poster: lovelvanoerle
Als wij nou van tevoren melden dat alleen 16 jarige mogen drinken en die krijgen allemaal een bandje om, en daar zetten we dus bij als kinder jonger dan 16 ook drinken via oudere vrienden is dat op eigen risico als er iets gebeurd zijn wij niet verantwoordelijk. |
Poster: DeafDJ
kan niet met dit soort bandjes
Poster: DecomWat ze op mijn oude school altijd deden is een brief sturen naar elke leerling waarin staat dat er na 24:00 uur alchohol geschonken word en dat er dus maar gekeken moest worden hoe laat ze hun zoon/dochter op kwamen halen...
dit is alles behalve een waterdicht systeem... maar je hebt iig geen verantwoordelijkheid meer als organisatie.
zal het nog 1 keer uitleggen aan iedereen....wanneer er iemand die nog geen 16 is betrapt word door de politie als hij bier aan het drinken is dan is de organisatie schuldig omdat die hier toezicht op moeten houden...ook al heeft de school een brief gestuurd, dit is geen vrijwaarding van wat er gebeurd... dus als de school een brief stuurd naar iedereen dat er na 1 uur coke gesnove mag worden dan mag dat ook?stel iemand overvalt een bank en hij wordt aangehouden en laat een brief zien van een agent, die in die brief zegt dat de overvaller de bank mag beroven.... dan mag dat ook nog steeds niet...iedereen die een openbaar feest organiseerd (school is openbaar) mag geen drank aan minderjarige schenken, en moet erop toezien dat er ook geen drank wordt weg gegeven aan minderjarige
Poster: Geryhow es even, wie zegt dat het hier over een staatsschool gaat.Ik weet niet hoe het innederland zit, maar hier in Belgie zijn er veel onafhankelijke scholen.En waarom zou je in een school geen privé fuif kunnen/mogen geven.Je kan toch immers ook een parochie zaal huren voor een besloten evenement ...
daar ga ik wel van uit want er zijn niet zo heel weinig geprivatiseerde scholen in nederland, en dan nog moet je je aan de leeftijds catagorie houden van 16 jaar...en in nederland mag je als het goed is geen prive feesten houden in overheids gebouwen, tenzij je een belangrijk iemand met een belangrijk feest bent (koninklijke familie)en een parochie zaal is niet van de staat/ overheid omdat dat bij de kerk hoort en de kerk is een losstaande instantie, en die krijgt hooguit subsidie van het rijk maar is geen overheids gebouw... je moet dus niet zomaar aannemen dat een openbaar gebouw (kerk) ook meteen een overheids gebouw is.
Poster: djmamo
daar ga ik wel van uit want er zijn niet zo heel weinig geprivatiseerde scholen in nederland, en dan nog moet je je aan de leeftijds catagorie houden van 16 jaar...en in nederland mag je als het goed is geen prive feesten houden in overheids gebouwen, tenzij je een belangrijk iemand met een belangrijk feest bent (koninklijke familie)en een parochie zaal is niet van de staat/ overheid omdat dat bij de kerk hoort en de kerk is een losstaande instantie, en die krijgt hooguit subsidie van het rijk maar is geen overheids gebouw... je moet dus niet zomaar aannemen dat een openbaar gebouw (kerk) ook meteen een overheids gebouw is.