Schoolfeest voor goede doel!! (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

LovelvanOerle    posted on 08-02-2006 14:37
Hallo, wij hebben op school een zogenaamde 3e wereld dag waarbij we geld inzamelen voor het goede doel, heel de dag door. Nu dachten ik en een paar mensen met wie ik samen vaak dingen organiseer, waaronder feesten, waarom geen feest voor het goede doel. Nou we zijn dus al heel ver wat betreft regelen en dergelijke, maar omdat het eigenlijk een feest is voor bovenbouw en de 3e klas willen we mensen die jonger zijn dan 16 ook binnenlaten. Maar omdat deze geen alcohol mogen drinken zitten we dus met het probleem, hoe regelen we dat ze dat niet doen. We weten wel dat dit onmogelijk is om het helemaal tegen te houden, maar hoe maken we het zo, dat het gewoon erg lastig wordt.

Alvast bedankt

What do you think about Schoolfeest voor goede doel!! ??

Vote :   

Nvie    posted on 08-02-2006 22:33
Klinkt niet agressief... ik ben overtuigd Happy, laughing
djmamo    posted on 09-02-2006 01:23

poster: lovelvanoerle

Als wij nou van tevoren melden dat alleen 16 jarige mogen drinken en die krijgen allemaal een bandje om, en daar zetten we dus bij als kinder jonger dan 16 ook drinken via oudere vrienden is dat op eigen risico als er iets gebeurd zijn wij niet verantwoordelijk.

ook dan ben je nog altijd verantwoordelijk, omdat je een feest organiseerd en dan is de organisatie verantwoordelijk voor eventuele ongevallen.. en moet dit soort dingen dus tegen gaan.

ook is het gewoon bij de wet vast gelegd dat het niet mag, en als je controle krijgt ben je zekeer nat, en dat kost een hele buit centen.

ik geloof dat je zelfs nog in een straal van een aantal meter verantwoordelijk bent, dus als iemand met zijn zatte kop de heg sloopt van de buurman van school en hij kan dit bewijzen dan is diegene die de heg sloopt en school verantwoordelijk en moeten allebei voor de kosten opdraaien...

en je loopt de kans om geen feest meer te mogen organiseren, zeker niet als er iemand onder de 16 word aangehouden met drank op.

www.moonentertainment.nl
djmamo    posted on 09-02-2006 01:31
Poster: DeafDJ
kan niet met dit soort bandjes Winking my eye

ook kan het nog altijd dat wanneer iemand een bandje heeft met 16+ en dus 16 of ouder is hij bier kan gaan halen voor jongeren die nog geen 16 zijn.

voorbeeld: 16+ loopt naar de bar laat bandje zien en vraagt 4 bier, en hij krijgt 4 bier omdat hij een 16+ bandje heeft dus bier mag drinken.

vervolgens loopt hij met zijn bier naar een tafel waar 3 jongeren staan die nog geen 16 zijn en geeft aan hun zijn 3 bier.. dus het kan nog wel ook met bandjes

www.moonentertainment.nl
DJ-Poort    posted on 09-02-2006 10:50
voor dat ze bestellen een ID Kaart Vragen.

geen ID kaart of geen 16? GEEN BIER:P!

Camino    posted on 09-02-2006 12:51
ik had het over bandjes overdragen eigenlijk... Maar de scenario dat je beschrijft is echt onvermeidelijk... tenzij je echt "inspecteurs" of zo hebt die iedereen in de zaal checked en niet alleen aan de bar... maar of dat nou goed voor de sfeer is?
djmamo    posted on 09-02-2006 13:32
ja en dat ben je eigenlijk verplicht te doen als en "minderjarige" zijn
www.moonentertainment.nl
Decom    posted on 09-02-2006 14:55
Wat ze op mijn oude school altijd deden is een brief sturen naar elke leerling waarin staat dat er na 24:00 uur alchohol geschonken word en dat er dus maar gekeken moest worden hoe laat ze hun zoon/dochter op kwamen halen...

dit is alles behalve een waterdicht systeem... maar je hebt iig geen verantwoordelijkheid meer als organisatie.

Toch lijkt mij het bandjes systeem het allerbeste... die dingen kosten geen drol.. je maakt gewoon een punt waar 16 plussers terecht kunnen voor een bandje op vertoon van hun legitimatiebewijs ... op die manier kan er goed gekeken worden naar het ID bewijs en zullen valse ID's eerder herkend worden dan aan de bar.

Valt trouwens ook wel op als je een biertje vast hebt zonder bandje
(btje kinderachtig om zo te gaan controleren maar je hebt hier ook te maken met tja ... kinderen)

djmamo    posted on 09-02-2006 15:56
Poster: Decom
Wat ze op mijn oude school altijd deden is een brief sturen naar elke leerling waarin staat dat er na 24:00 uur alchohol geschonken word en dat er dus maar gekeken moest worden hoe laat ze hun zoon/dochter op kwamen halen...

dit is alles behalve een waterdicht systeem... maar je hebt iig geen verantwoordelijkheid meer als organisatie.

zal het nog 1 keer uitleggen aan iedereen....
wanneer er iemand die nog geen 16 is betrapt word door de politie als hij bier aan het drinken is dan is de organisatie schuldig omdat die hier toezicht op moeten houden...
ook al heeft de school een brief gestuurd, dit is geen vrijwaarding van wat er gebeurd... dus als de school een brief stuurd naar iedereen dat er na 1 uur coke gesnove mag worden dan mag dat ook?
stel iemand overvalt een bank en hij wordt aangehouden en laat een brief zien van een agent, die in die brief zegt dat de overvaller de bank mag beroven.... dan mag dat ook nog steeds niet...
iedereen die een openbaar feest organiseerd (school is openbaar) mag geen drank aan minderjarige schenken, en moet erop toezien dat er ook geen drank wordt weg gegeven aan minderjarige
www.moonentertainment.nl
Nvie    posted on 09-02-2006 16:14
Tsja... eigenlijk is de enige echte oplossing dan: iedereen niet
djmamo    posted on 09-02-2006 16:18
nee je moet gewoon zorgen dat je 2 a 3 personen hebt die er op toe zien...
www.moonentertainment.nl
Gery    posted on 09-02-2006 16:24
"Privé fuif" enkel op uitnodiging.

natuurlijk deel je die uitnodigingen rond aan iedereen die er wil...

Geen openbaar feest, verantwoordelijkheid ligt niet bij de school of organisators.

Eventueel nog gecombineerd met het polsbandjes systeem

wat ook nog kan helpen is één pint per persoon.

DJ - Producer
djmamo    posted on 09-02-2006 16:52
maar dan is het nog anders want het blijft een school--- overheids gebouw....
www.moonentertainment.nl
Decom    posted on 09-02-2006 16:55
idd het betreffende schoolfeest was geen openbaar feest ... je moet op die school zitten anders kom je er niet binnen... die brief was tevens een uitnodiging.
djmamo    posted on 09-02-2006 17:00
snap het ff dat je in een overheids gebouw geen besloten feesten kan/mag houden.... en dan kom je toch weer terug op de 16 jaar regeling
www.moonentertainment.nl
Gery    posted on 09-02-2006 17:19
how es even, wie zegt dat het hier over een staatsschool gaat.

Ik weet niet hoe het innederland zit, maar hier in Belgie zijn er veel onafhankelijke scholen.

En waarom zou je in een school geen privé fuif kunnen/mogen geven.

Je kan toch immers ook een parochie zaal huren voor een besloten evenement ...

DJ - Producer
Rens    posted on 09-02-2006 17:32
bij ons op school hebben ze ook van die polsbandjes, het vorige schoolfeest is het helemaal uit de hand gelopen ondanks dat ze van die polsbandjes hadden. Het is zelfs zo ver gekomen dat het hele feest is afgelast omdat er te veel 3e klassers (meeste leerlingen onder 16) gezopen hadden. Ik heb zelf ook genoeg bier gekregen ondanks dat ik 15 (bijna 16 ben). Ik wil dus eigenlijk zeggen dat polsbandjes niet altijd een goede oplossing is. Een andere oplossing weet ik helaas ook niet
djmamo    posted on 09-02-2006 18:21
Poster: Gery
how es even, wie zegt dat het hier over een staatsschool gaat.

Ik weet niet hoe het innederland zit, maar hier in Belgie zijn er veel onafhankelijke scholen.

En waarom zou je in een school geen privé fuif kunnen/mogen geven.

Je kan toch immers ook een parochie zaal huren voor een besloten evenement ...

daar ga ik wel van uit want er zijn niet zo heel weinig geprivatiseerde scholen in nederland, en dan nog moet je je aan de leeftijds catagorie houden van 16 jaar...

en in nederland mag je als het goed is geen prive feesten houden in overheids gebouwen, tenzij je een belangrijk iemand met een belangrijk feest bent (koninklijke familie)

en een parochie zaal is niet van de staat/ overheid omdat dat bij de kerk hoort en de kerk is een losstaande instantie, en die krijgt hooguit subsidie van het rijk maar is geen overheids gebouw... je moet dus niet zomaar aannemen dat een openbaar gebouw (kerk) ook meteen een overheids gebouw is.

www.moonentertainment.nl
Nvie    posted on 09-02-2006 18:46
Poster: djmamo

daar ga ik wel van uit want er zijn niet zo heel weinig geprivatiseerde scholen in nederland, en dan nog moet je je aan de leeftijds catagorie houden van 16 jaar...

en in nederland mag je als het goed is geen prive feesten houden in overheids gebouwen, tenzij je een belangrijk iemand met een belangrijk feest bent (koninklijke familie)

en een parochie zaal is niet van de staat/ overheid omdat dat bij de kerk hoort en de kerk is een losstaande instantie, en die krijgt hooguit subsidie van het rijk maar is geen overheids gebouw... je moet dus niet zomaar aannemen dat een openbaar gebouw (kerk) ook meteen een overheids gebouw is.

Maar als de school geprivatiseerd is, is er geen overheidsgebouw. Of zie ik dat verkeerd?
Jorrit    posted on 09-02-2006 19:58
Dat is helemaal correct! Winking my eye
Camino    posted on 09-02-2006 20:24
als je alcohol schenkt aan minderjarigen ben je aansprakelijk... openbaar of niet.
_Ivan_    posted on 09-02-2006 20:59
hoi,

Wij zijn als groep ook bezig opschool met zelf feesten organiseren.

Afgelopen januari is er een "new-years party" geweest daar hebben we met een polsbandjes systeem gewerkt dit werkt goed. Maar je kunt nooit alles voorkomen.

Meer info : www.ccny.tk

of mail

Ivan

Feel&.Celebrate.Life!
Camino    posted on 09-02-2006 21:17
@ ivan: ziet er een leuk feest uit! hoeveel mensen waren er dan gekomen?
_Ivan_    posted on 09-02-2006 21:18
@ deafdj ik geloof dat we zo'n 900 bezoekers hadden er was maar een bepaald aantal kaartjes vrij i.v.m. brandveiligheidvoorschriften etc etc. We hadden ook een band er bij en dat wisselden we dan af... was groot succes volgend jaar weer
Feel&.Celebrate.Life!
Gery    posted on 09-02-2006 21:23
als je helemaal zeker wil zijn maak er dan een alcohol vrij feest van e.

Er zijn een hele hoop lekkere non-alcoholishe cocktails die je reeds op voorhand kan bereiden. of eventueel alcohol vrij bier..

DJ - Producer
_Ivan_    posted on 09-02-2006 21:24
whaha:p dat kan ook daar had ik nog niej aan gedachtWinking my eye

Feel&.Celebrate.Life!

235 Users online: 114 Guests (121 Unknown)
Pages generated today : 18.061
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.711.452