Bij mij hangt het er echt van af... ik ben in m'n laatste jaar middelbaar dus heb veel meer gigs dan ik allemaal kan doen (als er iemand regio den haag woont en geinteresseerd is om ze van mij over te nemen in de toekomst, pm me eve. het gaat hier over feestjes tussen de 20 en de 70 mensen ofzo). Ik bepaal dus ook zelf wat ik doe, wat uiteindelijk betekend dat ik een vrij vaste klantenbasis heb, en meestal ook op de zelfde locaties werk. Als je weet met wie je te maken hebt en waar het zal zijn, dan moet ik alleen nog weten wat ik betaald wordt, hoe lang ik draai, transportatie en voor hoeveel mensen. Maargoed, voor de niet-vaste klanten check ik altijd alles na, en ALLES PER EMAIL dan heb je er bewijs van. Ik check na in de eerste plaats:
-hoe veel mensen er komen
-locatie (hangt er al trussing, afmetingen, hoogte plafond, etc)
-geschat budget
-tijden
-transportatie
-muzieksoort
Gezien ik alles inhuur, maak ik op basis hiervan een offerte, en geef deze door aan de klant, met een paar opties om op de set te besparen of om hem uit te breiden. Daarna, wanneer de klant gekozen heeft stuur ik een email ter bevestiging terug naar de klant. Als deze binnenkomt, bel ik gelijk naar de WB Elektron een plaats mijn reservering.
Systeem werkt perfect voor de producties die ik doe... als het grotere zouden zijn pak ik het natuurlijk wat professioneelder aan