Geluidskaart 'ruis' white noise
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Danil    posted on 30-08-2012 18:14
Hallo allen,

Ik ben namelijk begonnen aan een nieuwe track en ik wou wat sounds van m'n synthysizer gebruiken.
Dit door de 2 outputs van de synth (Roland GAIA SH-01) aan mijn geluidskaart te koppelen (NI Komplete Audio 6).

De kabels zijn correct aangesloten en alles werkt zoals dit zou moeten maar, zodra ik de 2 TRS kabels in de geluidskaart stop beginnen mijn speakers een lichte ruis te produceren (white noise).?

Bestaat hiervoor een oplossing?Foot in Mouth
Bedankt.

What do you think about Geluidskaart 'ruis' white noise ??

Vote :   

Estacy    posted on 30-08-2012 18:20
gaat dit geluid weg als je muziek aan zet?

anders denk ik dat het gewoon de versterkers van de speakers zijn. bij actieve monitoren willen die nog wel eens wat harder ruizen (als er geen muziek doorheen gaat)
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
D-Jesse    posted on 30-08-2012 18:48
Ik heb die ruis met mijn mengpaneel. Als ik mn versterker harder zet word de ruis ook harder, maar als je de muziek aanzet hoor je t niet meer.
Danil    posted on 30-08-2012 18:55
Poster: Estacy
gaat dit geluid weg als je muziek aan zet?

anders denk ik dat het gewoon de versterkers van de speakers zijn. bij actieve monitoren willen die nog wel eens wat harder ruizen (als er geen muziek doorheen gaat)

Het zijn inderdaad actieve monitoren (KRK Rokit 8), maar het geluid blijft wel ruisen zelf als ik de track aanleg...
Unidentified    posted on 30-08-2012 22:03
Probeer eens om de synthesyser geaard aan te sluiten, de monitors geaard aan te sluiten, ze allebei op een aparte groep aan te sluiten, stekkers zonder aardingspin 180? omdraaien...

This is an old Topic

No new postings for 4.747 days.
 Post CommentThat would be 158.2 months
or a whopping 13 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

163 Users online: 132 Guests (31 Unknown)
Pages generated today : 67.752
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.864.789