Schoolfeest voor goede doel!! (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

LovelvanOerle    posted on 08-02-2006 14:37
Hallo, wij hebben op school een zogenaamde 3e wereld dag waarbij we geld inzamelen voor het goede doel, heel de dag door. Nu dachten ik en een paar mensen met wie ik samen vaak dingen organiseer, waaronder feesten, waarom geen feest voor het goede doel. Nou we zijn dus al heel ver wat betreft regelen en dergelijke, maar omdat het eigenlijk een feest is voor bovenbouw en de 3e klas willen we mensen die jonger zijn dan 16 ook binnenlaten. Maar omdat deze geen alcohol mogen drinken zitten we dus met het probleem, hoe regelen we dat ze dat niet doen. We weten wel dat dit onmogelijk is om het helemaal tegen te houden, maar hoe maken we het zo, dat het gewoon erg lastig wordt.

Alvast bedankt

What do you think about Schoolfeest voor goede doel!! ??

Vote :   

Bastian    posted on 08-02-2006 14:45
misschien is de id-kaart een ideeWinking my eye
Illusion    posted on 08-02-2006 15:08
jah inderdaad. Een id kaar, of legimitatie, die ze moeten laten zien. Als je bijv. denkt dat die ene jonger is dan 16, vraag je hem om zijn idee.

Trouwens wel een leuk idee om een feest voor een goed doel te doen. Hebben wij ook al eens gedaan.

22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
djmamo    posted on 08-02-2006 15:08
ja bij binnenkomst een id kaart laten zien... geen kopie.. en als ze dan jonger zijn dan 16 geef je ze een groenbandje en als ze ouder zijn dan 16 bijv. een blauwe

en dan moet je van die party bandjes pakken, dat zijn van die geplastificeerde met een soort vis graat sluiting, en als je deze gewoon omdoet dan kun je deze alleen maar losknippen of trekken, en als iemand geen bandje om heeft dan mag deze ook geen alchol....

www.moonentertainment.nl
Camino    posted on 08-02-2006 15:24
wat ik ook al wel gezien heb is een soort armband. dan check je tevoren ID kaarten, en iedereen die boven de 18 is krijgt een soort papieren armband, dat je niet loskrijgt zonder hem te scheuren. Is wel een effectief systeem. ik weet niet waar je ze kan kopen, maar moet niet al te moeilijk zijn. echt duur zijn ze ook niet lijkt me...

[je was te snel voor me weer eens :P]
User edit by Camino on 08-02-2006 @ 15:25:20 (12%)
Jorrit    posted on 08-02-2006 15:28

Maar omdat deze geen alcohol mogen drinken zitten we dus met het probleem, hoe regelen we dat ze dat niet doen. We weten wel dat dit onmogelijk is om het helemaal tegen te houden, maar hoe maken we het zo, dat het gewoon erg lastig wordt.

heel simpel: zoals gezegt: bandjes systeem Winking my eye
En als dat te duur is, 2 gescheiden feesten? :P
Camino    posted on 08-02-2006 15:33
of anders; nogal kinderachtig maar werkt wel... een stempel. iedereen die over de 16 is krijgt en stempel op hun hand.

Jorrit    posted on 08-02-2006 15:37
En toen gingen ze hun handen wassen...

Erg onhandig voor de mensen achter de bar...
Dj_T.im    posted on 08-02-2006 15:40
ag laat die kinders onder de 16 gwoon ook drinken,,

djdinaio    posted on 08-02-2006 15:42
dat kan je niet tegenhouden...

dan vragen ze aan een bovenbouwer die ze kennen of zij het even voor heb willen halen... dan is hun probleem ook weer opgelost... tenzij je zo'n strenge preventie hebt dat ze dat soort dingen niet kunnen doen...

en heb je toevallig niet nog (meer) dj's nodig... er zijn er hier genoeg (toch jongens ) die er misschien wel willen draaien...
User edit by djdinaio on 08-02-2006 @ 15:43:46 (53%)
Jorrit    posted on 08-02-2006 15:45
Poster: DJ-DC

Sorry?
Camino    posted on 08-02-2006 15:50
@jorrit: kom wel eens in een tent in den haag waar je entree betaalt, en dan een stempel als bewijs krijgt. en geloof mij; die stempel zit meestal maandag nog op je handen, hoe hard je ook maar probeert hem er af te krijgen.

@ djdinaio: je hebt gelijk, en natuurlijk gebeurd dat wel, maar dan ben jij toch niet even aansprakelijk. Stel je voor; als een 14jarige alcohol vergiftiging krijgt, kan je je veel makkelijker verdedigen tegen ouders e.d. als de alcohol van een vriend kwam en niet van de bar zelf...

Jorrit    posted on 08-02-2006 15:54

@jorrit: kom wel eens in een tent in den haag waar je entree betaalt, en dan een stempel als bewijs krijgt. en geloof mij; die stempel zit meestal maandag nog op je handen, hoe hard je ook maar probeert hem er af te krijgen.

en dat vind jij leuk? Winking my eye
Ik denk toch dat bandjes beter is... 
Camino    posted on 08-02-2006 15:58
haha ja tuurlijk zijn bandjes beter... maar als je een goedkope oplossing nodig hebt, of niet aan die bandjes kan komen, is dit nog altijd te doen.
djmamo    posted on 08-02-2006 17:29
Poster: DeafDJ

@ djdinaio: je hebt gelijk, en natuurlijk gebeurd dat wel, maar dan ben jij toch niet even aansprakelijk. Stel je voor; als een 14jarige alcohol vergiftiging krijgt, kan je je veel makkelijker verdedigen tegen ouders e.d. als de alcohol van een vriend kwam en niet van de bar zelf...

stel dat iemand van 14 of van 15 een alchol vergiftiging krijgt is de school wel aanspraakelijk omdat het feest van hun uit wordt georganiseerd en hun dus automatisch eindverantwoordelijk zijn...

dus zou zo iets gebeuren dan heb je geen poot om op te staan, want het mag gewoon niet. en daarom zou ik zorgen voor controle

het organiseren van een feest is niet zo heel erg makkelijk zoals iedereen denkt

voor als je polsbandjes wilt http://www.polsbandje.nl/
www.moonentertainment.nl
User edit by djmamo on 08-02-2006 @ 17:30:48 (10%)
robbert    posted on 08-02-2006 18:17
Poster: DJ-DC

`

Ja DC, dat jij nog geen 16 bent en toch drinkt is geen excuus he.

djmamo    posted on 08-02-2006 18:35
oke ik ben ookniet zo flauw, maar van de wet mag het niet eerder, maar wie dronk er al niet eerder bier voor z'n 16? ik denk dat het er toch wel een paar zijn
www.moonentertainment.nl
dj-nick    posted on 08-02-2006 20:21
ik zou gewoon van die bandjes laten maken

16+ blauw en -16 roze maar je zal altijd blijven hebben dat de mensen van 16+

het aan de minder jarige geven

Camino    posted on 08-02-2006 21:01
Poster: dj-nick

je zal altijd blijven hebben dat de mensen van 16+

het aan de minder jarige geven

kan niet met dit soort bandjes Winking my eye
User edit by Camino on 08-02-2006 @ 21:02:43 (18%)
LovelvanOerle    posted on 08-02-2006 21:12
Als wij nou van tevoren melden dat alleen 16 jarige mogen drinken en die krijgen allemaal een bandje om, en daar zetten we dus bij als kinder jonger dan 16 ook drinken via oudere vrienden is dat op eigen risico als er iets gebeurd zijn wij niet verantwoordelijk.

Lukaz    posted on 08-02-2006 21:19
ik ben het met DJ-DC eens:P (gek ehWinking my eye) maar als het moet dan moet het,, :P het bandjes-manier word altijd wel gebruikt ik zou daar voor gaan ook geen gëauwhoer bij de bar geen groen bandje? geen drank.. makkelijk jah..
Nvie    posted on 08-02-2006 21:29
Waarom niet gewoon zoals eerder gezegd het welbekende ID? Het is verplicht, is onvervalsbaar en je kunt er zo op aflezen welke leeftijd iemand heeft.
Jorrit    posted on 08-02-2006 21:34
Omdat als je elke keer aan de bar iemand id moet vragen je minstens 24 taps nodig heb (bij wijze van spreke)
Verder komt er dan weer gezeur bij of een kopie van een id gebruikt mag worden etc.
Mod edit by Jorrit on 08-02-2006 21:35 (78%)
Nvie    posted on 08-02-2006 21:37
Poster: Jorrit
Omdat als je elke keer aan de bar iemand id moet vragen je minstens 24 taps nodig heb (bij wijze van spreke)
Verder komt er dan weer gezeur bij of een kopie van een id gebruikt mag worden etc.

Dus? Je moet zowiezow je protomonee al trekken om te betalen, bij mij zit m'n ID gewoon naast het geld Confused
Jorrit    posted on 08-02-2006 21:42
het duurt (te) lang om in het donker die cijfertjes te gaan bekijken. Een bandje is kwestie van kleur onderscheiden.
Camino    posted on 08-02-2006 21:46
ID niet te vervalsen? hahaha moet je maar eens weten hoeveel mensen bij ons op school een valse hebben om clubs binnen te mogen komen en zo... je kan echt het verschil tussen echte en valse niet zien. Maar ik moet jorrit toch wel gelijk geven... het duurt veel te lang met ID; niet alleen het uithalen van ID, maar ook telkens kijken of ze inderdaad wel 16 zijn. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het geen goed systeem is. en heb je trouwens gezien wat die bandjes kosten? 15 euro voor 100 of zo... zou het daar echt niet voor laten zitten.

(klinkt dit agressief? is namelijk niet de bedoeling...)

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

199 Users online: 129 Guests (70 Unknown)
Pages generated today : 13.532
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.706.923

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
2001 © 2025Terms of Use