Netbook hulp !
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DJADMIN    posted on 07-07-2012 09:46
Beste mede members,

ik - we hebben een groot probleem, aan de andere kant van de wereld. Samen met 32 leerlingen van me zijn we 3 weken hier bezig met goede doelen werk, dus scholen voorzien van bijvoorbeeld schoolboeken, kinderen leren tanden poetsen en handen wassen, vanmorgen weer een school gerenoveerd, bla bla bla, totaal hebben we 70.000 sponsorgeld opgehaald, en dat word hier nu besteed. Allemaal leuk en aardig natuurlijk, maar naast de organisatie ben ik verantwoordelijk voor de media. Ik heb mijn eigen netbook (ASUS Eee PC Seashell series) meegenomen om daarmee iedere dag de thuisfronten te informeren via blogs van de kinderen en foto's. Dit is tot nu toe geweldig gegaan, de pc is nu ongeveer een half jaar oud. Ik weet dat dit geen computer forum is, maar hoop toch dat iemand het verlossende antwoord heeft...

Gisteravond deed de pc raar. De leerlingen hadden in Word gewerkt en hadden het open laten staan. Er was een woord geselecteerd, maar ik wilde op internet, dus ik wilde het woord ''loslaten''. Dat kon niet. De cursor bewoog wel, maar er was geen mogelijkheid om iets te ''plakken''. Ik dacht meteen ; het is warm hier, een keer opnieuw opstarten kan best de oplossing zijn. Maar niet dus. Paar keer opgestart, maar nog steeds niks. De cursor beweegt vrolijk over het scherm, alleen klikken kan niet. Het is een touchpad, dus in principe kan ik ook met deze touchpad klikken. Ook dat werkt niet. Toen schoot ik in de stress.

Heb samen met leerlingen een hoop geprobeerd, instellingen en dergelijke, maar niks lijkt te werken, ik kan mijn muis zo niet gebruiken natuurlijk. Ik ben een beetje ten einde raad, zeker ook omdat ik de foto's dagelijks online moet gooien, iets wat gisteren daardoor niet gebruikt is.

Een week geleden heb ik wel mijn USB stick hier in een internet cafe gebruikt, wat er voor gezorgd kan hebben dat er een virus inzit...maar tast dit ook de hardware aan dan ?

Heb een externe muis geprobeerd, en de eerste minuten werkte dit, maar daarna herkent die de muis niet meer. Het rode lichtje onder de externe muis werkt wel nog, maar ik kan m niet op de pc gebruiken, en ook niet klikken dus. Naast me staat een andere netbook van samsung, daar stopte ik net de muis ook in, en daar doet ie 't wel gewoon.

Voor ons begint de tijd te dringen omdat we overmorgen naar Borneo gaan, waar ik zeker de laptop nodig heb. Dus wie kan me / ons enorm uit de brand helpen ? Zou ik super vinden...!!

Graag alleen reageren wanneer je er echt iets van af weet, geen suggesties die gebaseerd op ....

Dankjewel ook namens de leerlingenA
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000

What do you think about Netbook hulp ! ??

Vote :   

Unidentified    posted on 07-07-2012 11:40
Hmm dat is inderdaad een groot probleem voor jullie!
Ik weet van mezelf dat ik je zo niet kan helpen maar ik heb wel even zitten rondkijken op het internet!
Misschien kan dit of dit je helpen?
Veel succes in ieder geval!
Qatzar    posted on 07-07-2012 12:53
Het virus tast je hardware niet rechtstreeks aan. Maar wat wel kan is dat het virus bepaalde software / drivers beschadigd waardoor het klikken niet meer wil lukken.
Internetcaf?s zijn over het algemeen niet zo veilig. Je verstuurd de bestanden beter via dropbox bv.
Ik zou zeggen; scan je pc met een of andere spyware-remover. En installeer nadien de drivers van je touchpad opnieuw.
Als je een herstelpunt hebt gemaakt (al dan niet automatisch) in windows. Zet dan een herstelpunt terug van een paar weken geleden.
Als dit niet werkt zou je een backup kunnen nemen van je bestanden en een format c doen. Als je touchpad na de format c eveneens niet werkt is er dus helaas iets mis met de hardware. Wel opletten als je je backup terug zet, dat je je pc niet opnieuw infecteert.
Winston    posted on 07-07-2012 15:59
De mouse zelf (hardware) lijkt me in orde. Omdat het wel op de samsung werkt. Ook hardware matig is er niks mis met je ASUS notebook. Want die pakte in eerste instantie de andere muis.

Als je al bij de mouseinstellingen heb gekeken is Fn F7 het enige nog. Virus kan, maar lijkt me niet waarschijnlijk, omdat virussen meestal andere dingen doen (PC trager, data verdwijnt, PC hangt totaal, geen beeld, etc.).
Tic Toc
Dissmaster    posted on 09-07-2012 09:46
Wat Winston zegt klopt wel ongeveer, ik kan je bijna garanderen dat dit geen virus is wat het wel is? Misschien een bepaalde soort bot, ik heb wel eens een kladblok bestandje op m'n pc gestuurd gekregen van iemand en virus scanner kon niks vinden, maar het blokkeerde wel mijn toegang tot mijn documenten, het start menu de afsluit knop en dergelijke. Misschien moet je via je toetsenbord een keer door je laptop gaan neuzen. Want met een toetsen bord kan je ook ergveel! En des noods ga je opzoek naar een programma die een digitale muis vormt die je kan besturen met de pijltjes toetsen van je toetsenbord, al weet ik niet of die bestaan maar verwacht eingelijk van wel...

This is an old Topic

No new postings for 4.687 days.
 Post CommentThat would be 156.2 months
or a whopping 12.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

138 Users online: 12 Guests (126 Unknown)
Pages generated today : 86.019
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.474.393