Roel Weerdenburg
PhonoGraaf?
Ooit begonnen met mixen en beatmatchen op SL1200's en Pioneer CDJ500's van mijn oom. Toen ben ik ook in aanraking gekomen met modulaire synthesizer systemen.
Op mijn 13e had ik eindelijk een eigen dj set, twee Denon tabletop cd spelers en de X300 mixer van Denon.
Veel kinderfeesten, verjaardagen en bruiloften voorzien van muziek, maar ik had moeite met de HAVO dus ging mij op school focussen. Na de eindexamens heb ik alles weer opgepakt, nieuwe gear gekocht omdat ik opeens een fulltime baan had en weer gaan oefenen.?
Denk dat ik nu zo'n 10 ? 11 jaar met mixen bezig ben.
Op het moment beatmatch ik niet meer. Ik vond het altijd al irritant om steeds alle lopende decks te blijven corrigeren. Ik ben van de lange overgangen en op het moment draai ik weer met 3 decks, en dan zijn tracks die niet in sync lopen enorm irritant. De oplossing is de sync functie in Traktor, ik heb nu veel meer tijd om me op andere creatieve zaken te richten in plaats van steeds bezig zijn met alles gelijk te laten lopen. Naast Traktor gebruik ik de Maschine om live effecten, hats, claps, percussives of wat dan ook toe te voegen.
Mijn favoriete genre is en blijft techno, van tech-house tot hard-techno, kan overal op los gaan. Voorkeur binnen het veel te brede techno-spectrum zijn de spacy/dark tracks.
Zie hier een voorbeeld van mijn stijl.Maar ik luister naar veel meer muziek, classic rock, house, dubstep, drum 'n bass...
Binnenkort meer gaan oefenen met Ableton en de live mogelijkheden.