producer software (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

mirakel    posted on 10-08-2012 01:24
Geachte producers & hobby-isten,

ik heb een vraag over hoe ik mij meer kan verdiepen in eigen soundje/bliebjes te maken,
wat raden jullie mij aan kwa programma's? fl studio 9 of 10? of eventueel cubase, reason of logic?

ben zelf actief met draaien in dancecafe's en discotheken puur met house, electrohouse, dance genre maar ik wou dus eens meer weten hoe het in z'n werking gaat met het produceren,
ik hoor het graag van een van jullie die er al aardig in zit,

en zijn er eventueel hier mensen die eens de tijd hebben om mij het een en al uitleg te?leggen over de werking van alles?
ik houd mij graag aanbevolen!

Met vriendelijke groet,

What do you think about producer software ??

Vote :   

MichaelMiller    posted on 11-08-2012 17:03
Try Ableton..Happy, laughing Lastig in het begin, daarna heerlijk om in te werken. Overweeg wel om binnenkort Cubase te proberen, maar moet wel heel goed zijn wil ik overstappen. Koop in 2014 Macbookje en wil dan naar Logic toe.
www.facebook.com/michaelmillerofficial
FASA    posted on 12-08-2012 03:42
Probeer ze allemaal!
www.soundcloud.com/nick-janssens1
freezz    posted on 12-08-2012 13:11
Ik heb in het begin fl gebruikt, maar ik werd het eigenlijk snel beu omdat ik het niet kon en niet wou gebruiken. ?Ik heb daarna ableton geprobeerd en het was een beetje 'love at first sight' om het zo te zeggen... ?In het begin snap je er waarschijnlijk geen jota van, maar na een weekje proberen krijg je het programma door en dan is het volgens mij het beste programma om snel een idee om te zetten naar de werkelijkheid. ?Masteren en arrangen zou ik logic voor aanraden. ?Ik ken een aantal mensen die reason of cubase gebruiken. ?Cubase is volgens mij het beste programma als je veel gaat werken met live instrumenten en die via een externe geluidskaart in cubase wilt recorden en dan editen. ?Reason heb ik niet echt ervaring mee, maar ook al ondersteund het geen vst's (tenzij dat al veranderd is) de synths die daar in zitten zoals thor en m?lstrom zijn echt SUPER om dubstep bassen mee te maken vind ik.
?
Voor House/Electro zou ik ableton of fruity loops aanraden!
FASA    posted on 12-08-2012 13:36
Reason is inderdaag heel goed voor dubstep bass, maar ook drum & bass en electro gaan er prima op. house enzo kun je er natuurlijk ook gewoon mee maken. Er zijn veel goede websites met heel duidelijke tutorials in Reason. Reason zit wel wat anders in elkaar dan de andere programma's. Het is veel visueler, alsof je echt een rack aan het bouwen bent. Hier moet je natuurlijk van houden.
Luxx    posted on 12-08-2012 14:44
op 80% van de posts in dit topic zou weer de Bullshit knop gebruikt moeten worden
www.mothermusic.nl
FASA    posted on 12-08-2012 15:46
Je kunt ook gewoon niet naar de website gaan Luxx in plaats van overal lopen klagen over de bullshit in de posts. Voeg jij eens wat nuttigs toe dan. Ik heb je hier op het forum veel toegevoegde waarde zien hebben maar sinds korte tijd loop je alleen maar te zeuren.
Luxx    posted on 13-08-2012 10:11
oke moet ik nuttig bulshit gaan debunken dan? sorry maar jullie roepen echt zovaak maar wat zonder dat er ook maar enige kennis achter schuilt. vind je het gek dat ik klaag. iedereen hier op het forum op een paar uitzonderingen na zijn in principe bedroomDJ's of beginners (hier sluit ik mijzelf niet van uit overigens) die niet veel kennis hebben, of foutieve kennis. op de manier zoals jullie mensen informeren blijft dat ook zo. allemaal foutieve kennis waarmee je uitgelachen gaat worden al zeg je het tegen iemand die er wel wat van af weet. wat nuttigs:?

Reason is niet beter voor Dubstep dan FL studio of Logic.?
je kan IEDERE muziekstijl maken met IEDERE DAW op Chiptunes na, dat gaat beter met daarvoor bestemde Trackers.?

Ableton is NIET het ideale programma om snel een idee uit te werken. dat kan je op IEDERE DAW doen. dit is gewoon een voorkeuren kwestie en waar jij het handigst in bent.

FL Studio en Ableton zijn NIET pers? geschikt voor House/Electro. het is toevallig zo dat alle tiener/pubers in nederland met FL studio die muziekstijl maken, maar over de hele wereld gebruiken miljoenen andere mensen het voor totaal andere muziekstijlen.

Logic is NIET het beste voor arrangeren. dit is puur uit voorkeur en waar jij het handigste in bent. een FL gebruiker vind FL het handigste, een Logic gebruiker vind Logic het handigste.?

CUBASE is NIET het beste voor als je veel LIVE instrumenten gaat gebruiken. hiervoor gebruik je namelijk PRO TOOLS

Overigens is PRO TOOLS het meest populaire en meest verkochte studio software ter wereld. NIET cubase, Reason, Logic of FL studio dus! FL studio staat op een tweede plek en Reason, Logic & Cubase staan qua gebruikers/verkopen zelfs nog onder Garageband.

ben je jong? 0 verstand van produceren? begin je helemaal bij 0? dan is Logic of FL studio of Ableton juist NIET een goede start voor je. de mogelijkheden in de programma's zijn enorm en dan kan heel erg onzeker maken omdat je geen idee hebt wat je doet. voor zulke mensen is het dan ook wellicht leuker om met programma's zoals eJay of Magix Music Maker te werken aangezien je daar vooral focust op hoe een track in elkaar zit. je leert zo veel over arrangeren en uit welke onderdelen een track bestaat.

de kwaliteit van een MP3 tussen verschillende programmas is hetzelfde. je renderd gewoon in de bitrate die je wilt (128, 256 of 320)en daarmee is het klaar! Logic heeft over het algemeen een betere geluids engine dan FL studio, maar dat komt voor een groot deel omdat FL studio gebruikers ASIO4ALL drivers gebruiken en die is gewoon echt craptastic. wel heel goed voor je latency overigens, maar kwaliteit is het dus niet.

Happy FASA? al moet ik dit doen voor ieder topic, want ik zie DJResources echt aan de lopende band broodjes aap verkopen, dan hou ik er een fulltime baan aan over.

www.mothermusic.nl
FASA    posted on 13-08-2012 11:58
Jup happy! Zo ken ik je weer Happy, laughing
D-Jesse    posted on 15-08-2012 21:35
Nouja, er lopen hier inderdaad veel Bedroom Dj's en beginners rond zoals ik, want die hebben veel vragen, en daar is een forum voor?Embarassed

En zelfs in deze reactie van Luxx op dit zogenaamde bullshit topic heb ik weer wat aan, dat Magix music maker een goed programma is voor mensen die nog weinig verstand hebben van hoe een track in elkaar zit (zoals ik) . Had t ooit een keer illegaal gedownload, omdat ik helemaal weg was van Magix video Maker/editor en 't wilde uitproberen, maar t wilde niet opstarten. Ga er nu over denken om het aanteschaffen, Thanks, Luxx :P

Dus wat FASA zei in zijn 1ste reactie op de 2de pagina, probeer ze gewoon allemaal uit (lite versie ofcourse) misschien dat je dan ziet wat je fijn vind werken, ikzelf was meteen naar FL Studio gestapt en met een collab ben ik er wat van gaan snappen :p Iedereen zijn eigen ding
MASSACRE    posted on 17-08-2012 18:14
Poster: Luxx
oke moet ik nuttig bulshit gaan debunken dan? sorry maar jullie roepen echt zovaak maar wat zonder dat er ook maar enige kennis achter schuilt. vind je het gek dat ik klaag. iedereen hier op het forum op een paar uitzonderingen na zijn in principe bedroomDJ's of beginners (hier sluit ik mijzelf niet van uit overigens) die niet veel kennis hebben, of foutieve kennis. op de manier zoals jullie mensen informeren blijft dat ook zo. allemaal foutieve kennis waarmee je uitgelachen gaat worden al zeg je het tegen iemand die er wel wat van af weet. wat nuttigs:?

Reason is niet beter voor Dubstep dan FL studio of Logic.?
je kan IEDERE muziekstijl maken met IEDERE DAW op Chiptunes na, dat gaat beter met daarvoor bestemde Trackers.?

Ableton is NIET het ideale programma om snel een idee uit te werken. dat kan je op IEDERE DAW doen. dit is gewoon een voorkeuren kwestie en waar jij het handigst in bent.

FL Studio en Ableton zijn NIET pers? geschikt voor House/Electro. het is toevallig zo dat alle tiener/pubers in nederland met FL studio die muziekstijl maken, maar over de hele wereld gebruiken miljoenen andere mensen het voor totaal andere muziekstijlen.

Logic is NIET het beste voor arrangeren. dit is puur uit voorkeur en waar jij het handigste in bent. een FL gebruiker vind FL het handigste, een Logic gebruiker vind Logic het handigste.?

CUBASE is NIET het beste voor als je veel LIVE instrumenten gaat gebruiken. hiervoor gebruik je namelijk PRO TOOLS

Overigens is PRO TOOLS het meest populaire en meest verkochte studio software ter wereld. NIET cubase, Reason, Logic of FL studio dus! FL studio staat op een tweede plek en Reason, Logic & Cubase staan qua gebruikers/verkopen zelfs nog onder Garageband.

ben je jong? 0 verstand van produceren? begin je helemaal bij 0? dan is Logic of FL studio of Ableton juist NIET een goede start voor je. de mogelijkheden in de programma's zijn enorm en dan kan heel erg onzeker maken omdat je geen idee hebt wat je doet. voor zulke mensen is het dan ook wellicht leuker om met programma's zoals eJay of Magix Music Maker te werken aangezien je daar vooral focust op hoe een track in elkaar zit. je leert zo veel over arrangeren en uit welke onderdelen een track bestaat.

de kwaliteit van een MP3 tussen verschillende programmas is hetzelfde. je renderd gewoon in de bitrate die je wilt (128, 256 of 320)en daarmee is het klaar! Logic heeft over het algemeen een betere geluids engine dan FL studio, maar dat komt voor een groot deel omdat FL studio gebruikers ASIO4ALL drivers gebruiken en die is gewoon echt craptastic. wel heel goed voor je latency overigens, maar kwaliteit is het dus niet.

Happy FASA? al moet ik dit doen voor ieder topic, want ik zie DJResources echt aan de lopende band broodjes aap verkopen, dan hou ik er een fulltime baan aan over.

Bedankt voor deze ophelderende post, heb erveel van geleerd.

Als ik een vraag ergens over heb zou ik je dan mogen pm?n ?

Mvg

Martin
its gonna be... A Massacre !!
Luxx    posted on 18-08-2012 11:43
Prima
www.mothermusic.nl

This is an old Topic

No new postings for 4.759 days.
 Post CommentThat would be 158.6 months
or a whopping 13 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

247 Users online: 142 Guests (105 Unknown)
Pages generated today : 67.449
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.864.486