kbps MP3 kwaliteit (3/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

mirakel    posted on 26-08-2012 18:27

hoeveel kbps kwaliteit moet je minimaal gebruiken voor een discotheek, club, dancecafe?

Mod edit by Lead on 08-08-2019 11:18 (1%)

What do you think about kbps MP3 kwaliteit ??

Vote :   
RAS    posted on 04-09-2012 16:47
Ik merk wel een h??l subtiel verschil tussen Concrete 1 en Concrete 2, maar dat is puur en alleen omdat je ze naast elkaar kunt beluisteren. (de wav klinkt iets helderder). Bij ieder willekeurige andere mp3 die ik hier op mijn eigen speakers luister (of in een discotheek) zal ik geen probleem hebben met 320kbit mp3's. De kwaliteit is gewoon goed. Dat het h??l iets beter kan zijn doet daar niet aan af.
Pjotr68    posted on 07-08-2019 09:22

Hallo allemaal.

Ik breek even in in jullie discussie met een vraag.

Ik heb 25 jaar gedraaid en ben al een poos in ruste  als DJ.

Nu gaat mijn neef trouwen en moet ik natuurlijk weer de bühne op om voor een vet feestje te zorgen.

Mijn God, dit is 20 jaar geleden dat ik heb gedraaid, dus ben ik flink aan het oefenen geslagen.

Ik heb DJAY Pro aangeschaft met de Numark Mixtrack Platinum hardware, speciaal om mijn neef en aanstaande vrouw een tegek feestje te bezorgen.

Met DJAY Pro kan ik met Spotify draaien, dat is mooi want ik heb hun muziek gewoon niet meer.

Nu ben ik de lange versies van de 90’s en 00’s aan het downloaden en vraag ik mij af wat is de beste KPBS OF bittrate die ik kan gebruiken?

Ik denk zelf 320KPBSConfused??

Ik draai over een prof installatie van een Drive in Show. 

Ik ben een leek in de digitale muziek van tegenwoordig. Graag jullie advies.

Greets, Pjotr

Lead    posted on 07-08-2019 12:06
1 member likes this  

Heyu Pjotr,

De beste kwaliteit MP3 die je kunt gebruiken is : CBR (Constant Bit Rate) 320.

Variable bitrate bespaart iets ruimte maar kost meer kracht om te decoderen en is door de lage prijs van harde schijven tegenwoordig eigenlijk overbodig geworden.

Lagere bitrate dan 320 filtert frequenties boven de 16kHz weg, je mist dus de scherpte van bijvoorbeeld de hihats/cymbals.

Let the BASS be louder
Dolivieira    posted on 08-08-2019 09:55
2 members like this  

Had het niet anders kunnen formuleren zoals Lead het hier boven heeft gezegd, 320 is gewoon de norm. En let wel op dat je niet overal de lange versies voor moet gebruiken. Soms zeg vaak voldoet de korte versie gewoon op een bruiloft. Zeg het uit ervaring. Ik draai namelijk best vaak op bruiloften. Zeker doe ik er 20 per jaar als het niet meer is.

CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Pjotr68    posted on 08-08-2019 11:23

Top mensen! Dankjewel ! Ik was en blijf dus op de goede weg. Ik gebruik ook zeker niet alleen maar lange versies, maar hier en daar een strakke mix is wel leuk toch ? Het is zo leuk weer achter de draaitafels te staan dat ik er aan denk het toch weer helemaal op te gaan pakken. De wilde haren zijn er inmiddels echt vanaf  (ben zo kaal als een biljartbal inmiddels ) dus denk ik meer de Deep House kant op te gaan. Maar eerste maar eens de bruiloft achter de rug hebben.

Heb 25 jaar gedraaid en heb meer bruiloften gezien dan me lief was  uiteindelijk. Maar de kriebels gieren weer door mijn lijf nu. Heerlijk om weer terug te zijn. 

Leuk dat ik deze site gevonden heb. Ik blijf het hier volgen.

Pjotr.

Lead    posted on 08-08-2019 11:37
1 member likes this  

Graag gedaan hoor, we zien je wel weer voorbij komen

Let the BASS be louder
fillysun    posted on 20-07-2020 05:13

Poster: Pjotr68

Hallo allemaal. Ik breek even in in jullie discussie met een vraag. Ik heb 25 jaar gedraaid en ben al een poos in ruste  als DJ. Nu gaat mijn neef trouwen en moet ik natuurlijk weer de bühne op om voor een vet feestje te zorgen. Mijn God, dit is 20 jaar geleden dat ik heb gedraaid, dus ben ik flink aan het oefenen geslagen. Ik heb DJAY Pro aangeschaft met de Numark Mixtrack Platinum hardware, speciaal om mijn neef en aanstaande vrouw een tegek feestje te bezorgen. Met DJAY Pro kan ik met Spotify draaien, dat is mooi want ik heb hun muziek gewoon niet meer. Nu ben ik de lange versies van de 90’s en 00’s aan het downloaden en vraag ik mij af wat is de beste KPBS OF bittrate die ik kan gebruiken? Ik denk zelf 320KPBSConfused?? Ik draai over een prof installatie van een Drive in Show.  Ik ben een leek in de digitale muziek van tegenwoordig. Graag jullie advies.   Greets, Pjotr

Als Spotify-gebruiker zul je merken dat je Spotify-muziek niet vrij op andere apparaten of platforms kunt gebruiken. Als je dit probleem wilt oplossen, ken ik een tool die je kan helpen. Het is DRmare Windows Music Converter voor Spotify, die de Spotify-audio naar lokale bestanden kan converteren, zodat u ze gemakkelijk op andere apparaten kunt gebruiken. Bovendien kunt u de audiokwaliteit zoals bitsnelheid, samplefrequentie, etc. voor de muziek definiëren zoals u dat wilt. Ik hoop dat het je zal helpen om van meer muziek te genieten.

Mod edit by Lead on 22-07-2020 15:13 (1%)
[MOD Edit] Link removed, ripping from Spotify is not legal

This is an old Topic

No new postings for 1.756 days.
 Post CommentThat would be 58.5 months
or a whopping 4.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

74 Users online: 9 Guests (65 Unknown)
Pages generated today : 26.404
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.634.155