Pioneer NEXT
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

aurelienvdv    posted on 03-08-2012 23:11
Bij een gekende internetwinkel iets met een b en een x, vond ik een nieuw product, de hdj-2000 next.
Leuk, maar nog leuker:?Bij Next Generation DJ-producten hoort natuurlijk ook een Next Generation hoofdtelefoon zoals deze HDJ-2000NEXT. Pioneer heeft het design van de HDJ-2000 hoofdtelefoon goed onder de loep genomen en gemoderniseerd om optimaal samen te werken met de nieuwe generatie DJ-gear. Met de release van de laatste producten is rekening gehouden met vormgeving, design en functionaliteit. In een dusdanige mate, dat ook de topsegment HDJ-2000 hoofdtelefoon hier aan moet geloven.

dus nieuwe lijn DJ-producten?

What do you think about Pioneer NEXT ??

Vote :   

Drumworks    posted on 04-08-2012 00:00
jep, wat mij betreft snel laten komen! positief voor de prijs van de 'oudere' producten! Happy, laughing
The beats are still banging :)
Dav3    posted on 04-08-2012 09:17
Ben zeer beneiuwd! Ben net opzoek naar een 2de HP. dus laat maar komen Happy, laughing
www.everybeat.nl
djcanta    posted on 04-08-2012 11:21
de HDJ2000K is ook pas net op de markt.. ben benieuwd wat er komt! HDJ2000-S bestaat natuurlijk al even. Maar waarom zou een hoofdtelefoon moeten worden geoptimaliseerd voor de huidige en nieuwe DJ Gear? Ik denk dat ik even iets van ontwikkeling mis ofzo.

Dit verhaal over een HDJ2000NEXT is trouwens al ruim een jaar oud en 't enige wat we hebben zien komen zijn :

HDJ1500 (opvolger van de HDJ1000)
HDJ2000K (ander kleurtje, zelfde techniek als de originele)
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
Winston    posted on 04-08-2012 17:43
Dat is toch kolder. Elke headphone van elk merk kun je op elke merk van elke mixer gebruiken. De geluidskwaliteit hangt alleen af van de mixer headphone output enhelemaal los van elkaar de headphone zelf.
Tic Toc
Luxx    posted on 04-08-2012 18:12
1 member likes this  aangezien de geluidskwaliteit van de 2000 nou niet bepaald geweldig zie ik wel ruimte tot verbetering.
www.mothermusic.nl
djcanta    posted on 04-08-2012 18:17
elke DJ hoofdtelefoon klinkt anders dan een HiFi hoofdtelefoon.. dat is appels met peren vergelijken! Een DJ-hoofdtelefoon is gemaakt voor gebruik in de club, dus in de club moet je ook geen studio of hifi headphones pakken. Ze zijn gemaakt waar ze voor bedoeld zijn; dat je de muziek nog enigszins goed kan onderscheiden van 't omgevingsgeluid, niet om 'te genieten van mooi geluid'
en ze moeten robuust zijn etc etc. maargoed, verbeteren gebeurt hoor bij Pioneer, op de achtergrond. Wist je dat er van de HDJ1000 ook tig verbeteringen zijn doorgevoerd op de achtergrond terwijl er geen MKII, MKIII, MKIV, MKV etc zijn uitgebracht?
Estacy    posted on 04-08-2012 18:54
1 member likes this  
Poster: Winston
Elke headphone van elk merk kun je op elke merk van elke mixer gebruiken.

Dat is eventjes niet waar geweest, met de lancering van de DJM 900 kon je op de eerste firmware geen koptelefoons met een hoge impedantie gebruiken, dan sloeg de mixer op hol en in protect. Maar een simpele update de volgende dag en het was verholpen, maar toch.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
dance2mix    posted on 04-08-2012 19:59
1 member likes this  
Poster: Estacy
Dat is eventjes niet waar geweest, met de lancering van de DJM 900 kon je op de eerste firmware geen koptelefoons met een hoge impedantie gebruiken, dan sloeg de mixer op hol en in protect. Maar een simpele update de volgende dag en het was verholpen, maar toch.

Heel scherp Estacy, Heel scherp..?Cry
CDJ 850 K- DJM 700 K - HDJ 500 K - Event 20/20 BAS
Luxx    posted on 04-08-2012 20:19
1 member likes this  
Poster: djcanta
elke DJ hoofdtelefoon klinkt anders dan een HiFi hoofdtelefoon.. dat is appels met peren vergelijken! Een DJ-hoofdtelefoon is gemaakt voor gebruik in de club, dus in de club moet je ook geen studio of hifi headphones pakken. Ze zijn gemaakt waar ze voor bedoeld zijn; dat je de muziek nog enigszins goed kan onderscheiden van 't omgevingsgeluid, niet om 'te genieten van mooi geluid'
en ze moeten robuust zijn etc etc. maargoed, verbeteren gebeurt hoor bij Pioneer, op de achtergrond. Wist je dat er van de HDJ1000 ook tig verbeteringen zijn doorgevoerd op de achtergrond terwijl er geen MKII, MKIII, MKIV, MKV etc zijn uitgebracht?

dat bedoelde ik ook niet. het lijkt mij logisch dat een studio koptelefoon 100 maal beter geluid heeft dan een dj koptelefoon. ik vind echt de HDJ2000 ook voor dj doeleinde echt gewoon niet chill. bij hard volume en veel gebruik word het geluid al snel vervormd. ook puur smaak: de schelpen vind ik ook niet lekker zitten
www.mothermusic.nl
aurelienvdv    posted on 04-08-2012 22:34
Poster: Luxx
dat bedoelde ik ook niet. het lijkt mij logisch dat een studio koptelefoon 100 maal beter geluid heeft dan een dj koptelefoon. ik vind echt de HDJ2000 ook voor dj doeleinde echt gewoon niet chill. bij hard volume en veel gebruik word het geluid al snel vervormd. ook puur smaak: de schelpen vind ik ook niet lekker zitten

+1

maar mn hd25 vind ik wel super klinken, ook om gewoon te luisteren. Ik heb niet graag te veel bass, dusja.
Winston    posted on 05-08-2012 01:31

Haha, als je het zo omgekeerd bekijkt ja. Cool Maar het was een bug van de mixer. En dus toch kun je elke normale headphone gebruiken op elke normale goed functionerende mixer.

En Luxx: Lijkt me dat je wel erg luid gaat. Zo slecht kan de 2000 weer niet zijn. Laten we het houden op je persoonlijke smaak. Cry
Tic Toc
Snoey    posted on 05-08-2012 08:35
Hij blijft heel, heb hem al meer dan 2 jaar.
www.soundcloud.com/ten-hooven
djcanta    posted on 05-08-2012 20:12
ben d'r ook blij mee.. moet van de week denk ik maar een nieuwe kabel fixen, de kabel die er nu aan zit heeft volgens mij een breukje. Ik gebruik op 't moment m'n A&H Xone XD53 weer.

Maar ik vind 't een top HP, zou weinig verbeteringen nodig vinden. Earpads en kabel zijn eenvoudig te vervangen en dat is wel belangrijk.
Martullia    posted on 06-08-2012 00:10
Is gewoon weer een marketing truc om weer mensen proberen te overtuigen iets nieuws te kopen, het frequentie bereik van je oren wordt er echt niet groter van.Embarassed
Estacy    posted on 06-08-2012 00:20
Poster: djcanta
en d'r ook blij mee.. moet van de week denk ik maar een nieuwe kabel fixen, de kabel die er nu aan zit heeft volgens mij een breukje.?

Tip: voor de HDJ 2000 hoef je geen dure Pioneer vervangings kabels te kopen, de aansluiting is gewoon een mini XLR, AKG gebruikt dat ook bij hun koptelefoons. Hun vervangings kabels zijn goedkoper en net zo goed.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Drumworks    posted on 06-08-2012 01:37
1 member likes this  
Poster: Martullia
Is gewoon weer een marketing truc om weer mensen proberen te overtuigen iets nieuws te kopen, het frequentie bereik van je oren wordt er echt niet groter van.Embarassed

en het feit is dat ze er meestal nog intrappen ook Winking my eye
The beats are still banging :)
djcanta    posted on 06-08-2012 09:17
Tip: voor de HDJ 2000 hoef je geen dure Pioneer vervangings kabels te kopen, de aansluiting is gewoon een mini XLR, AKG gebruikt dat ook bij hun koptelefoons. Hun vervangings kabels zijn goedkoper en net zo goed.

ik heb hier op m'n werk de originele kabel van Pio liggen Happy, laughing voor mij is 't niet zo'n punt hoor die paar euro verschil. 't Kabeltje kost 24,- ex BTW dus dat is best goed te doen.

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

140 Users online: 24 Guests (116 Unknown)
Pages generated today : 50.283
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.723.235