Avicii effect FL Studio (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Raindrop    posted on 25-08-2012 18:25
Aangezien ik in mijn andere topic geen antwoord kreeg waarschijnlijk door de titel die misschien de kenners niet aanspreekt hier nog is mijn vraag:?

Je hoort vaak bij die House nummers van Avicii, Basto en ik geloof ook van die kerel Erik arbores dat ze zodra ze naar de climax gaan of erna je een soort piepjes hoort die bestwel diep klinken en vervolgens steeds sneller gaan en ook omhoog pitchen zegmaar.

Voorbeeld:

http://www.youtube.com/watch?v=9OaXsPeMAPQ?Bij 1.35

Meer kon ik er niet zo gauw vinden, maar het word erg vaak gebruikt.

Weet iemand hoe ze dit noemen of hoe je dit maakt? Misschien staan er ergens tutorials hier op of youtube. Maar ik zoek er al zeker een maand naar en ik vind serieus niks, waarschijnlijk omdat ik verkeerd zoek.

Alvast bedankt!

Er kan BTW een slotje op mijn andere topic.

AU Q-D6 - AU CDI-100 - Sennheiser HP

What do you think about Avicii effect FL Studio ??

Vote :   

MrQreeny    posted on 27-08-2012 21:02
Ik moet niks?Embarassed

Nee niet gepitcht volgens mij. Sterker nog, ik kijk nu ff in de project file en het is een zelf geprogrammeerd presetje in sylenth. Als je namelijk een sample gebruikt, wordt die eigenlijk ook gepitcht, maar dan precies goed om hem 1 noot lager te laten zijn. Dan gaat het ook slecht klinken als je hem heel laag speelt of omdat je sample frequentie te laag is. Anyway, als dit je niets zegt zou ik gewoon een geluidje maken/zoeken en die gebruiken.

Het effect wat er in die track zit van de openingspost is, zoals luxx al zei, een filter... Dus dat is weer anders dan wat ik heb gebruikt... 't is maar wat je wilt...
'Music is the universal language of mankind...'
Sebasz    posted on 27-08-2012 21:04
Poster: Luxx
heb je dit zelf uitgetest?
je kan namelijk geen automation op de pitch doen daar voor zo ver ik weet.

ik weet niet of ik nou wel de goede link geklikt heb want wat ik hoor op 1.35 min is een highpass filter

Dat bovenste pitchknopje kun je wel automaten. Die daar onder ergens niet
Raindrop    posted on 27-08-2012 22:16
Wauw dit is wel heel erg vervelend. Ik probeerde mn FLP weer te saven en dan over te schrijven over de oude.
Krijg ik nadat die dus de oude heeft verwijderd en net op het punt staat hem op te slaan een melding dat hij niet kan saven, en vervolgens sluit heel FL studio af.

Daar gaat mn project.
MASSACRE    posted on 28-08-2012 17:39
Raindrop als je trouwens wilt weten hoe die Avicii effect op de melody werkt ( dat heet TapeStop ) en er is een gratis
Vst voor te verkrijgen ..:? dblue.tapestop

Google is je vriend Happy, laughing

Ooh , en dat percussie dingetje daar onder loopt volgens mij gewoon een lijntje met WhiteNoise die als het ware Gepitched word , dan krijg je zon wooosh effect? ( dr is een leuke tutorial op Youtube te vinden ).

voor al de genen die dit al wisten... Ik probeer gewoon alles wat ik ken te delen, dus plz geen ge flame of haat reacties .

vriendelijke groet

Massacre Happy, laughing

P.s ...:? Ik save over t algemeen meerdere files ( helaas niet op mijn externe schijf -,- ) om dit soort dingen te voorkomen.
its gonna be... A Massacre !!
User edit by MASSACRE on 28-08-2012 @ 17:51:09 (82%)
Raindrop    posted on 28-08-2012 21:50
@MASSACRE?

Bedankt voor de tips, dat zijn de 2 dingen die ik al gevonden had, toch bedankt Happy, laughing

Ik heb in een backup map van FL studio die die zonder dat ik het wist aanmaakte me save weer terug Happy, laughing

Dus ik rotzooi nog even door

Bedankt!
MASSACRE    posted on 28-08-2012 21:59
ok, super voor je dat je nog verder kunt .. mijn eerst eproject is foetsie Unhappy

ik ga nu ff geen hardstyle meer maken en kijken of ik ook iets house achtigs kan maken xD

succes met je project en misschien spreken we elkaar hier weer Happy, laughing

ciao
its gonna be... A Massacre !!

This is an old Topic

No new postings for 4.749 days.
 Post CommentThat would be 158.3 months
or a whopping 13 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

200 Users online: 163 Guests (37 Unknown)
Pages generated today : 67.939
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.864.976