Cdj 850 beslagen?! (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

dj-zero    posted on 17-07-2012 18:26
Na dat ik mijn set een tijdje in de flightcase heb laten staan heb ik vandaag de deksel er weer eens afgehaald. Ik zet de cdj's (850) aan, en tot mijn grote verbazing is bij 1 cdj het display (tijd, titel, artiest etc) veel zwakker dan bij de ander. Het scherm leek wel beslagen, dus ik even wrijven. Het mocht niet baten... Ik ben maar gewoon wat gaan draaien in de hoop dat het vanzelf wat zou bijtrekken, maar helaas! De led lampjes lijken een stuk zwakker en je ziet de lichtbundels ergens op weerkaatsen(alsof er een wolkje voor de display zit). Iemand die dit probleem herkent en eventueel een oplossing weet?

What do you think about Cdj 850 beslagen?! ??

Vote :   

dj-zero    posted on 17-07-2012 18:27
Excuses voor het blok tekst, doordat ik op de iphone zit, heeft ie de enters geweigerd...
niiicola    posted on 17-07-2012 18:35
Ik herken het wel, vooral van mobieltjes, net alsof er een klein beetje stof onder het beeldscherm zit? (Oplossing weet ik btw niet..)

Gewoon.
Xurion    posted on 17-07-2012 18:57
Had het in een oude gameboy.. Bleek stof te zijn.
dance2mix    posted on 17-07-2012 20:49
Zou je mij misschien kunnen vertellen hoelang je de spelers erin hebt laten zitten, dit zodat ik dit probleem zelf kan voorkomen bij mijn cdj850
CDJ 850 K- DJM 700 K - HDJ 500 K - Event 20/20 BAS
dj-zero    posted on 17-07-2012 23:43
Nou de tijd valt wel mee, vorige feestje is 2 of 3 weken geleden,

De flightcase stond alleen niet op zon strategische plek, dus het zou condens kunnen zijn.

Heb de speler even een halve dag ondersteboven op mn kamer gelegd.

Mocht het condens zijn, ga ik er vanuit dat dit nu wel weg is, ik ga zo kijken

Helaas het heeft niet mogen batenUnhappy
User edit by dj-zero on 17-07-2012 @ 23:47:38 (13%)
dance2mix    posted on 18-07-2012 00:17
Hmm dat is lastig en als het echt stof is dan zou je het moeten laten weghalen of zelf je cdj openschroeven?
dj-zero    posted on 19-07-2012 01:36
Stof kan ik me niet voorstellen aangezien ze in een flightcase zaten, en er verder geen overtollig stof aanwezig was...

Ik zal morgen maar eens een mailtje naar Keulen sturen.
Snoey    posted on 19-07-2012 01:36
Ik weet bijna zeker dat het condens is.?

Misschien dat tijdens het feestje er toch vocht in is gekomen? Ben je buiten wezen draaien?

Heb je in een vochtige ruimte je flightcase geopend? En dat lang laten zitten in de koffer? ?

www.soundcloud.com/ten-hooven
dj-zero    posted on 19-07-2012 14:08
Ja ik heb m idd geopend in een vochtige ruimte, zelfs buiten, en daarna 2 weken dicht gehad.
Maar mocht het idd condens zijn zou dit er na een middag op de kop liggen eigenlijk wel uit moeten zijn?
Naja ik laat hem nog maar een tijdje droog uit de flightcase staan, t zal me benieuwen.

Iemand nog tips?
dance2mix    posted on 19-07-2012 14:14
Poster: dj-zero
Ja ik heb m idd geopend in een vochtige ruimte, zelfs buiten, en daarna 2 weken dicht gehad.
Maar mocht het idd condens zijn zou dit er na een middag op de kop liggen eigenlijk wel uit moeten zijn?
Naja ik laat hem nog maar een tijdje droog uit de flightcase staan, t zal me benieuwen.

Iemand nog tips?

Anders misschien de haar droger erop? :D
Winston    posted on 19-07-2012 14:18
Poster: dj-zero

Of haardroger, zo simpel is het niet.

Als het echt dof is geworden wil dat zeggen dat er een soort chemisch laagje op is gevormd. Het condens water was waarschijnlijk niet puur gedestilleerd, maar had microscopisch kleine stof of rookdeeltjes etc. erin.

Het water is al weg, maar het stoffilmlaagje blijft.
Tic Toc
User edit by Winston on 19-07-2012 @ 14:18:55 (2%)
dj-zero    posted on 19-07-2012 14:36
En dan kan ik m het best opsturen?
Als ik m zelf open maak vervalt de garantie geloof ik?
Dolivieira    posted on 19-07-2012 17:08
Gewoon wegbrengen is altijd beter. Pioneer geeft 3jaar garantie. Het is altijd klote dat je dat ding dan ff moet missen. Maar dit probleem denk ik niet dat die lang weg is. Hij wordt ff ode schoon gemaakt van binnen en van buiten. En dan heb je hem weer terug.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 19-07-2012 @ 17:10:02 (100%)
dj-zero    posted on 19-07-2012 17:51
ok, nja ik denk dat er niets anders opzit(al zal ik m dan per post opsturen, kosten overneemt de musictstore normaal)

Bedankt voor de reacties!

Denk dat er verder wel een slot op kan?
Winston    posted on 19-07-2012 17:56
Nog niet op slot. want we willen ook wel weten of dat echt het probleem was.

En het kan zijn dat condens zit op het beschermende glas. Moet dan alleen het glas worden schoongemaakt/vervangen.
Maar het kan ook condens zijn van het display zelf. En dan moet het hele dure display worden vervangen.
Tic Toc
User edit by Winston on 19-07-2012 @ 17:57:06 (2%)
Dolivieira    posted on 19-07-2012 20:33
Dat is dan kosten Pioneer. Maar laat maar open. Want wij willen inderdaad weten hoe het is afgelopen. Je kan zeggen wat je wil maar Pioneer service is in meeste gevallen goed. Dus denk ik dat Pioneer het goed oplost.
User edit by Dolivieira on 19-07-2012 @ 20:34:33 (2%)
Seca    posted on 19-07-2012 21:42
Poster: Dolivieira
Gewoon wegbrengen is altijd beter. Pioneer geeft 3jaar garantie. Het is altijd klote dat je dat ding dan ff moet missen. Maar dit probleem denk ik niet dat die lang weg is. Hij wordt ff ode schoon gemaakt van binnen en van buiten. En dan heb je hem weer terug.

Hi Dolivieira,

Garantie wilt toch zeggen fabrieksgarantie, toch?
Dus enkel garantie op eventuele fabrieksfouten, toch niet wanneer je er zelf iets aan misdoet dat zij het voor jou gaan maken?
Dolivieira    posted on 19-07-2012 23:34
Seca, Ja,daar heb je gelijk in. Maar dat is altijd zo. Maar dit is toch duidelijk een fabriek fout. Want er mag geen condens achter komen. Hij heeft niks verkeerd gedaan en hij mag die dingen gewoon in de flightcase laten zitten. Die apparaten moeten daar tegen kunnen. En zeker voor die prijs. Al zeggen ze bij Pioneer dat de CDJ850 geen professionele model is moet die hier wel tegen kunnen.
Snoey    posted on 20-07-2012 04:42
Die rokerige stof die in de condens komt, is waarscheinlijk de rook en stof die in de flightcases zijn gekomen of op en in de spelers, tijdens het draaien in een ruimte waar gerookt is.?

Dat het vocht er niet uit gaat met het op zijn kop zetten, heeft te maken dat water zich uitzet als de temperatuur toeneemt. Het gaat dus ruimtes in, waar het niet uit kan stromen.

Als je echt niet meer je display kan lezen kan je het opsturen, als je gewoon prima je scherm kan aflezen, went het wel.

Zou ook natuurlijk zijn dat dit niet onder de garantie valt, waterschade wordt namelijk niet gedekt bij fabrieksgarantie en dan kan het een duur grapje worden (verzendkosten + onderzoekskosten +kosten reparatie + eventueel te betalen onderdelen).
Tekhead    posted on 23-07-2012 23:01
Poster: Snoey
Die rokerige stof die in de condens komt, is waarscheinlijk de rook en stof die in de flightcases zijn gekomen of op en in de spelers, tijdens het draaien in een ruimte waar gerookt is.?

Dat het vocht er niet uit gaat met het op zijn kop zetten, heeft te maken dat water zich uitzet als de temperatuur toeneemt. Het gaat dus ruimtes in, waar het niet uit kan stromen.

Als je echt niet meer je display kan lezen kan je het opsturen, als je gewoon prima je scherm kan aflezen, went het wel.

Zou ook natuurlijk zijn dat dit niet onder de garantie valt, waterschade wordt namelijk niet gedekt bij fabrieksgarantie en dan kan het een duur grapje worden (verzendkosten + onderzoekskosten +kosten reparatie + eventueel te betalen onderdelen).

Dit kan je moeilijk waterschade noemen, tenzij er ergens een barstje oid is in het glas door te laten vallen van de speler, of iets op de speler etc... Die spelers moeten daar toch tegen kunnen in een rokerige zaal. Het zou mij ten zeerste verbazen dat Pioneer hier moeilijk gaat over doen.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Snoey    posted on 24-07-2012 01:50
Hier gaat het erom dat de spelers in een vochtige koffer hebben gezeten voor een lange tijd.
?
Als Pioneer van die dingen (die van kleur veranderen als het nat wordt) heeft, en ze zijn verkleurd, dan is er toch echt waterschade.?
?
?
dj-zero    posted on 24-07-2012 13:39
De flightcase is 2 weken dicht geweest, lijkt me een vrij normale tijd waarbij zoiets niet

Zou mogen gebeuren?

Ik heb musicstore gemaild, naar zoals ik gewend bent duurt dat wel even...

Ik hou jullie op de hoogteWinking my eye
Dolivieira    posted on 24-07-2012 15:11
We horen het wel.
Tekhead    posted on 24-07-2012 16:20
Poster: Snoey
Hier gaat het erom dat de spelers in een vochtige koffer hebben gezeten voor een lange tijd.
?
Als Pioneer van die dingen (die van kleur veranderen als het nat wordt) heeft, en ze zijn verkleurd, dan is er toch echt waterschade.?
?
?

dan toch voor heel lange tijd, en dan nog....
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
dj-zero    posted on 23-09-2012 15:47
Na anderhalve maand wachten op de winkel uit Keulen, heb ik dan eindelijk mn cdj terug!
Het heeft me heel wat zenuwen gekost, aangezien ik de speler op een zaterdag(anderhalve maand geleden) weg heb gebracht en men mij vertelde dat de dj-gear reparateur niet aanwezig was, maar beloofde dat ik de daaropvolgende maandag te horen zou krijgen wat het was en of het onder garantie zou vallen.
Na 3 weken had ik echter nog steeds niet gehoord en heb ik voor het eerst de telefoon gepakt, gebeld en ik kreeg te horen dat 3 weken nog niets was! ik moest maar 6 weken wachten. Toch wilde ik graag weten wat nou de stand van zaken was en of het mij geld ging kosten, hierover zou ik dan de volgende dag gemaild worden...
Ook dit bericht heb ik niet ontvangen en toen heb ik afgelopen maandag maar weer eens gebeld na 6 weken wachten. Men zei me aan de telefoon dat de speler terug was naar de pioneer fabriek maar meer kon men mij niet vertellen, dus ook niet of het wat zou kosten. (Als het geld zou kosten had men mij beloofd me eerst in te lichten). Ze beloofde me echter dat ik de volgende dag een mail zou krijgen met de informatie, ze zou hier extra aantekeningen en reminders van maken.
?
Nouja aan t eind van de week op zaterdag morgen zie ik dan eindelijk dat mn cdspeler weer thuis is!
Pioneer heeft het gratis voor mij opgelost, en t scherm doet het weer prima. Volgens de factuur is het scherm gewoon even schoongemaakt van de binnenkant.
?
Kortom ik werd gek van de communicatie binnen de musicstore, maar de uiteindelijke service hebben ze wel geleverd! Jammer dat het zo lang duurde.
?
Ik denk dat er nu langzaam wel een slotje mag op dit topic??

132 Users online: 21 Guests (111 Unknown)
Pages generated today : 34.762
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.707.714