Website maken
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

D-Jesse    posted on 17-08-2012 19:16
Hey,

Ik wil een website voor mezelf gaan maken, maar dan wel via een website of programma. Maar er zijn tal van programmaatjes. Nu is mijn vraag; Met welk programma/website heb jij ervaring mee en kun je me aanraden?
Eentje die mooie, toepasselijke templates voor een DJ website heeft...

Ik heb een aantal geprobeerd maar daar kwam niet echt iets uit, bijv wordpress vind ik niks.
Ik werk liever niet in HTML/CSS, dat is mij te moeilijk.

Graag ook de link van jullie eigen website, dan kan ik zien hoe een website eruit kan gaan zien met het programma wat jullie gebruiken Happy, laughing
User edit by D-Jesse on 17-08-2012 @ 19:31:08 (14%)

What do you think about Website maken ??

Vote :   

Limb-Girdle    posted on 17-08-2012 20:04
Ok, dus als ik het goed begrijp wil je:

• Een kant en klaar programma wat een dj website voor je in elkaar knalt?
  • Niet met WordPress werken?
  • Geen gebruik maken van html/css - wat de basis is van iedere website (een website wordt gebouwd op basis van html/css) - of bedoel je het aanpassen hiervan?
Vroegah, toen ik met dezelfde vraag zat als jij heb ik gebruik gemaakt van Aristeer. Met behulp van dit programma kun je een eigen 'template' of 'thema' maken voor je website, maar dan dien je wel WordPress of Joomla te gebruiken als CMS. Ik raad je echter af om gebruik te maken van een custom cms, simpelweg omdat er zoveel thema's beschikbaar zijn (vaak ook gratis) voor bijvoorbeeld WordPress - wat onder de 'Open Source' systemen valt. DJ-Lounge?maakt ook gebruik van WordPress als CMS (is wel eens waar geheel aangepast) maar de basis (hoe je bijvoorbeeld blog posts / pagina's / contact formuliertje maakt) blijft hetzelfde en is erg gebruiksvriendelijk!

Je kunt echter ook een thema kopen als je die mooi vindt. Er zijn ook veel gratis thema's... Anyway, genoeg mogelijkheden dus! Als je er niet uitkomt, kan ik tegen een leuk prijsje wel een DJ website voor je opzetten!
Where the music meets the deejay!
User edit by Limb-Girdle on 17-08-2012 @ 20:07:13 (23%)
D-Jesse    posted on 17-08-2012 22:55
Nou kant en klaar hoeft het niet, ben slim genoeg om wel w?t in elkaar te zetten. Maar ik zoek meer een programma waarmee je een menu kan invoegen en kan aanpassen, achtergrond, submenu's etc. Soort inelkaar zetten. Maar met een HTML Editor en HTML vind ik echt te moeilijk. Wordpress vind ik geen fijn programma en is net weer t? kant en klaar, kan het niet zo aanpassen als ik zelf wil. Ik hoef ook geen kant en klare thema's of templates. Alleen als ik echt een fijne kan vinden.

Ik wil wel een template van een site, maar dan will ik het wel kunnen aanpassen, zoals het menu ergens anders neerzetten of weet ik veel wat. Ken je Website X5 Evolution? Zo'n programma, alleen dan met wat meer mogelijkheden. Dat is een programma waarmee je zelf een site in elkaar kan zetten. Maar ik vind het net te weinig mogelijkheden hebben, je kan bijv maar 1 soort menu kiezen.

Ik stuur je wel ff een pm over dat leuke prijsje Winking my eye

edit: maken met HTML kan wel een beetje, zoals de letters laten bewegen, kleur maken, groter maken, etc. Maaar een hele website in HTML opzetten, is erg moeilijk..
User edit by D-Jesse on 17-08-2012 @ 22:56:34 (18%)
Larsz    posted on 18-08-2012 12:15
1 member likes this  http://members.multimania.nl/toppecms/

hier een goede cms
jannickv    posted on 18-08-2012 18:37
D-Jesse je snapt het niet helemaal denk ik...

Jij wilt iets tot in de puntjes kunnen aanpassen maar wilt geen html/css leren? sorry slecht nieuws voor je... zal niet lukken...

Eerst en vooral Wordpress/Joomla/drupal is geen programma maar een CMS... En cms is de backoffice voor je website zodat eens de html/css/php/asp enz. klaar je ne geen html meer moet kennen om de inhoud van je website aan te passen. Voor elke amateur webmaster is een cms dus geen optie daar dit veel te moeilijk op te zetten is tenzij je een standaard template gebruikt... Wil je een template aanpassen moet je minstens html en css kennen... en dan raak je nog niet heel ver

Verder zijn er geen magische programma's die een prachtige site in elkaar kunnen flansen voor je... anders werden webmasters en webdesigners overbodig toch?

Enige optie voor jouw lijkt me een website als wix ofzo die een website voor je maakt maar waar je niet alles zal kunnen aanpassen wat je wil... Verder wil ik ook nog zeggen dat dit verre van proffesioneel over komt.

Of je leert deftig html en css... dan kan je zelf iets maken of een template aanpassen...

en als laatste je kan een beetje html? letters laten bewegen? in html? magic...

Veel succes

edit: moest je willen weten welk programma ik gebruik: dreamweaver, coda of espresso Happy, laughing

Poster:?Larsz
http://members.multimania.nl/toppecms/

hier een goede cms

Nog NOOIT van gehoord dus zou er aan twijfelen dat dit zo een goede cms is... boven vernoemde hebben hun diensten al ruim bewezen en zijn meest gebruikte... in tegenstelling tot wat de ts beweerd zijn de aanpassingsmogelijkheden eindeloos
User edit by jannickv on 18-08-2012 @ 18:40:12 (32%)
D-Jesse    posted on 19-08-2012 21:50
Poster: jannickv
D-Jesse je snapt het niet helemaal denk ik...

Jij wilt iets tot in de puntjes kunnen aanpassen maar wilt geen html/css leren? sorry slecht nieuws voor je... zal niet lukken...

Eerst en vooral Wordpress/Joomla/drupal is geen programma maar een CMS... En cms is de backoffice voor je website zodat eens de html/css/php/asp enz. klaar je ne geen html meer moet kennen om de inhoud van je website aan te passen. Voor elke amateur webmaster is een cms dus geen optie daar dit veel te moeilijk op te zetten is tenzij je een standaard template gebruikt... Wil je een template aanpassen moet je minstens html en css kennen... en dan raak je nog niet heel ver

Verder zijn er geen magische programma's die een prachtige site in elkaar kunnen flansen voor je... anders werden webmasters en webdesigners overbodig toch?

Enige optie voor jouw lijkt me een website als wix ofzo die een website voor je maakt maar waar je niet alles zal kunnen aanpassen wat je wil... Verder wil ik ook nog zeggen dat dit verre van proffesioneel over komt.

Of je leert deftig html en css... dan kan je zelf iets maken of een template aanpassen...

en als laatste je kan een beetje html? letters laten bewegen? in html? magic...

Veel succes

edit: moest je willen weten welk programma ik gebruik: dreamweaver, coda of espresso Happy, laughing

Nog NOOIT van gehoord dus zou er aan twijfelen dat dit zo een goede cms is... boven vernoemde hebben hun diensten al ruim bewezen en zijn meest gebruikte... in tegenstelling tot wat de ts beweerd zijn de aanpassingsmogelijkheden eindeloos

Kijk ik wil best html leren hoor, weet ook wel de basis ervan. Maar het lijkt me gewoon ongelooflijk moeilijk om in een HTML editor zoalsm Notepad een hele website in elkaar te zetten. En omdat ik heel veel programma's kende, zoals Dreamweaver wat jij zei en al die websites, dacht ik dat dat wat makkelijker zou zijn. Maarja misschien is een template van htmlcode voor in zo'n html editor als Notepad een idee? Want dan kan ik aanpassen wat ik wil en bijvoegen, en hoef ik niet alles op te zetten, want dat is voor mij ff te hoog gegrepen...

Want ik wil best html/css leren, maar dat is toch eigenlijk gewoon leren welke code wat doet? en er zijn ontelbaar veel codes voor ontelbaar veel dingen.... En bg=red kan ik ook nog wel..
Jeffro    posted on 23-08-2012 23:10
WYSIWYG is een simpel en mooi programmatje, een toppertje voor beginners.
Sebasz    posted on 24-08-2012 03:52
Kijk hiervoor heb je dus al die dertien in een dozijn webdesign bedrijfjes. Vast wel een 16 jarige knul te vinden met zijn eenmanszaakje die een complete website voor 100 euro voor je wil maken.

Verwacht daar niet te veel van, de kwaliteit stijgt exponentieel met de prijs.

Je zegt wel de hele tijd dat je wel wil leren, nou doe dat dan. Als je het zelf niet kan en niet de tijd er voor hebt om het te leren zul je wel moeten uitbesteden. En dat is niet erg, maar fora zijn geen gratis helpdesk die jou met alles kunnen en willen helpen.

Zoek maar op het internet, het is niet voor niets dat een fatsoenlijke website geld kost. Degene die dat maakt heeft (in principe) een behoorlijke skill set aan boord waarmee hij alles kan doen wat je wil. Als iedereen dat zomaar kon zou daar geen droog brood meer in te verdienen zijn.

Nou is dat trouwens al bijna zo ver maar goed dat is een heel ander verhaal.

Dusss

disclaimer: het is laat en de nodige drankjes zijn genuttigd dus als je het niet snapt laat het maar even weten

User edit by Sebasz on 24-08-2012 @ 03:53:23 (22%)
Mod edit by W.i.M on 24-08-2012 13:55 (18%)
[MOD Edit] Deel van post weggehaald want dat was niet nodig
cross-over    posted on 24-08-2012 17:01
Zoals hierboven al aangegeven, hoe mooier/beter hoe meer tijd/geld je zult moeten besteden .

?kijk eens op?http://www.mijn-eigen-website.nl/? ? ? ? ?google is your best friend ?Cool

ps notepad is geen html editor (html-kit weer wel....)
http://soundcloud.com/lau-daniels
DanielDale    posted on 09-09-2012 13:54
ik gebruik notepad hahaha
Drop Beats, Not Bombs
D-Jesse    posted on 09-09-2012 13:56
Notepad ++ is wel degelijk een HTML editor. Zelf Kladblok is dat.?

En bedankt voor die website, daar heb ik inderdaad heel veel vandaan gehaald. Ze hadden daar een link naar een website met allemaal html/css templates neergezet en daar heb ik nu een heel mooi template van! Had m ook al via google gevonden mijn eigen website.nl maar toen had ik er niet zo'n blik op geworpen Winking my eye

En ik dacht dat je wordpress gebruikte Daniel?:p

ik heb mijn luiheid weggegooit en ben bezig met HTML/Css , valt mee hoe moeilijk Happy, laughing
User edit by D-Jesse on 09-09-2012 @ 14:51:06 (100%)
DanielDale    posted on 09-09-2012 14:48
Jaa ik maak wel eens in notepad, maar laatste tijd wordpress. Laat ik zeggen dat ik html helemaal ken en ik kan een beetje css.
Drop Beats, Not Bombs
D-Jesse    posted on 09-09-2012 14:52
Poster: Danderend
Jaa ik maak wel eens in notepad, maar laatste tijd wordpress. Laat ik zeggen dat ik html helemaal ken en ik kan een beetje css.

Ohw, ken je html helemaal? Wauw... Html is zoo fucking veel dat kan je gwn niet allemaal weten, al die codes :p Maar je moet echt html/css templates nemen man! En die gwn aanpassen, scheelt je werk en je hebt ene mooie website!
RAS    posted on 10-09-2012 17:19
En de TS brengt het niveau van het topic beneden het nulpunt. Goed bezig!
FASA    posted on 10-09-2012 20:35
Gaat de goede kant op hier :D
www.soundcloud.com/nick-janssens1
Channel-X    posted on 27-09-2019 21:09

Jouwweb is vrij makkelijk en kan je redelijk veel mee en is niet duur als je overstapt naar premium.

Is wel met html maar je kan daar afbeelding oploaden enzo moet maar eens kijken.

Dit is mijn website die ik op een 3 a 4 dagen in elkaar heb gestoken en ja er is nog werk aan.

https://www.channel-x.net/

User edit by Channel-X on 27-09-2019 @ 21:10:33 (34%)
Lead    posted on 30-09-2019 13:37

Ziet er al aardig uit, aan een website heb je altijd werk, die is nooit klaar.

DJResource bestaat nu zo'n 15 jaar en daar wordt met regelmaat ook nog steeds aan gewerkt.
En als je met de website klaar bent qua vorm, dan kun je je eindeloos uitleven op de content

Let the BASS be louder
Channel-X    posted on 05-10-2019 18:45

Idd er is altijd werk aan een website heb je het ene klaar is er iets anders dat beter kan en begin je daar aan.

Bij is het geval dat ik niet enkel de website doe ook m'n web radio ben ik redelijk veel mee bezig.

Lead    posted on 08-10-2019 12:39

Ja ik ken de bezigheden
doe dit voor DJResource al sinds 2001

Let the BASS be louder

This is an old Topic

No new postings for 2.042 days.
 Post CommentThat would be 68.1 months
or a whopping 5.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

123 Users online: 15 Guests (108 Unknown)
Pages generated today : 55.698
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.663.449