Hoe bereid jij een drive in show/event voor? (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Nvie    posted on 10-02-2006 20:35
Zoals de topictitel reeds vermeld, hoe bereid jij je drive in of event voor op een boeking?
Maak je 3D tekeningen, bouwtekeningen, of zuig je zomaar wat uit je duim?

What do you think about Hoe bereid jij een drive in show/event voor? ??

Vote :   

_Ivan_    posted on 10-02-2006 20:45
Wij als drive-in gaan vantevoren 1x bij elkaar zitten we zijn met z'n 4en. We hebben allemaal ons eigen taak DJ-Booth, PA, Licht, Video/Foto. Iedereen vinkt op een lijst af wat hij nodig heeft en dit nemen we mee. Het gaat allemaal wel wat ingewikkelder dan ik hierboven schreef maar anders word het zo'n lang verhaal
Feel&.Celebrate.Life!
the-melody    posted on 10-02-2006 21:02
nja ik moet morgen draaien op een trouwfeest van men neef hun ouders en dan heb ik eerst gevraagd wat ze willen horen: dat was club en trance achtig. Enja dan ben ik vooral muziek daaruit gaan kiezen enz. en ja kheb nu wat led's en wat spots gaan huren 2moonflowers heb ik zelf en men materiaal neem ik ook zelf mee.

_Ivan_    posted on 10-02-2006 21:07
Als basis hebben wij altijd 4 of 8 parren met een derby of wat moonflowers erbij... we maken gebruik van dmx we gebruiken ook scanners lichtbrug naja we kunnen op heel veel feesten terecht

Feel&.Celebrate.Life!
_Ivan_    posted on 10-02-2006 21:09
als je ng wat wilt weten kun je ook altijd mailen
Feel&.Celebrate.Life!
the-melody    posted on 10-02-2006 21:10
wel ga ook zoon lichtbrug gebruiken is dat moeilijk om te instaleren?
_Ivan_    posted on 10-02-2006 21:12
mja valt wel meej je moet het ef door hebben. Ik weet niet of je hem huurt?
Feel&.Celebrate.Life!
greup    posted on 10-02-2006 21:39
bij een boeking neem ik eerst met de vertegenwoordiger/huurder een aantal standaard dingen door. o.a aantal mensen, leeftijd, ruimte. Dan krijg hij vervolgens binnen 5 werkdagen een offerte, en de algemene huurvoorwaardes binnen. Vaak doen we d'r ook een 3D simulatie bij. soms bieden we hem 2 of meerdere offertes aan zodat hij kan kiezen.

hij moet een handtekening zetten waarbij hij verklaart het bedrag dat is overeengekomen te erkennen en ook moet hij tekenen als accord op de algemene huurvoorwaardes.

pas als we dat eenmaal binnen hebben wordt het feest als definitief gezien, en pas dan dragen wij als verhuurder en de huurder de overeengekomen verantwoordelijkheid.

een dag van te voren wordt de totale set klaar gezet zodat het de dag zelf gelijk de auto in kan.

greup    posted on 10-02-2006 21:41
Poster: djliberty
wel ga ook zoon lichtbrug gebruiken is dat moeilijk om te instaleren?

zoon lichtbrug..... wat voor lichtbrug?!?!?!

showtec? alutruss i.c.m alt statieven? of euro truss i.c.m. vmb statieven? of wellicht een heel truss carreer

doorgaans is het instaleren Super simpel!

_Ivan_    posted on 10-02-2006 22:33
@ Greup ziet er allemaal sjiek uit jullie zijn volgens mij al behoorlijk prof. hebben jullie site?
Feel&.Celebrate.Life!
PatrickBeuken    posted on 10-02-2006 23:03
Eerst uiteraard prijs afspreke op basis van de grootte van t publiek, duur van t feest, mee te nemen apparatuur. Verder geen voorbereidingen... spulle inpakke en wegweze als t zover is.
greup    posted on 11-02-2006 02:59
Poster: ivan1991
@ Greup ziet er allemaal sjiek uit jullie zijn volgens mij al behoorlijk prof. hebben jullie site?

Tis niet zo prof hoor. Ik huur alleen vaak iets bij , zoals op contract wordt omschreven als " Externe verhuur". Op het moment dat daar iets mee mis gaat doordat bijv. iemand uit het publiek een moving-headje stuk maakt ( natuurlijk zorg je dat de kans dat dat gebeurt zo klein mogelijk is) moet ik natuurlijk dat kunnen verhalen op de huurder.Omdat ik dat niet zelf wil gaan betalen.  ik geen officieel bedrijf , en ik heb  dus geen kvk ect dus het is maar de vraag of mij dit lukt. maar met z'n contract heb ik iniedergeval veel meer kans. En tevens komt het ook netter over op de klant als ik met een uitgebreide offerte en huurvoorwaardes komt.

ik heb geen site. Waarom niet? simpel. 80% van mijn boekingen zijn vaste klanten zoals scholen ect. al mijn reclame gaat van mond tot mond. En het maken van een site kost mij geld, en tijd en dat moet ik natuurlijk weer doorbereken aan de klanten. En aangezien ik zelf niet weet hoe ik een fatsoenlijke site bouw zou ik daar iemand op moeten zetten, en dat is vrij prijzig.

Ik werk overigens met " externe verhuur" omdat het niet rendabel is om die spullen zelf aan te schaffen. de prijs voor de consument zou dan stijgen, terwijl ze d'r niets meer voor terug krijgen.

_Ivan_    posted on 11-02-2006 20:39
hmm nja wij hebben allemaal onze eigen apparatuur. Nja iedereen heeft bij ons zo wel z'n voorkeuren : Licht/geluid
Feel&.Celebrate.Life!
greup    posted on 11-02-2006 20:43
hmm nja wij hebben allemaal onze eigen apparatuur. Nja iedereen heeft bij ons zo wel z'n voorkeuren : Licht/geluid

Hoe doe je dat dan met inkomensverdeling? Ik neem aan dat de gene die het meest investeerd ook het meest terug krijgt...

_Ivan_    posted on 11-02-2006 20:45
dat klopt.... maar dat accepteren we ook allemaal dat de een wat meer krijgt dan de ander..... en natuurlijk doen we het niet alleen om het geld
Feel&.Celebrate.Life!
greup    posted on 11-02-2006 20:56
maar hebben jullie dan ook vaste prijzen berekent per product?

Hoe groter je wordt hoe belangrijker het geld ook wordt. Ik moet toch altijd redelijk wat uren in een feest steken om het tot een succes te brengen. komt ook door dat ik vaak moet bijhuren, dat zijn dingen die ik niet altijd voor mijn lol doe.

En wat voor mij heel wel altijd belangrijk is, en wat ik ook vergoed wil zien is de verantwoordelijkheid die je draagt als drive-in. als ik een feest voor 200 man heb, en als mijn huurder 300 euro voor mij betaald kan ik het met absolut niet permiteren om het feest aftezeggen , of tijdens het feest ineens te moeten stoppen door defecte versterkers ect.

Ik heb altijd het idee dat mensen de verantwoordelijkheid die je ook als hobby drivein hebt ontschatten

_Ivan_    posted on 11-02-2006 22:26
dat heb ik ook wel een beetje. Wij hebben inderdaad wel onze vaste prijzen per product maar niet dat je per box betaald maar bevoorbeeld : Geluidset klein/mid/groot etc etc.
Feel&.Celebrate.Life!
Illusion    posted on 12-02-2006 15:28
Als wij een boeking hebben gaan we alles goed bespreken. We vragen aan degene die ons geboekt heeft, hoe de ruimte er uit ziet en hoe hard het kan enzo,, gewoon beetje normale vragen.

Als we die info enzo allemaal hebben, gaan we met z'n 2en rond de tafel, en gaan overleggen hoe we alles het beste aan kunnen pakken. Bijv. Hoe we alles neer gaan zetten, wat voor muziek we gaan draaien, wat we eventueel aan muziek/licht moeten gaan huren en wat we allemaal mee gaan nemen.

1 ding wat we niet doen, is gewoon zomaar ergens heen gaan en op vanalles rekenen. Wij gaan nooit onvoorbereid naar een feest

22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
_Ivan_    posted on 12-02-2006 15:50
dat doen wij ook niet.....  we willen wel het een en ander weten van de ruimte etc.
Feel&.Celebrate.Life!
User edit by _Ivan_ on 12-02-2006 @ 15:51:03 (100%)
greup    posted on 12-02-2006 15:52
ik vraag me af hoeveel van jullie werken met een verhuur overeenkomst, of een contract.

vele gaan er vanuit dat mocht er iets stuk gaan buiten de schuld om van het personeel van de verhuurder om dat de huurder dat dan wel even vergoed. En als de huurder 1 ding niet zosnel vrijwillig zou doen is het Vergoeden. zeker niet als ze van tevoren niet zijn ingelicht over die aansprakelijkheid.

Mocht er schade optreden bij Gehuurde apperatuur van de Verhuurder... dan ben je zonder contract natuurlijk nog verder van huis.

Z'n contract staat natuurlijk niet garant voor het feit dat je ook daadwerkelijk je geld terug krijgt. maar je hebt inieder geval een stok achter de deur

Maar vandaar mijn vraag... Hoeveel van jullie werken met een Contract??

_Ivan_    posted on 12-02-2006 15:54
Wij werken met een contract waar onder ander in staat :

4 : Onder het feest staat de gehele apparatuur onder verantwoording van de organisatie bij schade dient dit vergoed te worden.

Feel&.Celebrate.Life!
PatrickBeuken    posted on 12-02-2006 16:33
@ivan1991 => de eerste 'onder' moet 'tijdens' worden... onder betekend hier namelijk zoiets als 'onder de tafel'... komt zeikerig over van me, maar t staat gwoon niet zo mooi :P
_Ivan_    posted on 12-02-2006 16:41
Sorry Partrick:p k'zal het speciaal voor jou veranderen in het contract zelf:P
Feel&.Celebrate.Life!
greup    posted on 12-02-2006 20:49
Wij werken met een contract waar onder ander in staat :

4 : Onder het feest staat de gehele apparatuur onder verantwoording van de organisatie bij schade dient dit vergoed te worden.

dus als jij met je cd spelers gaat staan voetballen.... dan moeten hun dat vergoeden?? grappig

_Ivan_    posted on 12-02-2006 20:51
Nou je begrijpt toch wel wat ik bedoel....??:S
Feel&.Celebrate.Life!
User edit by _Ivan_ on 12-02-2006 @ 20:51:55 (4%)
greup    posted on 12-02-2006 20:53
Nou je begrijpt toch wel wat ik bedoel....??:S

daar gaat het niet om. het gaat er om dat alles wat jij in je contract schrijft waterdicht moet zijn. en dat is deze zin dus duidelijk niet. En dat komt heel onprofessioneel over.

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

181 Users online: 19 Guests (162 Unknown)
Pages generated today : 38.532
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.846.991

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
2001 © 2025Terms of Use