Hoelang draai je al? (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Drumworks    posted on 04-07-2012 10:38
Hey DJR vrienden! Ik vond het weer eens tijd om een nieuw leuk topic te openen, en toen kwam het volgende bij me op:?

- Hoelang draaien Jullie al?
- Mannier van draaien (Beatmatchen, bpm aflezenen gelijk zetten enz)
- Wat voor stijl draai je??

Ik weet dat hier al een topic van is, maar deze stamt af van 2007 en is dus een beetje over de datumSmile

Ikzelf draai echt serieus nu 5-6 jaar.
Ik beatmatch alles, ik kijk nooit naar de bpm van mixer dus puur op gehoor.
ik heb meerdere stijlen, ik draai namelijk Dutch house, Minimal house, Tech house en Progressive house. Maar wanneer er om gevraagt word kan ik ook met een ruwe Tek set komenCool

Hoe zit dit bij jullie? Brand maar los!?
The beats are still banging :)

What do you think about Hoelang draai je al? ??

Vote :   

Dyno    posted on 05-07-2012 17:14
Poster: MrQreeny
Dit was wel even een 'haha echt?'-momentje (als die niet bestaan, bestaan ze vananf nu :P ). Heb aardig wat mixjes van je geluisterd, gewoon relaxt! Nooit gedacht dat daar ergens nog een 'harde baas' achter schuil ging :P

Haha thanks!
Had zelf nooit gedacht dat ik ooit een rustigere stijl zou draaien hoor!
Maar momenteel gaat het echt super goed met draaien, dus lijkt het me dat ik een juiste keuze heb gemaakt.
Heb wel ongeveer 2 jaar lang gezocht naar een stijl die me ligt en dat is dus dit geworden. Cool
http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081
Stefjuuh    posted on 05-07-2012 20:12
Hoelang al bezig, tjah. Ongeveer op mijn 15de interesse gekregen, veel lezen, veel youtubefilmpjes kijken.
Op mn 16de verjaardag een compleet DJ-setje (wel zelf gekocht!), simpele dubbeldeck en een DJM-400.

Een jaar later begonnen met live draaien, heb zo hier-en-daar een setje mogen doen.
Draai zelf m'n 'eigen' flavour house muziek, neem graag wat electro of trance dingetjes mee. Denk een beetje richting Toolroom. Ben nu ruim 20.

Draai zelf CD, en als 't kan ook met USB. Heel eerlijk; gebruik gewoon de beatcounters op de CDJ's, maar dit is puur uit gemak. Kan ook prima zonder draaien. Vind dat je de technologie die je hebt gewoon kan gebruiken, maar dat je ook je voordeel eruit moet halen door creatiever te zijn!

Ondertussen dus een circa 5 jaar bezig met plaatjes draaien, vibe zit er nog steeds in, maar dat kennen jullie denk ik allemaal!
Noxis    posted on 05-07-2012 20:39
Sinds mijn 15 jaar muziek beginnen verzamelen, toen ik 17 was een controller gekocht en een jaartje later cd spelers aangekocht en op mijn eerste fuif gedraait. Nu draai ik 2 tot 3 keer in de maand, dutch en progressive house.

Ben de laatste maanden veel bezig met produceren onder de knie te krijgen, vooral tracks proberen namaken die niet gereleased worden. Hun compositie krijg ik altijd voor elkaar en de sounds meestal ook maar de track echt dik laten klinken, dat lukt nog lang niet.?

En beatmatchen, ik draai zo vaak dat ik van de meeste nummers de bpm wel ongeveer ken. Ik pas de pitch aan zoals ik verwacht dat hij moet staan en luister, en meestal moet ik dan maar een beetje corrigeren. Het is makkelijker zo voor mij want ik mix doorgaans snel door.
anciano    posted on 06-07-2012 02:48
Poster: Dolivieira
Jij ben dan denk ik de oudste hier op het forum, Anciano. Leuk man, paar maanden terug zat ik een beetje te dubben of ik zou stoppen, zat niet echt lekker in me vel. Boekingen liepen drastisch terug(credietcrisis). Thuis liepen dingen niet lekker(gezin). Ik zat echt te denken wordt ik niet een beetje te oud voor die DJshit. Maar na de koop van mijn laatste gear heb ik er weer zin in. En dat jij 58jaar ben en nog steeds draai. Geeft mij nog meer inspiratie om door te blijven gaan.

Goed om te horen.....Tnx
kurtpke    posted on 06-07-2012 11:05
Hey,

ik draai zelf nu al bijna 10 jaar op fuiven, feesten en in danscaf?'s.

Heb alles geleerd met een oude denon 2000 met enkel de drukknoppen en op vinyl.
Toen bestonden er nog geen beatcounters etc.
Dus ik mix puur op gehoor.

Mijn stijl: allround (60---> hedendaags) all in the mix.

Voorlopig speel ik nog met cd's (laatste paar weken).
Thuis staat de macbook klaar met traktor pro via timecode.
Ik hoop deze maand en volgende maand rustig over te schakelen en te wennen aan het pakket.

grtz
P
be surprised
Blackaround    posted on 07-07-2012 20:33
Ik draai nu een jaartje.
29 Juni draaide ik op de pioneer dj tour te haarlem voor de dj contest, toen draaide ik exact een jaar.
Ben ondertussen 3x gevraagt om te komen draaien, dus de bookings beginnen wel te komen.

De contest verliep goed, tot de andere dj zijn sd kaartje instak waar mijn usb gelinkt was.
Toen haperde de muziek 3 seconden, natuurlijk was het over voor mij.

Weet iemand hoe dit kan voorkomen? ik heb het bij een vriend getest, maar daar hadden we dit niet voor.

grtz

This is an old Topic

No new postings for 4.801 days.
 Post CommentThat would be 160 months
or a whopping 13.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

365 Users online: 224 Guests (141 Unknown)
Pages generated today : 75.872
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.872.909