Nummer releasen... HOE?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

will-j    posted on 31-08-2012 14:44
Ik heb zojuist mijn eerste track afgemaakt en ik ga kijken of een record label 'm wilt uitbrengen.

Hoe kan ik zorgen dat ze het nummer kunnen luisteren zonder dat ze 'm jatten? En gebeurt dat wel eens?

Heeft ook iemand tips waar ik mijn house plaat kan releasen?

Thx

What do you think about Nummer releasen... HOE? ??

Vote :   

ThomasB    posted on 31-08-2012 17:46
Als dit je eerste track is heb je 99% kans dat ie nog te slecht is om em te releasen omdat je simpelweg waarschijnlijk nog te weinig ervaring hebt om een goeie track in elkaar te zetten. Zet is een preview online?

En alle platenlabels hebben wel ergens op hun site een dropbox staan waar je je demo's in kan leveren met een goeie bio over jezelf.

Verder, zijn er vaak ook nog verschillende type labels in de house, is het dutch, progressive, deep, etc?
Zoek is op google dan komen er 100en labels voorbij of kijk op beatport op welke labels verschillende nummers zijn gereleased.

Ik ben wel beniewd naar je nummerCool
Ashley    posted on 31-08-2012 19:06
Als je een demo stuurt naar labels zorg je ervoor dat je een soundcloud link stuurt (uiteraard zonder download functie aan). zo kunnen ze alleen luisteren en niet meteen jatten!
Maar wat nou als het lukt, mama?
User edit by Ashley on 31-08-2012 @ 19:06:51 (4%)
Luxx    posted on 31-08-2012 19:15
heb je uberhaupt ooit zelf hiernaar gezocht? iedere website van ieder label heeft wel een sectie waar je je eigen demo kan insturen.
www.mothermusic.nl
will-j    posted on 31-08-2012 19:56
Ik weet dat ik ze kan uploaden e.d. en hoe het zit Thumbs Up?

Maar waar ik vooral mee zit, is dat ze (ook al zet ik download functie uit) ze via bepaalde programma's het toch kunnen downloaden.
?
Is Housepital records betrouwbaar?
?
Overigens is dit inderdaad mijn eerste nummer, maar geloof me, hij klinkt beter dan je denkt Winking my eye Ik hou jullie in dit topic op de hoogte, ik zal z.s.m. een preview plaatsen.
LilQuint    posted on 31-08-2012 19:59
Housepital is te vertrouwen ja, zit een leuk en aardig team achter!
Weet alleen niet of je eerst plaat wel echt goed zat is.
?
Leuk dat je zelf weg bent van je eigen plaatje haha!
Luxx    posted on 31-08-2012 20:10
Poster: will-j
Ik weet dat ik ze kan uploaden e.d. en hoe het zit Thumbs Up?

Maar waar ik vooral mee zit, is dat ze (ook al zet ik download functie uit) ze via bepaalde programma's het toch kunnen downloaden.
?
Is Housepital records betrouwbaar?
?
Overigens is dit inderdaad mijn eerste nummer, maar geloof me, hij klinkt beter dan je denkt Winking my eye Ik hou jullie in dit topic op de hoogte, ik zal z.s.m. een preview plaatsen.

hoogmoed komt voor de val. alles wat je zelf maakt vind je waarschijnlijk tof.

naar labels stuur je gewoon een mp3. hoe verwacht jij dat je muziek gejat gaat worden? zolang jij de project file en de master wave hebt en zij niet, kunnen ze er helemaal niets mee doen?
www.mothermusic.nl
D-Jesse    posted on 31-08-2012 20:30
1 member likes this  @luxx, kunnen ze er echt niks mee doen als ze je mp3tje hebben? Ze kunnen toch gwn dan dat mp3tje onder een andere naam uitbrengen? Je kan aantonen dat jij het flp bestand hebt maar je hebt er toch nog helemaal geen auteursrechten ofzo op als hij niet uitgebracht ofzo is? Of denk ik verkeerd? Ik heb geen verstand hiervan maar dit kwam in me op..
Luxx    posted on 31-08-2012 21:48
Poster: D-Jesse
@luxx, kunnen ze er echt niks mee doen als ze je mp3tje hebben? Ze kunnen toch gwn dan dat mp3tje onder een andere naam uitbrengen? Je kan aantonen dat jij het flp bestand hebt maar je hebt er toch nog helemaal geen auteursrechten ofzo op als hij niet uitgebracht ofzo is? Of denk ik verkeerd? Ik heb geen verstand hiervan maar dit kwam in me op..

je hebt ?lt?jd auteursrecht. je kan ook gewoon een preview online zetten op soundcloud.?
hoe ben je ooit zo paranoide geworden dat je denkt dat ieder label iedere plaat die ze opgestuurd krijgen stelen? als een label zo'n beleid zou hebben zijn ze vrij snel klaar, denk je ook niet?
www.mothermusic.nl
D-Jesse    posted on 31-08-2012 21:50
Daar heb je gelijk in dat ze dan snel klaar zijn. Ben niet paranoide geworden maar mij werd verteld dat je nooit de hele track op moet sturen, maar beter gewoon een soundcloud link kan geven met die track. zo'n private link ofzo

This is an old Topic

No new postings for 4.638 days.
 Post CommentThat would be 154.6 months
or a whopping 12.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

84 Users online: 21 Guests (63 Unknown)
Pages generated today : 14.620
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.751.135