Problemen traktor 2.5 met cdj voor cue
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

kurtpke    posted on 06-07-2012 22:18
Hey iedereen,

ik heb me zonet traktor audio a6 aangescahft met natuurlijk de laatste versie van Traktor pro (2.5).

Ik las zonet op het forum dat er blijkbaar problemen zijn in deze nieuwe versie om te cue'en met een pioneer cdj 1000 MK III.

Heeft er iemand van jullie al deze problemen ondervonden of zijn er mensen waarbij dit zonder problemen werkt?

Ik heb pas volg. week dinsdag de mogelijkheid om snel even mijn a6 aan te sluiten en te testen en zou hem graag al volgend weekend voor de eerste keer mee on the road nemen.

graag reactie Thumbs Up

grtz
P
be surprised

What do you think about Problemen traktor 2.5 met cdj voor cue ??

Vote :   

FASA    posted on 06-07-2012 22:37
Ik ga ervanuit dat je timecode draait? Zou niet weten hoe t zou kunnen dat hij dan met de ene speler wel problemen heeft en met de andere niet. Maar heb t zelf niet dus kan het niet met zekerheid zeggen maar het klinkt heel vreemd.
www.soundcloud.com/nick-janssens1
Dolivieira    posted on 07-07-2012 06:51
Ik heb zoals je mijn onderschrift ziet in bezit van 2xCDJ1000MK3 en 2xCDJ900. Als ik met timecode werkt werkt alles prima hier. Meestal is ?het opnieuw calibrieren de oplossing. Als er een deck problemen geeft. Mag ik weten wat voor systeem je gebruikt.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
kurtpke    posted on 07-07-2012 07:55
Ik vroeg het even op voorhand.
Ik heb zelf nog niet kunnen testen (a6 is nog ingepakt in een doos).
Dinsdag heb ik thuis een setje pioneers staan om alles eens te testen.

Ik las op het forum van native dat er vele mensen een cue probleem hadden ism cdj's dus maakte ik me al zorgen.

grtz
P
be surprised
Dolivieira    posted on 07-07-2012 10:08
Dab weet ik al wat je bedoeld maar als je een goede laptop hebt is dat nihil. Enige wat je moet doen is je cue nou net iets strakker afstellen. Je hotcues daar in tegen werken niet zo lekker, daar moet wel rekening mee houden.
kurtpke    posted on 09-07-2012 13:34
ok, alvast bedankt voor de uitleg.
Heb zonet volledige set pioneer gaan halen met monitr.
Morgen vrije dag dus even lekker testen Thumbs Up.

grtz
p
be surprised
kurtpke    posted on 10-07-2012 11:09
1 member likes this  oke, juist zitten testen.
Als ik mijn cue punt instel met pioneer:
zoeken, cue drukken en dan play om verder te gaan.
En ik wil terug naar mijn cue: duw ik op cue en dan terug op play dan verspringt hij.
Hij begint soms voor cue punt, soms erna maar nooit erop.
Als ik dan hotcue wil gebruiken moet ik echt mijn toetsenbord gebruiken want als ik met pioneer op cue druk gaat hij soms enkele seconden voor het nummer staan.
Moeilijk uit te leggen, maar cue'en is op deze manier heel moeilijk, met cd's ging het veel sneller:
play, pause cue.

Calibratie is in orde.
Iemand enkele tips?

grtz
P
be surprised
D-Jesse    posted on 10-07-2012 11:14
Mmm gebruik je nou time code?
djcanta    posted on 10-07-2012 11:18
zet je SNAP en QUANTIZE uit in Traktor, waarschijnlijk staan die na de update standaard aan. Ze hebben bedacht dat je waarschijnlijk je CUE's strak op de beatgrid wil hebben staan en dat gebeurt met deze functies. Zeker als je je acapella's wil (hot)cue-en dan heb je hier 'last' van.
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
kurtpke    posted on 10-07-2012 11:40
1 member likes this  ik gebruik timecode.
Ok djcanta, dank u voor de tip.
Even zoeken waar ik die opties kan vinden (nieuw in traktor).

grtz
p
be surprised
kurtpke    posted on 11-07-2012 21:10
1 member likes this  idd, snap en quantize staan uit nu.
Heb ook ingesteld om steeds terug naar absolute mode te schakelen bij laden en dan de cdj gebruiken in vinyl mode en hanteren zoals vinyl (play en platter tegenhouden en dan loslaten) en dit werkt zalig!!!!!!!!
Helemaal verkocht aan Traktor.

Gisteren thuis voor drie uur gespeeld en was even wennen maar dit weekend gaat hij al mee de baan op!!! gecombineerd met cd's die nog niet geript zijn Happy, laughing

Dank u voor het advies djcanta!!!

grtz
P
be surprised
Dolivieira    posted on 12-07-2012 07:03
Als die Quantize uit heb gezet kan je gewoon cue-en. Maar zet je latancy ook zo laag mogelijk. Dan cue-t die gewoon als een CDJ als je maar een snelle laptop hebt.

This is an old Topic

No new postings for 3.788 days.
 Post CommentThat would be 126.3 months
or a whopping 10.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

75 Users online: Lead & 12 Guests (62 Unknown)
Pages generated today : 26.009
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.414.383