Wie heeft MountainLion al geinstaleerd??? (4/6)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Dolivieira    posted on 25-07-2012 23:37
Zoals de topic al vermeld. Wie heeft MountainLion al op zijn Mac staan en hoe reageerd ander software als Traktor, Serato, Ableton, Flstudio enz enz. Ik wil dat weten of het al werkt met ander software voordat ik ga upgraden. Toen bij Lion was er veel problemen met werking van ander software. Is het verstandig om te wachtenConfused Ik hoor het graag. En ik denk dat er andere Mac gebruikers die met hetzelfde gevoel zitten ook met die vraag zitten.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s

What do you think about Wie heeft MountainLion al geinstaleerd??? ??

Vote :   2 members like this  

djcanta    posted on 05-08-2012 22:06
iMessage van de iPhone gaat via mijn telefoon nr. haar iMessage op haar iPhone gaan via haar tel nr. iMessage op haar macbook air als op mijn Macbook Pro zouden via dezelfde iTunes / Apple-ID gaan. Daar zie ik geen problemen in.

de upgrade van haar macbook air was een mailtje met een code. Die heb ik op haar Macbook ingegeven in de Appstore bij 't kopje 'inwisselen' dat stond zo ook in de mail van Apple. Toen ik mijn macbook wilde updaten in de Appstore klikte ik op 'KOPEN' maar ik kon niet betalen, ik hoefde ook niet te betalen. Niet mijn 'fout' lijkt me.?
We hebben ook bewust 1 Apple-ID zodat ik alle gekochte muziek makkelijk kan downloaden op haar macbook zonder het nog een x te hoeven aanschaffen. En zo geldt dat ook voor diverse Apps op de iPhone waaronder TomTom Europa.

Maargoed ik ben blij met de update! Mountain Lion is wel een vooruitgang. Al was 't gisteravond wel even een gekloot met beta-drivers voor m'n NI hardware.
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
Lead    posted on 06-08-2012 13:01
Wellicht inmiddels overvloedig omdat iedereen die Rekordbox gebruikt waarschijnlijk al de mail heeft gezien.... Maar ik heb dit weekend even geprobeerd om Rekordbox te gebruiken op Mountain Lion, maar dat kun je beter niet doen....

Rekordbox lijkt in principe te draaien, echter bij importeren van meer tracks gaat niet werken.... Heb verder exporteren niet geprobeert, maar hij loopt vast als je files importeerd...

Dus : Rekordbox gebruiken ---> NIET UPDATEN NAAR MOUNTAIN LION
Let the BASS be louder
Luxx    posted on 06-08-2012 13:04
ja dat is dus echt mega zuur. ik moet zaterdag op Boothstock festival draaien en ik heb geen manier nu om me set voor te bereiden
www.mothermusic.nl
Dolivieira    posted on 06-08-2012 13:30
Poster: Lead
Wellicht inmiddels overvloedig omdat iedereen die Rekordbox gebruikt waarschijnlijk al de mail heeft gezien.... Maar ik heb dit weekend even geprobeerd om Rekordbox te gebruiken op Mountain Lion, maar dat kun je beter niet doen....

Rekordbox lijkt in principe te draaien, echter bij importeren van meer tracks gaat niet werken.... Heb verder exporteren niet geprobeert, maar hij loopt vast als je files importeerd...

Kijk hier heb ik wat aan. Wachten aan op de update dus. Hebben mensen nog ervaring met Ableton en Nexus2 wil ik sie graag horen. ?

Lead heb trouwens Remixbox al geprobeert. Die heb ik namelijk ook op mijn MAC staan.
User edit by Dolivieira on 06-08-2012 @ 13:31:03 (14%)
Dolivieira    posted on 06-08-2012 13:32
Poster: Luxx
ja dat is dus echt mega zuur. ik moet zaterdag op Boothstock festival draaien en ik heb geen manier nu om me set voor te bereiden
 ?

Dat is de reden waarom ik nog steeds met meerdere computers hier in huis werk. Zowel Mac als windows.
User edit by Dolivieira on 06-08-2012 @ 17:00:06 (10%)
Sebasz    posted on 06-08-2012 14:14
Poster: Luxx

Vast wel een vriend / familie met een Windows pc / laptop. Ook daarom is het handig gewoon Windows naast je OSX te hebben draaien?Foot in Mouth
Pama    posted on 06-08-2012 20:06
Poster: Lead

En toch blijf ik het raar vinden dat ik totaal geen last hiervan ondervind. Vind dit probleem bij 99% van de mensen plaats, en ik heb ik net geluk met de update?
Preserving the core
LilQuint    posted on 06-08-2012 20:10
Ik heb een paar dagen terug ook geupdate, en bij mij werkt het ook gewoon? Ik heb donderdag nog tracks er in gezet en die avond er nog meer gedraait?
Pama    posted on 06-08-2012 20:18
Apple has released OS X Mountain Lion v10.8. Pioneer has been researching compatibility with OS X Mountain Lion v10.8 since its release.
As soon as we verified compatibility with our products, we will release compatibility information on this support site.
Currect software (Firmware, Driver and Application software) may not work with OS X Mountain Lion v10.8 properly at this moment
- Full functionality is not guaranteed with OS X Mountain Lion v10.8.

Bron: rekordbox.com

Er is dus een kans dat het niet goed werkt. Het kan dus voorkomen dat je geen last ondervindt.

Preserving the core
djcanta    posted on 06-08-2012 21:31
Wie heeft er al Advanced HID gedraaid met Pioneer icm Mountain Lion ?
Luxx    posted on 06-08-2012 21:43
ik heb net RekordBox gedownload, kan het niet eens installeren. the fuck
www.mothermusic.nl
Martullia    posted on 07-08-2012 02:53
En daarom heb ik geen mac wordt door te weinig gangbare software ondersteund Cool
Dolivieira    posted on 07-08-2012 12:13
Daarom upgrade ik mijn Mac pas als alles ondersteund wordt.
djcanta    posted on 07-08-2012 13:18
Goed plan Embarassed

en nu niet gaan zeggen met z'n allen dat Windows 't zo goed voor elkaar heeft als ze met een nieuw OS komen want dat is niet zo. Bij Microsoft kan je 't beste 10 jr wachten met updaten. Bij Mac OSX kan 't na een paar weken al.
Sebasz    posted on 07-08-2012 14:21
1 member likes this  
Poster: djcanta
Goed plan Embarassed

en nu niet gaan zeggen met z'n allen dat Windows 't zo goed voor elkaar heeft als ze met een nieuw OS komen want dat is niet zo. Bij Microsoft kan je 't beste 10 jr wachten met updaten. Bij Mac OSX kan 't na een paar weken al.

Ik verbaas me steeds meer aan het gebrek van intellect hier van de users. Altijd dingen roepen, maar nooit onderbouwen. Als je re?el naar de zaak kijkt, en zoals ik eerder al aangaf, werkt het tegenwoordig bij Microsoft prima out of the box. Updaten met Windows is geen probleem, je software blijft het tenminste doen. En bij Mac OS X tegenwoordig niet. De rollen zijn omgedraaid. Waar je vroeger met Windows last van allerlij vage bugs had heeft nu OS X daar klaarblijkelijk last van. Met Lion was het hetzelfde probleem.

Maar goed, wijsheid komt blijkbaar toch niet met de jaren?Embarassed
User edit by Sebasz on 07-08-2012 @ 14:22:48 (8%)
djcanta    posted on 07-08-2012 15:45
Daarom draaien de meeste bedrijven ook op Windows XP ... omdat 't beheer er van veel eenvoudiger is. Gelukkig weet ik als ex-systeembeheerder wel waar ik over praat. Dat je nu weer je pijlen op mij richt om te proberen slim over te komen is mij wel duidelijk hoor Cool . Natuurlijk is OSX niet heilig en zijn er bugs die nu veel meer naar voren komen aangezien er ook meer gebruikers zijn. Maar ik weet uit ervaring te vertellen dat OSX wel veel stabieler is dan Windows 7 en Windows Vista. Windows XP was echt een aardig stabiel systeem maar inmiddels behoorlijk achterhaald. Thuis heb ik een keuze en kies ik voor OSX, op mijn werk ben ik gebonden aan wat de ICT-ers hier hebben ge?nstalleerd en klaargezet en pas ik me moeiteloos aan.
?
Even terug on topic; wie heeft er al Advanced HID uitgeprobeerd met OSX Mountain Lion? Werken de CDJ's nog naar behoren? Bij Native Instruments Hardware moest je beta-drivers zoeken en installeren, hoe werkt dat met Pioneer hardware?
Xurion    posted on 10-08-2012 19:15
Hij is nu Mountain Lion aan het downloaden, is wel echt fucking lang.
Xurion    posted on 10-08-2012 21:25
Geinstalleerd.. Bevalt goed tot nu toe, alleen nog ff wat dingetjes updaten. Air Display voor iPad en Parallels zijn niet compatible bij mij.. Das wel pittig vervelend.
Luxx    posted on 10-08-2012 21:34
Poster: Martullia
En daarom heb ik geen mac wordt door te weinig gangbare software ondersteund Cool

noem eens een programma dat niet op mac word ondersteunt of een concurrerend programma van heeft dan?

er is overigens een reden dat Mac OS X lekker werkt; het is niet van Apple.
www.mothermusic.nl
User edit by Luxx on 10-08-2012 @ 21:36:28 (35%)
Xurion    posted on 10-08-2012 22:50
Parallels werkt ook weer! Ben erg tevreden over Mountain Lion. Er moeten nog wel meer apps geupdate worden voor ondersteuning van notification center.
djcanta    posted on 13-08-2012 09:41
vrijdag kreeg ik 2x CDJ900 niet goed aan de praat in Traktor. Even naar buiten, WiFi Hutspot gemaakt met de iPhone en de laatste firmware gedownload. Je hebt dus firmware 4.11 nodig op de CDJ2000 of CDJ900 en dan werkt (Advanced) HID pas in Traktor icm Mountain Lion. Ook standaard HID werkte dus niet! Updaten en klaar... ik kon m'n avondje draaien.

Dus; belangrijk dat je de laatste firmware bij je hebt op USB-stick.
Dolivieira    posted on 13-08-2012 10:52
Wacht nog even een maand of 2. Alles werkt naar behoren nu. Dus dat wil ik zo houden. Daarna date ik op. Ik verwacht van de in de loop van deze maand dat ableton en traktor met een update komt en dan date ik hem ook op naar mountainlion.
Xurion    posted on 13-08-2012 12:20
ableton werkt al perfect op Mountain Lion.. Er is geen update nodig.
Dolivieira    posted on 13-08-2012 13:13
Okay tnkx.?

DJ Canta. Firmware 4.10 werkt ook goed hier.
djcanta    posted on 13-08-2012 13:38
ja maar ik heb Mountain Lion, dan werkt op de CDJ900 niet alles. Heel essentieel dat play/cue wel werkt!

Ik moest wel een nieuwe samengestelde audiokaart aanmaken. MIDI werkte dus pas vlekkeloos na de firmware update! Dus wil je Mountain Lion met Advanced HID support voor Traktor; CDJ'tjes updaten!

286 Users online: 73 Guests (213 Unknown)
Pages generated today : 28.720
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.506.721