producer software (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

mirakel    posted on 10-08-2012 01:24
Geachte producers & hobby-isten,

ik heb een vraag over hoe ik mij meer kan verdiepen in eigen soundje/bliebjes te maken,
wat raden jullie mij aan kwa programma's? fl studio 9 of 10? of eventueel cubase, reason of logic?

ben zelf actief met draaien in dancecafe's en discotheken puur met house, electrohouse, dance genre maar ik wou dus eens meer weten hoe het in z'n werking gaat met het produceren,
ik hoor het graag van een van jullie die er al aardig in zit,

en zijn er eventueel hier mensen die eens de tijd hebben om mij het een en al uitleg te?leggen over de werking van alles?
ik houd mij graag aanbevolen!

Met vriendelijke groet,

What do you think about producer software ??

Vote :   

MASSACRE    posted on 10-08-2012 02:00
Ik ben hier nog maar een dag , en ik kan? je niet echt een professioneel oordeel geven maar ik zou beginnen met fruity Loops. Het programma heeft een zeer duidelijke interface en is voor beginner ( vind ik ) zeer overzichtelijk en makkelijk te bedienen.
Je kunt veel tutorials vinden voor FL studio en dus ook snel veel Termen leren, als je dit programma dan goed onder de knie hebt en veel hebt geleerd over de soorten Wave lines en effecten etc.. kun je altijd naar een meer professioneel programma over stappen.

veel succes..

Mvg

Martin
its gonna be... A Massacre !!
MASSACRE    posted on 10-08-2012 02:01
Poster: MASSACRE
Ik ben hier nog maar een dag , en ik kan? je niet echt een professioneel oordeel geven maar ik zou beginnen met fruity Loops. Het programma heeft een zeer duidelijke interface en is voor beginner ( vind ik ) zeer overzichtelijk en makkelijk te bedienen.
Je kunt veel tutorials vinden voor FL studio en dus ook snel veel Termen leren, als je dit programma dan goed onder de knie hebt en veel hebt geleerd over de soorten Wave lines en effecten etc.. kun je altijd naar een meer professioneel programma over stappen.

veel succes..

Mvg

Martin

Ps..: ik weet niet heel veel , maar wat ik weet is genoeg om een basis mee te leggen dus als je wat wil vragen mijn msn staat altijd terbeschikking Winking my eye
mirakel    posted on 10-08-2012 02:40
okee bedankt voor je reactie maar goed,
wat is wijsheid welk fl studio software ik moet kopen of downloaden?
en dit kan ik eventueel prima doen op m'n laptop?

MASSACRE    posted on 10-08-2012 03:03
Hangt ervanaf welke specs je laptop heeft , en wat je precies verwacht van het apparaat.
in het begin? werk je met de step sequencer ( zoals ik nu ) en probeer je met 3x osc bijv een synth te maken die dingen wil je toch leren neem ik aan...
Maar ik denk als je al wat gevorderd bent en het programma beter kent dat je dan algauw een externe geluidskaard nodig bent om het geluid goed te kunnen waarnemen en geen Delay / lagg in je toetsaanslag te krijgen.
omdat veel vst's behoorlijk geheugen vragen als je er meerdere van open hebt staan.

daarnaast is het zaak als je echt serieus wilt produceren een paar goede Monitoren te kopen ( daarmee bedoel ik geen lcd schermen :P ) maar dat is van latere zorg.

Happy, laughing
MASSACRE    posted on 10-08-2012 03:06
Poster: mirakel

wat is wijsheid welk fl studio software ik moet kopen of downloaden?

ik stuur je wel ff een pm
Luxx    posted on 10-08-2012 10:46
ik zou niet weten waarom je liever FL 9 dan 10 zou willen hebben. ook word 9 niet meer verkocht.

Logic kan je niet gebruiken tenzij je een Mac hebt.

wat overblijft voor Windows is Reason, FL studio, Cubase etc.?
het ligt er aan wat jij het fijnste vind werken dus je moet gewoon even wat demo's downloaden van de programma's. FL studio is het meest gemakkelijk om mee te werken, maar dat wil niet zeggen dat de mogelijkheden enorm zijn. in het professionele circuit word vooral Logic Pro gebruikt, hoewel FL Studio een behoorlijke opmars heeft gemaakt de afgelopen 3 jaar.

mocht je voor FL studio gaan, dan heb ik je een PM gestuurd met misschien wat nuttige info

*edit*

overigens kan iedere degelijke laptop van de afgelopen 2 jaar waarschijnlijk FL studio prima draaien via ASIO4ALL drivers. dus opzich hoeft dat geen issue te zijn.
www.mothermusic.nl
User edit by Luxx on 10-08-2012 @ 10:52:51 (26%)
MASSACRE    posted on 10-08-2012 15:12
Poster: Luxx
ik zou niet weten waarom je liever FL 9 dan 10 zou willen hebben. ook word 9 niet meer verkocht.

het ligt er aan wat jij het fijnste vind werken dus je moet gewoon even wat demo's downloaden van de programma's. FL studio is het meest gemakkelijk om mee te werken, maar dat wil niet zeggen dat de mogelijkheden enorm zijn. in het professionele circuit word vooral Logic Pro gebruikt, hoewel FL Studio een behoorlijke opmars heeft gemaakt de afgelopen 3 jaar.

mocht je voor FL studio gaan, dan heb ik je een PM gestuurd met misschien wat nuttige info

*edit*

overigens kan iedere degelijke laptop van de afgelopen 2 jaar waarschijnlijk FL studio prima draaien via ASIO4ALL drivers. dus opzich hoeft dat geen issue te zijn.

Is reason makkelijk te begrijpen ?
Ik heb namelijk nog niets zo lang FL Studio en vind opzich de GUI wel overzichtelijk, en via youtube kon ik over FL studio de wereld Tutorials vinden en andere info.

mvg

Martin

Luxx    posted on 10-08-2012 15:51
Reason is iets omslachtiger maar het werkt meer zoals je zou doen in een echte Hardware studio. nadeel is dat Reason niet VSTi's support. Ik hoorde dat het er in de volgende versie wel in zit maar daar moet je ook nog maar op wachten.
www.mothermusic.nl
RYOSHINX    posted on 10-08-2012 16:43
Ik raad je echt Logic aan. Steek tijd in het programma en als je het eenmaal kent werkt het heerlijk!
Goodlife
Luxx    posted on 10-08-2012 16:52
ik zou ook Logic doen, maar dan moet je dus wel een mac hebben. runt niet op windows. nu niet, nooit niet.
www.mothermusic.nl
Dolivieira    posted on 10-08-2012 17:00
Logic os goed. Maar ik ben meer van ableton. Mogelijkheden zijn oneindig. Dus ik zeg ableton.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Roov    posted on 10-08-2012 17:11
Poster: Dolivieira
Logic os goed. Maar ik ben meer van ableton. Mogelijkheden zijn oneindig. Dus ik zeg ableton.

Same for me
FASA    posted on 10-08-2012 17:15
Ik gebruik Reason en vind het super en zoals met alle programma's zijn er genoeg pro's die het gebruiken. Ff demo downloaden van alle programma's en testen. Voor mij werkt reason het best maar veel vinden dit niks. Testen dus.
www.soundcloud.com/nick-janssens1
MASSACRE    posted on 10-08-2012 18:36
okeej , dus ik ga maar eens een zoeken naar de reason demo dan Happy, laughing
want ik heb geen MAC en heb pas een pc opgebouwd dus een nieuwe mac word hem ook niet Happy, laughing
bedankt voor alle info.

RYOSHINX    posted on 10-08-2012 19:03
Poster: MASSACRE
okeej , dus ik ga maar eens een zoeken naar de reason demo dan Happy, laughing
want ik heb geen MAC en heb pas een pc opgebouwd dus een nieuwe mac word hem ook niet Happy, laughing
bedankt voor alle info.

In dat geval zou ik gaan voor Cubase, die komt dicht in de buurt van Logic alleen dan voor Windows.?
Goodluck!
Goodlife
FASA    posted on 10-08-2012 19:44
Ik zou zoals ik al zei alle demo's testen. Op aboutdj werd zowat alleen maar gepraat over Ableton, hier hoor ik vooral Logic en Cubase. Het komt er op neer dat je met ieder programma uiteindelijk hetzelfde kunt. Je bereikt het alleen op een andere manier. Er zijn hits door pro's uitgebracht met alle programma's. Ook zijn er met ieder programma meer dan genoeg prutsers die er niets van bakken. Ik raad je echt aan zelf uit te testen en kijken wat jij het fijnst vind. Als ik naar iedereen had geluisterd was ik nooit bij Reason terecht gekomen. Toch vind ik deze nu het fijnst werken. Maar je hoort mij zeker niet zeggen dat het het beste programma is. Wel weet ik dat er vrijwel geen enkel geluid is dat met Ableton/Cubase/logic gemaakt kan worden wat niet nagemaakt zou kunnen worden in Reason. Andersom geld precies hetzelfde.
FASA    posted on 10-08-2012 19:46
Ik zou zoals ik al zei alle demo's testen. Op aboutdj werd zowat alleen maar gepraat over Ableton, hier hoor ik vooral Logic en Cubase. Het komt er op neer dat je met ieder programma uiteindelijk hetzelfde kunt. Je bereikt het alleen op een andere manier. Er zijn hits door pro's uitgebracht met alle programma's. Ook zijn er met ieder programma meer dan genoeg prutsers die er niets van bakken. Ik raad je echt aan zelf uit te testen en kijken wat jij het fijnst vind. Als ik naar iedereen had geluisterd was ik nooit bij Reason terecht gekomen. Toch vind ik deze nu het fijnst werken. Maar je hoort mij zeker niet zeggen dat het het beste programma is. Wel weet ik dat er vrijwel geen enkel geluid is dat met Ableton/Cubase/logic gemaakt kan worden wat niet nagemaakt zou kunnen worden in Reason. Andersom geld precies hetzelfde.
MASSACRE    posted on 10-08-2012 20:10
Duidelijk , het is dus gewoon een kwestie van uitproberen , en kijken waar je zelf het beste gevoel bij hebt.

is het ook zo trouwens dat er bij sommige DAW een betere Geluids Kwaliteit zit dan bij anderen en dat bijvoorbeeld het Equalizing bij de een mooier / professioneler klinkt dan bij de anderen , of is dit vrijwel indentiek ?

mvg

Martin
FASA    posted on 10-08-2012 20:29
De 1 zal uit zichzelf wat beter klinken dan de ander, maar met allemaal kun je iets proffesioneel klinkends krijgen.
Sebasz    posted on 10-08-2012 21:17

*edit*

Dan ben ik toch wel benieuwd wat jij niet in FLStudio kan en wel met Logic.

En over ableton tja, de sound engine van fl studio is niet de allerbeste, maar ableton zit daar imo nog net een beetje onder. dus als je van 0 af aan moet leren kun je het beste cubase of logic(mac) gebruiken
User edit by Sebasz on 10-08-2012 @ 21:18:49 (22%)
Larsz    posted on 10-08-2012 21:21
Poster: Sebasz

En over ableton tja, de sound engine van fl studio is niet de allerbeste, maar ableton zit daar imo nog net een beetje onder. dus als je van 0 af aan moet leren kun je het beste cubase of logic(mac) gebruiken
 had dit niet beter kunnen verwoorden Happy, laughing
mirakel    posted on 10-08-2012 22:42
@ sebasz
dus als ik het goed begrijp als je een track bijvoorbeeld klaar hebt en je hebt hem als mp3tje is de kwaliteit minder goed dan bijvoorbeeld als je hem klaar hebt gemaakt bij cubase, ableton, of logic?

maar als je nou de track dus klaar hebt bij fl?en je wilt hem toch in goede kwaliteit hoe kan men dit wel voor elkaar krijgen?
moet je de track dan later opnemen in een of andere soundprocessing wat warmer klinkt ofzo en dan opnemen? hoe gaat dit in z'n werk??

ik hoor het graag!
FML    posted on 10-08-2012 23:49
Ik zou mij daar persoonlijk in het begin niet al te druk over maken, wel kan een bepaalde sound voorkeur hebben. Echt vergelijken is lastig , zoveel dingen kunnen effect hebben over de uiteindelijke ' kwaliteit ' .

Download demo's en kijk wat jij het fijnste vind.

# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
Luxx    posted on 10-08-2012 23:57
Poster: Sebasz

ik snap niet waarom je dit aan mij vraagt. ik heb nergens in mijn post gezegd dat ik meer kan in Logic dan in FL studio? enkel is het zo dat in het professionele circuit meer Logic dan FL studio gebruikt kan worden. ik mag bijv. op de Herman Brood Academie niet eens FL studio gebruiken, enkel Logic Pro.
www.mothermusic.nl
MASSACRE    posted on 11-08-2012 01:32
ik snap niet waarom je dit aan mij vraagt. ik heb nergens in mijn post gezegd dat ik meer kan in Logic dan in FL studio? enkel is het zo dat in het professionele circuit meer Logic dan FL studio gebruikt kan worden. ik mag bijv. op de Herman Brood Academie niet eens FL studio gebruiken, enkel Logic Pro.

Ik heb nu verschilende Demo's Geprobeerd , ik schijn niet zo makkelijk uit te kunnen vinden waar de step Sequencer van Reason en Cubase Zich bevinden en aangezien ik geen super geweldig keyboard speler ben word mijn Pas aangeschafte Midi Keyboard van M-audio nu? ook niet echt gelijk een succes.

Zit er in beide DAW wel een Soort gelijkig Iets als in FL Studio zoals een piano rol ?

mvg

martin
User edit by MASSACRE on 11-08-2012 @ 14:26:30 (1%)

246 Users online: 128 Guests (118 Unknown)
Pages generated today : 70.540
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.867.577