Apple Cinema Display alternatief
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

mrmagix    posted on 11-07-2012 21:20
Gegroet,

Langs deze weg wil ik jullie om raad vragen. Ik zie meer en meer studio's voorbij komen met van die impossante hoge resolutieschermen. Ofwel sch*ten jullie allemaal geld, ofwel kosten ze niet zo veel meer Happy, laughing. Maar als ik dan kijk naar de prijs van de cinema-displays van Apple, lijkt het wel of ik het eerste moet gaan geloven?Cool.

Nee, ik had graag een goed scherm gehad met minimum 24' en een hoge resolutie. Het gaat gebruikt worden voor video-montage en beeldverwerking via een MBP. Gamen doe ik niet, maar ik vermoed dat beeldverwerking meer capaciteit vraagt dan wat een spelletje vraagt. Natuurlijk wil ik wel wat geld spenderen, maar dit moet wel binnen het haalbare blijven. ? 400 lijkt mij een mooi budget!

Heb al een paar site's afgezocht en heb ook al een paar kandidaten schermen, maar aangezien ik hier wel wat schermpjes zie, denk ik dat jullie ook wel wat advies voor me klaar hebben.

Alvast bedankt voor het meedenken!
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.

What do you think about Apple Cinema Display alternatief ??

Vote :   

DJ_OB    posted on 11-07-2012 21:53
Al eens op tweakers gekeken? Kun je je beeldschermgrootte en gewenste resolutie aanvinken en dan kijken wat voor aanbod er is.

Heb zelf 2 jaar geleden voor ongeveer jouw budget een Dell scherm gekocht en ben daar erg tevreden over.
mrmagix    posted on 11-07-2012 21:58
Dell is inderdaad een naam dat vaak passeert. Zal me daar eens op focussen. Bedankt voor de tip!
jannickv    posted on 11-07-2012 22:12
Ik heb een dell Ultrasharp erg tevreden over voor webdesign/devellopment.... Btw gaming vraagt andere eisen van een beeldscherm... Voor gaming is latency heel belangrijk voor beeldverwerking is dit zo goed als onbelangrijk... Daar is de kleurengamut meer van belang...
mrmagix    posted on 11-07-2012 22:23
Ook voor beeldverwerking binnen de video omgeving??
Hoe groot is jouw Ultrasharp?
jannickv    posted on 11-07-2012 22:28
Mijne is 23 inch en die is dubbel zo groot als mijn mbp 15' scherm... ik kocht deze vooral omdat je hem 90? kan draaien en dat is zeer handig voor programmeren... verder is het ook 16:10 wat je niet veel tegenkomt en er voor zorgt dat je meer scherm voor je 23 inch hebt...

Verder is latency ook niet zo een probleem voor video bewerking... (maar de ultrasharp serie heeft zeker geen probleem met latency hoor Winking my eye je kan er zelf perfect op gamen)
LouisCasper    posted on 11-07-2012 22:44
Ik kwam toevallig dit topic tegen op een forum, misschien heb je er wat aan:?KLIK
http://www.louiscasper.com
User edit by LouisCasper on 11-07-2012 @ 22:44:54 (2%)
rorex    posted on 11-07-2012 23:09
Ik heb zelf laatst de?yamakasi catleap Q270 gekocht. Het schijnt dat deze dezelfde 27' ips monitor gebruikt als de apple thunderbolt?displays. Het enige nadeel van de monitor is dat je hem via Ebay uit korea moet laten komen en dat op de goedkope verzie alleen een DVI-D dual link aansluiting zit.?

Voor de rest is het echter een perfecte monitor! 27 inch met een resolutie van 2560X1440?Cool en dat voor ongeveer 250 euro!

mrmagix    posted on 12-07-2012 17:31
Van Ebay heb ik een kleine afkeer. Gewoon omwille van de dienst na verkoop etc... Internet aankopen opzich doe ik wel aan mee natuurlijk, maar enkel als de website duidelijkheid geeft over garantie.

Heb wat verder zitten zoeken en op een samsung schermpje uitgekomen. Het type S27A750D, is dat wat volgens jullie?
Hier en daar wat reviews gelezen en in het algemeen toch wel positief leek me. Ook de prijs is dik ok?.?

Enige 'nadeel' is dat ie enkel display poort en hdmi heeft, al kan dit niet zoveel kwaad want werk toch met een mac en moet dan enkel het verloopje van mini-display naar display poort hebben.
Estacy    posted on 12-07-2012 18:01
t belangrijkste is de technologie van t beeldscherm. Je hebt IPS, Tn en nog iets. IPS is vrij nieuw, en daarom soms wat duurder. maar t geeft goede kleurweergave en goede kijkhoeken. Apple schermen zijn ook IPS schermen met een leuk naampje.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
mrmagix    posted on 12-07-2012 18:07
En een leuk prijsje natuurlijk. Ik zie dat IPS ook direct 300 euro meer wordt aangeprijst tegenover een soortgelijk scherm met zelfde resolutie maar dan TN...
Lomme_    posted on 12-07-2012 18:58
Kijk naar het merk Iiyama, zijn tegenwoordig erg goed met schermen voor een goede prijs. 27' begint al vanaf ?200 bij hun. Bij onze vriend bol (.com) maar linken mag natuurlijk niet, heb je een

1920 x 1080 / 8 ms / 300 cd/m? 27' monitor ?283

This is an old Topic

No new postings for 4.687 days.
 Post CommentThat would be 156.2 months
or a whopping 12.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

158 Users online: 28 Guests (130 Unknown)
Pages generated today : 11.179
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.684.131