Hulp nodig, voor afronden Studio..
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Chrizadelic    posted on 12-07-2012 23:04
Hallo DJResource members,

Ik heb dringend jullie hulp nodig voor het volgende:

Ik ben van plan KRK's RP5 serie te gaan kopen (2 stuks) en daarbij heb ik nu de vraag.. Zit er bedrading bij die in de headphone output kan van m'n computer? Of hoe werkt dat? Moet ik extra bedrading aanschaffen? Als iemand mij kan helpen daarmee en mij de juiste bedrading (indien nodig) kan sturen zou dat erg fijn zijn.

Wil graag gaan produceren en heb in m'n kamer niet groter dan de KRK RP5 nodig..

Ben ook van plan een keyboard (49 keys) van M-Audio te kopen, is dit een USB plug & play keyboard en is deze direct bruikbaar met FL Studio??

Het zou echt fijn zijn als iemand mij snel kan helpen, dan kan ik ze zo snel mogelijk al bestellen en gelijk goed aan de slag gaan in m'n studio!

Alvast bedankt!

Chris Stussy

Dj

What do you think about Hulp nodig, voor afronden Studio.. ??

Vote :   

djmstr223    posted on 12-07-2012 23:17
je kan beter een audio interface kopen voor je speakers. Ik heb zelf een mbox verder weet ik dat de Focusrite ook heel goed zijn.
www.bramvanbergen.nl
Stefjuuh    posted on 12-07-2012 23:18
Je moet een Jack 3,5 naar 2x RCA male hebben. Let erop dat je de kabel los van elkaar kan maken zodat je breedte hebt.
Koop er anders 2 RCA female - RCA male mono kabels bij. Je zou dan ook genoeg hebben aan slechts een verloopje voor Jack 3,5 naar 2x RCA male?
RCA kan je ook vervangen voor Jack 6.3 mm.

Chrizadelic    posted on 12-07-2012 23:28
Wil niet het bugdet gaan verminderen door middel van een Focusrite die minimaal ?139,00 is gaan uitgeven.. Kan het ook goedkoper?

@Stefjuuh - Is het mogelijk om wat voorbeelden te geven van producten? Ben niet goed met worden en afkortingen daarin nog, haha.
Dj
Yvaroz    posted on 13-07-2012 00:12
Ik weet dat ze wat duurder zijn, maar ik zou als als ik jou was voor de RP 6 gaan, zelf vind ik die veel voller klinken.
Dit is natuurlijk geheel je eigen keuze maar misschien is het toch slim even naar deze te kijken

Je zult waarschijnlijk een soundcard nodig hebben om je KRK's aan te sluiten

De meeste Keyboards zijn gewoon plug and play, sommige knoppen zou je nog moeten toewijzen maar de toetsen zullen het gelijk doen.
Nothing is Impossible
Chrizadelic    posted on 13-07-2012 00:46
Dus gewoon een interface kopen en it's ready 2 go? Heb naar de RP6 en RP5 gekeken & het hoeft voor mij niet op en top, als het maar beter is dan m'n Logitech x530 setje is! Happy, laughing

Ok? thanks, zal wel lukken met 't keyboard, moet nog even uitvogelen met die KRK's dan... Doe ik morgen nog even, misschien met wat hulp vanuit hier nog Happy, laughing
Dj
Dissmaster    posted on 13-07-2012 02:35
Voordat je die boxen gaat bestellen zou ik wel even naar een dealer in dit soort boxen in de buurt gaan om deze boxen te beluisteren, neem je eigen muziekje mee die je kent waarvan je weet dat deze hoge kwaliteit is (denk aan 320kbps) en speel deze op de verschillende KRK boxen af, en bedenk zelf de prijs kwaliteit verhouding Winking my eye
Chrizadelic    posted on 13-07-2012 13:35
Heb ik al gedaan bro Happy, laughing

Het worden de RP5's, echt prima zat voor mij Happy, laughing
Dj
Dissmaster    posted on 13-07-2012 13:44
Mooi hahah :P
Larsz    posted on 13-07-2012 14:07
Naast het feit of het niet verstandig is om inderdaad wat meer research te doen i.p.v. gewoon KRK's te halen omdat iedereen ze heeft lijkt het me ook verstandig na te denken om niet voor de 6 of 8 te gaan. De 5's hebben een beduidend mindere bass-weergave dan de grotere modellen (aangezien de sub kleiner is).
MTHIJSMusic    posted on 13-07-2012 14:34
Goeie Keuze de Rp5's neem de G2 ??
Ik heb ze ook Happy, laughing
Matthijs Kuiters
LilQuint    posted on 13-07-2012 14:51
Rp5 voor produceren, denk dat je er spijt van ga krijgen. had ik namelijk?ook gekocht en nu heb ik weer Yamaha's. rp5 voor produceren vind ik persoonlijk veestel veel kleuren.. Ga is kijken voor Yamaha HS 50M
Chrizadelic    posted on 13-07-2012 16:40
Ok? zal is kijken man, thanks for the advice! Snap niet echt wat je bedoeld met kleuren, maargoed! Je voorkeur zal wel liggen bij een Yamaha dan Happy, laughing
Dj
LilQuint    posted on 13-07-2012 17:46
Ik vond persoonlijk dat ze een veel voller beeld gaven en niet een eerlijk geluid.
Gery    posted on 13-07-2012 17:48
Poster: Larsz
Naast het feit of het niet verstandig is om inderdaad wat meer research te doen i.p.v. gewoon KRK's te halen omdat iedereen ze heeft lijkt het me ook verstandig na te denken om niet voor de 6 of 8 te gaan. De 5's hebben een beduidend mindere bass-weergave dan de grotere modellen (aangezien de sub kleiner is).

inderdaad! 6 is eigenlijk het minimum om getrouw te kunnen producen!
Ik zou ook niet voor de RP reeks gaan maar voor de VXT, deze hebben een nog betere geluidsweergave!

beste voor aan te sluiten is via een externe geluidskaart! ?de interne geluidskaart van een computer pikt
nogal snel storing op waardoor bij stilte je geluid niet zuiver is.

KRK's moet je aansluiten met XLR kabels, als je toch de stereo uit van je PC wil gebruiken heb je een verloop
stukje nodig van 2,5' stereo naar female RCA en vervolgens een male RCA naar male XLR.
DJ - Producer
Unidentified    posted on 13-07-2012 21:36
Een goedkope goede audio interface is de NI Audio2, deze vind je overal voor 95 euro, en daar ga je echt geen spijt van krijgen. Zeer goede kwaliteit, valt goed mee van prijs, en je hebt ook nog een aparte headphone uitgang, voor als je buren/ouders/broer/zus/... aan het klagen is over het lawaai?Cool
Xurion    posted on 13-07-2012 23:46
Sterker nog.. Op de NI Audio2 zitten alleen maar 2 stereo jack outputs.
Chrizadelic    posted on 14-07-2012 00:35
Thanks iedereen! Hier kan ik heel veel mee!

Nog meer suggesties zijn altijd welkom!
Dj
Unidentified    posted on 14-07-2012 11:11
Poster: Xurion

Die opmerking snap ik even niet...
Maar inderdaad, je hebt dan een grote Jack Male naar RCA nodig (naar XLR is ook mogelijk als je monitors XLR input hebben)
In de andere jack uitgang kan je dan (eventueel via een verloopje kleine jack -> grote jack) je headphones pluggen
Chrizadelic    posted on 14-07-2012 15:01
Wat een gedoe allemaal...

Maar ok?. Heb geluisterd naar de Yamaha's en ik vind ze wel ok?!

Maar stel dat ik nu voor de KRK RP5 serie ga. Welke benodigdheden (spullen) heb ik dan nodig om alles te laten werken zoals 't moet ?

Als ik nu bijv. XLR en RCA in ga typen op een webshop dan sta ik nog te kijken van hoeveel keuze ik heb... En dan weet ik nog niet welke ik moet kiezen.

Volgens jullie:

KRK RP5 ---> (Audio Interface (Native Instruments Audio2?)) ---> XLR bedrading ---> Verloopje RCA of iets dergelijks?

Ik bedoel trouwens niet dat ik m'n headphone wil inpluggen, maar was meer benieuwd naar welke ingang ik in m'n PC de KRK's werkend moet gaan krijgen, want ik heb geen (rood-wit/rood-wit) aansluiting, alleen een headphone input waar ik nu m'n Logitech x530 op aansluit.

Hoop dat iemand met linkjes / plaatjes kan komen. Ik snap niet veel nog van RCA naar male en XLR naar female etc...

Dj
Blackaround    posted on 14-07-2012 15:10
Ik heb gisteren eens wat monitors beluisterd in de winkel hier in belgie.
Eerst de krk rp6'en. Wat een sound! gruwelijk geluid! maar voor producen zijn ze niet goed heb ik me laten vertellen.
Ze verkleuren het geluid. stel je hebt een track. Die klinkt beestig goed op je krk rp6'en.

Als je je track dan op andere monitors beluisterd, zal je iets hebben van, wtf hier klinkt het bagger!

Ik heb de yamaha 50's ook beluisterd, en ik moet zeggen.. ik vond dat geluid op nergens lijken. Heel raar want vele mensen raden de 50's aan.
De 80's van yamaha heb ik niet gehoord.. die zijn wel veel beter naar't schijnt.

Ik denk voor het draaien dat je dan wel genoeg hebt met krk rp5.
De krk rp6's gingen egt super luid! zalige bass! Egt perfect voor het draaien!?
Maar voor producen is het dan tog niet zo goed.?

Even offtopic, ?ik ben zelf aan het kijken voor monitors.
Ik twijfel nog tussen de krk rp5 of rp6. Voor thuis, moet het niet super luid gaan, die rp6 was veel te luid voor thuis!
Ik weet als ik de rp5 zou kiezen, dat die minder laag hebben, maar is het een groot verschil tegenover de rp6?
Chrizadelic    posted on 15-07-2012 18:13
Het is beide offtopic maargoed...
Dj
Blackaround    posted on 15-07-2012 19:07
Poster: Chrizadelic
Het is beide offtopic maargoed...

Van offtopic reply gesproken.
Ik zeg tog wat ik van de yamaha's en de krk's vind persoonlijk.

Ik denk dat jouw post meer offtopic is dan mijn post. Dus zwijg dan!
Chrizadelic    posted on 15-07-2012 23:27
Er staat nergens in de 1e post iets over 'Geef je mening over de Yamaha's of KRK's'.

Ik denk dat jou 2 posts onnodig zijn maargoed. ;>

Iemand die nog kan helpen?
Dj
Lomme_    posted on 15-07-2012 23:37
Poster: Xurion

Dus? Ik sluit er mijn speakers en hoofdtelefoon op aan. Gewoon een stereo jack naar 2x XLR male en in de andere duw je je hoofdtelefoon in.

This is an old Topic

No new postings for 4.793 days.
 Post CommentThat would be 159.8 months
or a whopping 13.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

163 Users online: 132 Guests (31 Unknown)
Pages generated today : 67.757
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.864.794