Label
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Vivado    posted on 14-08-2012 16:10
Hallo allemaal,

Ik ben gister benaderd door een label uit UK. ik had een nummer op soundcloud gezet en zij wilden hem vervolgens graag uitbrengen. DIt vertelde ze me per privat message. Vervolgens hebben we contact gehad via de mail en hebben ze mij een contract gestuurd. Het Label heet Xeno Recordings. Dit is hun website en soundcloud :? http://soundcloud.com/xenorecordings
http://www.xenorecordings.com/

Ik ben erg enthousiast maar hoe weet ik of dit zuivere koffie is??
Als je het contract wil zien kan ik hem even doorsturen naar je, maar ik denk dat het niet zo handig is om hem hier op het internet te gooien.

Wie kan mij helpen?

Ergg bedankt!

Floris

What do you think about Label ??

Vote :   

Limb-Girdle    posted on 14-08-2012 16:17
Even een kijkje genomen op hun website, maar het ziet er vrij amateuristisch uit, omdat:

• Zij de bezoekers vragen om een donatie te doen om de webhosting te kunnen betalen. Een normaal label, zou dit op zijn minst toch moeten bekostigen?
  • Kun je mij het contract eens doormailen?
Where the music meets the deejay!
tek-zotic    posted on 14-08-2012 16:22
ze hebben toch een hoop songs op beatport staan dus bestaan doen ze zeker Happy, laughing
Luxx    posted on 14-08-2012 16:45
Poster: Limb-Girdle
Even een kijkje genomen op hun website, maar het ziet er vrij amateuristisch uit, omdat:

• Zij de bezoekers vragen om een donatie te doen om de webhosting te kunnen betalen. Een normaal label, zou dit op zijn minst toch moeten bekostigen?
  • Kun je mij het contract eens doormailen?

ik dacht echt EXACT hetzelfde. Bro fist.
www.mothermusic.nl
Vivado    posted on 14-08-2012 17:23
Heb nog even dieper gezocht en het is inderdaad niet erg proffesioneel. Het is een jongen van onder de 20. Heb net z'n facebook even bekeken en werd er niet erg vrolijk van!

Wel jammer, want het zag er in eerste instantie allemaal zo leuk uit!
LilQuint    posted on 14-08-2012 17:40
*kuch* Facebook Link *kuch*
Aziaat    posted on 15-08-2012 14:11
Waarom zou hij deze kans niet mogen nemen volgens jullie? Akkoord, de site ziet er niet echt professioneel uit maar het is duidelijk een beginnend label met een jonge kerel (met visie??) als uitvoerder. Je moet het maar durven!

Zolang het contract inorde is en je akkoord gaat met zijn voorwaarden dan heb je niets te vrezen lijkt mij zo.
Aangezien zijn label gedomicilieerd staat in de UK dan gelden de auteursrechten van daar uit. Een beetje research doen ivm auteursrechten en je ziet maar wat je ermee doet.
Vivado    posted on 15-08-2012 19:00
Bedankt voor je steun!
Luxx    posted on 15-08-2012 19:07
pak de DJ Lounge DJ bible er sowieso even bij. laatste hoofdstuk leg ik daar een aantal dingen in uit over waar je op moet letten in je contract.
www.mothermusic.nl
Limb-Girdle    posted on 15-08-2012 19:51
Poster: Aziaat
Waarom zou hij deze kans niet mogen nemen volgens jullie? Akkoord, de site ziet er niet echt professioneel uit maar het is duidelijk een beginnend label met een jonge kerel (met visie??) als uitvoerder. Je moet het maar durven!

Zolang het contract inorde is en je akkoord gaat met zijn voorwaarden dan heb je niets te vrezen lijkt mij zo.
Aangezien zijn label gedomicilieerd staat in de UK dan gelden de auteursrechten van daar uit. Een beetje research doen ivm auteursrechten en je ziet maar wat je ermee doet.

KANS
Of hij de kans neemt, dat moet hij geheel zelf bepalen, echter raad ik het hem ten sterkste af. Als een label op zoek is naar donaties om zijn eigen host te bepalen, komt dat mij als niet goed georganiseerd over. Daarnaast, is een hosting voor een record label iets wat niet kan ontbreken en als je daar het geld al niet eens voor hebt. De beste jongen schrijft ook 'It will ensure our website can remain accessible and ad-free throughout the next year.' - dat zou betekenen als er geen donaties worden gedaan zijn website offline (en dus ook zijn label) zal gaan.

Where the music meets the deejay!
Aziaat    posted on 15-08-2012 20:06
En je vind dat je pas bij een label mag aansluiten als deze pas groot genoeg is ofzo?

Een label is niets anders dan een onderneming, en zoals alle ondernemingen heb je VEEL kapitaal nodig. Als hij met zijn eigen spaarcenten niet genoeg heeft maar wel met donaties dan is dat zijn volste recht.

Wat kan er trouwens mislopen behalve dan dat hij zijn auteursrecht verliest van zijn eigen track? Als het contract juridisch correct is opgesteld heeft hij toch niets te vrezen? Amateuristische label of niet? Zijn track wordt tenminste naar het grotere publiek gebracht.
D-Jesse    posted on 15-08-2012 21:11
Tjaah, wat heb je ter verliezen? Als je m nergens anders kan uitbrengen en wel daar, zou IKZELF wel 't risico lopen. Maar ik zeg niet dat je m niet ergens anders kan uitbrengen hoor, maar tot nu toe heb je nog nog geen contact opgenomen of gemaild naar andere labels volgens mij?

Maar ik denk niet dat het heel veel zin heeft, bij een label die donaties voor een website nodig heeft, maar je kan het altijd proberen, toch?
Luxx    posted on 15-08-2012 21:38
Poster: Aziaat
En je vind dat je pas bij een label mag aansluiten als deze pas groot genoeg is ofzo?

Een label is niets anders dan een onderneming, en zoals alle ondernemingen heb je VEEL kapitaal nodig. Als hij met zijn eigen spaarcenten niet genoeg heeft maar wel met donaties dan is dat zijn volste recht.

Wat kan er trouwens mislopen behalve dan dat hij zijn auteursrecht verliest van zijn eigen track? Als het contract juridisch correct is opgesteld heeft hij toch niets te vrezen? Amateuristische label of niet? Zijn track wordt tenminste naar het grotere publiek gebracht.

ligt er aan wat er in het contract staat. als de dude in kwestie zijn plaat bij dit label uitbrengt en het label niet goed doorleest of begrijpt (en verwacht veel engelstalig juridisch jargon, wat al lastig is in het nederlands) dan kan hij best genaaid worden.

om even een voorbeeld te geven:
hij released zonder contract goed te hebben gelezen. plaat doet het niet bijzonder.
volgende plaat released hij bij een ander label en het word gigantisch opgepikt door veel DJ's en Radios. doorbraak.

kut voor je. contract niet goed doorgelezen. je had getekent voor exclusiviteit van 3 tracks. dat betekent dat de plaat die nu zo enorm hip is bij het eerste label terecht had moeten komen. dat betekent contractbreuk en kan op een flinke som geld komen te staan.
www.mothermusic.nl
D-Jesse    posted on 15-08-2012 21:40
Daar vertel je me wat, en als ie tekent voor 1 plaat, dan is dat probleem opgelost, niet waar?
Luxx    posted on 15-08-2012 21:43
Poster: D-Jesse
Daar vertel je me wat, en als ie tekent voor 1 plaat, dan is dat probleem opgelost, niet waar?

vind maar een label dat dat doet. is zeldzaam hoor. het is vrij normaal dat er 3 opties in staan. maar dat is maar 1 voorbeeld. er kan een hele rits aan dingen in een contract staan waar ze je op kunnen pakken. dat kan bijv. ook zijn voor mastering kosten.?

bottomline is,?
je kan wel met een label als deze in zee gaan, maar wat heb je er aan? kans is dat het bereik van dit label kleiner is dan wanneer je het als freebee op soundcloud/fora zou zetten. dus wat je ermee bereikt is een hoop rompslomp voor een middelmatige release die wel officieel op je naam staat en je debuut is.
www.mothermusic.nl
D-Jesse    posted on 15-08-2012 22:12
Tja daar heb je gelijk in, een kans dat je 'doorbreekt' met een label die nieteens zelf zijn website kan betalen is misschien wel kleiner dan het op soundcloud zetten en '?ntdekt' worden
Aziaat    posted on 15-08-2012 23:45
Het is een kans, hoe klein ook. Als het label in kwestie iets organiseert of cd's released met zijn track op. Alle beetjes distributiviteit helpen toch?

@ Vivado: Je moet zelf uitmaken wat je wilt. Hoeft het voor je om jouw track te releasen onder een label? Als het antwoord ja is dan moet je gewoon maken dat je het contract tot op de letter (!!!) uitgekiemd hebt en weet wat er van jou verwacht wordt en wat je zelf mag verwachten. Zolang je akkoord gaat met zijn voorwaarden (en er evt. zelf aan toevoegd) dan heb je (normaal gezien) niets te vrezen. En ik zeg normaal gezien omdat je altijd wel van die fxckers hebt die proberen te profiteren van de kleine mensen, maar dan ben je tenminste juridisch in orde. Indien er geld gemoeid is kun je met een advocaat steeds bespreken hoe of wat.

Succes zou ik zo zeggen Happy, laughing
Vivado    posted on 16-08-2012 12:04
Ik vind het allemaal tof dat jullie mee denken!?
Gister heb ik vriend opgebeld en die gaat nu wat proberen te regelen bij andere labels in Nederland. ?Ik hoop dat daar wat uitkomt, want dan weet ik dat het voor 100% te vertrouwen is.?

Bedankt jongens, voor al jullie meningen!
Sebasz    posted on 16-08-2012 14:30
ja waarschijnlijk krijg je release op beatport maar uiteindelijk kun je fluiten naar je geld. niet dat dat veel zal zijn, hoogstens een paar tientjes. maar dat gebeurt veel bij buitenlandse kleine labels met een vage website of helemaal geen site.

vroeger nog wel eens meegemaakt. nooit meer wat gehoord van evt betalingen ook al was er een contract?Foot in Mouth

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

232 Users online: 123 Guests (109 Unknown)
Pages generated today : 81.425
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.878.462