MIDI naar USB
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Raindrop    posted on 12-08-2012 19:06
Hallo allemaal!

Ik heb hier al verschrikkelijk lang niet gekeken, ik heb andere hobby's gekregen en heb me totaal niet meer beziggehouden met producen etc.
Totdat mijn oom gister mij een keyboard aanbood, en dit leek mij weer een goed idee om me er weer mee bezig te houden.

Het is een keyboard van Yamaha, alleen weet ik het type nog niet. Ik heb wel gezien dat er 2 midi poorten op zitten. Mijn vraag is dan ook erg open:

Is er een mogelijkheid dat keyboard op mijn pc aan te sluiten, en net zoals mijn usb piano'tje die ik hier heb liggen dat mijn programma ook gewoon herkend hoe hard ik erop sla etc.
Is er een MIDI naar USB connector die ook na behouden werkt, en ook echt voor producen is en niet voor gewoon opnemen?

Ook vraag ik me af welke software ik nou het beste kan gebruiken.
Ik loop me helemaal dood op mensen hier die pagina's vol kunnen praten over welke nou beter is, maar is er nou echt niet 1 die uitsteekt boven de rest?
Met welke zou je nou het beste house/trance achtige muziek kunnen maken. Denk aan Afrojack, Avicii, Sander van Doorn en ga zo maar door.

Ik zou graag jullie mening willen weten.

Alvast bedankt!
AU Q-D6 - AU CDI-100 - Sennheiser HP

What do you think about MIDI naar USB ??

Vote :   

YvoVermer    posted on 12-08-2012 19:12
Er bestaat idd een midi naar USB connector is eenvoudig te vinden op de website van Bax :p
Logic en Ableton zijn volgens mij de meest gebruikte programma's maar daar betaal je wel de prijs voor :s (of je moest ze illegaal downloaden)
Ableton is beschikbaar voor Mac en Windows, Logic kan je enkel draaien op Mac.?
Hoop dat je er wat aan hebt, aan producen ben ik nog niet echt toegekomen.

Yvo & Vermer
Raindrop    posted on 12-08-2012 20:49
Okee bedankt Happy, laughing

Ik heb zeker een jaar met FL studio gespeeld en weet al het meeste ervan. Ik heb vooral veel geleerd door tutorials te volgen en na te doen etc. zodat je weet hoe je geluidseffecten doet en toepast etc.
Ik denk dat ik toch bij Fruity Loops blijf aangezien je er echt alles mee kan.

Zijn sample packs trouwens handig om te gebruiken??

MASSACRE    posted on 12-08-2012 22:42
Ik denk ( maar ik werk nog niets zo lang met fl studio )? dat dit een persoonlijk iets is, als je bijvoorbeeld iemand bent die echt alles zelf wil maken wil je vast geen samples Happy, laughing

Daarintegen kun je met samples? vast meer doen dan een kick bijv als kick gebruiken, het hangt af van je eigen creativiteit.

ik hoop voor je dat t allemaal wat word, en welkom terug !!

mvg

Martin
its gonna be... A Massacre !!
YvoVermer    posted on 13-08-2012 01:05
Dat is idd je eigen keuze, als je FL gewoon bent, is het misschien logisch dat je hierin verder gaat.
Wss zal je dan ook de beste resultaten bereiken.
Yvo & Vermer
LilQuint    posted on 13-08-2012 10:59
Kijk is naar de

Icon Midi Port USB MIDI interface
Top ding, heb ik zelf ook gehad om mijn oud keyboard aan te sturen in Ableton..
Geen flauw idee hoe ik dat toen eenmaal voor elkaar heb gekregen.
Maar een vriend van mij heeft deze nu ook, en heeft deze om zijn digitale piano aan te sturen in FL..

Raindrop    posted on 23-08-2012 18:15
Bedankt Happy, laughing Ik haal mijn keyboard morgen op en bestel gelijk zon Interface. Hopelijk is het wat.

ThomasB    posted on 24-08-2012 17:16
Ik hoor van de meeste mensen ook dat Logic en Ableton iets uitgebreider zijn dan FL maar dat FL veel gebruiksvriendelijker is maar dat hoef niet te zeggen dat je FL niet moet gebruiken want er zijn genoeg bekende producers waaronder ook afrojack en avicii die nogsteeds met FL werken.
Raindrop    posted on 25-08-2012 16:31
Ik heb nog een klein vraagje over FL Studio, het past hier eigenlijk niet maar,

Je hoort vaak bij die House nummers van Avicii, Basto en ik geloof ook van die kerel Erik arbores dat ze zodra ze naar de climax gaan of erna je een soort piepjes hoort die bestwel diep klinken en vervolgens steeds sneller gaan en ook omhoog pitchen zegmaar.

Voorbeeld:

http://www.youtube.com/watch?v=9OaXsPeMAPQ?Bij 1.35

Meer kon ik er niet zo gauw vinden, maar het word erg vaak gebruikt.

Weet iemand hoe ze dit noemen of hoe je dit maakt? Misschien staan er ergens tutorials hier op of youtube. Maar ik zoek er al zeker een maand naar en ik vind serieus niks, waarschijnlijk omdat ik verkeerd zoek.

Alvast bedankt!

D-Jesse    posted on 25-08-2012 17:23
Poster: Raindrop
Ik heb nog een klein vraagje over FL Studio, het past hier eigenlijk niet maar,

Je hoort vaak bij die House nummers van Avicii, Basto en ik geloof ook van die kerel Erik arbores dat ze zodra ze naar de climax gaan of erna je een soort piepjes hoort die bestwel diep klinken en vervolgens steeds sneller gaan en ook omhoog pitchen zegmaar.

Voorbeeld:

http://www.youtube.com/watch?v=9OaXsPeMAPQ?Bij 1.35

Meer kon ik er niet zo gauw vinden, maar het word erg vaak gebruikt.

Weet iemand hoe ze dit noemen of hoe je dit maakt? Misschien staan er ergens tutorials hier op of youtube. Maar ik zoek er al zeker een maand naar en ik vind serieus niks, waarschijnlijk omdat ik verkeerd zoek.

Alvast bedankt!

Die 'takke takke takke takke tak' geluid dat pitched? Zou ik ook graag willen weten hoe dat heet...
Raindrop    posted on 25-08-2012 17:27
Precies dat, ik zit met diezelfde vraag. Het klinkt toch erg vet.
DanielDale    posted on 27-08-2012 20:23
Zal ik het even aan Erik vragen?
Drop Beats, Not Bombs
D-Jesse    posted on 27-08-2012 20:28
Poster: Danderend
Zal ik het even aan Erik vragen?

Who's Erik?

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

181 Users online: 142 Guests (39 Unknown)
Pages generated today : 71.581
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.868.618