Platens. en cd spel. tegelijk op mixer. Help!
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

guusvdblom29    posted on 09-08-2012 13:35
Hallo,

Heb laatst met mn buurjongen mijn oude spelers tijdelijk geruild voor zijn technics platenspelers. Nu wil ik mijn normale cd spelers (Reloop RMP-3) aansluiten met die platenspelers (Technics ?SL-1210M5G) op mn mixer (Reloop RMX-40 BPM), maar als ik ze dus alle vier teglijk aansluit hoor ik het geluid dat uit mn platenspelers komt heel zacht en het geluid uit mn cd spelers wel gewoon goed. Hoe kan dit? Weet iemand hier een oplossing voor? Heb ze allebei al een keer los aangesloten (dus alleen de cd spelers en de platenspelers) en dat ging allebei wel gewoon goed. Ook heb ik de cd spelers gewoon op de line aangesloten en de platenspelers op de phone en dat dunne draadje. Dus mijn vraag is nogmaals: weet iemand hoe ik het geluid uit de platenspelers harder krijg, dus net gewoon zoals bij de cd spelers?

Gr. Guus
(Intellium :p)

What do you think about Platens. en cd spel. tegelijk op mixer. Help! ??

Vote :   

Estacy    posted on 09-08-2012 13:53
locatie Boxmeer? dat is 10 min. fietsen.?

En wat voor spelers heb je geruild dat je M5Gs terugkrijgt??

Als je de gain flink wat hoger gooit, gaat ie dan wel hard genoeg?? platen hebben niet allemaal zo'n hard volume.?En heb je de phono/line switches bovenop de mixer wel op phono staan?
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Maracas    posted on 09-08-2012 17:02
Poster: Estacy
platen hebben niet allemaal zo'n hard volume.?En heb je de phono/line switches bovenop de mixer wel op phono staan?

Let op, sommige mixers hebben op de achterkant nog een klein schakelaartje, zodat je van je phono ingang ook nog een line kan maken, check dat ook na!! Als die aanstaat, doet de main switch tussen phono/line niet meer schakelen naar een phono kanaal, omdat dat kanaal wat je dan selecteerd ook line is (Line2)
Als iedereenaanzichzelfdenkt,word eraan iedereengedacht
kuituhh    posted on 09-08-2012 18:42
Ik draai ook weleens platen en cds door elkaar. Zoals mijn voorgangers al hebben gepost zit er eigenlijk altijd een volume verschil tussen beide media (cd & vinyl). De gain van het kanaal waarop ik mijn platenspeler heb aangesloten staat in 99 van de 100 gevallen een stuk hoger. Wat mij altijd opvalt is dat, als beide volume gelijk zijn, de vuemeters van mijn 'vinyl'kanaal ook altijd verder uitslaan. Lijkt me logisch ivm het gain verschil, maar ook weer onlogisch omdat de volumelevels het zelfde zijn...
Spin that Sh!t BAM!
Estacy    posted on 09-08-2012 19:52
bedenk wel dat muziek op plaat in het algemeen niet zo gecompressed is als digitaal. Veel muziek op vinyl is veel dynamischer, wat in die volume pieken te zien is.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
guusvdblom29    posted on 10-08-2012 18:35
Ten eerste allemaal bedankt voor de reacties!

Ik merk hier dus op uit dat het gewoon normaal is en dat je het gewoon moet aanpassen dus de cd spelers laag en de platenspelers hoog. Toch weet ik niet of het verschil nogmaal is. Als bij de meters op de mixer gewoon normaal staan, dus net niet aan het rood, dan hoor je uit de platenspelers echt helemaal geen geluid er tussendoor als je ze hard hebt staan. Doe je de schuif van een cd speler naar beneden, dan hoor je het geluid van de platenspeler echt heeeel zacht! (je moet echt heel goed luisteren om het te horen).
Lijkt me niet dat dit normaal is toch? Hoe lossen jullie zoiets op dan?

tek-zotic    posted on 10-08-2012 18:46
heb je achteraan op je mixers de kleine switches wel op phono staan? dat zorgt er namelijk voor dat je voorversterker (in je mixer) aan staat (rood omcirkeld hieronder)
guusvdblom29    posted on 10-08-2012 18:47
Het probleem is al opgelost.
Had idd wat Maracas en tek-zotic al zeiden, achter op de mixer het knopje van phone/line nog op line staan. Mijn eigen fout dus.?
Bedankt voor alle info.

Probleem opgelost, dus topic kan dicht Winking my eye
User edit by guusvdblom29 on 10-08-2012 @ 18:48:45 (8%)

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

214 Users online: 123 Guests (91 Unknown)
Pages generated today : 81.953
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.878.990