serato +synq dmc 1000 probleem
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

youngbeatsz    posted on 12-08-2012 13:24
beste djr'ers

is hier toevallig iemand die me snel even kan helpen het volgende probleem op te lossen, ik draai al een tijdje via serato, maar dan timecode met m'n platen, nu zou ik graag volledig digitaal overschakelen en ook m'n cdspelers timecoded willen gaan gebruiken. nu stelde ik vast, dat de cue en play knop en andere knoppen, maar veel later signaal doorgeven dan nodig, kortweg, je zou een halve beat voor dat je wil inmixen op play moeten duwen voor de 2 nrs gelijk te zetten. nu, ik zou dit graag weg hebben, op fuiven kan ik inderdaad gebruik maken van de pioneers, waarop dat serato waarschijnlijk geen probleem zal worden. maar thuis en ook op mn residentieplek werken we met de synq's.. dus kan iemand mij zeggen of ik iets kan aanpassen? of heeft iemand timecode ervaring tussen de sl1 en de dmc 1000's?

mvg
youngbeatsz

What do you think about serato +synq dmc 1000 probleem ??

Vote :   

FASA    posted on 12-08-2012 13:32
Ik weet dat op Spin kun je de vertraging instellen, dus wanneer je een halve seconde vertraging zou hebben en je drukt op play zet hij hem meteen een halve seconde verder zodat het toch gelijk loopt. (halve seconde is natuurlijk vrij overdreven maar je snapt het idee). Lijkt mij dat Serato ook zoiets moet hebben. Maar ligt het aan de cd spelers of aan serato? want als het aan de spelers ligt die gewoon traag starten kun je er weinig aan doen vrees ik. Of een key van je toetsenboard instellen als ceu, dan werkt het waarschijnlijk wel vertragingloos.
www.soundcloud.com/nick-janssens1
youngbeatsz    posted on 12-08-2012 13:46
wel, de cdspelers werken wel onmiddelijk bij cds en usbs, en serato werkt timecode perfect met m'n synq xtrm's dus het moet toch ergens iets zijn tussen cdspeler en serato, maar niet specifiek 1 van de 2 misschien de configuratie?
FASA    posted on 12-08-2012 14:40
Zou kunnen ja, ergens zit in elk geval een vertraging. Is je computer/laptop snel genoeg?
www.soundcloud.com/nick-janssens1
youngbeatsz    posted on 12-08-2012 16:20
macbook pro, 8gb ram Winking my eye
youngbeatsz    posted on 13-08-2012 20:14
niemand?

This is an old Topic

No new postings for 4.653 days.
 Post CommentThat would be 155.1 months
or a whopping 12.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

129 Users online: 8 Guests (121 Unknown)
Pages generated today : 2.991
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.480.992