What's In Your DJ Bag? (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Yvaroz    posted on 01-08-2012 21:59
Hey DJ's,

Voor sommigen misschien al bekend, van DJTechtools, maar het leek me leuk om te weten wat andere DJ's nou in hun DJ bag doen, of je nou gewoon een rugtas bij je hebt of een hele set, maakt niet uit, I just want to know.

Ik kon zo gauw niks vinden hierover en het leek me wel een leuk idee.

So...

What's in your bag?

Ik zal aftrappen met mijne:

niet heel veel bijzonders,

Ik heb gewoon een Eastpak, vol met handtekeningen van bekenden.
Hierin zitten 2 USB's 16 gig, een klein cd mapje(just in case), gehoorbescherming, Headphone, gel, deo en nog wat drinken voor onderweg, een schriftje voor teken ideeen voor onderweg en wat demo cd's en een link kabel, sommige mensen gebruiken 2000's zonder ze te linken-.- een iPhone oplader,verder zit er altijd nog heel wat zooi in, ketting/arm shit, een pinguin lampje, vorige keer vond ik er een fietsbel in, ik weet nogsteeds niet hoe die daar komt.

Yvaroz

Nothing is Impossible
User edit by Yvaroz on 01-08-2012 @ 22:55:28 (2%)

What do you think about What's In Your DJ Bag? ??

Vote :   

RamuroDiaz    posted on 01-08-2012 22:36
Ik heb ook een Astro Gaming Tas (die eigenlijk was voor mijn Xbox, maar die heb ik niet meer), waar mijn CD map in zit (daarin zit een klein tasje met usb's en oorfilters), mijn hoofdtelefoon, een linkkabel en altijd nog wat drinken. Er kan ook altijd nog een laptop en dergelijke in.

En als ik hier in de buurt moet (wat vaak gewoon op de fiets is) dan heb ik mijn Eastpack waarin ik mijn cdmap +kleine tasje doe, hooftelefoon, flesje drinken en een linkkabel Happy, laughing

User edit by RamuroDiaz on 01-08-2012 @ 23:03:49 (1%)
djcanta    posted on 01-08-2012 22:43
Ik gebruik de Native Instruments Traktor S4 Trolley by UDG, die via Native te koop is met Traktor logo erop.
Inhoud :
Kontrol S4 met Decksaver en een Stanton Uberstand
Audio2 Geluidskaart (backup voor als m'n S4 er mee op zou houden of voor als ik met een MEP7000 o.i.d. zou draaien.
4 x USB2.0 kabels in verschillende lenge varierend van 80cm tot 2,5m lengte
Macbook Pro 15' 2011 2.0Ghz Core i7 QUAD met 500GB HDD + voeding
HDJ2000
A&H Xone XD53
diverse kabels; stereo-cinch naar stereo cinch als ook stereo-cinch naar 2x mono-jack in diverse lengtes.
iPhone kabeltje
factuur van die avond en van nog een aantal boekingen die nog moeten volgen. Ik print m'n factuurtjes altijd een maandje of 2 vooruit en heb ze bij me.
externe HDD met wat facturen, muziek en andere rotzooi erop. Was vroeger m'n Rekordbox HDD, nu niet meer.

Waarom zoveel? ik draai met Traktor 2.5.1 het liefste via Advanced HID via CDJ2000 of CDJ900. Als backup heb ik dus die Kontrol S4. Altijd dezelfde software en muziek indeling en ik kan overal draaien. Ideaal voor mij! Plug & Play in enkele minuten.
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
markvriens    posted on 01-08-2012 23:25
Bij mij denk ik vrij standaard dingen.
1 UDG trolley Deluxe met 1 map van 128cd's en 1 met 260cd's
Verder heb ik uiteraard mn HDJ2000 bij me met daarin de nodige USB sticks en SD kaartjes allen door rekordbox gehaald. Eigenlijk heb ik mn cd's allemaal dubbel. 1x op USB/SD en 1x op CD. Ideaal werkt dat.
Daarnaast nog wat losse meuk zoals een iPhone oplader, deo, microfoon, wat XLR'retjes en vaak nog wat verloopjes en de belangrijksten, mn op maat gemaakte oordoppen Happy, laughing Gebruik ik alleen niet tijdens het draaien, maar mix vooral via headphone en heb daardoor mn monitoren vrij laag staat qua volume.
Laptop neem ik (nog) niet mee om via traktor te draaien dus ik neem ook nog geen netwerk zooi (bijv. switch) mee.
Voorlopig nog niet nodig Happy, laughing

Volgens mij was het dat wel zo'n beetje!

En als ik ergens kom waar geen/slechte apparatuur staat neem ik vaak mn eigen CDJ/DJM mee. Wel zo makkelijk Happy, laughing
User edit by markvriens on 02-08-2012 @ 22:27:09 (14%)
feestbeest    posted on 02-08-2012 02:08
Mijn tas is echt een troep, ongeveer 6 RCA kabeltjes. 2 van n meter en 4 van 50 cm. 3 USB A-B kabeltjes. 3 verschillende lengtes.
Dan mij audio 6, NI X1, timecode cdtjes. Back-up cd mapje. Laptop en daarbij oplader. Technics HP met altijd genoeg verloopjes van JACK klein naar groot. (Voor je HP) en altijd een RCA minijack voor in case. Vaak op drive in willen mensen een bepaalt nummer. Eerst kreeg je een cdtje, nu krijg ik een ipod in me handen gegooit...

Voor de rest, deo, luchtje, gell, tape (Kabeltape), gehoorbescherming, eten, drinken, iphone oplader en visite kaartjes van mij en anderen.

Vast nog wat losse en kleine troep. Het is meer er zo van gekomen dan dat er echt over na gedacht is eerlijk gezegt.?

Kleine slingbag vol, met meer dan eigenlijk nodig. Maar goed, je weet het maar nooit! Eerst ook nog vol met aanstekers maar nu ook dat niet meer!
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
Snoey    posted on 02-08-2012 02:36
Vroeger had ik 2 grote UDG Bags, tegenwoordig kan je beter zeggen Dj Broekzak!!?
?
En als ik een tas mee heb, zitten er spullen in die ik de volgende dag nodig heb -> Laptop, kleding, schoolboeken etc.
?
En meestal zit er ook eten of drinken in.?
www.soundcloud.com/ten-hooven
djcanta    posted on 02-08-2012 11:01
oh ja ik heb ook nog een AKG mic met XLR-kabel bij me. Altijd handig.
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
LilQuint    posted on 02-08-2012 12:11
Ik heb als tas altijd mijn ' UDG Ultimate SlingBag ' Kleur Gold/Brown!
Heb altijd een grote cd map bij met 240 cds. Mijn MacBook voor bijv. in de auto enzovoort. In een linker vakje zit meestal een lerentasje met USB'S en een lerentasje met filters. Ander zijvak zit altijd mijn portemonnee met ID enzovoort, ook altijd wat stickers bij. Het grote voor vak heb ik altijd mijn Sennheiser hd 25 zitten, en altijd mijn Denon HP 500. Altijd bij als reserven. Ook heb ik daar altijd de aderes gegevens enzovoort in. Drinken heb ik ook af en toe in het grote vak zitten.
Zal vanavond wel is een foto maken van alles Thumbs Up
Yvaroz    posted on 02-08-2012 13:23
Klinkt goed, er wordt veel meegenomen haha, ik zit erover te denken om ook mn Mic standaart in mn tas te doen, is toch wel handig
Nothing is Impossible
Sandr    posted on 02-08-2012 15:21
In mijn magma midi controller trolley zvolger volgende:

Traktor? s4
Traktor F1
Macbook
Sennheiser HD 25
Shure SE425
Usb kabels
Rca > Jack kabel?
Gevoede USB hub
Lan kabel?
Usb stick met back up muziek
2mix cd's
Oordoppen
Nog wat losse verloopjes

Volgens mij was dat het wel...
Play that funky music white boy....
Dolivieira    posted on 02-08-2012 16:53
In min Native Instuments/UDG ?Traktor Laptop bag heb ik altijd.?

1 Macbookpro
1 iPad 3
NI Audio8DJ
2x Kontrol X1s
Sennheiser HD 25 II
Diverse USB Sticks met muziek.
1HD van 1TB 2,5 schijf. Werkt perfect i.c.m Traktor.?
2x SD kaart een met instelingen voor mijn Remix1000 en met Rekordbox Content er op CDJ2000.
Lan Kabel
Diverse USB kabels
Diverse RCA kabels
Timecode CDs
1 gevoede USB hub.?
Laptop, USBHub, IPad en iPhone adaptors.?
En een kleine stekerdoos.?
Deo en een Geurtje.?
Maglite

Dat is wat ik altijd bij me heb als ik ga draaien.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 05-08-2012 @ 16:37:06 (21%)
Dj_Fantasy    posted on 02-08-2012 17:36
In mijn UDG Creator Backpack zit altijd:

1 Macbook
1 Ipad1
Ni Audio4DJ
Reloop RHP 20
Externe harde schijf
Timecode vinyls + cd's
CD Map
Vestax VCI 100 MK2
USB Kabels
RCA Kabels
USB Hub
Noizezz gehoorbescherming
Stekkerdeus
Deo?
Leatherman Skeletool
Maglite
dj2dj.nl
AdenFarleigh    posted on 02-08-2012 19:51
In mijn trolley zitten headphones en 1 grote CDmap of 2 kleinere,
soms laptop met benodigde bekabeling en adapter,
flesje drinken,
gehoorbescherming,
telefoonoplader soms + deo/boxer/tandenborstel indien nodig,
klein zaklampje
En soms nog es een kabel als ik die denk nodig te gaan hebben of iets in die richting.
?
Als ik wel m'n eigen apparatuur mee moet nemen leg ik die meestal op een deken in de kofferbak.
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
Yvaroz    posted on 02-08-2012 20:46
Bij een filmpje van Dada Life zag ik dat ze allemaal opblaas shit meenamen, iemand die dat meeneemt?
Nothing is Impossible
dj-zero    posted on 02-08-2012 20:51
Ik heb ?een goedkope dj tas, maar gebruik ook vaker mn eastpack rugzak, maar de inhoud is vrijwel altijd t zelfde:
cd map (240 meen ik?)
2 usb sticks
headphone tas
deo
schoon shirt/blouse (soms jas of vest)
vaak laptop?
een LED zaklampje
energy blikjes
?
Met drive-in duw ik er soms nog wat kabels ofzo in.
?
DaCompra    posted on 03-08-2012 19:23
Ik heb altijd bij me:?

Senheiser HD 25-II
Magma USB case met 3 16GB USB's en 2 32GB SD
Extra kabel voor mn headphone +plugjes e.d.
Deo, gel etc.?
Vaak ook nog m'n CD map als backup.?

thats about it
Ywe    posted on 03-08-2012 21:38
Ik ben aan het kijken naar nieuwe tas. Degene die ik nu heb past alles wel in, maar vind het voorste vak niet handig. Is maar hele kleine rits aan de bovenkant. Is ook maar een simpele laptoptas?

Anyways:
?
Macbook Pro 13'
NI Kontrol X1
NI Audio8 in zelfde soort case als X1, heel makkelijk
2 kleine UDG CD mapjes
Sony MDR-V700

2x Multikabels
2x USB Kabels
2x Korte RCA kabels
lange RCA->minijack voor opnemen
Voeding Mac
Deo
USB kabel voor telefoon
mini USB hub

Maar als ik ergens draai waar 2000's staan dan is het een sennheiser mapje met inears, USB sticks en SD kaart. In de broekzak
?
?
FASA    posted on 05-08-2012 15:21
Ik heb een grote Dakine tas waar alles inpast. Weet niet of dit wat is voor je.
www.soundcloud.com/nick-janssens1
Mr-    posted on 05-08-2012 16:18
zelf heb ik een klein rugzakje waarin zit:
een map met 240 cd's (past presies allemaal) + USB sticks een van 16 en een van 8 GB.
HD 25
gehoorbescherming.?

dit is alles, ik schrik er wel een beetje van wat er zo al mee wordt genomen, nu ga ik ook meestal op de fiets dus voor mij is het ideaal dat ik niet veel mee hoef te nemen.
2 CDJ 2000 2 SL 1210 DJM 800 HD 25-1 II
FASA    posted on 05-08-2012 16:47
ligt aan je manier van draaien natuurlijk,?

Koptelefoon heeft iedereen nodig. Daarnaast, de 1 draait met een krat met platen, de ander met een usbtje, de ander met een cd map en een timecode dj zal zijn laptop + geluidskaart mee moeten nemen. Maar een laptop en 2 cd mappen vind ik wel overdreven.?
www.soundcloud.com/nick-janssens1
Dolivieira    posted on 05-08-2012 18:46
Ligt er aan hoe groot die Mappen. 1 of 2 kleine UDG mappen van 24 cd mappen voor het geval de boel crasht vind ik niet overdreven. Ik deed dat een jaar geleden ook nog. Maar heb tegenwoordig genoeg vertrouwen in mijn apparaten. Daarnaast heb ik altijd USB stickjes want ik gebruik mijn Traktor bijna altijd in Combinatie met CDJ900 of 2000. En als ik geen zin eb of te kort draai dan 1,5 heb ik aan me USB stickjes genoeg.
User edit by Dolivieira on 05-08-2012 @ 18:56:36 (100%)
Rusafli    posted on 05-08-2012 19:40
Poster: Dolivieira
In min Native Instuments/UDG ?Traktor Laptop bag heb ik altijd.?

1 Macbookpro
1 iPad 3
NI Audio8DJ
2x Kontrol X1s
Sennheiser HD 25 II
Diverse USB Sticks met muziek.
1HD van 1TB 2,5 schijf. Werkt perfect i.c.m Traktor.?
2x SD kaart een met instelingen voor mijn Remix1000 en met Rekordbox Content er op CDJ2000.
Lan Kabel
Diverse USB kabels
Diverse RCA kabels
Timecode CDs
1 gevoede USB hub.?
Laptop, USBHub, IPad en iPhone adaptors.?
En een kleine stekerdoos.?
Deo en een Geurtje.?
Maglite

Dat is wat ik altijd bij me heb als ik ga draaien.

He Dolivieira en uiteraard de anderen die ongeveer deze gear bij zich hebben.

Je hebt zoals meerdere hier natuurlijk best wat spullen bij je die aangesloten dienen te worden.
Ik heb dat ook altijd.
Maar hoe doe je dat als je tussen twee DJ's inzit ? Vaak heb je dan niet de tijd om alles even rustig aan te sluiten, om te pluggen, stroom te zoeken etc...en ik wil de Dj voor me niet in de weg zitten.?

Of draai je altijd op dezelfde locatie ?

?

Dolivieira    posted on 05-08-2012 21:30
Als ik timecode draai sluit ik eerst mijn laptop en mijn Kontrol X1 en audio8DJ aan. Laat ik de RCA kabels los liggen tot dat ik ga draaien. Dan sluit ik de vrijgekomen CDJ aan de Audio8DJ en dan mix ik mijn plaat in. Zodra die plaat loopt sluit ik de andere CDJ aan mijn Audio8DJ. Nu met de update van Traktor hoef ik alleen direct de CDJs op mijn USB hub link drukken CDJ op A of B zetten en draaien maar. Je moet op een gegeven moment van je spullen aan kunnen en snel kunnen aansluiten . En weten wat je doet. Op sommige partys staan 2 DJ sets en dan gaat het makkelijker want dan kan je op je gemak aansluiten. Ook heel belangrijk is ruim op tijd komen. Half uurtje heb je minstens. En als je klaar ben is het eerste wat je doet de CDJ lostrekken waar je de een nalaaste plaat heb gedraait lostrekken en in orginele staat terug brengen zodat de DJ na jou kan beginnen. Zodra hij zij eerste plaat draait trek dan de 2 los en breng die ook in orginele staat. Bij de DJM850 en DJM900 nexus gaat het nog makkelijker. Usb aansluiten, timecode cds in de spelers en draaien maar. Probeer altijd wel je dingen op of af te bouwen zonder dat je de DJ die voor en na je te veel hindert. Kan dat niet dan is het altijd het beste op genoeg USBstickjes ?of SDkaarten bij te hebben voor het geval dat.
User edit by Dolivieira on 05-08-2012 @ 21:42:24 (95%)
Gerdo    posted on 06-08-2012 17:39
Het ligt er voor mij aan waar ik moet draaien wat ik meeneem. Als ik moet draaien in de kroeg waar ik elke 2 weken draai, neem een UDG map van 280 cd's en een slappa map van 240 cd's, een ledlampje, HDJ1000. Als ik met mijn drive-in draai heb ik nog een UDG map bij van 280 cd's en 2 USB sticks voor in mijn 850's.
djmstr223    posted on 06-08-2012 20:08
Ik gebruik een standaart sportas waar 2 240cd mappen in zitten, Mijn hd25 en hdj2000. Vaak heb ik ook een handdoek en een extra shirt mee. Als ik met mijn eigen cdj's moet draaien heb ik er ook altijd een macbook pro bij om tracktor te draaien ivm verzoek nummers Happy, laughing
www.bramvanbergen.nl
XMatiC    posted on 07-08-2012 14:04
In mijn DJ tas:
?
- Laptop
- Laptop oplader.
- Serato
- Timecode CD's
- Cinch kabels
- Laptop stand
- Deodorant
- Gehoorbescherming
- Naamkaartjes
- Pioneer HDJ 2000
?
Deze ga ik eens gebruiken als Check List! Winking my eye
?
- EDIT..
Zo, bijna m'n HP vergeten..
www.youtube.com/LennertDJ
User edit by XMatiC on 07-08-2012 @ 15:51:59 (41%)

79 Users online: 10 Guests (69 Unknown)
Pages generated today : 28.975
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.636.726