Poster: Luxx
oke moet ik nuttig bulshit gaan debunken dan? sorry maar jullie roepen echt zovaak maar wat zonder dat er ook maar enige kennis achter schuilt. vind je het gek dat ik klaag. iedereen hier op het forum op een paar uitzonderingen na zijn in principe bedroomDJ's of beginners (hier sluit ik mijzelf niet van uit overigens) die niet veel kennis hebben, of foutieve kennis. op de manier zoals jullie mensen informeren blijft dat ook zo. allemaal foutieve kennis waarmee je uitgelachen gaat worden al zeg je het tegen iemand die er wel wat van af weet. wat nuttigs:?
Reason is niet beter voor Dubstep dan FL studio of Logic.?
je kan IEDERE muziekstijl maken met IEDERE DAW op Chiptunes na, dat gaat beter met daarvoor bestemde Trackers.?
Ableton is NIET het ideale programma om snel een idee uit te werken. dat kan je op IEDERE DAW doen. dit is gewoon een voorkeuren kwestie en waar jij het handigst in bent.
FL Studio en Ableton zijn NIET pers? geschikt voor House/Electro. het is toevallig zo dat alle tiener/pubers in nederland met FL studio die muziekstijl maken, maar over de hele wereld gebruiken miljoenen andere mensen het voor totaal andere muziekstijlen.
Logic is NIET het beste voor arrangeren. dit is puur uit voorkeur en waar jij het handigste in bent. een FL gebruiker vind FL het handigste, een Logic gebruiker vind Logic het handigste.?
CUBASE is NIET het beste voor als je veel LIVE instrumenten gaat gebruiken. hiervoor gebruik je namelijk PRO TOOLS
Overigens is PRO TOOLS het meest populaire en meest verkochte studio software ter wereld. NIET cubase, Reason, Logic of FL studio dus! FL studio staat op een tweede plek en Reason, Logic & Cubase staan qua gebruikers/verkopen zelfs nog onder Garageband.
ben je jong? 0 verstand van produceren? begin je helemaal bij 0? dan is Logic of FL studio of Ableton juist NIET een goede start voor je. de mogelijkheden in de programma's zijn enorm en dan kan heel erg onzeker maken omdat je geen idee hebt wat je doet. voor zulke mensen is het dan ook wellicht leuker om met programma's zoals eJay of Magix Music Maker te werken aangezien je daar vooral focust op hoe een track in elkaar zit. je leert zo veel over arrangeren en uit welke onderdelen een track bestaat.
de kwaliteit van een MP3 tussen verschillende programmas is hetzelfde. je renderd gewoon in de bitrate die je wilt (128, 256 of 320)en daarmee is het klaar! Logic heeft over het algemeen een betere geluids engine dan FL studio, maar dat komt voor een groot deel omdat FL studio gebruikers ASIO4ALL drivers gebruiken en die is gewoon echt craptastic. wel heel goed voor je latency overigens, maar kwaliteit is het dus niet.
Happy FASA? al moet ik dit doen voor ieder topic, want ik zie DJResources echt aan de lopende band broodjes aap verkopen, dan hou ik er een fulltime baan aan over.