Hoe word je geboekt als 15 jarige? (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Bryzer    posted on 08-08-2012 18:17
Hey,
?
Ik vroeg mij af wat de beste manier is om geboekt te worden als 15 jarige club dj?
Deze zomervakantie heb ik vakantie werk gedaan en mijn gear ''geupgrade'' nou is het alsnog geen prof. gear maar zoveel geld kun je moeilijk krijgen als 15 jarige. Nieuwe controller en hoofdtelefoon is het geworden. De Reloop digital jockey 2 master edition en de Pioneerhdj-1500. Maar goed dit heeft verder niet veel met het topic te maken.

2 maanden terug had ik echt hardstikke veel geluk. Een half jaar geleden ongeveer had ik een mailtje gestuurd naar Make Your Moves. Misschien hebben jullie daar wel eens van gehoord? Hun organiseren tiener feesten door heel het land heen. Tot mijn verbazing kreeg ik dus een reactie op mijn mail waarin ik had gevraagt of ik eens een keer mocht komen mee kijken met de dj mee. 2 weken later heb ik dus hele avond met de dj mee gekeken en vond het echt geweldig (ookal zag het er vanuit het publiek echt hardstikke droog uit kwam ik later achter mja...) als het aan de dj lag kon ik gewoon komen draaien de volgende keer. De organisatie zelf vond dit ook goed alleen om het uit te proberen maar ze waren nog met vanalles bezig en ik moest mail contact houden. Na de vakantie zou ik meer horen... (nog niks van terug gehoord helaas.)
?
Maar het is dus mijn bedoeling om lokaal geboekt te worden, zodat mensen mijn naam horen en ik kan groeien. Maar het is mij echt zo goed als niet bekent hoe ik dit moet doen? Of nja, ik heb veel gelezen en alles begint met de clubs in te stappen. Hardstikke leuk is dat maar ik kom geen clubs binnen gezien mijn leeftijd, met uitzondering van de teen party's maar daar is het me allang opgevallen dat het vrijwel niet mogelijk is om in contact te komen met de club eigenaar/manager. Die komt safonds 1x snel met zijn hoofd boven water kijken of de tent vol zit en dan is die weer weg.
?
Tips commentaar, laat het maar komen. alles is welkom!
Soundcloud: www.soundcloud.com/DJBryzer

What do you think about Hoe word je geboekt als 15 jarige? ??

Vote :   

Dissmaster    posted on 12-08-2012 03:24
Denk ook niet dat het voor het imago van een club zo denderend is als er kinderen van een jaar of 14/15 DJ zijn...
Bryzer    posted on 12-08-2012 15:57
Zonet even langs geweest bij een hotel/restaurant/cafe hier in het dorp en met de eigenaares ervan gesproken. Ze hebben regelmatig dj's nodig daar en ik begon er dus een gesprek van als jullie iemand nodig hebben... Natuurlijk wel erbij gezegt dat ik een beginnende dj ben en alles netjes uitgelegd en ze bleef lekker positief en vrolijk. Uiteindelijk vroeg ze dus wat ik vroeg voor een avond (nog nooit echt over na gedacht, ikzelf dacht max 50 euro voor mijn leeftijd en omdat ik beginnend ben) dus ik zei zo ja weet ik eigenlijk niet. Ben nog beginnend dus het is echt van wat wil je geven. Uiteindelijk dus daar wat over gepraat met haar en toen zei ze dus ik schrijf wel 30? per uur op. (Veel geld voor mij :o) en dat verbaasde mij eigenlijk wel...
?
Maar dit wil niet zeggen dat ik al gelijk een feest te pakken heb, maar in iedergeval staat er een kans open Happy, laughing
Unidentified    posted on 12-08-2012 15:59
Man man, 30 euro per uur voor een beginnende DJ, ik moet dringend meer beginnen te vragen...
FASA    posted on 12-08-2012 16:21
Dat moet je dan inderdaad doen, als ik niet voor vrienden draait krijg ik eigenlijk standaard 50 per uur en draai nog geen jaar. En het is niet eens dat ik erom vraag, dat krijg ik gewoon aangeboden. En dat zijn kleine kroegen in een klein stadje. Als die het al kunnen betalen Winking my eye
www.soundcloud.com/nick-janssens1
Pellegrino    posted on 12-08-2012 16:58
Als 15 jarige zou ik graag willen horen wat je allemaal in huis hebt, maar tegelijkertijd je meteen afraden om het zo groots aan te pakken. Ga eerst een 2 jaar meedoen aan DJ talenten jachten door het land. Dan ben je inmiddels bijna 18, rijp voor een discotheek met een mooi CVtje! Laat zien dat je er moeite voor doet...

Zo nu en dan een boeking bij een tienerdisco, perfect! Doen! Maar een discotheek van 18+ is not done...
Waarom draait iedereen voor zijn muur?
Snoey    posted on 12-08-2012 17:33
Poster: Pellegrino
Als 15 jarige zou ik graag willen horen wat je allemaal in huis hebt, maar tegelijkertijd je meteen afraden om het zo groots aan te pakken. Ga eerst een 2 jaar meedoen aan DJ talenten jachten door het land. Dan ben je inmiddels bijna 18, rijp voor een discotheek met een mooi CVtje! Laat zien dat je er moeite voor doet...

Zo nu en dan een boeking bij een tienerdisco, perfect! Doen! Maar een discotheek van 18+ is not done...

?
Huh hoezo??
?
Hij heeft nu een goede aanbieding gehad voor een tarief waar vele ervaren gasten ook voor staan te draaien per uur.?
?
In veel tenten in Amsterdam is 20 euro per uur (wit) een normaal tarief.
?
En er zijn heel weinig Dj contesten waar je ook echt iets leert, en waar je uiteindelijk wat aan hebt.?
?
Vele zijn half georganiseerd en je houdt er niks aan over. (Uit eigen ervaring is er tot nu 1 geweest die echt heel tof was)
?
?
www.soundcloud.com/ten-hooven
MichaelMiller    posted on 12-08-2012 18:16
Ik hoop dat iedereen het gewoon op zijn eigen manier blijft doen. Er is ook niet 'D?' manier, en anders zou iedereen het zo doen.?
Doe wat je denkt wat werkt, natuurlijk helpen ide?en/meningen van anderen daarbij, om je eigen pad te maken.?
www.facebook.com/michaelmillerofficial
D-Jesse    posted on 15-08-2012 00:30
30,- per uur, wow... ik vraag soms 60,- op een avondje, en dat vind ik al veel voor m'n eerste boekingen...

Ik heb het zeg maar zo aangepakt:?

-Naar de afdelingsleider gestapt van leerjaar 1-2 en gevraagd of ik eens mocht draaien met een vriend van me op een schoolfeest van lj 1-2. Die was meteen enthousiast en had de feestcommissie overgehaald (die er beduidend NIET blij mee waren) en had ervoor gezorgd dat het kon. Feestcommissie vond dit niet leuk, want zij wilde zelf altijd draaien. gelukkig was het publiek er wel blij mee (geen capsones) want het was een heel leuk feest geworden, pech voor de feestcommissie. Mooi 20,- gekregen voor mijn 1ste boeking (terwijl ik eigelijk had afgesproken 't voor niks te doen)

- De jeugdcommisie van de Tennisclub waar ik lid van was organiseerde een feest van middelbare scholieren uit ons dorp, ik was gevraagd om te draaien omdat ik de mensen van de commissie erg goed ken en ze wisten dat ik draai. Ook erg leuk om te doen, zeker omdat er ook mensen van boven mijn leeftijd waren. 50,- zonder afspraak gekregen (vind t moeilijk om over de prijs te beginnen, dus had niks afgesproken xd)

-Geboekt voor een verjaardags disco van een jongentje van de basisschool. Die moeder heeft mij gezien om dat tennisfeest en had mij daarom opgebeld. Op een feestje draaien in een dorp bereik je al gauw iets mee dus! 60,- verdiend, wel op afspraak.. Was niet echt mijn genre om te draaien, wat vooral house is. Maar je moet toch ergens beginnen!

- ?een paar keer aan de feestcommisie van school gevraagd ?om te draaien op verschillende feesten, steeds afgewezen(ja nog steeds niet blij met mij waren ze..). Totdat er een DJ van de feestcommisie ziek was, en ze een dag van te voren vroegen of ik in wilde vallen. ?Gelijk ja gezegd. in de discotheek Escape die ze hadden afgehuurd even lekker staan knallen met m'n beste muziek die ik had, en gelukkig kwamen daar ook een heleboel mensen op af waar de feestcommissie van stond op te kijken (waar ik zo op had gehoopt dat ze dat zouden doen). Alleen gratis toegang en 2 drankjes gratis gekregen als beloning (wat meer dan genoeg was en alsnog een waarde van 20,- had), maar daar ging 't mij niet om. Ik vond het alleen al geweldig toen ik hun gezichten zag toen ik m'n set ging draaien. Ben gelijk ook al voor de volgende keren gevraagd.

Je kan dit een bullshit verhaal vinden, wat het misschien ook is, maar misschien geeft het je een idee hoe je het moet aanpakken om aan boekingen te komen. Het moraal van mijn verhaal is; Probeer gewoon van alles, nee heb je en ja kun je krijgen. De enige manier hoe ik aan deze boekingen ben gekomen is mond op mond reclame, en jezelf promoten in buurtfeesten, zoals andere al zeggen.

Hoop dat dit verhaal je een beetje een beeld heeft gegeven hoe 't kan lopen, en je misschien op ideeen brengt om ook te gaan doen.
Aziaat    posted on 15-08-2012 14:06
De afgelopen 2 jaar heb ik toch wel bijna wekelijks mogen draaien op studentenfuiven en heb bijna nooit geld ontvangen. Onze enige voorwaarde was gratis drank voor heel de avond.
Dit vond ik nu een goede deal, want wij amuseren ons heel de avond gratis en voor niets en krijgen ondertussen wat naambekendheid. Op grote evenementen en de serieusere fuiven krijgen we dan wel weer wat, maar dat hangt van event tot event af.

In mijn ogen blijft het allerbelangrijkste voor een dj de naambekendheid. Heb je een naam, dan volgt de rest gauw. Het heeft geen zin dit 'proces' te versnellen, anders cree?r je de illusie dat je draait voor het geld... Dat wil niemand toch?

Alle dj-contests meedoen, mixen opnemen, verspreiden en gewoon maken dat de mensen je goed vinden.
Bryzer    posted on 15-08-2012 19:10
Bedankt D-Jesse en Aziaat :D
?
Zojuist ook een mailtje van een 2de drive-in show bij mij uit de buurt terug gehad. Daarin werd mij gevraagd of ik ook meer over licht/geluid/opbouw/design/techniek e.d. wou leren. Ofterwijl een hele drive-in show met alles wat erbij hoort. Nou... Daar ben ik blij mee haha!
Mr-    posted on 15-08-2012 19:32
Poster: Aziaat
In mijn ogen blijft het allerbelangrijkste voor een dj de naambekendheid. Heb je een naam, dan volgt de rest gauw. Het heeft geen zin dit 'proces' te versnellen, anders cree?r je de illusie dat je draait voor het geld... Dat wil niemand toch?

inderdaad, ik neem aan dat je draait omdat je dat leuk vind... wat je uiteindelijk overhoud aan zo'n avond is natuurlijk erg persoonlijk. (ervaringen, impressies, leermomenten.) veel dingen zijn ook ervaring, thuis achter je set staan is heel anders dan voor publiek. doe het voor je voor je eigen ontwikkeling, dus als je bij die drive-in show kan beginnen moet je dat zeker doen. dan leer je ook op je eigen tempo en binnen een vertrouwde omgeving.
2 CDJ 2000 2 SL 1210 DJM 800 HD 25-1 II
D-Jesse    posted on 15-08-2012 20:43
Precies, mij gaaat het totaal niet om het geld. Ik vind het alleen al leuk als ik ergens voor mensen kan gaan draaien, en niet alleen in mijn kamer xd. Ik heb denk ik nog maar 6 tot 7 boekingen gehad, en ben nog geen jaar aan het draaien. Sommige van die feesten deed ik voor niks doen, en sommige feesten begonnen zijzelf over een prijs, waar ik zelf altijd mee eens was. Ik ben hebberig voor meer boekingen, niet voor het geld. Dus mij gaat het er nu nog om meer boekingen te krijgen, zodat ik mijn hobby kan uitbreiden voor publiek Happy, laughing

precies wat Mr- eigenlijk zegt, lees ik nu :p
RamuroDiaz    posted on 16-08-2012 00:00
Vooral de eerste keren dag je mag draaien kan het zijn dat je er niks voor krijgt.
Zo draai ik best vaak bij ?Fresh Friday? voor tieners tussen 12 en 16 jaar hier uit de buurt. Dit is georaniseerd door het jeugd-jongerenwerk hier in de Gemeente, allemaal vrijwilligers werk dus.

En doordat ik bij de basketballclub bij de wedstrijd van het eerste altijd draai (Waar ik eerst niets voor kreeg maar nu bijvoorbeeld een naamsvermelding op de site, de facebookpagina en de lokale krant maar ook contributiekorting :P) ben ik uiteindelijk gevraagd om alle remixen te maken voor Dance masters Gemert, die mij daarvoor een 10tje per uur voor betalen.?

Dus door gewoon dingen voor noppes te doen op het begin ?en wat bekendheid te krijgen komt het vanzelf!
youngbeatsz    posted on 16-08-2012 03:27
ik lees hier veel over gratis draaien, nu dat raad ik ergens wel af, ik begrijp het ook, maar gratis wordt meteen ook geassocieerd met 2 dingen:?
-geen kwaliteit
-onprofessionaliteit
bovendien vind ik dat gratis ervoor zorgt dat mensen illegaal muziek gaan aanschaffen. dat ligt dan weer bij organisatoren. vaak betalen die weinig om zo maximale winst te halen. ik organiseer soms zelf dus ben soms op dat gebied ook zo, vraag gewoon een vergoeding, zodat je de nieuwste platen kan blijven kopen.?
waar kan gratis wel? in jeugdhuizen! hier is hoe ik het gedaan heb:
jaren hard gewerkt voor m'n eerste setje, enkel in het weekend bij familie klusjes doen en dergelijke
uiteindelijk m'n eerste setje gekocht. ik kon starten, begon al gauw te oefenen. plots vroeg men me voor een verjaardag van een meisje, zegt ze ja wat vraag je, ik zeg kijk ik zou graag 50 hebben voor de ganse avond + gratis drank. waarom? wel omdat ik graag m'n muziek legaal hou, en omdat ik rekening hou met slijtage op m'n materiaal. die kreeg ik, iedereen was tevreden van het feestje, behalve ik, die avond merkte ik dat ik nog niet klaar was voor publiek, dus ik ging nog 4 maand lang thuis oefenen en oefenen. dan besloot ik deel te nemen aan een dj contest, 80 km van m'n huis weg, uit voorzorg, voor moest het mis gaan. ik werd 3e, als 16 jarige. dat was voor mij het teken om door te gaan, ik schreef me in aan nog wat contests, en won er enkele, die me dan weer bookings opleverden als prijs voor het winnen, andermaal kreeg ik ook eens een waardebon voor 200 euro bij de lokale dj shop, waar ik me dan flightcases mee kocht ed. (m'n materiaal was veel op de baan) op 1 van de dj contests, in een clubje, voor een buitenstaand event, kwam de baas en bazin naar me toe, kunt u hier morgen zijn om 20u? we willen u een ganse avond horen draaien. dusja ik naar daar terug, ganse avond gedraaid, schoof ze me 10/u in de hand, als je het goed vindt, kom je hier 2x per week draaien, voor deze prijs, als resident. ik was niet zeker, twijfelde wat, het geld was niet te weinig, belange niet. maar ik twijfelde aan m'n kunnen. ik zei: ik denk er even over, nog geen 2 dagen later belden ze me of ik een beslissing had gemaakt, ze wilden me graag op een van hun promo events aan het publiek voorstellen, ik hapte toe, en sindsdien ben ik daar resident, nu nog, enkel maar 1 dag per week meer, omdat de bookings zicht wat opstapelen en ik zo te weinig naamverspreiding zou kunnen doen, als ik die moest annuleren voor m'n residentie. via die zaak ben ik plaatselijk 'groot' geworden. ik ben intussen 18, heb 2 dj booths en een producer ruimte, en dat is de verdienste van hard werken in de draaiwereld. verder moet je voor jezelf uit maken, ben ik klaar voor meer? ben ik klaar om uit m'n kamer te treden? ken ik het publiek? een dj speelt namelijk niet alleen met de platen, maar ook met z'n volk. verder moet je voor jezelf beseffen dat de dj wereld, misschien zelfs de muziekwereld in het algemeen pure maffia is, alles draait rond kennissen en vriendjespolitiek, of je nu kwaliteit brengt of niet. moeilijk is draaien niet meer, pak de hits die de uitbater graag hoort, mix ze aan elkaar met de sync button, doe het voor een mooie prijs, en dan heb je meer kans dan dat je kwaliteit brengt in een eigen stijl (aangepast aan publiek). er zijn slechts enkele organisatoren (meestal degene die zelf dj zijn) die kwaliteit aprecieren en prijzen. weer om hetzelfde, iemand die knikt voor de baas, is geen dj, maar een jukebox. wat mijn bazen in me apprecieren, is dat ik ondanks mijn jonge leeftijd, een vast standpunt aannam, dat kon bijgesteld worden door discussie, maar dat niet omver te stoten was, omdat ik mezelf bleef. en dat moet je doen zonder arrogant te zijn. bv, als het aan m'n bazin ligt speel ik om het halfuur balada, en als ik epic opleg, ga ik al te hard. en ik zeg tegen haar, sorry geen balada want heb het net gedraaid, en geloof mij, epic neemt het volk mee, ze kijkt wat beteutert, maar op dat moment heb ik gelijk, ben ik bezig en draai ik. my set, my rules. en wat later knikt ze naar me, dat epic een goede keus was en dat ik niet in herhaling val met balada, maar wees slim, en eens je merkt van, ja die plaat is al ff geleden, speel hem dan nog eens. een baas is namelijk maar op 2 manieren tevreden te stellen, of je draait wat zij graag horen, of je zorgt dat het publiek zich vermaakt, en drinkt, zodat de zaken goed draaien. that's it, combineer ze beiden, en je bent een goede dj in hun ogen. en doe zoals mij, ik sta op een goed blaadje bij hun, ik heb bv het idee om met de plaatselijke kermis iets te doen, oke ik organiseer alles, virtueel, alles op papier, bam, klaar, ga ik naar de bazen leg ik m'n concept uit, oke doe maar voila concept is er, publiciteit is er, mijn naam staat groot genoeg (denk je lekker even aan eigen promotie door het in mijn geval bv youngbeatsz invites te noemen fzo) zij hebben extra volk, jij hebt extra naambekendheid, en iedereen tevreden. bovendien kom je zo weer in contact met andere organisaties, maar promotionele afspraken en dergelijke, en wie weet kan je hun event ook draaien, het gaat om 1 ding, vrienden. en vergeet niet, er is maar 1 kans voor een eerste indruk te maken, en die moet stevig zijn, dus be prepared, be ready & rock the house!
D-Jesse    posted on 16-08-2012 18:55
Met sommige dingen van Youngbeatsz ben ik het eens, maar sommige dingen ook niet. Dat gratis draaien word geassioceerd met de dingen zoals Geen kwaliteit en Onproffesionaliteit ben ik het niet mee eens. Als beginner die gratis draait heb je ook nog geen proffesionaliteit, en ben je geen professional. En als je niets verdient met draaien betekent niet gelijk dat je je muziek meer illegaal gaat halen, want ik haal bijvoorbeeld heel veel tracks bij een kennis van me die 21 is en ook draait, en die heeft gigantisch veel legale muziek en cd's. Ik denk dat als je begint met publiek op kleine feestjes, en als de organisator van het feestje om je prijs vraagt, dan niet moet zeggen 'ik doe het gratis', maar eerst moet vragen wat hij of zij z?lf in gedachte heeft. ?Ik heb toen ik begon op feestjes gedraaid waarmee ik het met de organisatoren het niet over de prijs heb gehad, want zij begonnen er niet over, en ik was te verlegen om er zelf over te beginnen. niet heel slim, maar ik kreeg uiteindelijk toch aardig wat centjes aan het eind van het feest. Wel heb ik net zoals youngbeatsz na m'n eerste publiekfeestje even niet meer voor publiek gedraait omdat ik het zelf niet lekker vond gaan en ik teveel fouten maakte, en als ik zou doorgaan misschien een slechte naam zou krijgen. ?Gewoon zelf aanvoelen hoe het gaat.
Baart    posted on 16-08-2012 19:19
Ik denk dat een heleboel mensen het gevoel hebben dat ze het niet goed genoeg doen, maar hoe langer je draait en hoe vaker je tevreden mensen over je hebt gezien hoe meer zelf vertrouwen je krijgt! Hou plezier in het draaien, en het gaat om de muziek! Mixen is bijzaak (vooral aan het begin).

Zullen we nu weer on topic gaan?

Wat is de beste manier om geboekt te worden als je 15 bent?
https://soundcloud.com/bart-duisterhof
User edit by Baart on 16-08-2012 @ 19:20:21 (1%)
D-Jesse    posted on 16-08-2012 21:50
Das een goeie vraag, wat is de BESTE manier...een goeie manier is om op feestjes waar je bent geboekt, je visitekaartje afgeven. je kan op de site van Vistaprint 250 kaartjes gratis laten maken. Moet je wel de verzendkosten betalen, en je hebt een beperkt aanbod aan de achtergrond van het kaartje. maar er staan best leuke plaatjes bij die bij een DJ passen!
DJADMIN    posted on 16-08-2012 22:08
Poster: D-Jesse
Das een goeie vraag, wat is de BESTE manier...een goeie manier is om op feestjes waar je bent geboekt, je visitekaartje afgeven. je kan op de site van Vistaprint 250 kaartjes gratis laten maken. Moet je wel de verzendkosten betalen, en je hebt een beperkt aanbod aan de achtergrond van het kaartje. maar er staan best leuke plaatjes bij die bij een DJ passen!

Niet dus...een dj die mij zo'n gratis model van vistaprint geeft, gaat meteen de prullenbak in. Investeren heet dat, dan betaal 20 euro meer, en heb een professioneel ontwerp. Dat komt ook zo lomp over, die standaarddingen werken voor geen meter, ''oh dat ontwerp heb ik al 20000x gezien''. Daaaag.

OT : Ik denk dat je moet wachten, hoe lastig dat ook is. Je krijgt vaak maar per club ??n kans. Ga je er nu heen, en 't valt een beetje tegen, hoef je je er nooit meer te melden. En zo gaat het echt, ondanks dat je misschien jaren later stukken beter bent. Waarom zo'n haast ? Zie het niet als een bijbaantje, de eerste jaren zullen vooral investeren zijn. Daar pluk je later dan - mits je geluk hebt - de vruchten van.
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
youngbeatsz    posted on 16-08-2012 23:04
zorg vooral dat je klaar bent, zowel voor je eigen geweld als voor dat van de ander, daarmee bedoel ik, zoals velen zeggen, nu loop je nog nix te doen in een club, ga zelf wat vaker uit eerst, en ken het publiek, zo weet je wat te draaien op welk moment, das 1 ding, eens je merkt dat je dat kan, krijg je zelfvertrouwen, das stap 1. zorg verder ook dat je klaar bent op het gebied van 'commerce' zaken doen..

wat ik doe is een mailinglist aanleggen van organisatoren, verenigingen, pers, collega dj's, ... altijd handig voor wat promo naar te sturen, wees niet lastig, daarmee bedoel ik, ga niet iedere maand gaan mailen, doe dat 2x per jaar, met een persmap ed. en een update van eventuele referenties, velen zullen me hier tegenspreken, dat dat nix helpt, dat eigenaars dagelijks zulke mails krijgen, daarom net moet je het ook doen, maar op een professionele manier, en niet zomaar effe je mix doorsturen ofzo.

verder is promotie materiaal een mogelijkheid, om als je eenmaal buitenshuis draait, je naam te verspreiden, ik spreek dan over stickers (niet zo duur en best effectief) of petjes ed. maar dat is een eigen keus of je meedoet aan deze commerciele vorm van verspreiding. wat ik daarnaast ook doe, omdat het hier in de streek best populair is, dat zijn partypics. maak even een visitekaartje aan, een persoonlijk, met een eigen ontwerp ed. vermeld daar al je gegevens op, maar ook een webspace waar mensen foto's terug kunnen vinden. je fanpage ed. dit deel je constant uit wanneer je foto's trekt (laat trekken, je hebt vast wel een vriend die wekelijks met je mee wil) indien je dan hem je visitekaartje laat uitdelen, zijn mensen verplicht dit bij te houden tot de volgende dag om hun party picture te zien. vaak zijn ze de dag erna ook in een nuchtere bui, en weten ze dan effectief wiens naam het is, bovendien zorg je voor een logo, of naamsvermelding van jezelf, als watermerk in een hoek van de foto, zo zien ook de vrienden van die persoon je naam --> naamsverspreiding.

het is zoals admin zegt: investeren. omring je goed. eens je klaar bent voor het werk, ga je ook langs bij eigenaren, organisatoren ed. en hou je een praatje, maak een goede professionele indruk, en geef een promo cd af, wie niet waagt, niet wint, krijg je dan je kans? breng dan wat volk mee, zo stem je de eigenaar/organisator meteen ook tevreden. en overtref hem vervolgens met je kunnen, reclame is reclame, en mond aan mond reclame blijft de beste reclame Winking my eye

even snel ge-edit voor limb!

User edit by youngbeatsz on 17-08-2012 @ 00:47:44 (1%)
Limb-Girdle    posted on 17-08-2012 00:31
Alinea's jongens...
Where the music meets the deejay!
youngbeatsz    posted on 17-08-2012 00:52
Poster: Limb-Girdle
Alinea's jongens...

opgelost!
Yorick    posted on 17-08-2012 14:19
Van sommige reacties krijg ik echt een lachkick.

Sommige doen voor alsof ze alles weten en al mee gemaakt hebben terwijl ze net om de hoek komen kijken.
Een gratis visite kaartje is ook een visite kaartje en hoe simpler het kaartje hoe makkelijker ze jou nummer kunnen vinden Thumbs Up
(Stel je voor je heb 30 van die kunstwerken en je zoek snel nummer nou die ene waar ze het gelijk op zien bellen ze)

En wat heeft iedereen met een ''promo'' cd, je kan een onwijs vette mix in elkaar gezet hebben maar je kan kei hard verprutsen op de avond zelf. Zeg gewoon heb geen cd laat mij keer de kans krijgen en laat het zien!

Ik doe planning in diverse horeca zaken en krijg genoeg onzin te zien. Kan denk onderhand wel badkamer vol tegelen met promo cd's. In eigen omgeving draaien kan iedereen het beste, maar op lokatie en inspelen kunnen weinig!
youngbeatsz    posted on 19-08-2012 07:45
Poster: Yorick

Een gratis visite kaartje is ook een visite kaartje en hoe simpler het kaartje hoe makkelijker ze jou nummer kunnen vinden Thumbs Up
(Stel je voor je heb 30 van die kunstwerken en je zoek snel nummer nou die ene waar ze het gelijk op zien bellen ze)?

je kan dan toch net zo goed een eenvoudig ontwerp maken, ipv de standaard ontwerpen?

?En wat heeft iedereen met een ''promo'' cd, je kan een onwijs vette mix in elkaar gezet hebben maar je kan kei hard verprutsen op de avond zelf. Zeg gewoon heb geen cd laat mij keer de kans krijgen en laat het zien!?

een CD heb je zowiso nodig, al is het maar om je professionaliteit te tonen. en weinig zaken zijn echt happig om mensen die ze nog niet aan het werk gehoord hebben zomaar te laten draaien in hun zaak ook, zo gaat het bij ons, tenminste.

?In eigen omgeving draaien kan iedereen het beste, maar op lokatie en inspelen kunnen weinig!

das een punt!
Aziaat    posted on 19-08-2012 09:07
Waarom die quoteception youngbeatz?:p

Ik ga akkoord met het visitekaartje maar het zou geen ontwerd mogen zijn zoals zovelen hebben. Een eenvoudig wit kaartje met logo en nummer op kan ook mooi ogen.
LilQuint    posted on 19-08-2012 11:09
Ook in een tip : ga kijken of je een bedrukte CD of iets kan regelen, en dat je niet gewoon er met markeerstift wat op krast.
Bij de hema heb je voor 5 euro dacht ik van die witte ronden vellen in de maat van een CD, past er goed over heen. Kan je wat leuks op printen, staat wat proffesioneler Happy, laughing

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

235 Users online: 125 Guests (110 Unknown)
Pages generated today : 81.465
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.878.502