Avicii effect FL Studio (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Raindrop    posted on 25-08-2012 18:25
Aangezien ik in mijn andere topic geen antwoord kreeg waarschijnlijk door de titel die misschien de kenners niet aanspreekt hier nog is mijn vraag:?

Je hoort vaak bij die House nummers van Avicii, Basto en ik geloof ook van die kerel Erik arbores dat ze zodra ze naar de climax gaan of erna je een soort piepjes hoort die bestwel diep klinken en vervolgens steeds sneller gaan en ook omhoog pitchen zegmaar.

Voorbeeld:

http://www.youtube.com/watch?v=9OaXsPeMAPQ?Bij 1.35

Meer kon ik er niet zo gauw vinden, maar het word erg vaak gebruikt.

Weet iemand hoe ze dit noemen of hoe je dit maakt? Misschien staan er ergens tutorials hier op of youtube. Maar ik zoek er al zeker een maand naar en ik vind serieus niks, waarschijnlijk omdat ik verkeerd zoek.

Alvast bedankt!

Er kan BTW een slotje op mijn andere topic.

AU Q-D6 - AU CDI-100 - Sennheiser HP

What do you think about Avicii effect FL Studio ??

Vote :   

MASSACRE    posted on 26-08-2012 01:06
Hey Raindrop ...:

Ik ben nog niet zo heel goed met Fl Studio aangezien ik er nog niet zo heel erg lang mee werk, maar ik heb even geluisterd naar het stuk van 1:35 en ik heb het ideej dat hij op dat moment gewoon een Flanger / chorus effect over het melodietje / sampletje heen doet.

ook kun je ( als je een beetje met? 3xosc over weg kunt ) met 3xosc leuke effectjes maken door middel van de INS tab, en dan onder aan bij de LFO ( Low Frequentie Oscilator als ik me niet vergis ) Spelen met de AMT ( AMounT ) knop en de SPD ( SPeeD) knop. Daarmee kun je ook leuke effectjes krijgen en heel doeltreffend voor die stijl.

Misschien heb ik het fout , maar aangezien niemand reageerde dacht ik Laat ik mijn visie ff delen xD

iig, succes met het vinden van de juiste oplossing

en misschien tot een volgende keer Winking my eye

MASSACRE
its gonna be... A Massacre !!
User edit by MASSACRE on 26-08-2012 @ 01:06:55 (1%)
main    posted on 26-08-2012 09:43
Heb dat effect al een keer nagemaakt, moet nu naar werk, zal vanavond (uurtje of 8) even voor je zoeken en een kleine tutorial bouwenWinking my eye
D-Jesse    posted on 26-08-2012 11:24
Hij bedoelt die 'takke takke takke tak' die omhoog pitched, die heb je ook bij ditliedje om 1.56?http://m.youtube.com/watch?v=_11S2tNHAP0

Dat bedoelt ie volges my
Sebasz    posted on 26-08-2012 12:15
Ja gewoon automation op het pitchknopje

dat knopje boven in het midden
User edit by Sebasz on 26-08-2012 @ 12:16:09 (22%)
D-Jesse    posted on 26-08-2012 14:36
Poster: Sebasz

L

En bij wat voor samples? Kicks, hats, claps, etc? Ik kan namelijk niet goed horen wat voor geluidje t is.
Sebasz    posted on 26-08-2012 15:10
gewoon een percussie dingetje

of maak in een synth zo'n bliepje en pitch die up.. wees creatief
User edit by Sebasz on 26-08-2012 @ 15:11:55 (100%)
Sebasz    posted on 26-08-2012 15:17
hier heb een flp voor je gemaakt 30 seconden werk
http://bit.ly/U3u6ic (zippyshare link)

en dit was tevens de laatste keer dat ik iemand help want ik word schijtziek van elke keer maar zon short url moeten maken omdat wim en lead bang zijn voor zippyshare
User edit by Sebasz on 26-08-2012 @ 15:18:03 (12%)
main    posted on 26-08-2012 18:01
of simpelweg de glide gebruiken (per noot).
Iets meer werk, groter bereik
Raindrop    posted on 26-08-2012 18:25
Bedankt voor de reacties!

Ik zit er even doorheen te kijken en het is inderdaad ook wat je in Bromance hoort van Avicii, het is een erg goed effect, ik wou het dus ook precies hetzelfde. En als ik zelf ga kloten word het toch anders, en ik dacht dat 1 van jullie misschien wel wist hoe het precies kan Happy, laughing

@Sebasz

Jouw .FLP file is inderdaad wat ik zoek, alleen klinkt het erg fel wat een stuk minder is in de tracks van Avicii. Is er een mogelijkheid om dat softer te maken?

Ik wacht nog even de tutorial van @main?af, misschien klinkt die nog wat beter Happy, laughing

Toch bedankt allemaal voor de hulp!
Sebasz    posted on 26-08-2012 19:39
Bij avicii is het ook elke keer wat anders hoor, maar hij gebruikt meestal een percussie sampletje die die uppitched.

Ja ik zou zegen experimenteer met de parameters.

Zelf vind ik het effect een beetje goedkoop klinken dus gebruik het zelf nooit
Raindrop    posted on 26-08-2012 19:59
Wat bedoel je met een 'Percussie Sample' ?

Sebasz    posted on 26-08-2012 20:00
Precies wat ik zeg..
Luxx    posted on 26-08-2012 20:02
Poster: Sebasz

heb je dit zelf uitgetest?
je kan namelijk geen automation op de pitch doen daar voor zo ver ik weet.

ik weet niet of ik nou wel de goede link geklikt heb want wat ik hoor op 1.35 min is een highpass filter
www.mothermusic.nl
User edit by Luxx on 26-08-2012 @ 20:16:31 (50%)
Raindrop    posted on 26-08-2012 20:13
@Luxx

Ergens in het topic staat een link naar een .flp file waar hij het heeft gedaan.
main    posted on 26-08-2012 20:17
Was een vrij oud project, staat dus veel onzin in.
Heb t meeste verwijderd, al het onnodige mag je dus negeren Happy, laughing

http://bit.ly/SEufKG
Luxx    posted on 26-08-2012 20:17
Poster: Raindrop
@Luxx

Ergens in het topic staat een link naar een .flp file waar hij het heeft gedaan.

ik heb geen FL studio thuis dus kan het niet testen of openen. maar zoals ik hierboven al zei, de link van de OP heeft niets met Pitch te maken maar met High Pass Filter
www.mothermusic.nl
main    posted on 26-08-2012 20:21
Poster: Luxx
ik heb geen FL studio thuis dus kan het niet testen of openen. maar zoals ik hierboven al zei, de link van de OP heeft niets met Pitch te maken maar met High Pass Filter

Luister m nu pas, dacht dat het de standaard avicii tril was..

Is inderdaad gewoon een filtertje.

Mijn advies: ga lekker kloten in fl studio, beste manier om alles te leren.
Raindrop    posted on 26-08-2012 20:58
Zijn het geen technieken die je moet leren? Kan je niet even een klein tutorialtje maken??

Bedankt Happy, laughing
D-Jesse    posted on 26-08-2012 22:30
Wat bedoel je met een 'Percussie Sample' ?

percussion, fx, hoe je het noemt. Zijn gewoon verschillende aparte geluidjes. Zoals bijvoorbeeld een bongo geluidje
D-Jesse    posted on 26-08-2012 22:33
Poster: main
Was een vrij oud project, staat dus veel onzin in.
Heb t meeste verwijderd, al het onnodige mag je dus negeren Happy, laughing

http://bit.ly/SEufKG

Kun je m misschien voor mij m een mp3 bestandje ervan maken? Bij mijn fl werkt ie niet want een aantal dingen die je hebt gebruikt, heb ik niet...
main    posted on 26-08-2012 22:48
Zijn het geen technieken die je moet leren? Kan je niet even een klein tutorialtje maken??

Bedankt Happy, laughing

De techniek is simpelweg een effect toevoegen, en ik denk dat een effect toevoegen toch echt de basis is.

main    posted on 26-08-2012 22:49
Poster: D-Jesse
Kun je m misschien voor mij m een mp3 bestandje ervan maken? Bij mijn fl werkt ie niet want een aantal dingen die je hebt gebruikt, heb ik niet...

Is simpelweg het standaard avicii soundje
Raindrop    posted on 27-08-2012 19:49
Een effect toevoegen lukt me wel, ik vroeg me alleen af of jullie wisten hoe Avicii dat specifieke effect toepast en het zo laat klinken.
MrQreeny    posted on 27-08-2012 20:42
Check 1.25 en iets later:

http://soundcloud.com/hearthouse/cause-hearthouse-remix

Bedoel je dat? Ik heb gewoon zo'n percussie bleepje gepakt en dan gewoon een trappetje van noten gemaakt (steeds 1 hoger/lager, 1/32e noot of 1/16 dacht ik)
'Music is the universal language of mankind...'
Raindrop    posted on 27-08-2012 20:49
Heb je niet omhoog gepitcht? En je moet toch ook de 'bleep' steeds sneller laten komen?

178 Users online: 144 Guests (34 Unknown)
Pages generated today : 67.638
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.864.675