(dj) mix maken met Logic pro. Handig?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

maartenw    posted on 05-07-2012 17:17
Beste djr,

De afgelopen tijd heb ik me een beetje verdiept in Logic pro. Ik ben echt een beginner in producen dus ik moet veel tijd steken in het programma om het te leren kennen.

Nu snap ik dat Logic een programma is om muziek mee te maken. Maar nu zie ik ook wel eens mensen een dj mix maken met Logic. En dat verbaasde me. Want wat zijn hier de voordelen van?

Doen jullie dit wel eens of hebben jullie hier indirect ervaring mee?
En hoe zou dit dan moeten?

Alvast bedankt,

What do you think about (dj) mix maken met Logic pro. Handig? ??

Vote :   

PhonoGraaf    posted on 05-07-2012 17:41
Voordeel is dat je alles helemaal strak hebt. Je plant van tevoren alles wat er moet gebeuren in je mix, van effecten tot simpele overgangen.

Nadeel is dat het voorbereiden veel werk is, en het lijkt mij heel saai. Daarnaast is de spontaniteit die bij draaien belangrijk is helemaal verdwenen. Maar ieder zijn ding.
Je bent niet echt meer bezig met plaatjes draaien en mixen...

Er zijn ook veel dj's die Ableton gebruiken, maar dat is weer iets meer 'loopjes' gericht. Hier kun je er naar mijn idee makkelijker nog een soort 'live' show van maken. Hangt er ook weer vanaf hoe je Ableton gebruikt.
User edit by PhonoGraaf on 05-07-2012 @ 17:42:57 (54%)
Sebasz    posted on 05-07-2012 17:43
het is inderdaad veel werkt en kost tijd. je kunt wel alles precies maken zoals je wil. maar een mix maken van een uur gaat vrijwel niet omdat je mac/pc/logic/flstudio dat niet trekt. misschien als je 32gb ram hebt ofzo maar dan nog zit je met het limiet van de software.

Ik heb wel eens een megamixje gemaakt van een halfuur in fl studio.. als je hem dan een keer wil openen om verder te werken kun je lang wachten Cool
Luxx    posted on 05-07-2012 21:44