Poster: MeiwandJa zou wel kunnen of ze gebruiken een kleiner midi keyboard. Maar het zou wel verklaren waarom ik hun muziek op niks vind trekken. Zelf heb ik keyboard leren spelen op een bontempi keyboardje, dus ik denk dat ge wel op elk keyboard kunt leren spelen.
Producers zoals Hardwell , Afrojack? enz die vaak reizen. Die hebben echt geen tijd om even een melodie te maken op hun (mid)keyboard. Die doen het ook gewoon met de muis op hun macbook. Dus met de muis kan je eigelijk ook wel een goede melodie maken toch ? ( correct me if i'm wrong)
Poster: TheMole
Maar het zou wel verklaren waarom ik hun muziek op niks vind trekken.
Poster: Sebasz
Dat is natuurlijk onzin, melodie kan net zo goed of beter klinken als je het intekent dan als je het inspeelt. Blijft gewoon altijd een kwestie van smaak.
Avicii kan ook geen keyboard spelen die tekent ook alles in, vind je hem nu ook kutmuziek maken?
Poster: Sebasz
Dat is natuurlijk onzin, melodie kan net zo goed of beter klinken als je het intekent dan als je het inspeelt. Blijft gewoon altijd een kwestie van smaak.
Avicii kan ook geen keyboard spelen die tekent ook alles in, vind je hem nu ook kutmuziek maken?
Poster:?Overtracked
http://www.youtube.com/watch?v=3ZHKHN6EK1A
check this out!
Poster: Luxx
maar het is dan ook niet bepaald next-level shit die melodie?n van hem. allemaal volgen ze datzelfde progressive house sjabloon.
wat ik wilde zeggen is dat je met een keyboard veel vrijer bent in het maken van melodie?n. je bent vrij om in welk ritme dan ook een melodie te maken omdat je niet met die blokjes van 1/4 1/2 of 1/8 te maken hebt.
ook leer je door piano/keyboard spelen toonladders en akkoorden. je kan dit wel proberen te verzinnen door te klikken maar door gewoon te leren via spelen gaat veel sneller en krijg je ook veel meer voldoening voor
ik zeg dus ni?t dat je geen melodie?n kan maken met alleen je muis. je kan prima pakkende dingen maken, maar je blijft gewoon beperkter bezig
Poster: Luxx
precies. Epic ga je niet inspelen op je keyboard
Poster: Meiwand
Keyboard spelen heeft dus helemaal niet eens zo een grote invloed op je producties. Het is maar net wat je zelf fijn vindt dus.
Poster: LuxxIdd, ik denk dat het kunnen spelen van een instrument een enorme bevrijding is op muzikaal vlak. Ook wanneer ge aanspraak wilt maken op hardware zoals analoge synth of een gitaar of basgitaar in mijn geval. Ge kunt natuurlijk ook vst's gebruiken maar dat is niet helemaal hetzelfde. Denk aan de producties van Siriusmo, iemand die goed piano kan spelen en de korg trident een beetje als zijn kenmerk gebruikt. Zijn producties klinken al een stuk gecompliceerder en origineler als de producties van bijvoorbeeld Hardwell (los van smaak). Ik denk dat Breakbot nog zo'n voorbeeld is. Nu hangt het vaak ook samen met het genre dat ze maken want voor sommigen genre's worden vaak simpelere melodieen gebruikt. Mijn uitspraak over Hardwell moet ik dan terugnemen omdat die volledig op smaak gebaseerd was.
maar het is dan ook niet bepaald next-level shit die melodie?n van hem. allemaal volgen ze datzelfde progressive house sjabloon.
wat ik wilde zeggen is dat je met een keyboard veel vrijer bent in het maken van melodie?n. je bent vrij om in welk ritme dan ook een melodie te maken omdat je niet met die blokjes van 1/4 1/2 of 1/8 te maken hebt.
ook leer je door piano/keyboard spelen toonladders en akkoorden. je kan dit wel proberen te verzinnen door te klikken maar door gewoon te leren via spelen gaat veel sneller en krijg je ook veel meer voldoening voor
ik zeg dus ni?t dat je geen melodie?n kan maken met alleen je muis. je kan prima pakkende dingen maken, maar je blijft gewoon beperkter bezig
Poster: D-Jesse
Nouja, ik maak vooral electro / dirty house, en probeer het altijd in blokjes te tekenen. maar omdat ik 0,0 % verstand heb van akkoorden komt 't er niet altijd even lekker in als ik in m'n hoofd heb :p Maar ik krijg binnenkort van m'n neef een synthesizer, en ga dan daarop proberen keyboard te spelen. Misschien dat ik dan ook op wat leuke melodieeen kom als ik aardig kan spelen, bedankt voor de tips
Het grote voordeel is dan ook dat ik dan ook beter met de blokjes om kan gaan in fl studio, want zoals jullie zeggen, epic is niet op een keyboard ingespeelt, maar dat vind ik wel vette tracks om bijv te maken. (dat genre)
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.