Screen Capture Software met Asio4All?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MrQreeny    posted on 11-07-2012 21:38
DJR-ers!

Ik wil wat tutorials gaan maken voor het Ableton topic, maar de screen capture software werkt niet mee (grrr). Het probleem is als volgt:
Na camstudio gedownload te hebben, ging ik het even uitproberen. Eerst met Itunes, dat werkte gewoon met geluid en daarna met Ableton. Toen ging die raar doen, want er werd geen geluid opgenomen. Ik dacht gelijk aan Asio4All als oorzaak van dit probleem. Daarom probeerde ik even de Directx optie en toen deed die het wel. Op internet staan meer verhalen met hetzelfde probleem, maar daar gaan mensen moeilijk doen door de output weer terug te loopen naar de microfoon. Wetende dat hier mensens zijn die wel eens tutorials maken / hebben gemaakt (Luxx?) vroeg ik me af: kan het ook makkelijker? En zo ja, hoe?

Bij voorbaat dank!
'Music is the universal language of mankind...'

What do you think about Screen Capture Software met Asio4All? ??

Vote :   

mrmagix    posted on 11-07-2012 21:42
Ik maak mijn screen capture filmpjes meestal gewoon met quicktime. Ik denk dat je daarop ook kan selecteren of je monitor van de geluidskaart wilt of geluid via de microfoon.
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
MrQreeny    posted on 11-07-2012 21:46
Ik gebruik Windows (XP zelfs nog), dus dat gaat niet werken denk (?) Gebruik jij wel Asio4all? Want blijkbaar ligt daar het probleem.
En ik kan ook wel aangeven dat ik stereomix wil opnemen, maar dat pakt die dan niet.
niiicola    posted on 11-07-2012 21:51
Debut, ideaal!
Niks op aan te merken, alles in te stellen, teksten erbij.
Gewoon proberen, Debut Video Capture software.
Gewoon.
D-Jesse    posted on 11-07-2012 21:58
ik heb laatst wat gehoord over ?FRAP ofzo, je bedoelt dat je schermfilmpjes kan maken zoals tutorials op youtube enz toch?
MrQreeny    posted on 11-07-2012 22:04
Ja, maar die software vinden is niet zozeer het probleem... Ik denk dat ik (al) weet hoe ik het ga doen. Aangezien m'n microfoon niet via m'n geluidskaart loopt maar via m'n dj mixer, moet ik het wel met een externe loop doen. Ben overigens toch nog wel benieuwd hoe anderen dat doen Winking my eye
D-Jesse    posted on 11-07-2012 22:08
Ohja, moet toch beter lezen.... Ikzelf had ook last van asio4all, maar dan met t geluid wat m'n laptop geeft, dat wilde niet via de aangesloten koptelefoon gaan, maar ging al was die koptelefoon aangesloten via de laptopspeakers... maja even naar jou ding, je wilt dus geluid kunnen opnemen tijdens dat je het screenfilmpje opneemt (dus gwn kunnen praten tijdens t filmpje en dat ie t dan opneemt) ?
Luxx    posted on 12-07-2012 09:45
ASIO is inderdaad het probleem als je een goedkope geluidskaart hebt. dat wil zeggen: een 1 kanaals geluidskaart.

als je maar 1 kanaals ASIO driver hebt dan kan je dus alleen Ableton gebruiken en iets anders dat geluid moet gebruiken dat gaat niet door. ik film nu mijn tutorials gewoon met een camera ipv screen cap maar ik zou dat wel weer kunnen doen vanwege dat ik nu wel een goede externe kaart heb met 6 kanalen.
maar daar ligt je probleem dus
www.mothermusic.nl
MrQreeny    posted on 12-07-2012 12:46
Oke, maar ik heb wel meerdere output kanalen Winking my eye hehe. Het is overigens wel een crappy geluidskaart en dat wordt ook mn volgende upgrade, dus dan doe ik het tot die tijd maar met een loopje naar mn mic ingang.
Luxx    posted on 12-07-2012 12:50
Poster: MrQreeny
Oke, maar ik heb wel meerdere output kanalen Winking my eye hehe. Het is overigens wel een crappy geluidskaart en dat wordt ook mn volgende upgrade, dus dan doe ik het tot die tijd maar met een loopje naar mn mic ingang.

als je meerdere input/output hebt dan zou het moeten werken. je kan ook gewoon een mic gebruiken om te recorden.

ook kan je je Ableton via ASIO runnen en je Screencap via primair
www.mothermusic.nl

This is an old Topic

No new postings for 4.684 days.
 Post CommentThat would be 156.1 months
or a whopping 12.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

131 Users online: 14 Guests (117 Unknown)
Pages generated today : 85.697
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.474.071