Overzicht kwijt
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

sher    posted on 21-08-2012 20:39
Hey..?

Ik ben na een tijdje erg weinig gedraaid te hebben hetnoverzicht op nieuwe gear een beetje kwijt..
Het branden van cd's was ik een beetje zat en had het idee om over te stappen op digitaal draaien,maar nu kom ikmer nietnuit wat tegenwoordig het 'beste' werkt..
Ik heb zelf 2x reloop RMP2.
Wat is tegenwoordig een goede setup? Wat word gebruikt in de clubs?
Moet ik opzoek gaan naar een timecode programma, maar ook zie ik veel dj's niet meer draaien op cdj's maar op van die alles in 1 controlles.. Daar heb ik naar gekeken maar doen mij een beetje 'speelgoed' achtig aan..
Ook lees ik dingen over recordbox...? Al met al ben ik de draad aardig kwijt..?
Wie heeft er tips?

What do you think about Overzicht kwijt ??

Vote :   

Luxx    posted on 21-08-2012 20:43
wat er in clubs staat tegenwoordig zijn de CDJ2000's van Pioneer. deze lezen USB sticks, CD's en SD kaartjes.?
via RekordBox kan je al van te voren al je loops en Cue punten (A, B, C) inprogrammeren zodat je die in 1 druk op de knop in kan laden als je aan het draaien bent ipv het on-the-fly te doen.
www.mothermusic.nl
Estacy    posted on 21-08-2012 21:30
yep, clubstandaard hier in Europa is de CDJ 2000 met een mixer (pioneer, A&H, maakt niet zo veel uit)?

Verder heb je nog meer spelers die dezelfde functies hebben als de Pioneer (Denon sc2900 bijv)

Dan kun je ook nog met software draaien. dan heb je een laptop met daarop software. dat kan traktor, serato, itch, ableton of deckadance zijn (meest voorkomend).?

Die software stuur je aan via timecode (behoud cd spelers/draaitafels) of via een controller
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
MrQreeny    posted on 21-08-2012 21:39
Ga je in clubs draaien dan?

Ik heb zelf de RMP3's, werkt gewoon top met USB! En kan eventueel ook als Midi controller gebruikt worden. Is al een paar jaar oud, maar ik denk dat het wel aan jouw wensen voldoet.
'Music is the universal language of mankind...'
FASA    posted on 21-08-2012 23:55
Timecode als je je eigen set wil behoUden. Ook makkelijk mee te nemen naar club, geluidskaart laptop en kabels. Kijk naar traktor scratch en serato. Dat zijn de beste. Reloop spin/mixvibes is wat uitgekleder (geen effecten maar die zitten toch op je mixer) maar prima in club te gebruiken en stuk goedkoper.
www.soundcloud.com/nick-janssens1
sher    posted on 22-08-2012 08:57
Thanx...

Ja dat de cdj-2000 in de clubs staan had ik nog meegekregen.
Maar zie nu altijd wel dat de dj een laptop erbij heeft staan.. Dit is dan voor tracktor scratch? ( of 1 van de ander programma's)

Voor mij persoonlijk is het het geld voor de cdj-2000 niet waard.. Ik draai niet in clubs en het kan zo zijn dat ik 3 maanden geen speler aan raak omdat ik het te druk heb... Nu wil ik toch proberen wat meer tijd te gaan maken voor het draaien en dus wat aanpassingen te gaan doen aan mijn gear. Vandaar mijin vraag.
Raden jullie aan om mijn gear te behouden icm een timecode systeem of over te stappen op een controller?

Gear: 2x reloop RMP 2, gemini UMX

Ik wil wel graag het gevoel houden van het draaien en niet doormiddel van een muisklik op de laptop.
djcanta    posted on 22-08-2012 11:27
Cool?je hebt best wel een beetje onder een steen gelegen of niet? Cry

ik denk dat je 't beste even een gearshop in kan stappen bij jou in de buurt en kijk wat er is en wat die CDJ2000 kunnen.

De vragen die je moet stellen :
hoe werkt de CDJ2000?
hoe werkt Rekordbox? mogelijkheden via laptop/netwerk en USB-stick/schijf/SD
hoe werkt Traktor en hoe werkt Serato ? (Native Software)

een plaatje gelijk leggen zal je vast wel kunnen, maar die uitleg van hoe wat werkt is makkelijker te vertellen bij de apparatuur voor je neus. Dat geeft ook een beter en makkelijker beeld. Op Youtube is genoeg te vinden van hoe wat werkt maar die filmpjes zijn niet voor iedereen even makkelijk te volgen.
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
sher    posted on 22-08-2012 12:25
Onder een steen gelegen valt best nog wel mee.. Winking my eye
Alleen niet alle ontwikkelingen meer gevolg..
Voor mijn gevoel is het in eens heel snel gegaan qua digitaal draaien en?
zie ik nu even niet mee wat voor mij een goede stap zou zij om ook de overstap te maken naar digitaal.
Zo als ik al zei zijn de cdj-2000 voor mij geen optie, maar dat neemt niet weg dat ik me er zeker eens in wil verdiepen wat ze nou kunnen.. In de Dj shops voel ik me nooit zo serieus genomen dus mocht iemand met cdj's 2000 in de buurt het leuk viden een keer wat uitleg te geven dan hoor ik het graag.. Winking my eye

Ook qua timecode heb ik no wel aardig wat gevolgd en zoals ik het hier lees is dat nog wel steeds hetzelfde als een tijdje terug.
Mijn twijfel punt is alleen of ik mijn cd spelers weg moet doen voor een controller
djcanta    posted on 22-08-2012 12:43
't is wel heel jammer als een Gear-shop je niet serieus neemt Cry

En cdj2000 voor thuis als je weinig draait is wel erg veel van 't goede! Je kan kijken naar de XDJ-AERO als je met USB wil draaien zonder laptop, die komt volgende week uit. Anders naar een setje CDJ350/850/900.. ook erg leuk! En uiteraard zijn er andere merken naast Pioneer die kunnen wat je zoekt.

En anders kan je bij een andere gearshop gaan kijken, net wat verder weg waar ze je wel willen helpen. 't Is crisis he, dus waar de ene 't laat liggen is de andere blij je te kunnen helpen. En bepaal je budget voor je investering in je hobby!
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
Winston    posted on 22-08-2012 14:16
Hi Sher, jou ken ik nog van die lekkere mixjes. En dan denk ik steeds weer aan deze track.

One of my all time favourites.

Jij doet het duidelijk voor de muziek, en niet omdat je de apparatuur zo cool vindt of de droom hebt een wereldberoemde DJ te worden.

Dus ik zou in jou geval je set behouden en timecode erbij doen.

Pioneer CDJ's in combinatie met Rekordbox is alleen leuk als je in clubs wil draaien.

Op de nieuwe Pioneer CDJ's kun je ook je laptop aansluiten inderdaad. De laptop kan op 2 manieren worden gebruikt. De laptop kan de muziek afspelen (m.b.v. Traktor) en de CDJ's zijn DJ software controllers. Of de CDJ's spelen de muziek af en de laptop is de mp3 drager (m.a.w. een hele dure usb sticky) m.b.v. Rekordbox.

En natuurlijk op de nieuwere RMP's kun je een (1) USB sticky koppelen, die op beide RMP players tegelijk kan werken. Pioneer, maar ook Denon heeft iets als Rekordbox, waarbij je met 1 USB stick werkt waarop ook de cue, waveform loops, etc. zijn opgeslagen.

Tic Toc
sher    posted on 22-08-2012 22:10
@winston

Leuk om te horen dat je m'n mixjes leuk vond... Winking my eye
Volgens mij is het op het forum niet meer zo druk als een tijd geleden of niet?

ik denk dat het voor mij het meest praktische is om er timecode bij te gaan kopen.
Nu nog even inlezen welke... En waar moet een laptop aanvoldoen? Ik heb namelijk net mijn macbook weg gedaan maar heb nog wel een of andere 'oude' laptop ergens liggen.. Niet super oud,maar ook niet het nieuwste van het nieuwste...
Winston    posted on 23-08-2012 14:18
Valt wel mee met het forum, soms veel leuke onderwerpen soms minder, soms veel members actief soms is een ieder op vakantie.

Probeer achter de specs van je 'oude' laptop te komen. Afhankelijk van welke timecode system je wil, weet je wat het vraagt aan minimum memory en snelheid en of de laptop het aan zal kunnen. Als het niet te oud is zal het wel lukken.
Tic Toc
Noxis    posted on 23-08-2012 18:04
Wat ik me altijd afvraag is hoe je je collectie organiseert als je met usb sticks draait.
Ik heb een mooie, voor mij goed geordende cd map en ik weet vanbuiten waar welke track steekt, dus ik hoef niet te zoeken. En als ik eventjes geen inspiratie heb, blader ik eventjes en vind ik binnen de paar seconden wel een track.

Met timecode zo werken zou me ook wel lukken, dan heb je een groot scherm waarop je tientallen tracks tegelijk kan zien. Maar met usb? Je hebt op de meeste spelers slechts een paar lijntjes tekst. En dan om ook nog door verschillende mappen te gaan navigeren met zo weinig lijnen tekst.. Ik vind dat je zo echt geen overzicht hebt.
D-Jesse    posted on 23-08-2012 23:39
Ik heb gewoon heel veel usb sticks, maar ik heb altijd paren van 2 usb sticks. En op elke paar sticks staan op allebei precies dezelfde tracks. Zo kan ik altijd een track draaien, die op het usb stickkie staat die in het deck zit die via de master loopt. Omdat ik daar een 'clone' usb van heb. En per paar van usb sticks heb ?ik dan een tracklist op (uitgeprint) papier gemaakt. Kost je even tijd om te maken maar is toch wel fijn tijdens het draaien. Ook omdat bij mij het publiek dan ook even kan kijken of ze een leuk liedje zien, die ze dan vervolgens aan mij kunnen requesten. En door mappen bladeren in een usb stick via een cd speler, wist ik niet dat dat kon. Even uitvogelen dus.?

Ik vind USB sticks fijner dan CD's, scheelt me een hoop brandwerk!
kurtpke    posted on 24-08-2012 10:58
@ Sher: het is inderdaad allemaal zeer snel gegaan.

Ik ben zelf in juli dit jaar overgestapt van cd's naar traktor.

Ik draai? ieder weekend en was gewoon van met cd's te werken (en vroeger nog met vinyl).
Ik wou het draaien ook niet herleiden tot muisklik en meer niet.
Heb uiteindelijk gekozen voor Traktor Pro met Timecode omdat ik niet wou weten van anders draaien dan met cdj.
Ik heb thuis zelf geen gear staan dus had ik een setje pio cdj 1000 gehuurd om het thuis eens te testen en te fine tunen.
Nu na 1,5 maand draaien met timecode wil ik niets anders meer!!!
In sommige zalen is het lastig omdat er geen cdj's staan en het aansluiten vrij moeilijk is (ingebouwde cd spelers etc).
Controllers vond ik idd ook speelgoed lijken maar toch heb ik me een traktor kontrol S2 besteld met als bedoeling deze mee te nemen naar de verouderde zalen + leuk voor thuis!.
En nu met de update van traktor sluit ik op locatie de cdj 900 of cdj 2000 gewoon aan via USB, nog handiger werken!!

De vooruitgang was voor mij vreemd en ik had er schrik van, nu achteraf gezien is het best leuk en positief geweest.
Mijn draaistijl is positief verandert, door uw bibliotheek te kunnen zien met tempo's etc doe ik vaak verrassende mixen van nieuw en oud.? Wat ik wel doe is de sync functie NIET gebruiken, anders is de lol eraf!

grtz
P
be surprised
Gerdo    posted on 25-08-2012 11:54
Poster: Noxis
Wat ik me altijd afvraag is hoe je je collectie organiseert als je met usb sticks draait.
Ik heb een mooie, voor mij goed geordende cd map en ik weet vanbuiten waar welke track steekt, dus ik hoef niet te zoeken. En als ik eventjes geen inspiratie heb, blader ik eventjes en vind ik binnen de paar seconden wel een track.

Met timecode zo werken zou me ook wel lukken, dan heb je een groot scherm waarop je tientallen tracks tegelijk kan zien. Maar met usb? Je hebt op de meeste spelers slechts een paar lijntjes tekst. En dan om ook nog door verschillende mappen te gaan navigeren met zo weinig lijnen tekst.. Ik vind dat je zo echt geen overzicht hebt.

Als je veel draait met USB leer je ook waar je welk nummer hebt staan, ik heb in recordbox playlisten gemaakt per genre. Ik draai allround met cd's en als ik house moet draaien doe ik dat met USB (als dat mogelijk is).

This is an old Topic

No new postings for 4.752 days.
 Post CommentThat would be 158.4 months
or a whopping 13 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

355 Users online: 229 Guests (126 Unknown)
Pages generated today : 76.051
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.873.088