Wie heeft MountainLion al geinstaleerd??? (5/6)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Dolivieira    posted on 25-07-2012 23:37
Zoals de topic al vermeld. Wie heeft MountainLion al op zijn Mac staan en hoe reageerd ander software als Traktor, Serato, Ableton, Flstudio enz enz. Ik wil dat weten of het al werkt met ander software voordat ik ga upgraden. Toen bij Lion was er veel problemen met werking van ander software. Is het verstandig om te wachtenConfused Ik hoor het graag. En ik denk dat er andere Mac gebruikers die met hetzelfde gevoel zitten ook met die vraag zitten.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s

What do you think about Wie heeft MountainLion al geinstaleerd??? ??

Vote :   2 members like this  

Didier82    posted on 16-08-2012 22:00
Vandaag nieuwe macbook pro gekocht, omdat macbook white aan vervanging toe is. Op de macbook pro staat al Lion, dus downgraden is niet echt een optie. Net de S4 op de Lion aangesloten en je raadt het al, een hele hoop geknetter en geruis.

Morgen kan ik als noodoplossing nog draaien met de white, maar die gaat maandag de deur uit. Volgende week zaterdag ook weer een setje opstaan, ben benieuwd of ik Lion en S4 aan het draaien krijg?

HELLUP!?!?!? Heeft iemand een oplossing???

UPDATE!
Ik heb net 'Traktor Kontrol S4 Driver 2.5.1 Mac - Public Beta' van 25.07.2012 gedownload via de website van Native Instruments, nu werkt het wel! Helaas een BETA versie, ik ben benieuwd hoe betrouwbaar deze is??Cry
User edit by Didier82 on 16-08-2012 @ 22:38:07 (47%)
juhteduh    posted on 16-08-2012 23:41
Poster: Didier82
Vandaag nieuwe macbook pro gekocht, omdat macbook white aan vervanging toe is. Op de macbook pro staat al Lion, dus downgraden is niet echt een optie. Net de S4 op de Lion aangesloten en je raadt het al, een hele hoop geknetter en geruis.

Morgen kan ik als noodoplossing nog draaien met de white, maar die gaat maandag de deur uit. Volgende week zaterdag ook weer een setje opstaan, ben benieuwd of ik Lion en S4 aan het draaien krijg?

UPDATE!
Ik heb net 'Traktor Kontrol S4 Driver 2.5.1 Mac - Public Beta' van 25.07.2012 gedownload via de website van Native Instruments, nu werkt het wel! Helaas een BETA versie, ik ben benieuwd hoe betrouwbaar deze is??Cry

Ik had dus hetzelfde probleem. Beta versie gedownload en probleem was over. Wel even kijken naar je instellingen want geluidskwaliteit was bagger.

anciano    posted on 17-08-2012 02:26
Poster: juhteduh
Ik had dus hetzelfde probleem. Beta versie gedownload en probleem was over. Wel even kijken naar je instellingen want geluidskwaliteit was bagger.

Beste Juhteduh,

Hoe heb jij je geluidinstellingen staan? Ik heb een Macbook Pro en een S4
TnxCry
djcanta    posted on 17-08-2012 07:22
die beta driver heeft bij mij ook 't probleem opgelost Happy, laughing ik merk alleen wel dat de tracks nu niet netjes even hard uitsturen. Dus nog even wat dingen opzoeken en instellen en dan is dat ook opgelost.
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
Luxx    posted on 17-08-2012 15:15

UPDATE!

hoezo geeft de S4 problemen met Lion? je zou toch verwachten dat zulke hardware wel werkt met 1 jaar oude OS x versie
www.mothermusic.nl
LilQuint    posted on 17-08-2012 15:19
Poster: Luxx
hoezo geeft de S4 problemen met Lion? je zou toch verwachten dat zulke hardware wel werkt met 1 jaar oude OS x versie

Ik gok dat hij Mountain Lion bedoeld :P
Didier82    posted on 17-08-2012 21:39
Tis idd mountain Lion, sorry voor onduidelijkheid.

Merk nu dat ik soms geen (hot)cue-punt kan instellen. Dan
springt hij naar een punt dat traktor zelf als cue-punt?
betiteld.

De beta versie is dus niet geheel foutloos...
User edit by Didier82 on 17-08-2012 @ 21:41:50 (53%)
djcanta    posted on 17-08-2012 23:43
snap/quantize !!! Happy, laughing let maar op je beatgrids
Didier82    posted on 18-08-2012 04:58
Poster: djcanta
snap/quantize !!! Happy, laughing let maar op je beatgrids

Bedankt voor de tip, ik ga het morgen eens proberen. 23u wakker nu, dus lekker slapen.
Het rare was dat bij sommige nummers de (hot)cue instellen goed ging en bij sommige nummers niet.

Nog 1 vervelend ding: enorme vertraging op de microfoon?! Alles wat je zegt heeft een halve seconde vertraging.
Dat was niet het geval met de oud OSX icm S4.
djcanta    posted on 19-08-2012 10:28
ik sluit de mic nooit aan op de S4, altijd op de main mixer.. DJM of LPM.
Didier82    posted on 20-08-2012 08:12
ik sluit de mic nooit aan op de S4, altijd op de main mixer.. DJM of LPM.

Ik heb nog een Xone:62 liggen, dus tijdelijk is dat wel een optie. Maar om nou telkens een extra mixer mee te moeten slepen
om de microfoon aan te kunnen sluiten, dat is niet handig...?Cool

We zullen geduld moeten hebben tot NI met een update komt, heeft niemand hier inside information over? Embarassed
djcanta    posted on 20-08-2012 09:19
trouwens... waar ik afgelopen weekend achter kwam is dat er een hoop instellingen weer default stonden. Dus wellicht dat je 'Multicore processing' vinkje nog niet aan staat.
djcanta    posted on 21-08-2012 16:48
Ik ga vanavond Rekordbox updaten!
http://rekordbox.com/download/download.php?lang=en

1.6.2 is uit!!
Didier82    posted on 22-08-2012 09:15
trouwens... waar ik afgelopen weekend achter kwam is dat er een hoop instellingen weer default stonden. Dus wellicht dat je 'Multicore processing' vinkje nog niet aan staat.

Waar vind ik die setting?
djcanta    posted on 22-08-2012 10:32
gewoon je lijstje doorlopen dan zie je vanzelf dat lege hokje staan.. even aanvinken en hup gaan. Traktor werkt dan weer zo snel als 't zou moeten. Scheelt wel veel met een i7, of ie 1 of meer cores gebruikt. Zeker wanneer je Advanced HID gebruikt op meerdere CDJ's en een iTunes Bridge gebruikt is dit wel een must.
anciano    posted on 22-08-2012 21:21
Ben terug gegaan met mijn Macbook Pro naar Lion! Traktor pro, S4 etc.. draaien weer lekker.
Jeffro    posted on 22-08-2012 21:24
reason werkt prima! heb techhouse samples gekocht. hier het resultaat !
?
?
Jeffro    posted on 22-08-2012 21:25
ho srry! verkeerde topicCry
djcanta    posted on 23-08-2012 16:08
Poster: anciano
Ben terug gegaan met mijn Macbook Pro naar Lion! Traktor pro, S4 etc.. draaien weer lekker.

waarom terug naar Lion? Bij mij draait Traktor Pro icm S4 / CDJ900 / CDJ2000 perfect hoor!

je hebt alleen voor de S4 de beta drivers nodig.
Sebasz    posted on 23-08-2012 17:37
vandaag is 10.8.1 uitgekomen, mensen al geupdate?
Didier82    posted on 25-08-2012 19:36
gewoon je lijstje doorlopen dan zie je vanzelf dat lege hokje staan.. even aanvinken en hup gaan. Traktor werkt dan weer zo snel als 't zou moeten. Scheelt wel veel met een i7, of ie 1 of meer cores gebruikt. Zeker wanneer je Advanced HID gebruikt op meerdere CDJ's en een iTunes Bridge gebruikt is dit wel een must.

Zou je iets specifieker willen zijn, want ik kan de setting namelijk niet vinden? Wellicht omdat ik gebruik maak van 'Traktor Pro S4' ?ipv de gewone 'Traktor Pro'? Ik gebruik de S4 als player, geen pioneers.
djcanta    posted on 25-08-2012 21:33
in je settings bij AUDIO SETUP, onderaan... dus 't eerste tab-veld wat je tegen komt! Vanaf Traktor 2.1.2 volgens mij al ondersteund! 'ENABLE MULTI-CORE PROCESSING SUPPORT' staat er bij.
Dolivieira    posted on 25-09-2012 16:16
1 member likes this  Mountain lion er op gezet. En alles werkt.
Didier82    posted on 27-09-2012 16:59
Terug van vakantie... Nieuw probleem:

Wanneer ik de jogwheel van de Deck A gebruik, springt de pitch (tempo) naar -100 procent en stopt hij dus met spelen.
Iemand enig idee hoe dit op te lossen is? Ik heb morgen een optreden gepland staan dus zit een beetje met mijn handen in het haar... Sad

Ik heb de laptop herstart, de drivers al opnieuw geinstalleerd, de S4 opnieuw geinstalleerd, het linker deck gerestored, opnieuw gecalibreerd, het jogwheel eraf gehaald.. Niets helpt.

In 'pauze' ?stand kan ik de pitch wijzigen, maar zodra ik op play druk springt hij naar -100%. Op geen enkele manier is dit terug te krijgen naar 0%.

UPDATE:
andere USB poort gepakt en eens flink aan het jogwheel gedraaid, nu lijkt het goed te gaan? Native Instruments biedt helaas niet de betrouwbaarheid die ik gewend ben (pioneer).?Cool?Toch maar overstappen op de XDJ-AERO ?
User edit by Didier82 on 27-09-2012 @ 17:19:20 (100%)
Dolivieira    posted on 27-09-2012 18:02
Terug van vakantie... Nieuw probleem:

Wanneer ik de jogwheel van de Deck A gebruik, springt de pitch (tempo) naar -100 procent en stopt hij dus met spelen.
Iemand enig idee hoe dit op te lossen is? Ik heb morgen een optreden gepland staan dus zit een beetje met mijn handen in het haar... Sad

Ik heb de laptop herstart, de drivers al opnieuw geinstalleerd, de S4 opnieuw geinstalleerd, het linker deck gerestored, opnieuw gecalibreerd, het jogwheel eraf gehaald.. Niets helpt.

In 'pauze' ?stand kan ik de pitch wijzigen, maar zodra ik op play druk springt hij naar -100%. Op geen enkele manier is dit terug te krijgen naar 0%.

UPDATE:
andere USB poort gepakt en eens flink aan het jogwheel gedraaid, nu lijkt het goed te gaan? Native Instruments biedt helaas niet de betrouwbaarheid die ik gewend ben (pioneer).?Cool?Toch maar overstappen op de XDJ-AERO ?

hier kan je beter een nieuwe topic voor openen

261 Users online: AudioRelives & 15 Guests (245 Unknown)
Pages generated today : 9.363
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.487.364