Pioneer XDJ-AERO topic (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Lead    posted on 09-08-2012 13:42
Om maar even een plaats op het forum te hebben ook start ik dit topic, dan kan alle info en opmerkingen bij elkaar blijven.

Pioneer heeft vandaag de XDJ-AERO aangekondigd, een all-in-one mix deck/controller/rekordboxplayer.

Ik heb er gisteren al een aardige tijd mee staan mixen/testen en ben heel erg onder de indruk. Jogs zijn anders dan die van de DDJs (degelijker)
Let the BASS be louder

What do you think about Pioneer XDJ-AERO topic ??

Vote :   1 member likes this  

Dolivieira    posted on 09-08-2012 13:47
Leuk ding. Een vraag wat is dat rekordbox op die mobiel volgens mij een Galaxy 3. Bendaar zeer benieuwd naar. Komt de rekordbox ook op mobiele platforms als andriod en iOSConfused
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Rilano    posted on 09-08-2012 13:47
ik vind hem persoonlijk ook heel vet klinken, maar een angst van mij is toch wel dat als mensen het wifi signaal onderscheppen ze je hele set kunnen verpesten door allemaal rare tracks te laden waar jij niks mee kan... maar voor de rest klinkt het echt weer als een beest van een controller.
nog een vraag WAAR KAN IK DIE APP KRIJGENConfused?
EDIT s@doliveiera galaxy e3 gebruikt android 4.0 gwn
party and get wasted
User edit by Rilano on 09-08-2012 @ 13:49:25 (16%)
Lead    posted on 09-08-2012 13:52
1 member likes this  De mobiele app komt voor verschillende platforms dus denk dat je met Ios and Android wel goed moet komen.

Je moet op de XDJ-AERO een input knop drukken als je tracks over WiFi wilt binnen halen, het is dus de keus van de DJ om dit te activeren. Tevens zie ik dit toestel niet op een feest staan maar meer op verjardag en/of thuis gebruik.

Aangezien de Aero zelf een netwerk op zet is dit los van alle netwerken die er eventueel al zijn. De verbinding is beveiligd dus mensen moeten WPA kraken om in te breken. Ik denk dat dat te veel moeite is voor datgenene wat je dan zou kunnen doen.

De app komt later online, deze zal er zijn als het toestel voor de markt beschikbaar wordt. Het goedkeuren van apps kost op alle platforms de nodige tijd Winking my eye
Let the BASS be louder
Sandr    posted on 09-08-2012 14:23
1 member likes this  Jammer dat er geen Traktor HID ondersteuning is... wellicht komt dat nog maar als LEAD aangeeft hem eerder op een verjaardag/thuis te zien zal het wel bij VDJ blijven...
Play that funky music white boy....
djcanta    posted on 09-08-2012 14:37
dit kan best leuk zijn hoor als je thuis een feestje hebt en er zijn meerdere mensen met muziek op hun telefoon... de DJ keurt 't goed en streamen maar.
?
Nu even de vraag @ Lead --> heb je er een WiFi-hub bij nodig om draadloos te werken of gaat dit P2P ?

Het mooie van dit apparaat is dat 't geen concurrent is voor de DDJ-T1 / DDJ-S1 en Kontrol S4 van Native Inst. omdat dit apparaat eigenlijk geen concurrentie heeft. Happy, laughing dit is het eerste serieuze degelijke apparaat wat dit kan. Overige fabrikanten zullen nog wel volgen en waar Denon roept dat ze de eerste zijn met hun App voor iOS / Android is Rekordbox weer 5 stappen vooruit.

Mooi dit! Happy, laughing ik ben heel benieuwd naar hoe hij gaat werken.
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
BennoRevelli    posted on 09-08-2012 14:40
Ik had al iets vernomen van een nieuw product Winking my eye maar dit had ik zeer zeker niet verwacht.
ben benieuwd hoe die WIFI link in de praktijk gaat werken..
|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
User edit by BennoRevelli on 09-08-2012 @ 14:50:37 (39%)
Aziaat    posted on 09-08-2012 15:17
Je hebt blijkbaar geen WiFi-hub nodig. De controller is zelf in het bezit van een Wifi-transmitter en zet dus zelf een Wifi-netwerk op.
Dit is voor mij een heel welgekomen apparaat! Ik kan blijven draaien met vinyl, kan gebruik maken van Traktor en Rekordbox en om helemaal gemakkelijk te zijn, kan ik los vanuit de pols een track uploaden vanop mn smartphone/laptop zonder kabelgeklooi.
Als dit Pioneer goed lukt en ze dit integreren in hun cdj's dan zijn we weer een stap dichter bij het einde van de CD.
djcanta    posted on 09-08-2012 16:49
de CD is in feite toch al ten einde bij de meeste DJ's ? Time-Code is ook al achterhaald en het is jammer dat er op vele locaties nog CDJ1000MK3 staan.
?
Maar even los daarvan; dit is een hele leuke gadget voor de DJ thuis. Je kan makkelijk je setjes voorbereiden met Rekordbox en sta je in een cafeetje waar ze geen CDJ2000 o.i.d. hebben dan neem je dit speeltje makkelijk mee. Hij is kleiner en je bent niet afhankelijk van een degelijke laptop. Dus kan je hier toch ook eenvoudig mee aan de slag waar de apparatuur tegen valt. Ik wil 'm wel hebben, sterker nog; ik heb m al besteld!
Lead    posted on 10-08-2012 19:06
Poster: Aziaat
... dan zijn we weer een stap dichter bij het einde van de CD.

Zijn we dat met de CDJ-2000 al niet Confused
Let the BASS be louder
Snoey    posted on 10-08-2012 19:19
Poster: djcanta

?het is jammer dat er op vele locaties nog CDJ1000MK3 staan.
?

?
Als dat zo is, dan is dit apparaat een mooie oplossing.?
?
Stop die controller in je tas, usb mee en klaar.?
?
Ipv dat ik opeens 300 cds moet gaan branden.
?
?
www.soundcloud.com/ten-hooven
djcanta    posted on 10-08-2012 20:29
precies! en daarom zie ik hier ook wel een zinvolle aankoop in! Ik draai met Traktor, via (Advanced) HID op dit moment en dan gemiddeld 2 gigs per weekend. Als ik dit apparaat handig vind kan ik toch definitief over naar Rekordbox. 2 CDJ2000 mee nemen als backup vind ik gewoon iets te gek. De vraag is meer; kan ik met dit apparaat makkelijk mijn 200GB aan muziek makkelijk vinden op een avond. Op CDJ2000 is dat makkelijker maar die staan niet overal. Feit is wel; waar CDJ2000 staan kan je altijd je laptop ook wel normaal kwijt. Anyway; even wachten tot ie er is en mee spelen dan kan ik definitief gaan oordelen. Nog een weekje of 2 en ik heb 'm
Luxx    posted on 10-08-2012 20:34
1 member likes this  wauw. dat aparaat ziet er uit als een kerstboom. geen pan.
www.mothermusic.nl
alexcruz    posted on 14-08-2012 11:23
Heeft iemand een idee hoe het grafische deel eruit ziet? Een foto misschien? Zijn de breaks e.d. goed zichtbaar grafisch gezien?
I am curious!
Lead    posted on 14-08-2012 11:31
1 member likes this  De DDJ-Aero heeft GEEN waveform display, je ziet de breaks dus niet aan komen...

Je ziet wel de BPM info, en een 1-2-3-4 tellertje (soort beat assist). Eigenlijk heb je in basis niet meer nodig Winking my eye
Let the BASS be louder
alexcruz    posted on 14-08-2012 11:34
Dat is een groot gemis in mijn ogen......jammer Sad
djcanta    posted on 14-08-2012 12:56
de handleiding is al online te vinden Happy, laughing ook in 't Nederlands. Wel handig voor de ge?nteresseerden onder ons!
Dolivieira    posted on 15-08-2012 07:13
Wel een onterssant mashientje. Ga ff kijken wat die in zijn mars hebt via de handleiding. Alleen de prijs is wel weer hoog. Al bied deze controller meer dan controllers van andere merken. Dat deze namelijk ook stand alone kan werken vind ik intresant.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
viva_la_bram    posted on 25-08-2012 11:18
Zeer interresant, vooral als je thuis ipv een hele setup wilt aanschaffen en toch rekordbox en usb wilt gebruiken in een pioneer layout.

Heb al een leuke review gevonden op youtube: http://www.youtube.com/watch?v=42oXBbWxwY0
BennoRevelli    posted on 16-09-2012 13:09
Ik heb twee weken geleden een half uurtje met de Aero gespeeld.
Het is totaal anders dan de Pioneer 2000 setup die ik gewend ben.

Ik zie dit apparaat ook als een semi en bedroom apparaat en niet een apparaat voor in de clubs.
Deze is duidelijk gericht op een ander segment.
?
De workflow, gemis van booth outputs benadrukken dit ook.
Toch een zeer leuk ding voor mensen met een beperkt budget of voor kleine feestjes,etc.
?
|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
DanielDale    posted on 16-09-2012 13:11
Het is gewoon een thuisapparaatje, een goedkoper iets om je sets voor te bereiden naar mijn weten.
Drop Beats, Not Bombs
djcanta    posted on 17-09-2012 11:26
Poster: BennoRevelli
?
De workflow, gemis van booth outputs benadrukken dit ook.
Toch een zeer leuk ding voor mensen met een beperkt budget of voor kleine feestjes,etc.
?

booth-output is op een controller / all-in-one oplossing niet nodig omdat je eigenlijk altijd in prikt op de main-mixer waar dit op zit. Dus je output naar de input van zo'n mixer en klaar. Meer heb je dan toch niet nodig lijkt me? Of wilde je rechtstreeks op een PA in prikken?

maar je hebt gelijk, hij is bedoeld voor thuis gebruik maar goed genoeg om mee te nemen.
viva_la_bram    posted on 17-09-2012 13:06
Ik heb de aero ondertussen ook getest. Erg leuk ding voor thuis idd. Je hebt de layout en functies van pioneer, je gebruikt gewoon je usb stick en tracks .i.s.m rekordbox en je neemt de stick erna mee naar de club en je?bent?klaar om te beginnen. Ideaal voor thuis als je geen duizende euro's wilt besteden. Enige minpunt vind ik het kleine schermpje en dat je dus geen waveform hebt.?
Verder wel ideaal dat je de mixer standalone kan gebruiken, heb mijn draaitafels er op aangesloten en dit werkt perfect, effecten en filters dan ook gewoon te gebruiken.
djcanta    posted on 17-09-2012 20:31
is er al een goede mapping voor VDJ te vinden? die voor Traktor werkt perfect!
Snoey    posted on 17-09-2012 21:24
Kan je snel je nummers vinden op dat display??
?
Voor Dj's die alleen buiten de deur draaien en nooit eigen apparatuur hoeft te verzorgen, en misschien 1 of 2 keer per jaar een leuk klusje aangeboden krijgt waarbij je je spullen moet regelen, zal dit apparaat toch prima zijn??
?
Of vinden de testers dat het apparaat helemaal niet geschikt is, om bijvoorbeeld op een zomerse bbq in het park er mee te draaien??
www.soundcloud.com/ten-hooven
djcanta    posted on 18-09-2012 08:01
't apparaat is zeer geschikt om mee te nemen als je een makkelijke, snelle en vertrouwde oplossing wil!

als je allround draait is 't raadzaam om je tracks goed te sorteren in Rekordbox op een iPad of op een laptopje die je er bij houdt. de wifi verbinding is stabiel en veilig! Gewoon als controller voor Traktor werkt ook super moet ik zeggen, dan vindt je je muziek wel heel makkelijk en kan je goed je cue's en breaks zien. Dat is in combi met de AERO & Rekordbox wel 'beperkt'. Ik zou niet af gaan op een USB-stick als je die indeling niet uit je hoofd kent. Werk je anders ook altijd met Rekordbox dan is dat wellicht anders. Je hebt namelijk niet 't overzicht als op de 2000'tjes.

Verder; super degelijk!

163 Users online: 20 Guests (143 Unknown)
Pages generated today : 27.526
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.700.478