Thuis Denon DN-S3700 > in club Pioneer CDJ's
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

GroovyLouis    posted on 12-08-2012 19:05
Hallo allemaal,

Ik ben in 2004 gestopt met DJ'en in clubs en op housefeesten. Op de feesten zelf draaide ik alleen met vinyl. Thuis een fijne set met?vinyl (SL1210) en af en toe CJ met m'n toen al oude pioneer cdj-500II's.

Een paar jaar geleden heb ik weer wat nieuwe CD/Mediaspelers gekocht en dat werden de Denon DN-S3700 waar ik erg tevreden over ben.

Echter, het draaien thuis en het maken van mixen gaat zo lekker dat ik er in clubs wel weer wat meer mee wil gaan doen. Maar ik heb thuis Denon's met DDJ Music Manager als software terwijl in de clubs Pioneers staan en ik dus geen Rekordbox heb om voor te bereiden.

Nu ga ik binnenkort een gig van 5 uur weer doen. Vet, maar het verhuurbedrijf van de locatie heeft geen Denon's in de verhuur (niet zo raar). Iemand een idee hoe ik thuis gewoon muziek kan voorbereiden?

Met voorbereiden bedoel ik dat ik op de display van de Pioneers straks met USB gewoon MP3's kan inladen en dat ik daar BPM bij kan aflezen maar met name ook graag het WAVE verloop kan zien zodat ik kan zien waneer er breaks aankomen bijvoorbeeld.

Iemand ervaring met Denon thuis en Pioneer in clubs?

What do you think about Thuis Denon DN-S3700 > in club Pioneer CDJ's ??

Vote :   

tek-zotic    posted on 12-08-2012 19:08
pioneer cd spelers (althans de 1000mkIII, de 2000 en de 900) geven de waveform gewoon altijd weer (van eender welke cd je er op welke moment instopt) en ze hebben ook een automatische beatcounter dus je BPM wordt ook weergegeven Happy, laughing
DJADMIN    posted on 12-08-2012 19:10
1 member likes this  Gewoon je denons meenemen en daar wat geld voor vragen...doe ik ook altijd als er ergens geen 2000s staan...
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
GroovyLouis    posted on 12-08-2012 20:11
@Tek-zotic: dus voor Denon's heb je software nodig voor BPM en waveformat en voor Pioneer's niet begrijp ik??

@DJAdmin: vind je de verschillen zo groot dat je zelf liever met je Denon's blijft werken? Ik ken de CDJ-500II en ik hoef geen vliegende start te maken. Que-en, USB door kunnen bladeren is iets wat ik nog niet eerder gedaan heb met Pioneer. Vind 't wel klein risico idd om een kak-set te draaien omdat ik die dingen nog niet eerder gebruikt heb Happy, laughing

Beiden super bedankt voor je snelle reply alvast!
Winston    posted on 12-08-2012 20:29
Volgens mij kon je op de DN-S 3700 al op de Pioneer manier cue-en. Zoek dat dus even uit.

En als alles goed zit produceert de Pioneer CDJ-2000 zelf waveform en BPM. Alleen gaat het iets langzamer dan als het uit Rekordbox vooraf was gedaan. Bij normaal plaat in en uit mixen maakt het niks uit.

Kun je niet vooraf oefenen? Desnoods een CDJ huren voor een dagje ...
Tic Toc
dance2mix    posted on 12-08-2012 20:35
Je kan toch ook gewoon Rekordbox downloaden en dan alles even netjes opslaan op een usb stick en dan heb je het ook, ik zie het probleem niet of ligt het anders?
CDJ 850 K- DJM 700 K - HDJ 500 K - Event 20/20 BAS
Winston    posted on 12-08-2012 20:38
Maar dan heeft hij dubbel werk he. Eerst in MM en dan weer in RB.

Misschien is er ergens een third party MM-RB converter?
Tic Toc
dance2mix    posted on 12-08-2012 20:59
Ik zeg : gewoon doen, heb je later profijt van zodat je op alle spelers terecht kan.
Luxx    posted on 12-08-2012 21:06
je hebt helemaal geen Pioneer speler in huis nodig om met RekordBox te werken. download het gewoon van de Pioneer site, dan vraag je een Licentie code aan (dit is gratis) en dan kan je gewoon je set voorbereiden. heb je verder niets voor nodig.?
usb stick gebruiken op de cdj2000 is ook verder behoorlijk straight forward. je kan fancy gaan doen met indelingen maar in principe heb je genoeg met het weten dat je een draaiknop heb waarmee je dingen kan selecteren.
www.mothermusic.nl
dance2mix    posted on 12-08-2012 21:09
Poster: Luxx
je hebt helemaal geen Pioneer speler in huis nodig om met RekordBox te werken. download het gewoon van de Pioneer site, dan vraag je een Licentie code aan (dit is gratis) en dan kan je gewoon je set voorbereiden. heb je verder niets voor nodig.?
usb stick gebruiken op de cdj2000 is ook verder behoorlijk straight forward. je kan fancy gaan doen met indelingen maar in principe heb je genoeg met het weten dat je een draaiknop heb waarmee je dingen kan selecteren.

Dat bedoel ik, toch zijn genres enzo wel handig moet ik zeggen.
GroovyLouis    posted on 12-08-2012 21:38
@Luxx: dat wist ik niet. Omdat ik er geen ervaring mee heb (rekordbox). Ga ik zeker even doen. Ik doe verder ook alles live. Geen indelingen etc. Aantal folders met verschillende genre's that's all. Dus dan moet het prima lukken denk ik.

@Allen: dank voor alle respons. Dit geeft me wel flink vertrouwen dat het goed moet komen!!
Winston    posted on 12-08-2012 21:41
Jullie snappen het niet. Hij werkt al met Denon Music Manager. Dat is de tegenhanger van Pioneers Rekordbox.

Dus moet hij het van jullie dubbel doen. De ene keer in Rekordbox en de ander keer in DDJ Music Manager. Want je kan de info van Rekordbox niet overbrengen op Denon DJ Music Manager en omgekeerd.

Maar de muziek files kan hij natuurlijk gewoon afspelen op zowel de Denons als de Pioneers.

Tic Toc
Winston    posted on 12-08-2012 21:49
En dat afspelen kan met of zonder rekordbox Cry
Tic Toc
djcanta    posted on 13-08-2012 09:37
1 member likes this  tja... je kan ook die Denon's verkopen en er een setje CDJ850 voor terug kopen; dan ben je er ook Cry

tip; download Rekordbox en bereid daar je set in voor die je vooraf al hebt geselecteerd op je eigen setje. RB is gratis te downloaden, maak gewoon 1 playlist aan voor je avond en klaar. Cry
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||

This is an old Topic

No new postings for 4.655 days.
 Post CommentThat would be 155.2 months
or a whopping 12.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

218 Users online: 32 Guests (186 Unknown)
Pages generated today : 36.657
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.709.609