je de loop niet meer terug herkent. En als ik zelf loops maak dan is het nummer wat ik maak ook 100% door mij gemaakt.

Overigens heb ik nu de 'final version' van dit nummer geluisterd en jezus wat een slechte afmix :') zodra de bass erin komt op 2:10 in de original mix klinkt het nergens naar... niet dat hij een slechte producer is ofzo, in tegendeel, maar dat valt me dan toch tegen.
User edit by will-j on 07-09-2012 @ 12:07:52 (8%)
Sebasz    posted on 07-09-2012 13:30
Jep de final versie vind ik ook niet zo dope, intro past niet bij de rest (de intro in de video was imo veel beter) en het klinkt gewoon echt als FL studio om een of andere reden
Stefjuuh    posted on 07-09-2012 19:22
Hij gebruikt loops omdat het snel in de workflow is. Voor de mensen die het filmpje aandachtig hebben bestudeerd: Hij zegt dat hij het geheel naderhand nog gaat aanpakken, loops opknippen/aanpassen, danwel zelf andere drums maken.

FL klinkt het misschien, maar dat gevoel heb ik nooit bij Avicii's producties gehad. 'Je gaat het pas zien als je het door hebt...'

Je kan veel zeggen, maar deze jongen heeft het wel gemaakt.
Sebasz    posted on 07-09-2012 19:23
Poster: Stefjuuh
Hij gebruikt loops omdat het snel in de workflow is. Voor de mensen die het filmpje aandachtig hebben bestudeerd: Hij zegt dat hij het geheel naderhand nog gaat aanpakken, loops opknippen/aanpassen, danwel zelf andere drums maken.

FL klinkt het misschien, maar dat gevoel heb ik nooit bij Avicii's producties gehad. 'Je gaat het pas zien als je het door hebt...'

Je kan veel zeggen, maar deze jongen heeft het wel gemaakt.

Jawel bij sommige producties van hem kun je echt wel horen dat dat in fl is gemaakt. Hij verknipt de loopjes of veranderd de loops naderhand. hij zegt niet dat hij zelf de loops maakt
main    posted on 07-09-2012 19:31
Ik vind het gebruik van loops (beter gezegd: niet zelf gemaakte beats, melodie?n of percussie) niet kunnen.
Zo krijg je miljoenen mensen die in fl 'even' een nummer gaan maken, maar geen idee hebben wat er bij komt kijken. En dan vervolgens tracks gaan beoordelen zonder de term 'eindmix' of 'mastering' te kennen.

Dat hij ze gebruikt moet ie zelf weten. Maar hierdoor geeft ie produceren meteen een 'plug and play' beeld...
Stefjuuh    posted on 07-09-2012 19:54
Blijf hier even op reageren:

Tegen het (subtiel) gebruik van loops zijn betekent eigenlijk ook dat je tegen het gebruik van samples moet zijn.?
Oke, je productie moet geen samenraapsel van loops zijn, maar een zooitje andere samples inladen in je drumrack en de notes invullen is bijna hetzelfde werk. Loops en samples zijn voor mij gelijk.

Ik neem een zijsprong, maar neem nou eens digitaal (traktor) draaien. Ja, je gebruikt een sync knop, maar ben je met die knop ineens een goede DJ? Voor een goede (sync-knop) set heb je een hoop voorbereiding nodig. Ik wil als ik sta te feesten genieten van een dikke set, maar die kan er alleen maar zijn als er (enige) voorbereiding & creativiteit in zit. Dat ene extra knopje hoeft me dan helemaal niets uit te maken.

Een track maken is geen eeuwig geklooi op 1 nummertje. Lekker snel doorpielen en de toffe dingen gebruiken.
Ben zelf geen held in het afmaken van tracks, maar ik heb al best wat creatieve en toffe dingen gemaakt welke echt berusten op standaardsettings van synths met een paar kleine aanpassingen, een loopje, paar drumkanaaltjes en wat FX en mastering plugins.

Wil je een spijker in de muur slaan pak je een hamer en BAM! Wil je een toffe track maken pak je je DAW en BAM!
Niet-moeilijker-maken-dan-het-is is wellicht de kracht achter deze Avicii-plaat, maar ook Levels is op deze manier ontstaan.

Point is; het gaat om de muziek, muziek waar mensen graag naar luisteren. Als DJ (/producer) wil je graag muziek naar je publiek brengen (danwel produceren) om hun ervan te laten genieten. That's the business, en zo werkt het...

(@Sebasz, Ik heb het over 'mijn gevoel' ?en jij spreekt deze tegen. Hij legt in het filmpje uit dat hij loops gebruikt vanwege de snelle workflow, en laat inderdaad een beetje in het midden of hij deze vervangt voor andere samples. Hij geeft echter wel aan dat indien nodig hij er wel mee gaat klooien, en noemt bijvoorbeeld rearrangen, opknippen etc..)
will-j    posted on 08-09-2012 17:08
Poster: Stefjuuh
Blijf hier even op reageren:

Tegen het (subtiel) gebruik van loops zijn betekent eigenlijk ook dat je tegen het gebruik van samples moet zijn.?
Oke, je productie moet geen samenraapsel van loops zijn, maar een zooitje andere samples inladen in je drumrack en de notes invullen is bijna hetzelfde werk. Loops en samples zijn voor mij gelijk.

Ik neem een zijsprong, maar neem nou eens digitaal (traktor) draaien. Ja, je gebruikt een sync knop, maar ben je met die knop ineens een goede DJ? Voor een goede (sync-knop) set heb je een hoop voorbereiding nodig. Ik wil als ik sta te feesten genieten van een dikke set, maar die kan er alleen maar zijn als er (enige) voorbereiding & creativiteit in zit. Dat ene extra knopje hoeft me dan helemaal niets uit te maken.

Een track maken is geen eeuwig geklooi op 1 nummertje. Lekker snel doorpielen en de toffe dingen gebruiken.
Ben zelf geen held in het afmaken van tracks, maar ik heb al best wat creatieve en toffe dingen gemaakt welke echt berusten op standaardsettings van synths met een paar kleine aanpassingen, een loopje, paar drumkanaaltjes en wat FX en mastering plugins.

Wil je een spijker in de muur slaan pak je een hamer en BAM! Wil je een toffe track maken pak je je DAW en BAM!
Niet-moeilijker-maken-dan-het-is is wellicht de kracht achter deze Avicii-plaat, maar ook Levels is op deze manier ontstaan.

Point is; het gaat om de muziek, muziek waar mensen graag naar luisteren. Als DJ (/producer) wil je graag muziek naar je publiek brengen (danwel produceren) om hun ervan te laten genieten. That's the business, en zo werkt het...

(@Sebasz, Ik heb het over 'mijn gevoel' ?en jij spreekt deze tegen. Hij legt in het filmpje uit dat hij loops gebruikt vanwege de snelle workflow, en laat inderdaad een beetje in het midden of hij deze vervangt voor andere samples. Hij geeft echter wel aan dat indien nodig hij er wel mee gaat klooien, en noemt bijvoorbeeld rearrangen, opknippen etc..)

'Tegen het (subtiel) gebruik van loops zijn betekent eigenlijk ook dat je tegen het gebruik van samples moet zijn. ' --> ben ik niet mee eens. Loops zou ik niet gebruiken, samples zou ik misschien gebruiken om een keer iets op te vullen.?
?
Waarom ik geen loops zou gebruiken is omdat het beter is voor je masteren (zie dit:?http://www.youtube.com/watch?v=gS__XabtDFY&feature=plcp)

De vergelijking met Traktor begrijp ik niet echt overigens :p no offense

'Point is; het gaat om de muziek, muziek waar mensen graag naar luisteren' --> tuurlijk. Maar daar heb je geen loops voor nodig Winking my eye loops maken het verschil niet, maar het is voor afmixen beter om geen loops te gebruiken.

Ben er overigens niet tegen als mensen loops gebruiken, maar zelf zou ik het niet doen.
Raindrop    posted on 08-09-2012 20:58
Zouden die dj's met zulke 'meekijk' sessies niet dingen weghouden om hun geheime recept geheim te houden qua mastering, maar ook dat bijvoorbeeld avicii eigenlijk wel zn eigen beats maakt I.p.v loops te pakken?
AU Q-D6 - AU CDI-100 - Sennheiser HP
Sebasz    posted on 08-09-2012 21:31
Nah ze laten alleen niet zien hoe die zn melodietje maakt de rest is echt niet 'nep' hoor
Raindrop    posted on 09-09-2012 10:49
Ik heb een vraagje, ik ben bezig met het namaken van wat hij doet om zegmaar wat technieken van hem te leren.
Maar zodra hij die melody gaat layeren in bijvoorbeeld nexus, maar ook in die piano hoor je dat zijn noten in die melodie allemaal even hard en fel zijn.
Bij mij is dat alleen de eerste noot in een rij, dus wanneer hij van de C naar de F gaat hoor je eerst de C hard, dan 6 keer wat zachter, en vervolgens de F 1 keer hard en 2 keer minder hard.

Er zal wel een hele makkelijke manier zijn om het op te lossen, maar ik kan het echt niet vinden.
Bloedworst    posted on 09-09-2012 11:30
Loops tja, je kan natuurlijk snel en maltijd maken van blik voer, je kan ook verse ingredienten gebruiken alleen dan duurt het wat langer-maar dat maakt wel de chef-, met loops idemdito als je van muziek maken houd heb je geen haast tenzij centjes verdienen je motivatie is of luiheid en onkunde.

main    posted on 09-09-2012 12:11
Poster: Raindrop
Ik heb een vraagje, ik ben bezig met het namaken van wat hij doet om zegmaar wat technieken van hem te leren.
Maar zodra hij die melody gaat layeren in bijvoorbeeld nexus, maar ook in die piano hoor je dat zijn noten in die melodie allemaal even hard en fel zijn.
Bij mij is dat alleen de eerste noot in een rij, dus wanneer hij van de C naar de F gaat hoor je eerst de C hard, dan 6 keer wat zachter, en vervolgens de F 1 keer hard en 2 keer minder hard.

Er zal wel een hele makkelijke manier zijn om het op te lossen, maar ik kan het echt niet vinden.

ADSR

attack, decay, sustain, release.
Ik denk dat dat hetgene is wat je nodig hebt
Raindrop    posted on 09-09-2012 17:55
@main?

Inderdaad, bedankt!

233 Users online: 124 Guests (109 Unknown)
Pages generated today : 81.438
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.878.475