Hoe bereid jij een drive in show/event voor? (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Nvie    posted on 10-02-2006 20:35
Zoals de topictitel reeds vermeld, hoe bereid jij je drive in of event voor op een boeking?
Maak je 3D tekeningen, bouwtekeningen, of zuig je zomaar wat uit je duim?

What do you think about Hoe bereid jij een drive in show/event voor? ??

Vote :   

_Ivan_    posted on 12-02-2006 20:54
Hoe moet ik die zin dan maken.... ?? ik begrijp wel wat je bedoeld
Feel&.Celebrate.Life!
greup    posted on 12-02-2006 20:55
Poster: ivan1991
Wij werken met een contract waar onder ander in staat :

4 : Onder het feest staat de gehele apparatuur onder verantwoording van de organisatie bij schade dient dit vergoed te worden.

Door wie? wie moet dat vergoeden? de gene die het stuk heeft gemaakt? of de gene die jou heeft ingehuurdConfused?

Het klinkt heel kinderachtig maar als je een contract maakt, moet je het ook helemaal Perfect doen

Camino    posted on 12-02-2006 20:57
precies... als je het echt goed wilt doen MOET het bijna door een advocaat opgesteld zijn

_Ivan_    posted on 12-02-2006 20:58
Nou kijk het is zo de bedoeling dat als iemand van het publiek schade veroorzaakt dat dit vergoed dient te worden door degene zelf. Als er schade word aangebracht door  ons zelf kunnen we natuurlijk geen vergoeding vragen
Feel&.Celebrate.Life!
greup    posted on 12-02-2006 20:59
ik bijv zeggen....

"als er gedurende de huurperiode schade wordt toegebracht aan de gehuurde apperatuur buiten de schuld van het personeel van de verhuurder om, dan dient de huurder het gelede bedrag daaruit voortvloeiend geheel te vergoeden."

Dit even uit mijn hoofd. voordat ik z'n zin maak moet ik altijd 300 keer nadenken en vaak ontdek ik toch weer fouten

maar dit is maar een voorbeeld

_Ivan_    posted on 12-02-2006 21:01
okeej, bedankt voor je kritiek daar leer ik weer van, k'ga het veranderenHappy, laughing
Feel&.Celebrate.Life!
greup    posted on 12-02-2006 21:04
Je moet altijd zo veel mogelijk vragen stellen. en elke zin moet die vraag beantwoorden. daarom val je altijd in herhaling en staat alles er overdreven duidelijk.

Wat je ook altijd moet doen is een lijst van definities maken zodat er nooit onduidelijkheid kan ontstaan over wie of wat bijv de externe verhuurder is of de huurder ect. dat lijkt allemaal van zelfsprekend maar zo werkt het nou eenmaal bij een contract. dat is eits wat je niet in 1 dag maakt.

En natuurlijk, heel belangrijk de spelling. zorg dat je contract voor 100% klopt. dus geen interpunctie fouten en stijlfouten, en zeker geen spelfouten

PatrickBeuken    posted on 12-02-2006 23:07
Poster: greup
apperatuur

Apparatuur afgeleid van apparaat
greup    posted on 12-02-2006 23:26
fijn dat er iemand is die mijn posts scant op spelfouten.......

Camino    posted on 12-02-2006 23:30
begint hier een beetje op new-line te lijken...
Nvie    posted on 13-02-2006 07:45
Idd

Iedereen weet toch wat er bedoeld wordt? Als je het in officiële documenten moet zetten geeft word toch wel zo'n rood kartellijntje
djmamo    posted on 13-02-2006 15:30
als ik een boeking krijg dan hoef ik alleen te weten waar het is hoe groot het is en wie er komen.

en op de dag zelf ga ik mijn gehuurde spullen halen en rij naar het adres zet mijn spullen neer en begin met draaien....

en toch doe ik groote shows dus snap niet zo goed waarom jullie vergaderen...

je weet wat er komt leeftijd en aantal, je weet hoe groot het is en je weet wat je verdiend, dan weet ik genoeg om een show neer te zetten

www.moonentertainment.nl
Lukaz    posted on 13-02-2006 17:48
als wij gemaild, gebeld etc..  worden gaan we kijken hoe groot is  de ruimte en hoeveel komen er daaraan kunnen we bekijken wat we meenemen aan app. en qua muziek nemen we alles mee voor het geval dat Happy, laughing
PatrickBeuken    posted on 13-02-2006 18:23
@djmamo: meer is idd ook niet nodig... rest is een kwestie van inspelen op de situatie.
Nvie    posted on 13-02-2006 18:32
Meer is ook inderdaad niet nodig, maar is wel van belang als jij een kwaliteitsproduct wilt bieden.

Zelf ga ik van te voren op de lokatie kijken, schat de mogelijkheden in, neem wat maten op, kijk hoe het met de stroomvoorziening zit, kijk hoe het met het transport naar de eindlokatie zit, hoe/wat de opbouw en afbouw mogelijkheden zijn en bespreek een paar ideeën met de opdrachtgever.

Daarna ga ik aan de slag met wysiwyg en zet wat tekeningen en een rendering in elkaar. Dan ga ik naar de verhuurder en bespreek met hem het idee, of het mogelijk is, en e.v.t. het transport.

Ondertussen heb ik een schema gemaakt met wat en wie er op de klus zitten, wat wanneer gebeurt en wat de geschatte tijden zijn.

Resultaat: 9 van de 10 keer geen 'de tijd is bijna om' stress, alles netjes optijd klaar, en vooral genoeg tijd om te eten :P
greup    posted on 13-02-2006 21:09
Kennen de moderators hier het fantastische "schoonvegen"van topicsConfused

Dit topic lijkt nergens meer op.

Ik zal mijn persoonlijke meningen maar niet delen want voor je het weet heb je weer 2 pagina's met neerbuigende en aanvallende kritiek.

Lead    posted on 13-02-2006 21:43

Note :

Deze discussie was behoorlijk zinloos en totaal off-topic, vandaar dat alle posts die hiermee te maken hadden zijn verwijderd.

In het vervolg zien we dit soort discussies liever niet. Ongeacht iemands achtergrond moet een posting inhoudelijk en op de topic gericht zijn en niet op een persoon.

Dus nu gelieve weer on-topic te discusseren.

Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 13-02-2006 21:44 (3%)
Camino    posted on 13-02-2006 22:00
Bij mij hangt het er echt van af... ik ben in m'n laatste jaar middelbaar dus heb veel meer gigs dan ik allemaal kan doen (als er iemand regio den haag woont en geinteresseerd is om ze van mij over te nemen in de toekomst, pm me eve. het gaat hier over feestjes tussen de 20 en de 70 mensen ofzo). Ik bepaal dus ook zelf wat ik doe, wat uiteindelijk betekend dat ik een vrij vaste klantenbasis heb, en meestal ook op de zelfde locaties werk. Als je weet met wie je te maken hebt en waar het zal zijn, dan moet ik alleen nog weten wat ik betaald wordt, hoe lang ik draai, transportatie en voor hoeveel mensen. Maargoed, voor de niet-vaste klanten check ik altijd alles na, en ALLES PER EMAIL dan heb je er bewijs van. Ik check na in de eerste plaats:

-hoe veel mensen er komen

-locatie (hangt er al trussing, afmetingen, hoogte plafond, etc)

-geschat budget

-tijden

-transportatie

-muzieksoort

Gezien ik alles inhuur, maak ik op basis hiervan een offerte, en geef deze door aan de klant, met een paar opties om op de set te besparen of om hem uit te breiden. Daarna, wanneer de klant gekozen heeft stuur ik een email ter bevestiging terug naar de klant. Als deze binnenkomt, bel ik gelijk naar de WB Elektron een plaats mijn reservering.

Systeem werkt perfect voor de producties die ik doe... als het grotere zouden zijn pak ik het natuurlijk wat professioneelder aan

djmamo    posted on 13-02-2006 22:08
veeg het volgende keer schoon zodat ook mijn goede posts gewoon blijven staan en niet diegene van bevriende moderators
www.moonentertainment.nl
Camino    posted on 13-02-2006 22:11
is het al genoeg ja? zet het achter je man...
_Ivan_    posted on 13-02-2006 22:36
Mensen waarom zo agressief.... ik vind het leveren van commetaar op je spelling totaal onzinnig deze posts mogen van mij verwijderd worden....

Ik probeer hier namelijk wel een normale discussie te volgen
Feel&.Celebrate.Life!
User edit by _Ivan_ on 13-02-2006 @ 22:36:30 (44%)
Jorrit    posted on 13-02-2006 22:39
ik denk dat als we zo doorgaan we zo opnieuw kunnen beginnen met het 'veegwerk'.

Ontopic maarweer Winking my eye
_Ivan_    posted on 13-02-2006 22:41
Maar mensen nu weer terug naar de discussie.... werken jullie met veel mensen samen of doe je de drive-in alleenConfused

Happy, laughing

Feel&.Celebrate.Life!
MaxvEck    posted on 13-02-2006 22:42
wij zijn altijd met ze 3en. maar net belde er een op dat hij er mee wilt stoppen, dat wordt dus uitkopen

Camino    posted on 13-02-2006 22:46
@ max... das balen  spijt me jongen

ik doe hem meestal alleen... en dan als ik meer mensen nodig heb dan vraag ik wel iemand.

User edit by Camino on 13-02-2006 @ 22:47:02 (6%)

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

218 Users online: 27 Guests (191 Unknown)
Pages generated today : 32.102
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.840.561

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
2001 © 2025Terms of Use