Poster: cross-over
deze site heeft wat globale info in het nederlands waar je zoal rekening mee moet houden.
Onder het kopje 'Links' (onder aan de pagina)?vind je andere sites waar genoeg info te vinden over hoe je songs moet op zetten. Dat is volgens mij waar het om gaat.?
Dat de meeste zowel songwrite, muziekant, producer, soundengineer gelijktijdig zijn wil alleen maar zeggen dat ze alles moeten kennen. Dus hoe maakt ik een song, hoe speel ik hem, hoe maak ik het arrangement, hoe laat ik alles klinken.
Poster: D-Jesse
Aha dat maakt veel duidelijk, in dat geval bedankt voor de link, haal er toch wel wat informatie uit als je het zo bekijkt...
En @ MrDurkk, ik heb precies hetzelfde probleem hoor. Weet ook niet wat HOV's en al die dingen zijn qua geluidjes. Ik ben gewoon aan het uitvogelen en een beetje klooien, zodat ik over een jaar misschien een echte track met wat kwaliteit kan neerzetten. Heb gemerkt dat daar toch wel wat bij komt kijken, en je er veel tijd en moeite in moet steken. Wat mij werd aangeraden door Luxx, is leren keyboard spelen. of gitaar blijkt bij de meeste mensen te helpen, om melodieeen te bedenken. En wat in je hoofd zit, en je kan keyboard spelen, kan je dan met je MIDI board inspelen in FL..
Weet dat je niet de enige met dat probleem bent want dat heb ik ook!
Ik zit toevallig nu vast met de melodie die ik nu heb gemaakt:?http://soundcloud.com/d-jesse/new-melody-id
Dat is die melodie waar ik op kwam met akkoorden, wat ik je had verteld. Maar nu weet ik dus niet wat ik er moet aanpassen en aan toe moet voegen, terwijl ik w?l weet dat er nog heel veel aan gedaan moet worden....
Maja, kom er nog wel eens achter, hoop ik
Poster: D-Jesse
Ik deed dat ook altijd, melodieeen namaken van youtube. Maar daar ben ik mee gestopt. Waarom? Onbewust maak je het toch na, op een iets andere manier, maar toch maak je het na en herken je veel dingen terug. Om te leren hoe je een bassline maakt enzo is het handig, maar echt liedjes maken op youtube of bijv remakes maken van liedjes dmv youtube raad ik af, want je gaat automatisch het aanmaken met kleine aanpassingen. Bijv zelfde akkoorden enzo, en dan heb je het toch geript en is het niet je eigen track. Dus ik zou niet teveel liedjes zelf namaken van youtube.
Poster: Raindrop
@D-Jesse
Dat moet je ook zeker niet doen, maar om dingen te leren is het zeker handig!
Poster: main
meerdere manieren hoe je dit kunt oplossen.
Op jou manier: ga naar de sound die je weg wilt hebben uit de mixer track, en zet hem op een andere.
rechtsbovenin (als je op de sound geklikt hebt) staat door welke mixer track hij wordt gestuurd. hou m ingedrukt, en gooi je muis omhoog.
Poster: MrDurkk
edankt voor het reageren! maar ik snap hem niet:$, ik open dus mijn step sequencer en gaar naar bijvoorbeeld mijn kick en deze staat ook in mijn mixer, dus dan zie ik rechtsbovenin een vierkantje met daaronder FX, dus die houd ik ingedrukt en dan gooi ik mn muis omhoog?? het enigste is dan dat die op bijvoorbeeld kanaal 54 komt te staan, of is dit ook de bedoeling:P?
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.