eigen legale verzamel CD's!
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

wouty    posted on 30-08-2012 00:28
Hoi allemaal!

Ik ben Wouter en ik vind het leuk om op feestjes te draaien Happy, laughing vroeger draaide ik achter de bar vanaf een horeca-muziekcomputer. mensen vonden dat leuk en vroegen me om op feestjes elders te draaien. Dus dat doe ik soms, maar dan met zon'n 30 gebrande cd's, want die duizenden nmrs uit de horeca-computer heb ik thuis niet origineel. Ik draai nu steeds vaker en wil dit eigenlijk gewoon legaal gaan doen, en heb hier best een bedrag voor over. Is er een manier om mijn gebrande cd collectie legaal te maken? Het liefst in cd kwaliteit, zijn er bijvoorbeeld bedrijven die cds verkopen welke je zelf kunt samenstellen?

grtz,

Wouter

What do you think about eigen legale verzamel CD's! ??

Vote :   
Bonchanoize    posted on 30-08-2012 00:29
iTunes? Gewoon de nummers die je wil kopen en branden.
Let the magic begin
D-Jesse    posted on 30-08-2012 00:39
precies, cd's branden is niet illegaal. als je er gewoon legaal gekochte nummers erop zet ben je in principe 'legaal' bezig.
Lead    posted on 30-08-2012 00:40
je kunt geen bestanden die je al hebt 'legaal' maken, tenminste niet gemakkelijk.

Het beste is om de nummers opniew aan te schaffen als bestand bij een online winkel. Kies dan liefts voor WAV als die niet beschikbaar is, dan voor 320 kbps MP3. Lagere bitrate moet je niet kopen, da's troep.

Welkom trouwens op DJResource Winking my eye
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 30-08-2012 00:40 (12%)
wouty    posted on 30-08-2012 00:51
Te gek, snelle replys. Thanks, goeie tips. Vanaf 320 kbps was ik idd achter. Hoe zit dat met wave files, zijn die ergens te kopen?
wouty    posted on 30-08-2012 01:26
Hmm. in itunes staat dat de tracks die je download alleen voor 'non commercial' doeleinden zijn., verder lees ik dat mp3 ziezo nooit voor commerciele doeleinden mag worden gebruikt. Dus dan zou ik nog illegaal bezig zijn. Ben bang dat ik echt honderden singeltjes op de kop moet gaan slaan ??
User edit by wouty on 30-08-2012 @ 02:53:22 (100%)
delectro    posted on 30-08-2012 08:30
dan ben je als nog 'illegaal' bezig. wil je de tracks openbaar draaien moet je buma stemra betalen. Met de search is hier veel over te vinden.
Lead    posted on 30-08-2012 10:36
Als je veel muziek koopt kun je bij eventuele check altijd bonnen laten zien wat je goede intentie laat zien. In nederland denk ik niet dat je een heel groot risico loopt, jemkunt altijd uitleggen dat je je best hebt gedaan om het legaal te doen. Dit maakt het nog niet legaal,cmaar laat in ieder geval je goede bedoeling zien.

Wav kun je kopen in dezelfde winkel als je MP3s, als je geluk hebt. Ik koop muziek bij trackitdown.net en die verkopen ook WAV filess
Let the BASS be louder

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

319 Users online: 139 Guests (180 Unknown)
Pages generated today : 46.836
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.318.616