Professionele beoordeling van tracks (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Limb-Girdle    posted on 18-07-2012 18:11
Peepz!

We staan op het punt om een forum te openen waarbij artiesten hun tracks kunnen insturen om een professionele beoordeling te krijgen. Het werkt als volgt:

Je meldt je aan met jouw Facebook account op ons forum, maakt een onderwerp aan met jouw track. Vervolgens wordt jouw track beoordeeld door mensen die wij hiervoor inhuren (denk aan labels, muziek producers, afmix guru's). Je track zal beoordeeld worden op verschillende aspecten, zodat je precies weet wat je nog moet verbeteren.

Wij willen graag jouw feedback horen over dit idee. Denk hierbij aan suggesties die we kunnen meenemen om het idee nog beter uit te werken. Iedere vorm van feedback is meer dan welkom.

Cheers,

Limb
Where the music meets the deejay!

What do you think about Professionele beoordeling van tracks ??

Vote :   3 members like this  

Maracas    posted on 18-07-2012 18:19
Dat is echt een supergoed idee! Ik denk dat heel veel producers te weinig goede onderbouwde feedback krijgen op hun werk!?

I'm in!
Als iedereenaanzichzelfdenkt,word eraan iedereengedacht
Gerdo    posted on 18-07-2012 20:18
Het is zeker een super goed idee! Het is fijn om feedback te krijgen van profesionals.
Limb-Girdle    posted on 18-07-2012 21:39
Bedankt voor jullie feedback. Leuk om positieve reacties te mogen ontvangen, hebben jullie nog idee?n / suggesties voor dit plan?
ThomasB    posted on 18-07-2012 21:56
Super idee! eigenlijk verder niks op aan te brengen klinkt super
Snoey    posted on 19-07-2012 01:32
Waarom nou weer Facebook intergratie??

Der zijn ook mensen die niet hun hele hebben en houwe met het internet wilt delen.
www.soundcloud.com/ten-hooven
Dennis1981    posted on 19-07-2012 10:47
Poster: Snoey

Der zijn ook mensen die niet hun hele hebben en houwe met het internet wilt delen.

Sluit ik me bij aan.
Limb-Girdle    posted on 19-07-2012 11:06
Poster: Snoey

Bewuste keuze om dubbele accounts te voorkomen. In het verleden hebben we ook een forum gerund met daarin users die dubbele accounts gingen aanmaken om vervolgens hun eigen tracks te 'beoordelen'. Aangezien iedereen tegenwoordig een Facebook account heeft en eigenlijk niet zo snel een tweede account via FB aanmaakt, hebben we hier voor gekozen.

Je shared verder geen informatie op je Facebook met een account op DJ-Lounge, andersom ook niet: je logt enkel in met hetzelfde wachtwoord en e-mailadres van Facebook.

Avez    posted on 19-07-2012 12:02
Ik vind het een erg goed idee,
zeker omdat ik als ?''beginner'' nog aardig wat feedback - echt goede feedback - kan gebruiken.

http://facebook.com/avineofficial | Be strong
Overtracked    posted on 20-07-2012 14:51
Ja zeker een tof ideeCool
https://soundcloud.com/overtracked
Sebasz    posted on 20-07-2012 17:14
Poster: Limb-Girdle
Bewuste keuze om dubbele accounts te voorkomen. In het verleden hebben we ook een forum gerund met daarin users die dubbele accounts gingen aanmaken om vervolgens hun eigen tracks te 'beoordelen'. Aangezien iedereen tegenwoordig een Facebook account heeft en eigenlijk niet zo snel een tweede account via FB aanmaakt, hebben we hier voor gekozen.

Je shared verder geen informatie op je Facebook met een account op DJ-Lounge, andersom ook niet: je logt enkel in met hetzelfde wachtwoord en e-mailadres van Facebook.

Dan schiet je daar wel tekort op user-experience vlak. Als mensen dubbele accounts gingen aanmaken was het beter geweest daar (evt. individueel) tegen op te treden, dan andere goedwillende gebruikers benadelen?Cool.

Ben ook tegenstander van die fb integratie maar dat had ik al op vato gepost Smile
User edit by Sebasz on 20-07-2012 @ 17:14:45 (2%)
Dennis1981    posted on 20-07-2012 19:47
span>Peepz!

...Vervolgens wordt jouw track beoordeeld door mensen die wij hiervoor inhuren (denk aan labels, muziek producers, afmix guru's). Je track zal beoordeeld worden op verschillende aspecten, zodat je precies weet wat je nog moet verbeteren.
...Limb

Poster:Limb-Girdle
Bewuste keuze om dubbele accounts te voorkomen. In het verleden hebben we ook een forum gerund met daarin users die dubbele accounts gingen aanmaken om vervolgens hun eigen tracks te 'beoordelen'.

Dat hoeft nu toch geen probleem te zijn, omdat alleen de mensen die jij aanwijst gaan beoordelen en niet de mensen die zelf een account aanmaken ?
BennoRevelli    posted on 20-07-2012 20:18
Idee klinkt goed!
|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
Limb-Girdle    posted on 22-07-2012 12:21
Poster: Sebasz
Dan schiet je daar wel tekort op user-experience vlak. Als mensen dubbele accounts gingen aanmaken was het beter geweest daar (evt. individueel) tegen op te treden, dan andere goedwillende gebruikers benadelen?Cool.

Ben ook tegenstander van die fb integratie maar dat had ik al op vato gepost Smile

De inspiratie voor deze manier kwam voort uit Spotify, waar je enkel met een Facebook account kunt inloggen. Gezien het karakter van een besloten community + velen die aangeven liever niet met Facebook te willen inloggen stappen we af van deze optie en kunnen zij via een registratie formulier een account aanmaken. Ieder account zal wel goedgekeurd worden door onze crew.

Poster:?Dennis1981
Dat hoeft nu toch geen probleem te zijn, omdat alleen de mensen die jij aanwijst gaan beoordelen en niet de mensen die zelf een account aanmaken ?

Aangezien we met een aantal verschillende partijen te maken hebben, kunnen we niet iedereen 'zomaar' toelaten. We hebben gekozen voor een tweedeling van artiesten: namelijk de artiesten die nog geen release op hun naam hebben staan en artiesten die al meerdere releases hebben uitgebracht. Er zal ook op beide niveau's feedback worden gegeven.?

Poster:?BennoRevelli
Idee klinkt goed!

Thanks, mocht je nog suggesties hebben, dan hoor ik die graag van je.

Poster:?allremix
Ik vind het een erg goed idee,
zeker omdat ik als ?''beginner'' nog aardig wat feedback - echt goede feedback - kan gebruiken.

Dan ben je bij ons op het juiste adres.?Cool
User edit by Limb-Girdle on 22-07-2012 @ 12:24:39 (100%)
Sebasz    posted on 22-07-2012 13:03
De inspiratie voor deze manier kwam voort uit Spotify, waar je enkel met een Facebook account kunt inloggen. Gezien het karakter van een besloten community + velen die aangeven liever niet met Facebook te willen inloggen stappen we af van deze optie en kunnen zij via een registratie formulier een account aanmaken. Ieder account zal wel goedgekeurd worden door onze crew.

Toppie?Cool Hoewel ik wel nog mijn bedenkingen heb bij de verplichte goedkeuring. Betekent het dat je dan ook niks kan doen totdat je account is goedgekeurd?
Lomme_    posted on 22-07-2012 13:07

?? Ik heb gewoon zonder mijn Facebook ingelogd op Spotify, ben niet zo voor sociaal-ge?ntegreerde shit. Als ik een nummer wil delen doe ik dat zelf wel.
Limb-Girdle    posted on 22-07-2012 13:15
Poster: Lomme_
?? Ik heb gewoon zonder mijn Facebook ingelogd op Spotify, ben niet zo voor sociaal-ge?ntegreerde shit. Als ik een nummer wil delen doe ik dat zelf wel.

Als je op de site van Spotify probeert aan te melden, heb je alleen deze optie.

Poster:?Sebasz
Toppie?Cool Hoewel ik wel nog mijn bedenkingen heb bij de verplichte goedkeuring. Betekent het dat je dan ook niks kan doen totdat je account is goedgekeurd?

Praktisch gezien wel. Heb je betere suggesties?

User edit by Limb-Girdle on 22-07-2012 @ 13:15:46 (88%)
Tekhead    posted on 22-07-2012 13:18

Praktisch gezien wel. Heb je betere suggesties?

Als de goedkeuring geen dagen duurt zal dat allemaal wel meevallen zeker.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Rusafli    posted on 22-07-2012 13:20
Ik vraag me altijd af als je dit doet, en begrijp me niet verkeerd, wat er voor voordelen voor jullie aan zitten ?
Derden inhuren om tracks te beoordelen kost geld ? Dit wil je natuurlijk terug verdienen ??
Limb-Girdle    posted on 22-07-2012 13:24
Poster: Rusafli
Ik vraag me altijd af als je dit doet, en begrijp me niet verkeerd, wat er voor voordelen voor jullie aan zitten ?
Derden inhuren om tracks te beoordelen kost geld ? Dit wil je natuurlijk terug verdienen ??

Maak je om de inkomsten maar geen zorgen. Een plek waar dj's, muziekliefhebbers, artiesten, producers en labels zich bevinden is meer dan interessant om te adverteren door bedrijven! Happy, laughing?

De voordelen voor ons: waardering, passie en het succes als dit plan daadwerkelijk slaagt. Klinkt misschien clich?, maar een project oprichten wat intensief gebruikt en gewaardeerd wordt geeft mij persoonlijk veel voldoening. Cool
Rusafli    posted on 22-07-2012 13:31
Die inkomsten via advertenties begrijp ik. Je bent niet de enige die dit zo doet.
Maar buiten de voldoening, die top is natuurlijk, kan ik me voorstellen dat er soms een top track wordt aangeleverd waar een label erg blij mee is. Waar staan jullie dan in dit traject ? Of is jullie job dan gedaan ? Iedereen bedankt en klaar ?

Limb-Girdle    posted on 22-07-2012 20:30
Poster: Rusafli
Die inkomsten via advertenties begrijp ik. Je bent niet de enige die dit zo doet.
Maar buiten de voldoening, die top is natuurlijk, kan ik me voorstellen dat er soms een top track wordt aangeleverd waar een label erg blij mee is. Waar staan jullie dan in dit traject ? Of is jullie job dan gedaan ? Iedereen bedankt en klaar ?

Ons hoofddoel is om de artiest te voorzien van goed beargumenteerde feedback, waarmee hij/zij daadwerkelijk wat mee kan. Niet de reacties als 'deze synth klinkt niet lekker', maar meer suggestieve feedback waarbij andere alternatieven worden aangeboden en concrete verbeteringen worden aanbevolen.

De positie die wij innemen tussen de artiest en het label is vooral communicatiepoort. Wij als DJ-Lounge beschikken over connecties om (grote) labels mee te laten kijken met de producties die worden geplaatst op het forum. Ook zullen zij zo nu en dan eens feedback geven en eventueel een track uitbrengen indien deze binnen hun straatje past. Het label heeft de eindverantwoordelijkheid of zij wel of niet een track uitbrengen die wij hebben voorzien van commentaar.

Het grote probleem met feedback dat vaak op tracks gegeven wordt is dat deze vaak minimalistisch zijn, niet goed beargumenteerd - waar de artiest simpelweg gewoon niets of weinig mee kan. Ik ben ervan overtuigd dat dit een stuk beter is om dit door de professionals te laten beoordelen.

Poster:?Tekhead
Als de goedkeuring geen dagen duurt zal dat allemaal wel meevallen zeker.

Ons streven is om dit binnen een uur te regelen. Zodra er een nieuwe gebruiker wordt aangemeld, worden wij hiervan per email op de hoogte gesteld. Het zal dus geen uren / dagen duren voordat een artiest toegang heeft tot het forum.
User edit by Limb-Girdle on 22-07-2012 @ 20:33:13 (23%)
Tekhead    posted on 22-07-2012 22:29

Ons streven is om dit binnen een uur te regelen. Zodra er een nieuwe gebruiker wordt aangemeld, worden wij hiervan per email op de hoogte gesteld. Het zal dus geen uren / dagen duren voordat een artiest toegang heeft tot het forum.

Dat zou mooi zijn, maar of dat na een tijdje in de praktijk nog haalbaar gaat zijn, is toch ?nog afwachten, je zit toch niet gans de dag achter je computer te wachten. Ik zou in elk geval het niet vermelden op de site. Vind het een knap initiatief van jullie, veel suc6 ermee Limb.
Tekhead    posted on 22-07-2012 22:32
Poster: Sebasz

Een VERPLICHTE integratie van FB vind ik niet kunnen, maar deze integratie als optie aanbieden heb ik niks op tegen.
Ashley    posted on 23-07-2012 23:51
cool limb go for it
Maar wat nou als het lukt, mama?
Tekhead    posted on 23-07-2012 23:59
Poster: Ashley
cool limb go for it

Helaba, moet jij niet aan het dansen zijn meid Winking my eye ??

140 Users online: 12 Guests (128 Unknown)
Pages generated today : 18.242
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.406.616