Poster: Stefjuuh
Blijf hier even op reageren:
Tegen het (subtiel) gebruik van loops zijn betekent eigenlijk ook dat je tegen het gebruik van samples moet zijn.?
Oke, je productie moet geen samenraapsel van loops zijn, maar een zooitje andere samples inladen in je drumrack en de notes invullen is bijna hetzelfde werk. Loops en samples zijn voor mij gelijk.
Ik neem een zijsprong, maar neem nou eens digitaal (traktor) draaien. Ja, je gebruikt een sync knop, maar ben je met die knop ineens een goede DJ? Voor een goede (sync-knop) set heb je een hoop voorbereiding nodig. Ik wil als ik sta te feesten genieten van een dikke set, maar die kan er alleen maar zijn als er (enige) voorbereiding & creativiteit in zit. Dat ene extra knopje hoeft me dan helemaal niets uit te maken.
Een track maken is geen eeuwig geklooi op 1 nummertje. Lekker snel doorpielen en de toffe dingen gebruiken.
Ben zelf geen held in het afmaken van tracks, maar ik heb al best wat creatieve en toffe dingen gemaakt welke echt berusten op standaardsettings van synths met een paar kleine aanpassingen, een loopje, paar drumkanaaltjes en wat FX en mastering plugins.
Wil je een spijker in de muur slaan pak je een hamer en BAM! Wil je een toffe track maken pak je je DAW en BAM!
Niet-moeilijker-maken-dan-het-is is wellicht de kracht achter deze Avicii-plaat, maar ook Levels is op deze manier ontstaan.
Point is; het gaat om de muziek, muziek waar mensen graag naar luisteren. Als DJ (/producer) wil je graag muziek naar je publiek brengen (danwel produceren) om hun ervan te laten genieten. That's the business, en zo werkt het...
(@Sebasz, Ik heb het over 'mijn gevoel' ?en jij spreekt deze tegen. Hij legt in het filmpje uit dat hij loops gebruikt vanwege de snelle workflow, en laat inderdaad een beetje in het midden of hij deze vervangt voor andere samples. Hij geeft echter wel aan dat indien nodig hij er wel mee gaat klooien, en noemt bijvoorbeeld rearrangen, opknippen etc..)
'Tegen het (subtiel) gebruik van loops zijn betekent eigenlijk ook dat je tegen het gebruik van samples moet zijn. ' --> ben ik niet mee eens. Loops zou ik niet gebruiken, samples zou ik misschien gebruiken om een keer iets op te vullen.?
?
Waarom ik geen loops zou gebruiken is omdat het beter is voor je masteren (zie dit:?
http://www.youtube.com/watch?v=gS__XabtDFY&feature=plcp)
De vergelijking met Traktor begrijp ik niet echt overigens :p no offense
'Point is; het gaat om de muziek, muziek waar mensen graag naar luisteren' --> tuurlijk. Maar daar heb je geen loops voor nodig
loops maken het verschil niet, maar het is voor afmixen beter om geen loops te gebruiken.
Ben er overigens niet tegen als mensen loops gebruiken, maar zelf zou ik het niet doen.