Ik loop vast met fl:( (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MrDurkk    posted on 01-09-2012 15:12
Hallo allemaal,

ik ben nu ongeveer 1,5 maand bezig met fl studio,
ben de laatste tijd alleen maar tutorials aan het kijken op youtube en zelf bezig met ouwehoeren in fruity loops zelf!

nu loop ik de laatste week een beetje vast, omdat ik veel torurials kijk begin ik alles een beetje door elkaar te halen. ik heb zoveel informatie gekregen dat ik het zelf niet meer eens bijhoud:P

wat is nu jullie voorkeur naar beginnen met fl?

zoals eerst een beat maken onder de knie krijgen? of eerst leren hoe je je eigen geluid met mixers maakt? of eerst leren wat alle chords zijn enzo?

Alvast bedankt

What do you think about Ik loop vast met fl:( ??

Vote :   

D-Jesse    posted on 04-09-2012 21:05
Poster: cross-over
deze site heeft wat globale info in het nederlands waar je zoal rekening mee moet houden.
Onder het kopje 'Links' (onder aan de pagina)?vind je andere sites waar genoeg info te vinden over hoe je songs moet op zetten. Dat is volgens mij waar het om gaat.?

Dat de meeste zowel songwrite, muziekant, producer, soundengineer gelijktijdig zijn wil alleen maar zeggen dat ze alles moeten kennen. Dus hoe maakt ik een song, hoe speel ik hem, hoe maak ik het arrangement, hoe laat ik alles klinken.

Aha dat maakt veel duidelijk, in dat geval bedankt voor de link, haal er toch wel wat informatie uit als je het zo bekijkt...

En @ MrDurkk, ik heb precies hetzelfde probleem hoor. Weet ook niet wat HOV's en al die dingen zijn qua geluidjes. Ik ben gewoon aan het uitvogelen en een beetje klooien, zodat ik over een jaar misschien een echte track met wat kwaliteit kan neerzetten. Heb gemerkt dat daar toch wel wat bij komt kijken, en je er veel tijd en moeite in moet steken. Wat mij werd aangeraden door Luxx, is leren keyboard spelen. of gitaar blijkt bij de meeste mensen te helpen, om melodieeen te bedenken. En wat in je hoofd zit, en je kan keyboard spelen, kan je dan met je MIDI board inspelen in FL..

Weet dat je niet de enige met dat probleem bent want dat heb ik ook!

Ik zit toevallig nu vast met de melodie die ik nu heb gemaakt:?http://soundcloud.com/d-jesse/new-melody-id

Dat is die melodie waar ik op kwam met akkoorden, wat ik je had verteld. Maar nu weet ik dus niet wat ik er moet aanpassen en aan toe moet voegen, terwijl ik w?l weet dat er nog heel veel aan gedaan moet worden....

Maja, kom er nog wel eens achter, hoop ik Happy, laughing
MrDurkk    posted on 04-09-2012 22:25
Poster: D-Jesse
Aha dat maakt veel duidelijk, in dat geval bedankt voor de link, haal er toch wel wat informatie uit als je het zo bekijkt...

En @ MrDurkk, ik heb precies hetzelfde probleem hoor. Weet ook niet wat HOV's en al die dingen zijn qua geluidjes. Ik ben gewoon aan het uitvogelen en een beetje klooien, zodat ik over een jaar misschien een echte track met wat kwaliteit kan neerzetten. Heb gemerkt dat daar toch wel wat bij komt kijken, en je er veel tijd en moeite in moet steken. Wat mij werd aangeraden door Luxx, is leren keyboard spelen. of gitaar blijkt bij de meeste mensen te helpen, om melodieeen te bedenken. En wat in je hoofd zit, en je kan keyboard spelen, kan je dan met je MIDI board inspelen in FL..

Weet dat je niet de enige met dat probleem bent want dat heb ik ook!

Ik zit toevallig nu vast met de melodie die ik nu heb gemaakt:?http://soundcloud.com/d-jesse/new-melody-id

Dat is die melodie waar ik op kwam met akkoorden, wat ik je had verteld. Maar nu weet ik dus niet wat ik er moet aanpassen en aan toe moet voegen, terwijl ik w?l weet dat er nog heel veel aan gedaan moet worden....

Maja, kom er nog wel eens achter, hoop ik Happy, laughing

Klinkt al best wel leuk tochHappy, laughing?

ja ik ben de laatste tijd al bezig met lessen te volgen via youtube, heb een m-audio oxygen 49 gekocht dus kan er mooi op oefenen, als je nog een goeie youtube leraar zoekt is deze echt aan te raden! : http://www.youtube.com/user/Lypur

hij legt je alles duidelijk uit, hij geeft je muziek theorie, en hij leert je aan het eind van een tutorial een liedje haha:P dus kun je zien dat je een beetje aan het vorderen bentWinking my eye
Raindrop    posted on 08-09-2012 13:20
Wat mij heel veel geholpen heeft, is mensen nadoen op youtube.
Zoek een goede duidelijke tutorial hoe iemand een lied van Avicii, SHM, Afrojack, Hardwell etc namaakt en doe hem simpelweg gewoon na. Natuurlijk is het dan niet je eigen track en ook zeker niet de bedoeling dat je het vervolgens aan iedereen gaat laten horen als jouw track.
Maar je leert er echt onwijs veel van, iemand die zon lied bijna identiek namaakt met alle effecten, basslijn, melodie, beat inbegrepen is eigenlijk een grote tutorial in 1 filmpje.

Als hij dan bepaalde dingen doet die je niet begrijpt, bijna alle effecten en toepassingen die die doet hebben een benaming, zoek erop op youtube en je vind er al gauw een hoop over.

Dat is ook zeker een groot voordeel van FL studio, zeker 80% van alle 'Produce' tutorials op youtube zijn over FL studio.

Veel succes!

AU Q-D6 - AU CDI-100 - Sennheiser HP
D-Jesse    posted on 08-09-2012 15:02
Ik deed dat ook altijd, melodieeen namaken van youtube. Maar daar ben ik mee gestopt. Waarom? Onbewust maak je het toch na, op een iets andere manier, maar toch maak je het na en herken je veel dingen terug. Om te leren hoe je een bassline maakt enzo is het handig, maar echt liedjes maken op youtube of bijv remakes maken van liedjes dmv youtube raad ik af, want je gaat automatisch het aanmaken met kleine aanpassingen. Bijv zelfde akkoorden enzo, en dan heb je het toch geript en is het niet je eigen track. Dus ik zou niet teveel liedjes zelf namaken van youtube.
main    posted on 08-09-2012 15:04
Poster: D-Jesse
Ik deed dat ook altijd, melodieeen namaken van youtube. Maar daar ben ik mee gestopt. Waarom? Onbewust maak je het toch na, op een iets andere manier, maar toch maak je het na en herken je veel dingen terug. Om te leren hoe je een bassline maakt enzo is het handig, maar echt liedjes maken op youtube of bijv remakes maken van liedjes dmv youtube raad ik af, want je gaat automatisch het aanmaken met kleine aanpassingen. Bijv zelfde akkoorden enzo, en dan heb je het toch geript en is het niet je eigen track. Dus ik zou niet teveel liedjes zelf namaken van youtube.

ligt puur aan jezelf of je iets kopieert. Daarnaast is er bijna geen enkele melodie die nog nooit gebruikt is.
Raindrop    posted on 09-09-2012 10:51
@D-Jesse

Dat moet je ook zeker niet doen, maar om dingen te leren is het zeker handig!
D-Jesse    posted on 09-09-2012 12:09
Poster: Raindrop
@D-Jesse

Dat moet je ook zeker niet doen, maar om dingen te leren is het zeker handig!

Dat zeker! Heb veel geleerd over Basslines en sidechainen etc.
MrDurkk    posted on 09-09-2012 19:12
Ben nu op het moment bezig met piano tutorials en ik begin al te merken dat ik de piano roll ook steeds beter begin te snappen met hoe het in elkaar steektHappy, laughing ook akkoorden worden makkelijker ingevoerd en het ''klinken'' word ook steeds beterEmbarassed
Raindrop    posted on 09-09-2012 21:24
Mooi! Wat ik ook erg vet vind, en wat SHM ook in 'One' doet. Is door verschillende akkoordlijnen te laten spelen die samen een groot geheel vormen. Vaak hoor je dat je bijvoorbeeld met een piano, Synth en misschien viool alle 3 hetzelfde akkoordschema speelt wat samen wel mooi is, maar toch ook iets teveel van hetzelfde.
Daarom kan zo iets erg vet klinken!
cross-over    posted on 12-09-2012 15:13
voor FL voorbeeld met AVICII kijk eens op?http://www.youtube.com/watch?v=YISKPfnnfYs

en voor uitleg met SHM?http://www.youtube.com/watch?v=vLbGrfnRGK4

http://soundcloud.com/lau-daniels
MrDurkk    posted on 16-09-2012 12:50
Mensen nog een vraagje, als ik bijvoorbeeld een sweep up in mn mixer heb gedropt omdat ik hem wil sidechainen met mn kick maar dan kom ik daarna achter dat ik een andere sweep up wil sidechainen, Hoe gooi ik dan de eerste uit mn mixer??
main    posted on 16-09-2012 21:11
meerdere manieren hoe je dit kunt oplossen.

Op jou manier: ga naar de sound die je weg wilt hebben uit de mixer track, en zet hem op een andere.
rechtsbovenin (als je op de sound geklikt hebt) staat door welke mixer track hij wordt gestuurd. hou m ingedrukt, en gooi je muis omhoog.
MrDurkk    posted on 17-09-2012 18:15
Poster: main
meerdere manieren hoe je dit kunt oplossen.

Op jou manier: ga naar de sound die je weg wilt hebben uit de mixer track, en zet hem op een andere.
rechtsbovenin (als je op de sound geklikt hebt) staat door welke mixer track hij wordt gestuurd. hou m ingedrukt, en gooi je muis omhoog.

bedankt voor het reageren! maar ik snap hem niet:$, ik open dus mijn step sequencer en gaar naar bijvoorbeeld mijn kick en deze staat ook in mijn mixer, dus dan zie ik rechtsbovenin een vierkantje met daaronder FX, dus die houd ik ingedrukt en dan gooi ik mn muis omhoog?? het enigste is dan dat die op bijvoorbeeld kanaal 54 komt te staan, of is dit ook de bedoeling:P?
main    posted on 17-09-2012 19:31
Poster: MrDurkk
edankt voor het reageren! maar ik snap hem niet:$, ik open dus mijn step sequencer en gaar naar bijvoorbeeld mijn kick en deze staat ook in mijn mixer, dus dan zie ik rechtsbovenin een vierkantje met daaronder FX, dus die houd ik ingedrukt en dan gooi ik mn muis omhoog?? het enigste is dan dat die op bijvoorbeeld kanaal 54 komt te staan, of is dit ook de bedoeling:P?

Als je rustig je muis beweegt kun je m naar een kanaal zetten wat je wil.
Je kunt ook terug naar nul, dan staat ie alleen op je master (default)
MrDurkk    posted on 19-09-2012 19:53
thnx:D

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

190 Users online: 156 Guests (34 Unknown)
Pages generated today : 67.881
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.864.918