nieuwe muziek @ clubs
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

mirakel    posted on 26-08-2012 21:35
heuj!

wie kan mij wat vertellen over hoe de menig ander dj het doet met muziek draaien in discotheken, clubs etc?
men koopt muziek via het internet en dat draait men uiteraard maar hoe weet men wat nou de nieuwe muziek is en wat mensen nog steeds leuk vinden

dan praat ik over progressive house en electro house, dance en trance, muziek,
want ik neem aan dat dj's in discotheken geen oude nummers meer draaien van 2010 of 2011?

laat maar eens horen!

houd het netjes!

What do you think about nieuwe muziek @ clubs ??

Vote :   
youngbeatsz    posted on 26-08-2012 21:38
wel, het is eigenlijk allemaal heel simpel

dit is enkel van toepassing op mij, van derest weet ik het niet:

ik heb classics: nrs die tot 10 jaar oud zijn maar nog steeds dikke hits zijn eigenlijk, en die echt mensen meenemen

nieuwe nrs: hiervoor zoek ik de hitlijsten af, beatport itunes, onlangs toegevoegd aan itunes,..?

gevestigde waarden: platen die het na een jaar nog steeds goed kunnen doen, denk aan nrs als hangover in het commerciele genre, dance electro: epic bv
maartenw    posted on 26-08-2012 21:38
dj's volgen dagelijks de nieuwe muziek. Ook voel je wel aan of een nummer nog steeds ''hip'' is of niet. Volg maar eens de site Beatport, dit is DE site voor menig dj. Hier kopen de meeste dj's hun muziek en daar zie je dus ook welke nummers populair zijn.?

Veel succes ermee!
Pur-D    posted on 26-08-2012 23:09
Vooral heel veel zoeken, beatport zoals hier boven al genoemd word, maar ook dancetunes is een goed portaal. Voor previews en aankondigingen van releases kun je eens op beatmyday.com kijken. Succes.
Dn-s3500 - Dn-x1500s - Dn-s3500 - Traktor Scratch Pro
D-Jesse    posted on 26-08-2012 23:59
Dancerebels.com, handige site met updates. Ook meot je eens kijken op de site van grote platenmaatschappijen als Spinnin' Records.
Pur-D    posted on 27-08-2012 06:53
Artiesten en labels volgen op facebook en twitter.
Dn-s3500 - Dn-x1500s - Dn-s3500 - Traktor Scratch Pro
RAS    posted on 27-08-2012 11:31
Van de oudere nummers worden vaak nieuwere remixes gedraaid. Als je regelmatig in een club draait zie je ook na een aantal weken dat het enthousiasme voor een bepaalde plaat wegebt. Dan kun je dus beslissen om de plaat niet meer te draaien.
AdenFarleigh    posted on 27-08-2012 11:49
Ik denk dat het een goede leidraad is wanneer je zelf een nummer nog leuk vindt; of wanneer je zoiets hebt van 'Nee he; die is al helemaal grijs gedraaid'. Een remix wil het vaak nog wel goed doen van een oudere track.?
Kwestie van smaak Happy, laughing
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
Gerdo    posted on 27-08-2012 12:19
Ik kijk vooral naar de reactie van het publiek, als ze het hele nummer los gaan dan is het goed. Vaak met de hitjes van dit voorjaar als ik die nu draai gaan ze in het begin los, maar na een refrein doet het publiek niks meer. Dat is mijn ervaring, dan maar een volgend nummer.
Chrizadelic    posted on 27-08-2012 12:40
Beatport, follow de goed producerende dj's op soundcloud (geven vaak previews weg zodat je beatport in de gaten moet houden en weet je wanneer de release komt), dance-tunes en kijk bij 1001 tracklists voor sets van dj's die recent gedraait zijn, staat vaak een goede volledige tracklist bij, erg handig.
Dj

This is an old Topic

No new postings for 4.773 days.
 Post CommentThat would be 159.1 months
or a whopping 13.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

317 Users online: 122 Guests (195 Unknown)
Pages generated today : 27.979
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.299.759