Bekende DJ's: intro en outro mixen....
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

will-j    posted on 26-08-2012 00:59
Hi iedereen

Het viel me op dat veel bekende DJ's gewoon het intro van het ene nummer aan het outro van het andere nummer vastknopen. In 75% van de overgangen die ik maak mix ik van climax tot climax.?
?
Waarom doen zij dat niet? Zou daar een reden voor zijn?

User edit by will-j on 26-08-2012 @ 01:00:22 (7%)

What do you think about Bekende DJ's: intro en outro mixen.... ??

Vote :   

FASA    posted on 26-08-2012 04:31
Omdat best wat 'bekende' dj's bekend zijn van Het producen en eigenlijk totaal niet kunnen draaien. * kuch Guetta kuch *
www.soundcloud.com/nick-janssens1
Blackaround    posted on 26-08-2012 09:45
Is me idd ook al een tijdje opgevallen..
Waarom snap ik ook niet..

User edit by Blackaround on 26-08-2012 @ 09:45:49 (74%)
djcanta    posted on 26-08-2012 09:52
gelukkig zijn ze niet allemaal zo

http://www.youtube.com/watch?v=YhOrH9c9LGU

kijk deze maar eens!
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
Noxis    posted on 26-08-2012 09:53
Armin Van Buuren doet dit ook vaak, en hij kan echt wel draaien hoor. Ik A State Of Trance doet hij dit om de tracks volledig te laten horen aan het publiek, daar is de show ook voor bedoeld, nieuwe tracks verspreiden.

Nicky Romero heb ik er ook al op betrapt, laatst live op een festival, en dat snap ik minder. De muziek die hij draait leent zich perfect voor climax tot climax mixen, en laat ons eerlijk zijn zo moeilijk is dat nu niet h?. Als je zulke tracks kan produceren is platen mixen een eitje. Het technische deel althans. Maar daar gaat het nu ook over Foot in Mouth Want doorgaans draaien de 'beroemde' dj's vooral eigen tracks
RAS    posted on 26-08-2012 10:43
@djcanta, Dat lijkt meer op een RMX showcase waarbij het apparaat irritant veel gebruikt word. Verder is de muziekvolgorde in die mix al 100% van tevoren uitgedacht.

@FASA: Guetta kan echt wel draaien. Heb verscheidene sets van hem gezien en hij doet briljante dingen. Jammer dat hij dat niet altijd doet.
User edit by RAS on 26-08-2012 @ 10:47:13 (87%)
djcanta    posted on 26-08-2012 15:25
@ RAS je reactie vertaalt die van 't publiek bij menig festival hier in NL. Een RMX1000 zal nooit een grote hit worden hier, net als de EFX1000 omdat 't publiek het niet snapt en er niet op zit te wachten. Jammer eigenlijk, maar je moet er van houden.

In Ibiza, Miami en nog vele andere plekken zal 't meer tot zijn recht komen omdat er wat ouder publiek komt die dit juist wel leuk vinden.

Maar wat verwacht je dan van een DJ tijdens een overgang? echo / filter, hotcue / backspin? ook dat wordt saai. Die RMX1000 kan juist een toevoeging zijn om 't wat origineler te maken, climaxen te maken waar ze er nog niet waren. En dan nog, smaken verschillen!? En het belangrijkste blijft, in welke stijl je ook draait en waar dan ook; de platenkeuze! Originele overgangen zijn voor de DJ-contests.
tek-zotic    posted on 26-08-2012 15:35
@ canta: DIT:

Noxis    posted on 26-08-2012 15:50
Ik denk ook aan snel doormixen, zonder dat het te druk wordt, of A-B-A-C, zulke dingen.
djcanta    posted on 26-08-2012 16:22
@ TEK --> ja idd tof om te zien met 4 technics... 'oude style' mixen zeg maar. Vandaag de dag hebben we andere tools; remix-decks als de Kontrol F1 van Native, de RMX1000 van Pioneer en andere geintjes. Of een 3e en 4e CDJ er bij. Genoeg wat 't echt tof maakt om je set te tweaken.
Chrizadelic    posted on 26-08-2012 20:33
Intro en Outro is de makkelijkste manier om te mixen vind ik. En als een DJ dat gebruikt dan doet hij dat toch, zolang je de overgang niet doorhebt is 't toch altijd maar de kunst. Qlimax tot qlimax wordt lastig indien je breakdown hebt met vocalen etc erin. Zelf vind ik intro -> outro ook 't fijnst, maar er zijn veeeel meer manier om gewoon een overgang te maken, maar dat spreekt voor zich. Ieder z'n eigen mening daarover.
Dj
Noxis    posted on 26-08-2012 21:18
Wat ik met climax tot climax bedoel, de meeste tracks die ik bouw zijn als volgt opgebouwd:

intro - breakdown - climax - breakdown - climax - outro

En ik laat dan de breakdown van de volgende volgen op de climax van de vorige, maar al na de eerste en niet na de tweede, of omgekeerd, een beetje spelen ermee. Dus niet de intro starten als de outro begint te spelen
RAS    posted on 27-08-2012 00:25
Poster: djcanta
@ RAS je reactie vertaalt die van 't publiek bij menig festival hier in NL. Een RMX1000 zal nooit een grote hit worden hier, net als de EFX1000 omdat 't publiek het niet snapt en er niet op zit te wachten. Jammer eigenlijk, maar je moet er van houden.

In Ibiza, Miami en nog vele andere plekken zal 't meer tot zijn recht komen omdat er wat ouder publiek komt die dit juist wel leuk vinden.

Maar wat verwacht je dan van een DJ tijdens een overgang? echo / filter, hotcue / backspin? ook dat wordt saai. Die RMX1000 kan juist een toevoeging zijn om 't wat origineler te maken, climaxen te maken waar ze er nog niet waren. En dan nog, smaken verschillen!? En het belangrijkste blijft, in welke stijl je ook draait en waar dan ook; de platenkeuze! Originele overgangen zijn voor de DJ-contests.

Je geeft het antwoord eigenlijk zelf al een beetje. Platenkeuze blijft het belangrijkste. Ik verwacht van DJ's dat ze optimaal gebruik maken van de kracht van een plaat en deze niet helemaal verneuken met iedere keer het zelfde effect. De RMX1000 eist in het youtubefilmpje helemaal de aandacht op en word te pas en te onpas gebruikt. Ik zou graag een subtieler gebruikt zien, dat wel climaxen bevorderd maar minder storend/opvallend, zodat platen tot hun recht kunnen komen. In dit filmpje haalt de RMX de hele flow uit de muziek met telkens dat beatchoppen.

Om terug te komen op het intro-outro mixen. Dat kan best, maar net zoals met effecten moet je het afwisselen. Iedere keer hetzelfde effect en iedere keer het zelfde moment van mixen is saai. Soms is intro-uitro mixen gewoon het mooiste en geeft het een rustmoment in de mix. Als een nummer erg sterk opbouwt is het ook jammer als je daar geen gebruik van maakt.
User edit by RAS on 27-08-2012 @ 00:36:00 (29%)
Lucalicious    posted on 27-08-2012 18:23
het kan ook zijn om even wat gas terug te nemen tussen de climaxen. dit doe ik zelf ook, als ik even wat rustiger aan wil doen. een uur lang snel mixen kan vermoeiend worden voor een publiek. dan kan het fijn zijn om in-outro te mixen, aangezien de mensen dan ff een minuutje rust hebben voordat ze weer hard los gaan.
MrQreeny    posted on 27-08-2012 19:31
Daar gebruik ik meestal de breakdown voor... Voor publiek mix ik meestal alleen intro-outro als het een zwaar andere key is, soms gaat de bass er dan uit bij een outro (of zit die er nog niet in bij een intro) en dan kan je dus wat mooier veranderen van track zelfs als de keys niet goed bij elkaar passen...
Voor de rest mix ik dus eigenlijk meestal breakdown-climax-breakdown

'Music is the universal language of mankind...'
Lucalicious    posted on 27-08-2012 19:37
ja, maar dan zit er toch niet echt rust in, want je gaat wel gelijk weer opbouwen, maar goed
MrQreeny    posted on 27-08-2012 20:24
Ligt aan de track, sommige hebben een breakdown van een minuut en dan weer een build up van een halve minuut oid... Maar ik snap je idee. Het is een goede zaak om af en toe de bass eruit te hebben voor een langere tijd om even op adem te komen. Hoe langer de bass eruit is hoe harder het publiek daarna los gaat. Daar wordt ook vaak goed gebruik van gemaakt bij intro's als een dj op komt.
Zelf draai ik op allround feestjes daarom na een paar nummers happy hardcore ook gewoon even chille reggea of een leuke, rustige meezinger, haha dat 'mag' gewoon van het publiek :P.
'Music is the universal language of mankind...'

This is an old Topic

No new postings for 4.750 days.
 Post CommentThat would be 158.3 months
or a whopping 13 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

232 Users online: 124 Guests (108 Unknown)
Pages generated today : 80.563
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.877.600